Werk & Studie alle pijlers

jezelf staande houden naast een duo collega

11-07-2014 17:00 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Waarom ben je naar de vertrouwenspersoon gegaan? Dat begrijp ik niet. Als ouders tegen jou zeggen wat er aan de hand is met hun kind, dan hoor je dat aan en koppel je dat terug naar je collega. Of, nog beter: probeer als beide juffen in zo'n gesprek te stappen.



Dat de nieuwe juf onzeker is, maar 'al wel van alles in willen voeren'. Nou, dat mag toch? Zij mag haar dingen voorstellen, jij mag jou dingen voorstellen en dan komen jullie er samen uit. Ze laat zich de kaas niet van het brood eten. Jij ook niet. Maar jullie kunnen wel samen overeenkomen om de kaas te delen.



Ik vind je ook onzeker overkomen. Als leerpunt: lees je eens in over de Roos van Leary. Kijk wat je daar aan hebt en neem je eigen gedrag eens onder de loep. Onenigheid hoeft niet altijd in 'aanval' en 'verdediging' te worden uitgevochten. Het kan ook in 'meewerkend' worden opgelost.
Alle reacties Link kopieren
.
Als je anderen behandelt zoals je zelf behandelt wenst te worden, als je je werk naar eer en geweten doet en het beste voor hebt met jezelf en met anderen, zodat je jezelf elke dag in de spiegel aan kan kijken, dan doe je het naar je beste kunnen.



En maak je een fout: 'sorry, ik had dat anders moeten doen, u/je hebt gelijk!'



En vind je dat je gelijk hebt: 'ik hoor wat je/u zegt, toch kies ik ervoor om het op deze manier te doen.'
Alle reacties Link kopieren
.
Iedereen blijft onzeker, in meer of mindere mate. En persoonlijk vind ik dat alleen maar goed, want dat houdt je scherp. Laat je onzekerheid alleen niet je werk overschaduwen. Wat jou denk ik erg zou helpen is een workshop werken met de roos van Leary. Als ik mij weer eens laat intimideren of mij in een discussie bevind waarvan ik opeens denk: hoe heb ik dit nu weer voor elkaar? Dan grijp ik in mijn hoofd even terug naar wat ik doe en wat mijn discussiepartner doet en hoe ik het weer terug naar constructief kan krijgen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven