Werk & Studie alle pijlers

Nieuwe werk bevalt totaal niet!

28-07-2014 10:05 29 berichten
Vorige week begonnen bij mijn nieuwe baan. Ik kwam vanuit een andere baan, waar ik het op zich prima naar mijn zin had maar waar geen vooruitgang meer voor me in zat. Het was mijn eerste echte baan, nog begonnen tijdens studie en ik heb er alles uitgehaald wat er in zit maar ik wil meer leren nu ik nog jong ben.

Zo ben ik bij deze baan terecht gekomen.



Er werd veel beloofd, ik zou van alles mogen doen maar tot nu toe heb ik alleen maar dingen uit mogen draaien uit het systeem en de meest simpele klussen gedaan. En het ergste: dit is wat iedereen hier alleen maar doet! Al het inhoudelijke werk wordt uitbesteed aan de buitendienst (deels) maar ook grotendeels aan externe partijen. Daarnaast vind ik de in mijn ogen omslachtige werkwijze niets en past de manier van werken totaal niet bij mij. Ik ben van het ''schouders er onder en doorwerken'' en de werkwijze is hier ontzettend traag, pietluttig en tuttig. De mensen die hier werken passen bij deze werkwijze maar ik dus niet...



Nu baal ik dus ontzettend, ik had er veel zin maar binnen een paar dagen was het duidelijk dat dit niets voor mij is. Ik ga met de grootste tegenzin naar mijn werk, elke ochtend branden de tranen als ik denk dat ik daar de komende tijd heen moet, vorige week ben ik meerdere keren thuis in huilen uitgebarsten en ik was er vanmorgen gewoon misselijk van. Ik heb nog nooit een baan zó niet leuk gevonden, ook bijbanen etc. bevielen me zoveel beter, ik voel me totaal niet thuis en vind het zo erg dat ik mijn baan heb opgezegd voor deze baan.



Ik weet niet wat ik ermee wil, want er valt niet veel aan te doen. Ja ik heb een proeftijd en daarin kan ik opzeggen, helaas kan ik niet zonder inkomsten voorlopig dus geen optie. Ik heb gisteren al sollicitaties uitgestuurd maar de banen liggen niet voor het oprapen dus dat kan wel even duren.

Het liefst ging ik tijdelijk terug naar mijn oude werk en vanuit daar weer op zoek maar ja dat kan natuurlijk niet.



Misschien hebben jullie ook zoiets meegemaakt en heb ik iets aan jullie ervaring of is er iemand die me gewoon een beetje kan opbeuren?
De meest veilige oplossing is natuurlijk om nu op tijdelijke basis bij mijn oude werk te gaan werken, opzeggen in proeftijd hier en zodra ik een nieuwe baan heb weer weg gaan.

Echter, mocht ik die baan krijgen is dat écht heel snel weer dus dat vind ik dan niet kunnen en ik wil die baan zeker niet laten schieten.



Wat denken jullie dat de kans is dat mijn huidige werk me aan mijn jaarcontract houdt als ik in de 2e maand opzeg en aangeef dat deze baan gewoon echt niet bij mij past?
Alle reacties Link kopieren
even doorzetten hoor, kom p je bent er net
Even een update:

Inmiddels een tijdje verder, vakantie gehad en ik ben er echt uit dat deze baan niet bij mij past, dit is het gewoon echt niet voor mij.

Inmiddels verder gesolliciteerd en ik heb nu per 1 november een leuke nieuwe baan bij een ontzettend leuk bedrijf, ik heb er zin in!



Contract bij mijn oude werkgever is inmiddels opgezegd ook. Ze waren wel blij dat ik het zo snel heb gemeld uiteindelijk in plaats van nog een paar maanden doormodderen, inwerken en dan alsnog vertrekken.
Goed zo! Probleem snel doorzien, en snel actie ondernomen. Ja ja, de hoogopgeleide jeugd van tegenwoordig. Niet dat slome, jarenlang blijven hangen in een kutbaan, maar gewoon verantwoordelijkheid nemen, niet zeiken en oplossen.



Je mag trots zijn op jezelf. En de volgende keer geen onzekerheid meer, gewoon je gevoel volgen. Dit soort dingen horen er bij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven