Werk & Studie alle pijlers

Onbeschoft winkelend publiek

25-11-2016 21:53 479 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is de rottigste opmerking of klant die jij (vroeger) bij je bijbaantje hebt gehad?





TO trapt wel af: iemand die zei dat ik mijn haar lichter moest verven want 'zo leek ik op een Turk'. Ik vroeg vervolgens wat er mis met Turken was? En die vrouw stond met een mond vol tanden.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
Alle reacties Link kopieren
Klanten die de paskamers zien als afvalbak! Wat ik daar allemaal heb teruggevonden...

Van half afgekauwde broodjes tot een gebruikt maandverbandje geplakt aan de muur aan toe!



Uit mijn supermarktperiode. Ouder tegen kind 'als je niet naar school gaat, dan eindig je zoals zij hier'. Euh...
The pen is mightier than the sword
Alle reacties Link kopieren
quote:Dopehyung schreef op 25 november 2016 @ 22:07:

Een man die vijf cent wilde uitbetalen met 1 en 2 centen. Er was mij vanaf dag één al verteld dat ik deze NIET mocht aannemen. Meneer dacht dat dat een rede was om me uit te maken voor dom, idioot en een hele rits aan andere beledigingen en dreigingen. Later hoorde ik dat de man een klacht had ingediend en ik daarvoor een waarschuwing kreeg, terwijl ik me netjes had gehouden tegenover de klant. Blijkt ie ook nog een docent te zijn op de nabij gelegen school. Enorm blij dat ik toch niet naar die opleiding ben gegaan, je zal maar zulke docenten hebben.Stond dit ook duidelijk aangegeven bij de kassa dan? Want anders mag je het niet weigeren nl. Is gewoon een wettig betaalmiddel. Net zoals de briefjes van 200-500 euro. Die mag je alleen weigeren als dat duidelijk aangegeven staat bij de kassa.
Alle reacties Link kopieren
quote:pennenbakje schreef op 26 november 2016 @ 08:00:

Klanten die de paskamers zien als afvalbak! Wat ik daar allemaal heb teruggevonden...

Van half afgekauwde broodjes tot een gebruikt maandverbandje geplakt aan de muur aan toe!



Uit mijn supermarktperiode. Ouder tegen kind 'als je niet naar school gaat, dan eindig je zoals zij hier'. Euh...Ik heb ooit een drol gevonden in een pashokje en een rokje waarmee de billen waren afgeveegd. En dat terwijl de toiletten naast de pakhokjes waren...
Tijdje gewerkt in een callcenter, voor een internetprovider. Zowel administratief als technisch. Vervelendst vond ik de mensen met een eigen bedrijf en een particulier abonnement. Meteen dreigen met rechtszaken omdat hun internet het niet doet en we het niet binnen een uur kunnen fixen. Altijd op zo'n heel agressieve manier, omdat hun bedrijf echt vergáát als ze 3 dagen geen internet hebben. Ik heb ze altijd keurig verteld dat ze prima een rechtszaak mogen aanspannen, maar dat de kosten wel voor hen zijn . In de algemene voorwaarden staat uiteraard keurig opgenomen dat we niet verantwoordelijk zijn met dit soort dingen én daarnaast werd ook nog eens voor een tientje meer per maand een zakelijk abonnement aangeboden waarbij er 24/7 een monteur klaarstaat zeg maar. Tsja. Meestal hielden ze dan hun mond wel weer.



En daarnaast ook de mensen die vinden dat zíj HEEL speciaal zijn. Wel eens een storing over heel Nederland gehad. Dan spreken ze keurig een bandje in dat aan het begin wordt afgespeeld met "Op dit moment is er een storing over heel Nederland voor de diensten Internet, Bellen en Televisie... blablabla". En dan toch de mensen die aan de lijn blijven met dat hun internet het niet doet, en erop staan dat zij toch echt geen last hebben van die storing, want hun internet doet het altijd. Dus er moet wel iets speciaals aan de hand zijn dat hun internet het niet doet .
Ik moet zeggen dat ik ook vaak genoeg onbeschoft personeel tegenkom. Geen goede dag/dankuwel/alsjeblief/fijne dag en tas?/pinnen? etc, niet eens volledige zinnen.
Dat mensen tegen je gaan tieren als ze erachter kwamen dat de winkel bepaalde cadeau bonnen niet meer aannamen. Liep heel vrolijk naar binnen met dat ze een cadeautje voor zichzelf ging uitzoeken en geen hulp nodig had. Prima. Na een kwartier komt ze met die cadeau bon aanzetten en moest ik haar dus teleurstellen. Helemaal tieren op mij en wat voor een k** winkel dit wel niet was. Ik kan niks aan het winkelbeleid doen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dopehyung schreef op 25 november 2016 @ 22:07:

Een man die vijf cent wilde uitbetalen met 1 en 2 centen. Er was mij vanaf dag één al verteld dat ik deze NIET mocht aannemen. Meneer dacht dat dat een rede was om me uit te maken voor dom, idioot en een hele rits aan andere beledigingen en dreigingen. Later hoorde ik dat de man een klacht had ingediend en ik daarvoor een waarschuwing kreeg, terwijl ik me netjes had gehouden tegenover de klant. Blijkt ie ook nog een docent te zijn op de nabij gelegen school. Enorm blij dat ik toch niet naar die opleiding ben gegaan, je zal maar zulke docenten hebben.Sorry, dat is wel een fout van de winkel. Bij mijn weten mag je 1 en 2 cent munten niet weigeren. Het zijn beide wettige betaalmiddelen.
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Alle reacties Link kopieren
Ook wel vaker meegemaakt: betalen met ecocheques/maaltijdcheques en daartussen dan een ongeldige (zonder waarde) verstoppen.

Altijd héél goed controleren, maar voel me altijd zo bedrogen als ze het proberen.
Alle reacties Link kopieren
quote:gascogner schreef op 26 november 2016 @ 08:41:

[...]





Sorry, dat is wel een fout van de winkel. Bij mijn weten mag je 1 en 2 cent munten niet weigeren. Het zijn beide wettige betaalmiddelen.

Klopt, al wordt een winkel er niet blij van omdat ze 'niks kunnen' met dat geld.

Als een klant bij mij ermee wil betalen vraag ik of het evt ook anders kan ivm bovengenoemd maar als het niet kan/meestal niet wil dan is het niet anders!
Alle reacties Link kopieren
quote:Starshine-2 schreef op 25 november 2016 @ 22:53:

[...]



Hufter-en. R zit niet in t kofschip. Dus het voltooid deelwoord is met een d.

Verhufterd.



Verpaupert is dus ook met een d.



Je kan het ook achterhalen door het woord te verlengen. De verhufterDe maatschappij. De verpauperDe buurt.

Maar de maatschappij verhuftert is 3e persoons enkelvoud. Net als de maatschappij verpaupert. Dus in beide gevallen wel degelijk met een T. De maatschappij is verhufterd is wel met een D, maar in deze zin is het in de onvoltooid tegenwoordige tijd, dus met een T



Laat maar, eerst de rest van het topic lezen Dan zie je tenminste dat er al gereageerd is
Cyrano de Bergerac: Er zijn veel mensen wier rapheid van de tong enkel voortkomt uit hun onmacht om te zwijgen
Alle reacties Link kopieren
quote:chentolove schreef op 26 november 2016 @ 08:45:

Ook wel vaker meegemaakt: betalen met ecocheques/maaltijdcheques en daartussen dan een ongeldige (zonder waarde) verstoppen.

Altijd héél goed controleren, maar voel me altijd zo bedrogen als ze het proberen.De meeste Nederlanders kennen geen ecocheques en maaltijdcheques.
Wat een verhalen zeg..
Alle reacties Link kopieren
quote:Lady_Grey schreef op 26 november 2016 @ 08:10:

Tijdje gewerkt in een callcenter, voor een internetprovider. Zowel administratief als technisch. Vervelendst vond ik de mensen met een eigen bedrijf en een particulier abonnement. Meteen dreigen met rechtszaken omdat hun internet het niet doet en we het niet binnen een uur kunnen fixen. Altijd op zo'n heel agressieve manier, omdat hun bedrijf echt vergáát als ze 3 dagen geen internet hebben. Ik heb ze altijd keurig verteld dat ze prima een rechtszaak mogen aanspannen, maar dat de kosten wel voor hen zijn . In de algemene voorwaarden staat uiteraard keurig opgenomen dat we niet verantwoordelijk zijn met dit soort dingen én daarnaast werd ook nog eens voor een tientje meer per maand een zakelijk abonnement aangeboden waarbij er 24/7 een monteur klaarstaat zeg maar. Tsja. Meestal hielden ze dan hun mond wel weer.



En daarnaast ook de mensen die vinden dat zíj HEEL speciaal zijn. Wel eens een storing over heel Nederland gehad. Dan spreken ze keurig een bandje in dat aan het begin wordt afgespeeld met "Op dit moment is er een storing over heel Nederland voor de diensten Internet, Bellen en Televisie... blablabla". En dan toch de mensen die aan de lijn blijven met dat hun internet het niet doet, en erop staan dat zij toch echt geen last hebben van die storing, want hun internet doet het altijd. Dus er moet wel iets speciaals aan de hand zijn dat hun internet het niet doet .



Heeeeeel herkenbaar

Te gierig om een zakelijk abonnement af te sluiten maar wel denken dat je dezelfde service krijgt



Ook grappig: mensen die niet betaalden en afgesloten werden en dan riepen dat ze een rechtzaak gingen beginnen want nu konden ze geen voetbal/GTST zien.
quote:Dymphnatam schreef op 25 november 2016 @ 22:06:

Ik ben erg laag opgeleid, dus als iemand "prijs" roept weet ik niet wat daarmee bedoeld wordt.



Misschien betekent het dat de klant het kledingstuk tegen elke prijs wil kopen?



Prijst zij zichzelf gelukkig dat ze het in haar maat hebben?
Een enorm grote en verlegen leerling vertelde me dat een 'meneer met lipstick op' iets niet kon vinden.

Hij liep dus voor de man uit, de man riep ineens dat hij moe was en sprong van achter bij de jongen op zijn rug en likte hem in zijn hals en oor.

De jongen zette hem eerst netjes weer terug op een stapel kratjes (zijn stagebegeleider vond dat zo attent) en is toen wat verward maar in de kantine gaan zitten.
Wat lijkt het me heerlijk om ooit een baan aan te nemen 'voor spek en bonen', zo eentje die je niet op je cv zet. Om dan vervolgens dit soort klanten eens heerlijk op hun plek te zetten. Ontslagen worden? Jammer dan.. maarja momenteel kan ik me zo'n spek en bonen baan nog niet permitteren :p
Tvp
Ik was laatst in een lingeriewinkel waar de medewerkers juist de kaartjes aan het weghalen die achter de spiegel en onder de zitting van de kruk waren gefrommeld. Echt tientallen, allemaal dus van spullen die gestolen waren. Ik wist niet wat ik zag! Die verkoopster vertelde dat ze circa om de week zo'n opruimactie hielden. Nog opmerkelijker was dat het allemaal bonnetjes waren van bh's en broekjes van 10 euro. Als je dan toch het risico neemt om te jatten, dan toch niet voor goedkope rommel?
Alle reacties Link kopieren
Laagopgeleid de verkoopsters?

HBO denk niveau wordt er gevraagd bij ons, of 100 jaar ervaring.

Ik behoor tot het laatste.

Goede verkoopsters zijn lastig te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik werkte achter de bar in een eetcafe ( hoort misschien niet hier ) en was 15 a 16 jaar. Een klant morste altijd van alles tussen z'n benen door onder z'n barkruk of liet daar kleingeld vallen met betalen zodat ik dan half onder die bar en tussen z'n benen moest oprapen of schoonmaken. Eerst dacht ik naïef dat het perongeluk was. Maar toen ik na 3 x zijn perverse grijns zag heb ik mijn baas verteld en die heeft hem er zonder pardon uitgezet. Vieze vent...
Alle reacties Link kopieren
In dezelfde categorie maakte ik in hetzelfde eetcafe soms s avonds vlak voor sluitingstijd alvast de wc s schoon. Er zaten dan nog een aantal vast klanten die dan op het punt stonden weg te gaan.

Stond ik schoon te maken in de herentoillet kwam er nog een klant plassen. Ik liep discreet weg naar de dames. Roept hij je kan wel blijven kijken hoor. Dan zie je ook eens hoe een echte eruitziet ????
Alle reacties Link kopieren
quote:swanlady schreef op 26 november 2016 @ 09:31:

Wat lijkt het me heerlijk om ooit een baan aan te nemen 'voor spek en bonen', zo eentje die je niet op je cv zet. Om dan vervolgens dit soort klanten eens heerlijk op hun plek te zetten. Ontslagen worden? Jammer dan.. maarja momenteel kan ik me zo'n spek en bonen baan nog niet permitteren :p

Ik heb weleens een verkoopster in een fruittent door het lint horen gaan vanwege vermeend onvriendelijke klanten en geloof me, het is géén vertoning. Als er al sprake was van winnaars of verliezers, dan was zij de verliezer.



Ik was bijna aan de beurt maar heb me stilletjes uit de rij losgemaakt en ben mijn spullen elders gaan halen. Want daarna ben je nooit meer ontspannen als zij er staat. Gelukkig is ze kort daarna verdwenen en is de stand in andere handen gekomen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Swanlady

Zo'n baan heb ik.

Ik werk echt voor mijn plezier en contact met collega's. Max 12 uur per week. In een winkel.

Daardoor kijk ik op een andere manier naar deze klanten dan collega's die afhankelijk zijn van hun baan.

Ik heb er ook meer moeite mee als een collega onbeschoft behandeld wordt, of zelfs een klap krijgt, dan wanneer het mezelf treft.

Ik probeer wel altijd het gesprek netjes te houden, met een beetje humor er een draai aan te geven.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Er zijn van die klanten die met een klacht komen en dan als eerste melden dat ze radar aan gaan schrijven, nog voordat ze de klacht vertellen en wij dus nog geen kans hebben gekregen om het op te lossen. Alsof we het niet zouden oplossen zonder dreiging van radar.
quote:marcellav schreef op 26 november 2016 @ 10:10:

Swanlady

Zo'n baan heb ik.

Ik werk echt voor mijn plezier en contact met collega's. Max 12 uur per week. In een winkel.

Daardoor kijk ik op een andere manier naar deze klanten dan collega's die afhankelijk zijn van hun baan.

Ik heb er ook meer moeite mee als een collega onbeschoft behandeld wordt, of zelfs een klap krijgt, dan wanneer het mezelf treft.

Ik probeer wel altijd het gesprek netjes te houden, met een beetje humor er een draai aan te geven.Serieus??? Een klap van een klant?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven