Werk & Studie alle pijlers

Private label starten.

18-04-2024 00:04 38 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedenavond allemaal,

Sinds een aantal maanden zit ik met het idee om een eigen merknaam op te zetten. Dit zou dan voor cosmetica zijn zoals skincare, make up etc. Ik wil eerst starten met skincare dus heb ik even wat onderzoek gedaan hoe dat nou werkt. Allereerst heb ik altijd wel wat met schoonheids producten gehad. Ik ben voorheen ook make up artist geweest. Dus cosmetica is echt mijn ding.

In dat onderzoek kwam ik dus op verschillende sites die dus deze dienst aanbieden. Zij regelen het product en mijn logo komt er dan op te staan. Het is allemaal wel duidelijk maar toch zit ik ergens mee. Ik ben beginnende dus ik heb nog helemaal geen klanten of een webshop. Bedrijven die een private label aanbieden vragen al meteen dat je (bijvoorbeeld) 500 potjes crème moet kopen eer je dus gebruik kunt maken van hun diensten. De prijzen van de producten zijn ook niet echt goedkoop maar enigzins snap ik dat wel. Ik krijg namelijk de producten kant en klaar opgestuurd met mijn eigen logo.

Maar ik zit toch echt met het aantal wat je moet afnemen bij zulke bedrijven. Als beginner heb ik geen behoefte aan 500 potjes crème. Ik heb veel bedrijven benaderd en prijslijsten gehad. Overal hanteren ze hetzelfde wat betreft afname. Sommige lokken je dan met een verhaal dat ze geen minimumaantal hanteren maar dat zijn meestal samples.

Ik vroeg me af of er nog meer mensen hier zijn die een eigen private label hebben opgestart en hoe ze dat gedaan hebben. Wat kun je als beginner het beste doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Onzalig idee dit. Private labeling is inmiddels al jaren op z’n retour en inmiddels is de echte cosmetica consument daar ook wel van op de hoogte.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het maakt dus niet uit wat erinzit, maar om hoe de verpakking is. Dan kun je toch ook een grootverpakking kopen van een hele goedkope crème, daar wat etherische olie bijdoen en dat in lege jampotjes stoppen? Mooie stickers zijn vast spotgoedkoop.

Ik vind bovenstaand geen goed plan, maar het is een stuk haalbaarder dan die 500 potjes van de groothandel. 🤪
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren Quote
GroenTuintje schreef:
18-04-2024 11:42
Shark Tank ken ik niet :) zal eens opzoeken.
Dan heb je wat in te halen. Het wordt ook op star channel uitgezonden en in amerika op abc. Er wordt net zoals in de BBC versie heel veel echt goed advies gegeven. Iets waar TO zeker van kan leren….
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begreep uit "zij regelen het product" dat het wel haar eigen product is, maar dat die bedrijven de productie uit handen nemen. Wat heb je er nou aan om een al bestaande crème te verkopen met jouw naam erop? Dat kost toch alleen maar heel veel geld en moeite? Ik zie daar ook totaal de aardigheid niet van eigenlijk.

Een oud-klasgenoot van mij is een van de oprichters van het merk Naïf dat nog relatief kort bestaat, dat is dus wel een succesverhaal, maar hij had wel echt een missie, een zakenpartner, relevante werkervaring, kennis van de markt, spaargeld, investeerders en een leverancier die in hun product geloofde. Misschien kan je googelen op "interview Naïf" dan krijg je vrij veel artikelen erover.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
18-04-2024 13:21
Ik begreep uit "zij regelen het product" dat het wel haar eigen product is, maar dat die bedrijven de productie uit handen nemen. Wat heb je er nou aan om een al bestaande crème te verkopen met jouw naam erop? Dat kost toch alleen maar heel veel geld en moeite?

Dat haal ik er niet uit. Hij/zij/het wil een merknaam opzetten en ‘ Zij (het bedrijf) regelen het product en mijn logo komt er dan op te staan.’
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
18-04-2024 13:21
Wat heb je er nou aan om een al bestaande crème te verkopen met jouw naam erop? Dat kost toch alleen maar heel veel geld en moeite? Ik zie daar ook totaal de aardigheid niet van eigenlijk.
MLMs en piramidespelen in een notendop.

Dit is exact zo'n constructie waarbij het bedrijfje waar jij een dienst afneemt op hun beurt weer die crème inkoopt van of de producent, of wellicht nóg een tussenpartij, of twee. Iedereen krijgt hetzelfde slijk in "hun" potjes, in de hoop er wat mee te verdienen. Vandaar ook zo'n minimumafname van een paar honderd tegelijk, anders levert het hen ook geen drol op.
Alle reacties Link kopieren Quote
En wat als iemand bijv een heftige allergische reactie krijgt op het product, ben jij dan verantwoordelijk TO, of het bedrijf waar jij het product afneemt?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Susan schreef:
18-04-2024 13:21

Een oud-klasgenoot van mij is een van de oprichters van het merk Naïf dat nog relatief kort bestaat, dat is dus wel een succesverhaal, maar hij had wel echt een missie, een zakenpartner, relevante werkervaring, kennis van de markt, spaargeld, investeerders en een leverancier die in hun product geloofde. Misschien kan je googelen op "interview Naïf" dan krijg je vrij veel artikelen erover.
Grappig, toevallig laatst voor het eerst iets van dit merk gekregen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou iemand een potje creme van jou kopen? Creme die je overal kan krijgen en dan veel goedkoper. Jouw klanten betalen voor je label. Niet voor de creme die bijzonder is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja, dat is ondernemen, dan moet je investeren. Het is een flink risico. Zelfs grote influencers die geprobeerd hebben cosmetica te lanceren zijn daarmee vaak flink de mist in gegaan.

Ik mis in de OP vooral de kennis van ingrediënten, maar misschien kwam je hier vooral voor de financiële kant van de zaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me heel moeilijk. Ik kocht een tijdje spulletjes van Sara Rosalie, face en body balm. Vooral de bodybalm was heerlijk spul. Geen rotzooi en lekker vettig. Echt goed spul. Maar inmiddels is ze met alles gestopt, behalve de face balm.
Alle reacties Link kopieren Quote
En TO, wat vind je van de reacties tot nu toe?
Alle reacties Link kopieren Quote
To heeft niet de reacties gekregen die hij/zij hoopte

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven