Werk & Studie alle pijlers

Werkgever vraagt twee referenties

22-08-2014 11:11 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben uitgenodigd voor een tweede gesprek. Hartstikke leuk natuurlijk. Nu vraagt de werkgever om twee referenties mee te brengen.



Op zich heb ik hier geen moeite mee; eentje heb ik sowieso (en is positief) maar mijn laatste werkgever is niet positief en daar ben ik weggegaan met wederzijds goedvinden. Ik weet niet hoe ik dit moet oplossen. Iemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Geen idee hoe het juridisch zit. Bij ons is het ook nog mondeling uitgesproken. (Zoals gezegd voelde ik me niet thuis binnen de bedrijfscultuur en hadden geen hoogoplopend conflict.) Maar het staat in jouw geval iig ook op papier. Dus ik kan me voorstellen dat als zijn zich er niet aan houden dat je stappen zou kunnen ondernemen. Maar of je dat wil.



Mss kun je bij deze werkgever open kaart spelen over jouw vorige werkgever? (Geen idee wat de personeelsadviseurs/experts op dit forum daarvan zeggen hoor.)

Succes ermee iig!
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me niet dat je op basis daarvan een positieve referentie af kan dwingen. Ze mogen geen negatieve dingen over je zeggen, maar dat betekent nog niet dat ze je de hemel in moeten prijzen natuurlijk. Ze kunnen altijd gewoon een feitelijke referentie geven: minnimouse heeft hier gewerkt als x van datum a tot datum b.

Maar misschien is dat wel genoeg, en wil het bedrijf waar je solliciteert alleen weten of je cv klopt bijvoorbeeld?



Verder maak je je nu wel druk over iets dat nog niet gebeurd is he? Heel vaak zijn mensen je min of meer vergeten zodra je de deur uit loopt, en willen ze helemaal niet moeilijk doen. Dus misschien valt het ook gewoon wel mee.
Alle reacties Link kopieren
Nausicaa: klopt wat je zegt. Ik ben er pas echt net weg. Waar ik gesolliciteerd heb is een eenmansbedrijf. Op basis van wat hij zegt en doet vermoed ik dat het meer is dan controleren of ik daar gewerkt heb. Ik begrijp ook dat ze me wellicht de hemel niet in gaan prijzen maar gewoon een neutraal antwoord zou prima zijn. Ik heb daar jarenlang gewerkt en het was natuurlijk niet alleen kommer en kwel. Lijkt mij dat ze zich vast ook nog wat positiefs herinneren



Ik ga ze gewoon benaderen en ze deze vraag voorleggen. Ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven