15 t/m 31 december, deel 2

21-10-2012 17:13 3318 berichten
Alle reacties Link kopieren
Joepie, we zijn compleet!

Allemaal één of twee prachtige kinderen rijker dus vanaf nu kletsen we niet meer over zwanger zijn, maar over onze kiddo's!



Naam Leeftijd UD KindjeGeslacht Bijzonderheden Goldmember 33 7 dec1e en 2e jongen en meisje 27 November 2012 Chloe84 28 15 dec1e jongen 16 December 2012 Sproet 32 15 dec2e jongen 19 December 2012 Welhello 28 19 dec1e meisje 16 December 2012 Frutje 32 20 dec 1e en 2ejongen en meisje 22 November 2012 xxxFamke 31 21 dec1e meisje 31 December 2012 Namaste2 34 21 dec1e jongen 25 December 2012 Uggla 30 21 dec2e jongen 30 November 2012 Mommy123 28 24 dec1e jongen 25 December 2012 Italiagirl 28 24 dec 1e jongen 31 December 2012 Oueddanielle 27 25 dec 1emeisje 11 December 2012 Max6 35 28 dec1e meisje 30 December 2012 Sasssa 29 28 dec 1ejongen 11 Januari 2013 Rasoptimist 39 29 dec1e jongen 27 December 2012 Kuzu 24 31 dec1e jongen 31 December 2012 Elinaa 38 1 jan 2e jongen 11 December 2012
This is not kosher!
Zo wat is er veel geschreven zeg... Reageer even algemeen hoor.



@ op pad s avonds. Italiaman is daar ook een stuk makkelijker in dan ik. Wat dat betreft is de cultuur hier zo anders. Ze vinden het zielig als de baby alleen ligt (helemaal als hij wakker is) en wanneer je hen thuis laat met oppas als je s avonds weg gaat. Ik zie dat anders. Zoon zit zoveel beter in zijn vel als hij lekker geslapen heeft, dat gaat bij mij voor. En ik vind dus dat je je daar als ouder zijnde ook wel voor aan de kant mag zetten af en toe. Minder belangrijke afspraken blijft er gewoon 1 thuis.



@welhello. Gefeliciteerd meid! En dat van die gastouder komt helemaal goed!



@ mommy en max. Heel veel plezier vandaag!



@ uggla. Booeeee! Erg he kolven. Ik ben zo blij dat zoon na 2 weken toch aanhapte, anders had ik de bv opgegeven denk ik. Hier trouwens een alleseter qua melk. Bv of kv, maakt niet uit. En graag veel en snel, anders wordt meneertje boos.



@ sproet. Yeah een nacht doorslapen in the pocket! Hier vannacht van 23 tot 5. Hij had om 22 voor het laatst gegeten, beetje jammer dat hij niet meteen sliep.



@namaste. Ik snap je punt wat betreft anti conceptie. Maar ik zou het risico niet nemen.



@ hier. Vanochtend echt een mega spuit poep luier moeten schoonmaken. A zat bij mij op schoot na het voeden en ik zat zelf dus ook onder de poep. Fijne zaterdag ochtend Maar hij is nu met zijn tweede slaapje overdag bezig Heb al van alles kunnen doen. Fijn! Na zijn volgende voeding gaan we lekker naar buiten. Het is mooi weer hier. 10 graden en strak blauwe lucht. Jammer dat het morgen en maandag gaat sneeuwen. Blegh!



Dinsdag de prikjes :( , donderdag echo van de heupen, consulaat en als A nog rustig is wil ik ook langs mijn werk en vrijdag kinderarts. Benieuwd hoe lang en zwaar hij is dan.



@ boekjes. Lezen jullie de mini's al voor? Ik heb begrepen dat dat ook bij zulke jonge kinderen goed is voor de taalontwikkeling. Binnenkort maar eens boekjes bestellen via bol.com Ga hem natuurlijk wel in het NL voorlezen.





Verder zit ik een beetje in dubio of ik half april een paar dagen met A naar NL zal gaan. Italiaman heeft dan een bruiloft in Sicilië en is er niet. Vind het alleen wel spannend om voor het eerst alleen met A te gaan vliegen... En ik vraag mij ook af of ik A er wel een plezier mee doe. Ook al is het maar 1,5 uur vliegen, we moeten wel op tijd op de luchthaven zijn, daar wachten, dan nog vliegen, dan weer met de auto etc. En hij moet natuurlijk wennen aan een nieuwe omgeving etc.
Alle reacties Link kopieren
Boekjes: ik wil binnenkort beginnen met voorlezen, lijkt me leuk en is inderdaad goed voor de taalontwikkeling! Ik ga ook starten met babygebaren.
Alle reacties Link kopieren
@max, 170 cc red ik ook niet, zelfs niet 's ochtends voor een zwemtraining met ploftieten en een hele nacht niet gevoed. Ik vraag mij af hoe dat moet gaan als ik straks op mijn werk alle voedingen voor de volgende dag moet kolven. Kleine zoon drinkt aan de borst echt meer dan ik kan kolven. Misschien moet ik het gewoon langer dan 10 min per borst volhouden.



@italia, ik zou het doen in je eentje met A naar nl. vliegen met een baby is heel relaxed vergeleken bij vliegen met een dreumes. Dus doen nu het nog kan!



@sproet, wat goed dat kleine zoon doorslaapt!



@max, ik heb 's ochtends inderdaad ook de meeste kolf-opbrengst maar ik kolf 's ochends maar 10 minuten per borst. Als de wekker al om kwart voor 5 gaat om op tijd op de training te zijn sta ik niet te springen om nog eerder wakker te worden om meer te kunnen kolven. NA de live-voeding 's ochtends kan ik niet meer kolven. Dan heb ik geen tijd en komt er ook vrijwel niks.



@wellhello, wat fijn zo'n moeder die je was doet en voor je kookt. Mijn moeder doet vaak mijn afwas als ze op vrijdagavond oppast. Ook heel fijn!



wie van jullie heeft er al een paspoort voor de kleine? Moeten allebei de ouders mee naar de aanvraag of is schriftelijke toestemming van de andere ouder voldoende? (grote zoon heeft op papier geen vader dus daar heb ik dat probleem nooit mee gehad)
Alle reacties Link kopieren
Uggla, wij hebben een paspoort voor de kleine. Schriftelijke toestemming van de andere ouder was voldoende, ik kon daarvoor een formulier downloaden van de website van onze gemeente.

Je zoon moet wel aanwezig zijn bij zowel de aanvraag als het ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Wat zeggen ze ook alweer over tijden van crisis: dan volgt een babyboom? Nou, dan is mijn vriendenkring daar zeer vatbaar voor. Ik heb nu al 5 zwangere vriendinnen. Wie had dat gedacht in het jaar dat ik 40 word...
Alle reacties Link kopieren
@ Uggla: Kolven is geen feestje idd, ik doe het 4 X per dag... Ik ben het nu zo zat dat ik vaker bv geef, dan maar pijnlijke tepels. En idd Gold, er zit wat eelt op inmiddels, haha. Je kan wel de productie stimuleren door vaker te kolven, langer maakt niet zoveel uit, op is op...



@ Voorlezen: Doe ik al. Niet elke dag hoor. Soms zing ik liedjes. Zolang mijn mond maar beweegt ligt S helemaal in een deuk. Ik neem ook vaak de dag even met hem door.



@ Douchen: Gisteren met S onder de douche geweest, wat een feest! Hij vond het heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk samen douchen! Heb ik ook al over gedacht, maar wist niet hoe ik t aan moest pakken met afdrogen. . Had je hulp daarbij? Tips zijn welkom! Het badje s avonds lijkt een enorm succes! Meneer ligt te pitten en dat zonder te mopperen of huiluurtje, joeghee! Nu zelf maar lekker eten.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe de badjes altijd 's avonds, net heeft mevrouw nog lekker gezwommen! Moet haar er altijd wel voor wakker maken aangezien ze vanaf 17 uur vaak diep slaapt, daarna de fles. Twijfel wel of ik haar nu wakker zal maken om 22/22:30. Ze komt alsnog een keer 's nachts, maakt niet uit wat ik doe en vind ergens dat ze zelf mag bepalen wanneer ze drinkt. Wat zouden jullie doen?



Voorlezen doe ik nog niet, ik zing wel altijd liedjes. Heb altijd veel gezongen en vind het leuk om ze zelf ter plekke te verzinnen. Ze moet meestal wel lachen dus het wordt gewaardeerd



Babyboom; toevallig binnen één week van 3 mensen gehoord dat ze zwanger zijn!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
@ Namaste: Douchen met hulp idd. Vriend pakt S van me over in een warme handdoek als we de douche uit stappen. Maar ik wil het ook alleen kunnen, S kijkt er zo gelukkig bij. Ik heb zelf een douchecabine, dat is een extra handicap, want die schuifdeuren krijg ik niet dicht met S in mijn armen. Handdoek kan ik klaarleggen op zijn aankleedkussen in de badkamer, dat is het probleem niet. Kwestie van de schuifdeuren maar niet dicht doen dus lijkt me.



@ Oef: S slaapt bij Vriend in een campingbedje. Halverwege de film die we aan het kijken waren, voelde ik de drang om even bij S te gaan kijken. Lag hij met zijn gezichtje onder het laken + deken! Ingebakerd... Ik schok me rot! Ik had het bedje kort opgemaakt, maar blijkbaar niet kort genoeg... Hij was toch naar beneden gezakt. Niks aan de hand gelukkig, maar wel een wake up call. Goed opletten met opmaken.
Alle reacties Link kopieren
Pff, Ras, schrikken!



Wellhello, heb je haar nog wakker gemaakt? Ik doe dat zelf niet, precies om de reden die jij al noemt.



Zit nu te kolven na een heerlijk avondje uit, was echt zooo fijn om even samen weg te zijn en thuis is alles super verlopen, dat kunnen we dus vaker doen!
Alle reacties Link kopieren
Woehoe Sproetbaby heeft gisteravond een flesje kv gekregen om 22.45 en werd pas om 07.15 wakker! Even kijken of hij dat ook op mijn bv wil doen, maar anders ben ik geneigd een late voeding met kv in te voeren



Ras, wat schrikken!!



Voorlezen doe ik nog niet. Ben daar met Sproetekind geloof ik rond 6 maanden mee begonnen. Dan is het trouwens meer plaatjes kijken want op die leeftijd meppen ze ieder boek uit je handen. Als je wil dat ze blijven luisteren, kun je het idd beter nu doen
Alle reacties Link kopieren
Max, heb haar niet wakker gemaakt en ze kwam om half 3 voor een voeding. Het maakt dus geen fluit uit of ik haar nog een voeding om 22/23 uur doe, blijkbaar is dit haar ritme om een lange ruk te maken vanaf 19/20 uur.



Sproet, ik wil het niet wééééten!

Waarom slapen al jullie babies door? En die van mij niet?
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Even een korte ! Gisteren hele leuke dag gehad, maar op de terugweg gezeur met het ov, dus erg laat thuis en nu brak. Nu dus lazy sunday...



Later meer!
Alle reacties Link kopieren
@ Wellhello: Die van mij slaapt ook niet door hoor! Heeft hetzelfde ritme als F. Vanaf 19/20 uur een lange ruk tot een uur of 2 en daarna weer om de 3,5 uur. Ik ben ook gestopt met hem wakker maken om 23 uur, heeft geen enkele zin.



@ Krampjes: Sinds gisterenavond weer heviger, laatste loodjes? Ik heb met S afgesproken dat als hij volgende week donderdag 12 weken oud is, we de krampjes uitzwaaien en vaarwel zeggen. Ben er wel een beetje klaar mee...
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Max! Is ook belangrijk, samen genieten.



Badje in de avond is hier ook een succes! Weg huil uurtje!



Ras: o, eng is dat he! Ik baker sinds een paar dagen niet meer in, want ze worden te dik voor de bakerdoek! Haha!



Welhello wat fijn dat je somberheidsgevoelens minder worden! Wanneer komt je vriend weer terug?
Alle reacties Link kopieren
Over 10 dagen waarschijnlijk Gold...mis hem! Vandaag met hem geskypet samen met F, ze reageert wel op zijn stem, zo geinig!



Hoe gaat het slapen nu ze niet ingebakerd zijn?



Mommy! Fijn dat je een leuke avond had!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren
Ras, geef je nog bv? Kan het zijn dat de krampen van S iets te maken hebben met iets wat jij gegeten hebt? Ik merk dat kleine zoon erg heftig reageert op citrusvruchten en drinken met koolzuur. Voorlopig dus geen groot glas jus of cola voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Wellhello, het was een eenmalige actie hoor, dat doorslapen Gisteravond getest of wakker maken om 22.30 voor een voeding werkt, maar hij werd gewoon om 04.00 wakker. En ik denk als hij kv had gehad ook
Alle reacties Link kopieren
Sproet jammer! Wie weet komen er snel nog meer goede nachten!



Welhello wat leuk dat ze op de stem van je vriend reageert! En kan me heel goed voorstellen dat je hem mist, lijkt me zwaar. De baby's slapen prima zonder bakerdoek. Ze beginnen nu langzaam wat meer te bewegen, zag vanmorgen het jongetje half op zijn zij, dus ik verwacht dat het niet lang meer duurt voor ze om gaan rollen en dan is inbakeren sowieoso niet meer handig. Ik denk dat ik twee slaapzakken ga halen, maar welke maat zou ik dan nemen? Jullie een idee? Ze hebben nu maat 62.

O en mijn baby's slapen ook niet door hoor!
Alle reacties Link kopieren
Na een hele avond spoken, niet willen slapen, niet willen drinken, sliep S van 00 tot 07! Hoera!
Alle reacties Link kopieren
Hey meiden,



Ik heb alles meegelezen van de afgelopen dagen, maar weinig tijd gehad om te schrijven. Ik reageer even alleen op de laatste pagina. Excuses als ik iemand dus vergeet/oversla...



@uggla: kolven was ook echt niet mijn ding, dus ik kan me je koe-gevoel wel voorstellen...



@sproet: jammer dat het doorslapen een eenmalige actie was...Toch gaat het echt een keer komen!



@italia: helemaal met je eens wat je schrijft over 's avonds weggaan. Lastig wat je schrijft over met A naar NL vliegen. Ik ben daar sowieso niet zo van, dus ik ben een slechte raadgever in dit geval....

Succes met de prikjes morgen!!



@voorlezen: doen we hier nog niet, wil ik over een tijdje zeker wel mee beginnen. We praten wel veel tegen D. Hij begint ook steeds meer geluidjes (terug) te maken, zo leuk! En ook tegen de beestjes van de mobiel in zijn box, echt schattig!



@ras: wow, 5 zwangere vriendinnen! Zijn ze van jouw leeftijd? Leuk hoor, al die babytjes straks!

Schrikken hoor, dat S onder de deken lag....en wat fijn dat hij zo'n goede nacht heeft gemaakt!



@wellhello: als F evengoed halverwege de nacht komt voor een voeding, zou ik haar niet wakker maken om 23u, maar lekker laten slapen. Ze meldt zichzelf dan wel.



@douchen: hier ook als man en ik samen thuis zijn, een staat onder de douche en de ander geeft D aan en daarna in warme badcape en kleedt hem aan etc. Gaat prima! Alleen lijkt me niet echt te doen.



@max: lekker genoten dus met je vriend samen zaterdag? Mooi dat het thuis goed is gegaan, goeide reden om vaker samen op pad te gaan!



@gold: D heeft sinds kort een slaapzakje. Hij heeft maat 60 van slaapzak, 56 van kleertjes. Ze rekenen het aantal cm's vanaf de opening van de slaapzak tot beneden. Baby moet dan met de beentjes ruimte genoeg hebben (dus niet alleen met opgetrokken beentjes erin kunnen) en gaten voor armen en hoofd moeten niet te strak, maar ook zeker niet te wijd zijn. Ik zou even advies vragen in de winkel, hebben wij ook gedaan.



@hier: werktas voor morgen staat klaar...heb hem even goed uitgeruimd, want die heb ik in november zo in de kast gedumpt, haha! Heb een mooie nieuwe tas gekocht

D is de ochtend naar het kdv, nog even wennen en ik ga hem om 13u weer lekker ophalen. Kunnen we vanmiddag nog even heerlijk wandelen. Morgen voor het eerst een hele dag naar het kdv...ben benieuwd!

Verder een leuk weekend gehad, maar gisteren waren man en ik allebei super moe dus we zijn lekker vroeg in bed tv gaan kijken. D heeft weer goed geslapen, wel een beetje gespookt vanaf 5u maar toch nog geslapen tot bijna half 8. Zaterdag heb ik samen met D bij opa en oma geslapen en daar heeft hij het ook goed gedaan! Komt allemaal goed!
Alle reacties Link kopieren
Jihoe, ontwikkeling op werkgebied! Werd net gebeld door het werk en ik mag tijdelijk een teamcoordinatie taak overnemen van een collega die binnenkort met zwangerschapsverlof gaat!

Hier is dus onverwacht de uitdaging die ik zocht op mijn werk! Ik ben happy!
Alle reacties Link kopieren
gold, ik heb 1 slaapzak maat 70 en 2 slaapzakken maat 68/80 (de maatrange van slaapzakken i groter dan die van normale kleding) Volgens mij zijn ze er niet heel veel kleiner. Het is ook helemaal niet erg als de handjes niet uit de mouwen komen. Zolang de zak zelf maar niet te groot is, maar ook niet zo groot dat ze zelf de handjes kunnen terugtrekken en door de zak kunnen gaan zwerven.



Wellhello, hier wordt ook meestal niet doorgeslapen hoor. Sowieso gaat de wekker hier onm 04.30, dus als kleine zoon tot 04:30 of lter slaapt heet het hier "doorslapen". Grote zoon heeft tot hij ruim 2 was iedere nacht iedere 3 uur een fles melk gehad en zelfs vorig jaar nog vaak 1 keer per nacht. Inmiddels is hij ruim 5 en slaapt hij vrijwel altijd door. Zelfs de hele trage doorslapers gaan het een keer leren.



sproet, jammer dat het doorslapen niet heeft doorgezet.



mommy, is morgen je eerste werkdag na je verlof? Ik moet over 2 weken weer beginnen. Ik verzin nu ook nog allerlei dingen die ik nog in mijn verlof wil doen. Had jij dat ook?



namaste, samen douchen kan ook als je het aankleedkussen met badcape en de schone babykleren op de wasmachine legt (of een commode in de badkamer) Dus eerst baby in zijn badcape wikkelen. Zelf snel een badjas aantrekken, baby afdrogen en aankleden en dan pas jezelf aankleden. Eigenlijk is het alleen veilig zolang je heel zeker weet dat je baby nog niet rolt. Ik heb grote zoon op die manier een keer van de wasmachine laten vallen. Hij zat op de wasmachine met zijn beentjes over de rand en dook opeens naar voren zo met zijn hoofd op de stenen drempel. Gelukkig heeft hij er niks aan over gehouden maar het had ook veel slechter af kunnen lopen.



@italia, ik zou lekker met A een paar dagen naar nl gaan. Met een baby in je eentje vliegen is prima. Met een dreumes die net loopt maar totaal niet snapt wat er aan de hand is word je helemaal gestoord. Ik ben met grote zoon een keer gaan vliegen toen hij net een week kon lopen. Dat was niet echt het succes van de eeuw. (volgens mij had ik dit al ergens geschreven maar ik kan mijn eigen reactie niet meer terugvinden)



max, fijn dat jullie avondje uit zo goed is bevallen.



voorlezen doe ik nog niet echt veel. Soms als ik grote zoon voorlees zit kleine zoon er bij. Grote zoon leest kleine zoon wel voor "boom, boot, bloem" echt heel schattig.
Alle reacties Link kopieren
@ Mommy: Morgen weer aan het werk? En een mooie, nieuwe uitdaging? Goed hoor! Je lijkt er ook echt weer zin in te hebben, good for you!



Ik heb het tegenovergestelde; totaal geen zin om weer te gaan werken. Ik krijg een beetje de indruk dat ik in een nieuwe fase van mijn leven ben beland. Ik heb 15 jaar snoeihard gewerkt, ben super ambitieus geweest, heb altijd leidinggevende functies gehad en nu wil ik wat anders: rust en quality time met S. Hoe ga ik dat bereikten met een hoge hypotheek op een onverkoopbaar huis? Daar ga ik maar eens op puzzelen...
Alle reacties Link kopieren
Mommy, gefeliciteerd! Wat ontzettend leuk dat de nieuwe uitdaging zich uit zichzelf aandient!



Ras, wij bevinden ons beiden aan een ander uiterste. Gelukkig had je toch tot juni de tijd om rond te kijken, toch?



Sproet, helaas! Maar vannacht nieuwe rondes nieuwe kansen! Hier opzich een vrij aardige nacht, van 19 uur tot half 2 en toen weer tot zeven uur dus zelf ook een aardige ruk gemaakt.



Brrr, Uggla dat verhaal van je zoon, moet er echt niet aan denken!



Ga denk ik maar eens beginnen met af en toe een slaap met één arm uit de bakerdoek. F gooit haar benen steeds hoger in de lucht, dus dat omrollen zal ook wel niet heel lang meer duren.



Vanochtend zou om half 10 een kennis op komen passen zodat ik naar mijn psycholoog kon, toen ze er om 5 voor 10 nog niet was F maar ingepakt om mee te nemen. Liep net de deur uit toen ze eraan kwam, ze kon het niet vinden. Had geen tijd meer om alles uit te leggen, dus F moest mee, ging eigenlijk prima hoewel ze halverwege het gesprek besloot eens flink te gaan poepen



Goed gesprek gehad waarin duidelijk werd dat ik echt weer de touwtjes van mijn leven in handen moet gaan nemen en deze niet leggen in de handen van een 3 maanden oude baby.

Ik kan echt niets zonder enige structuur en dat is wat ik ook enorm mis in mijn leven op dit moment. Hierdoor ben ik alleen maar aan het paniekvoetballen aangezien ik voor mijn gevoel totaal de controle kwijt ben. Hoezeer ik ook goed functioneer, ik blijf toch last houden van hardnekkige autistische trekken bij grote veranderingen in mijn leven. Ik wil mijn leven mét F gaan leiden en niet laten leiden door F, wat heeft zij nu aan een moeder die zichzelf niet meer is? Tijd voor een andere aanpak!

Nu nog even bedenken hoe ik dit ga doen...
This is not kosher!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven