Abortus, verwekker betrekken?

30-04-2017 16:19 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen heb ik een zwangerschapstest gedaan omdat ik 3 weken geleden een morning-afterpil heb moeten nemen na een gescheurd condoom. Helaas ben ik nu toch zwanger. Ik zit zelf niet in een fantastische situatie wat betreft geld, woning en werk. Heb daarom duidelijk besloten om het vroegtijdig te laten afbreken. Dit is gewoon het beste...

De verwekker is een gewone vriend van mij die zijn leven al helemaal niet op orde heeft. Ik twijfel dus sterk of ik hem hierin ga betrekken. Mijn keuze staat vast dus wat zou ik aan zijn mening hebben? Het enige waar ik op zou kunnen hopen is zijn steun, maar zoals ik al aangaf is zijn leven een puinhoop. Hierdoor ben ik bang dat het mij alleen maar meer ellende op gaat leveren. Zijn er dames die in een soortgelijke situatie hebben gezeten en mij advies kunnen geven?
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat hij er het zelfde in staat als jij en in staat is je hier in te ondersteunen? Is het antwoord ja dan zou ik het vertellen. Is het antwoord nee dan niet. Als hij het zou willen houden probeert hij je misschien over te halen of hij snapt je wel maar had het liever gehouden en heeft er zelf veel verdriet van terwijl jij er ook niks aan hebt dat hij het weet omdat hij je niet kan steun.



Ik zou het nu in ieder geval nog niet zeggen, maar de afspraak maken en je wacht dagen in laten gaan. Tijdens die wacht dagen kan je altijd nog besluiten om het wel te willen vertellen aan hem. Over je zus, als jullie een goede band hebben zou ze het echt niet erg vinden als je het nu al zegt. Dan wil ze er juist voor je zijn ook als ze zelf met vakantie is. Als mijn beste vriendin zo iets zou door maken zou ze me echt wel mogen bellen, ook al zou ik fysieke niet bij haar kunnen zijn om een knuffel te geven kan ik haar dan wel vertellen dat ik er voor haar ben wat ze ook doet. Misschien voelt het wel heel fijn voor je om het even te kunnen delen.



Sterkte in ieder geval.
Alle reacties Link kopieren
Vraag een goede vriendin als je zus niet kan. Ik zou het de verwekker niet vertellen, straks wil hij het wel houden. Dat geeft ellende die vermeden had kunnen worden.
Alle reacties Link kopieren
Hoe was het vandaag bij de huisarts?
Alle reacties Link kopieren
Heb morgen een afspraak, is natuurlijk net deze week gekkenhuis bij de praktijk. Heb helaas ook een afspraak bij een andere arts dan m'n eigen. Is gelukkig wel een vrouwelijke arts maar toch had ik graag m'n eigen huisarts gesproken. Heb wel veel ingelezen op de website van de casakliniek. Helaas ook andere sites bekeken en toch wel geschrokken van de verhalen en ervaringen. Merk dat ik de emoties vandaag pas begin te ervaren. Sta volledig achter m'n keuze, maar het is niet gemakkelijk...
Lijkt me nooit gemakkelijk. Hoe zeker je ook bent. Sterkte morgen bij je gesprek!
Alle reacties Link kopieren
Als je er zo snel bij bent kun je misschien nog een overtijdbehandeling ondergaan. Een microzuigcurretage bij 12 tot 16 dagen over tijd zijn.



Ik heb ooit ook in jouw situatie gezeten. Het feit dat de mening van de man eigenIijk niets aan mijn beslissing zou veranderen heeft me doen besluiten hem niet in te lichten.

Ik heb er nooit spijt van gehad. Ook niet van de overtijdbehandeling.
Sometimes a woman has gotta do what a woman has gotta do
Alle reacties Link kopieren
Moeilijk hoor... Het is absoluut jouw eigen keuze en het is je goed recht om niks te vertellen. Houd alleen in je achterhoofd dat het wel ooit bij hem terecht kan komen dat jij een abortus hebt gehad. Dan moet je voor jezelf al bedenken wat je ooit dan zou zeggen in dat geval, zodat je sterk in je schoenen blijft staan.



Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen bij de huisarts geweest. Heel open gesproken en heb gelijk een afspraak gemaakt bij de kliniek. Ook met de huisarts gesproken over het inlichten van de verwekker. Daarin gaf ze aan dat ze zag dat ik volledig achter m'n keuze sta, dus dat hem inlichten geen meerwaarde zou hebben, mits ik op steun kan rekenen. Dit kan ik als ik dit inschat echter niet. Daarnaast is hij psychisch niet stabiel dus weet ook niet wat gaat brengen voor hem. Heb gelukkig steun van een vriendin en m'n zus. Daar heb ik nu even genoeg aan.

Bedankt voor alle lieve woorden en adviezen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het niet vertellen, zou het dan eerder met een vriendin delen. Als je het hem vertelt komt er misschien alleen maar gedoe.
.
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke goed gedaan! Fijn dat je zo keer bent van je keuze. Wanneer heb je de afspraak? Gaat je zus en/of vriendin met je mee? Morgen komt je zus thuis, dan kun je haar fijn live spreken!
quote:Lotus_lou schreef op 03 mei 2017 @ 11:32:

Vanmorgen bij de huisarts geweest. Heel open gesproken en heb gelijk een afspraak gemaakt bij de kliniek. Ook met de huisarts gesproken over het inlichten van de verwekker. Daarin gaf ze aan dat ze zag dat ik volledig achter m'n keuze sta, dus dat hem inlichten geen meerwaarde zou hebben, mits ik op steun kan rekenen. Dit kan ik als ik dit inschat echter niet. Daarnaast is hij psychisch niet stabiel dus weet ook niet wat gaat brengen voor hem. Heb gelukkig steun van een vriendin en m'n zus. Daar heb ik nu even genoeg aan.

Bedankt voor alle lieve woorden en adviezen!Fijn dat het een goed gesprek was! Wanneer kan je bij de kliniek terecht? Heb je dan de wachttijd of is dat nu?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven