Ben ik zwanger?

23-10-2014 20:22 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal. Geen idee of ik het op de juiste plek neerzet maar ik heb een vraagje.



Ik heb ongeveer 2 jaar de prikpil gehaald en september vorig jaar heb ik hem voor het laatst laten prikken. In februari heb ik besloten niet door te gaan omdat ik graag gewoon weer m'n regelmatige menstruatie wilde hebben. Vind t toch maar onnatuurlijk. Nu ben ik dus ruim 4 weken geleden weer voor het eerst ongesteld geworden.

Met m'n stomme koppie heb ik 2 weken geleden onbeschermd seks gehad. Nu zou ik dus ongeveer 2 dagen geleden weer ongesteld moeten zijn geworden maar dat is niet gebeurd. Ik heb soms wel wat rare steken in m'n buik maar voel me verder normaal.

Ik weet dat je het beste een test kunt doen om het zeker te weten maar omdat m'n menstruatie onregelmatig kan zijn vanwege de prikpil weet ik niet of dat de juiste informatie oplevert.



Ik hoop dat jullie mij iets kunnen vertellen hierover !



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:jaam2244 schreef op 23 oktober 2014 @ 20:22:

Hallo allemaal. Geen idee of ik het op de juiste plek neerzet maar ik heb een vraagje.



Ik heb ongeveer 2 jaar de prikpil gehad en september vorig jaar heb ik hem voor het laatst laten prikken. In februari heb ik besloten niet door te gaan omdat ik graag gewoon weer m'n regelmatige menstruatie wilde hebben. Vind t toch maar onnatuurlijk. Nu ben ik dus ruim 4 weken geleden weer voor het eerst ongesteld geworden.

Met m'n stomme koppie heb ik 2 weken geleden onbeschermd seks gehad. Nu zou ik dus ongeveer 2 dagen geleden weer ongesteld moeten zijn geworden maar dat is niet gebeurd. Ik heb soms wel wat rare steken in m'n buik maar voel me verder normaal.

Ik weet dat je het beste een test kunt doen om het zeker te weten maar omdat m'n menstruatie onregelmatig kan zijn vanwege de prikpil weet ik niet of dat de juiste informatie oplevert.



Ik hoop dat jullie mij iets kunnen vertellen hierover !



Groetjes
19 dagen na je laatste keer onbeschermde seks kan je testen.
Alle reacties Link kopieren
Koop een zwangerschapstest.
Alle reacties Link kopieren
Waarom geloof je ons 'ja, je bent zwanger' meer dan een zwangerschapstest?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Nou volgens mij staat er niet; hey kunnen jullie mij vertellen of ik zwanger ben. Ik vraag om informatie omdat m'n menstruatie niet regelmatig is. Dus kan de testuitslag ook onbetrouwbaar zijn.
testen wellicht?
Alle reacties Link kopieren
quote:jaam2244, 7 minuten geleden

Nou volgens mij staat er niet; hey kunnen jullie mij vertellen of ik zwanger ben. Ik vraag om informatie omdat m'n menstruatie niet regelmatig is. Dus kan de testuitslag ook onbetrouwbaar zijn.

Eh, Je topic heet 'ben ik zwanger?' hoor.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
waarom vraag je dat aan ons? ik heb het een beetje gehad met zulk soort topics, alsof wij weten of je wel of niet zwanger bent. test kopen, daar zijn ze voor uitgevonden.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaam2244 schreef op 23 oktober 2014 @ 20:30:

Nou volgens mij staat er niet; hey kunnen jullie mij vertellen of ik zwanger ben. Ik vraag om informatie omdat m'n menstruatie niet regelmatig is. Dus kan de testuitslag ook onbetrouwbaar zijn.Nee, hoor. Als je test positief is, ben je zwanger. Is hij negatief, dan ben je (waarschijnlijk/mogelijk) niet zwanger.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het al, hier heb ik ook niks aan. Bedankt he!
Alle reacties Link kopieren
En als je het gehad heb met die topics reageer je toch lekker niet? Daar vraag ik niet om.
Je vraagt of je zwanger bent.

Dat weten wij niet.

Koop een test en test op de 19de dag na je laatste keer onbeschermde seks.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaam2244, 3 minuten geleden

Ik zie het al, hier heb ik ook niks aan. Bedankt he!

jaam2244, 2 minuten geleden

En als je het gehad heb met die topics reageer je toch lekker niet? Daar vraag ik niet om.Ik hoor het al. Hartstikke zwanger en humeurig.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
quote:jaam2244 schreef op 23 oktober 2014 @ 20:43:

Ik zie het al, hier heb ik ook niks aan. Bedankt he!



Ik gaf een serieuze reactie...



Waarom zou je twijfelen aan de testuitslag als je even een test doet? Je ontwikkelt alleen maar hcg als je zwanger bent, dus bij een positieve test (de makkelijkste route) weet je waar je aan toe bent. En bij een negatieve test wacht je nog een paar dagen en dan test je nog eens. Als er geen hcg ontstaat, ben je dus ook niet zwanger.



Dit is volgens mij heel serieus.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat jij even een cursus spelling moet volgen. Maar goed ik ben hier niet om ruzie te maken heb het misschien verkeerd geformuleerd was benieuwd of er mensen waren met ervaringen. Die misschien ook een onregelmatige menstruatie hadden of wat dan ook. Ik bel morgen de dokter wel, waar ben ik anders voor verzekerd he.
Alle reacties Link kopieren
Dat snap ik Lionlily alleen heb ik gehoord dat de test niet betrouwbaar is als je een onregelmatige menstruatie hebt of lang geen menstruatie heb gehad. Vandaar dat ik wat info wilde.
Helemaal geen rare vraag, TO. Gelukkig heeft Istar wel een nuttig antwoord. Als je te vroeg test heb je veel kans dat er onterecht 'niet zwanger' uit komt. Alleen hoe weet je of het te vroeg is als je een onregelmatige cyclus heb? Als ik jou was zou ik nog een paar dagen wachten, of een doosje met twee testen kopen zodat je een week later nog eens kunt testen als je ongesteldheid nog steeds uitblijft.
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft de dokter niet te bellen. Je kan gewoon een zwangerschapstest doen. Het is niet raar als je niet ongesteld bent geworden, als je menstruatie nog op gang moet komen na het stoppen met de prikpil. Maar je weet pas of je zwanger bent als je een zwangerschapstest haalt.
En de dokter zegt : doe een test op de 19de dag na je laatste keer onbeschermde seks.

Werkelijk, waarom moet je de dokter hiervoor bellen?



Als je je zo druk maakt, zorg dan voortaan voor een goed voorbehoedsmiddel.
Alle reacties Link kopieren
quote:jaam2244 schreef op 23 oktober 2014 @ 20:49:

Ik denk dat jij even een cursus spelling moet volgen. Maar goed ik ben hier niet om ruzie te maken heb het misschien verkeerd geformuleerd was benieuwd of er mensen waren met ervaringen. Die misschien ook een onregelmatige menstruatie hadden of wat dan ook. Ik bel morgen de dokter wel, waar ben ik anders voor verzekerd he.



Een cursus spelling, pardon?! Ik geloof het niet, hoor, volgens mij zit dat bij mij wel snor.

Maar goed, ik geef twee serieuze reacties en je kunt ook gewoon netjes reageren. Waar ben je anders voor opgevoed, he?
Alle reacties Link kopieren
Zoals Lionlily ook al zegt: Een eventuele positieve test betekent gewoon dat je zwanger bent. Als je drie weken na je laatste onveilige vrijpartij nog negatief test, ben je niet zwanger.



Het kan wel zijn dat je cyclus nog wat van slag is, en dat je dus over tijd bent maar toch niet zwanger. De enige manier om daar achter te komen blijft gewoon: testen, en eventueel een week of twee later nog eens.
Alle reacties Link kopieren
Je kan zwanger zijn en je kan niet zwanger zijn, met onregelmatige cyclus of met regelmatige cyclus.
Alle reacties Link kopieren
Lionlily heeft gelijk. Je menstruatie kan uitblijven om twee redenen, je bent zwanger of hij is onregelmatig. In het eerste geval zegt een test 'ja', in het tweede geval zegt een test 'nee'. Zo makkelijk kan het zijn.
Alle reacties Link kopieren
Waarom val je Lionlily nou zo aan? Die gaf toch een normaal antwoord?



Ik kan me voorstellen dat je misschien in de rats zit vanwege een eventuele zwangerschap. Maar daar kunnen wij niks aan doen, hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven