Doorstromers topic

09-05-2013 19:08 2021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb alle fertiliteit medicatie bewaard en uiteindelijk in een doos gestopt. Blijkbaar had ik daar toen behoefte aan en ik was het eigenlijk al weer vergeten.

Net liep ik naar de berging voor een pak luiers en die hele doos flikkert opeens uit het niets om. Spuiten, lege ampullen, menopur dozen, ik heb het allemaal bewaard. Zelfs nog een potje voor sperma kwam ik tegen. Misschien een teken dat ik het weg moet doen, maar ik kan het nog niet denk ik.

Misschien ga ik eens kijken of ik iets in een kunststuk kan laten verwerken. Klinkt luguber, maar ik heb een soort van behoefte om het toch als een soort trofee te koesteren.
Alle reacties Link kopieren
Ooh Lavendel wat heerlijk om te lezen dat je zwanger bent! Ik heb zo voor je geduimd! Gefeliciteerd 🎉🎉

Ik vind het wel een goed idee Selectia, van dat kunststuk! Ik sta er regelmatig bij stil hoeveel geluk we hebben gehad dat ivf/icsi bestaat en dat het uiteindelijk zo goed is gegaan!

Geniet van je verlof OempaLoempa!

Ik heb vorige maand de eerste afspraak gehad voor een tweede. Begin augustus is als alles goed gaat de terugplaatsing van onze enige cryo. Dat was wel een goeie, dus de gyn heeft goede hoop. Ikzelf iets minder, maar we gaan het zien. Ik sta er veel relaxter in dan de vorige keer, ik ben zo blij met ons kleine mannetje, eentje er bij zou voor mijn gevoel nu alleen maar bonus zijn. Maar wellicht verandert dat als we eenmaal in het traject zitten..
Alle reacties Link kopieren
Nina nana wat spannend weer. Ik hoop dat de cryo goed ontdooit en teruggeplaatst kan worden! Succes!

Helaas heb ik mijn verlof niet gehaald en is ons meisje vorige week met precies 32 weken gehaald. Ik had bloedingen van de placenta en snachts zijn de vliezen gebroken. 3 uurtjes later een keizersnede gehad. Daar kwam een klein mini meisje van 1755 gram. Gelukkig doet ze het heel goed en mag ik dag en nacht bij haar zijn. Maar dat betekent dat ik heel weinig bij ons jochie kan zijn. Voelt erg verscheurd en hoop dat de komende weken snel gaan en ze mee naar huis mag over 4 a 5 weken.
Alle reacties Link kopieren
@ Oempa, gefeliciteerd met de geboorte van jullie meisje! Wat heftig en onverwacht om al met 32 weken te bevallen zeg. Ik kan me voorstellen dat dit echt een ingewikkelde periode is nu je zo heen en weer moet pendelen tussen zoon en dochter (helemaal na net een bevalling). Ik duim met je mee dat de weken snel voorbij vliegen en je je mooie gezinnetje bij elkaar hebt. Ontzettend fijn om te lezen dat ze het goed doet gelukkig!

@ Hopen, hoe heeft D het gehad op school? Hopelijk ging het wennen goed! Je hebt PB.

@ Selectia, heel herkenbaar het bewaren van alle fertiliteit spullen. Heb ik ook heel lang gedaan. Een paar weken geleden heb ik van een klein deel een foto gemaakt en heb ik het toch allemaal weggegooid. Ik was er letterlijk en figuurlijk klaar mee. Ben heel benieuwd of je er wat 'moois' mee kunt verzinnen. En hoor dat graag!

@ Nina, bedankt voor je felicitatie! Wat spannend dat binnenkort ook weer gaan beginnen! Hoe is is je zoontje nu? Ik hoop dat je cryo een zwangerschap gaat opleveren! Hoe zag jouw ivf/icsi er ook alweer uit destijds?

Ik voel me gelukkig inmiddels echt minder onzeker, heb vorige week nog een echo gehad en voel de baby af en toe ook al. De moeheid en misselijkheid neemt ook af dus ik zit in een fijne fase, heerlijk!

Fijn weekend!
Gefeliciteerd met je dochter Oempa! Wat heftig dat ze zo vroeg geboren is. Hopelijk gaat alles goed en zijn jullie snel thuis met zijn viertjes.

Lavendel, wat een mooi nieuws om te lezen dat je zwanger bent en de spannende eerste tijd al achter de rug hebt! Ik ben erg blij voor je!

@Nina: ik zal voor je duimen...


Fertliteitsspullen... waarschijnlijk nog niet weggegooid, maar bij mij gaat het de kliko in. ;) doet me denken aan een erg ongelukkige tijd. Maar wat het heeft opgeleverd is wel erg mooi.


Zoon steeds meer aan het kletsen, hij is nu 2,5: 'zus, kan niet tenen eten!'
Dochter 7 maanden nu en stopt alles in de mond, verder vrolijk en duidelijk in wat ze wil. Als er een boterham in de buurt komt, dan eist zij hem op. Leuk, die ontwikkeling...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Oempa Loempa wat heftig klinkt dat! Gefeliciteerd met jullie dochter, wat fijn dat het goed met haar gaat. Lijkt me moeilijk inderdaad om dan niet bij je zoon te kunnen zijn. Voor hem ook heel verwarrend denk ik! Hoop dat jullie heel snel samen naar huis mogen!

Klinkt goed Lavendel, mooie periode in je zwangerschap :) Ik heb daar ook zo van genoten!

Thanks Nordic :)

Mijn zoontje is nu 16 mnd. Ik heb een aantal keer iui gedaan - verdeeld over 1,5 jaar omdat ik veel pauzes nodig had tussendoor - en daarna icsi. Dat was in een keer raak! Dus uiteindelijk heel veel geluk gehad. En daarvan is nog een cryo over, die hopelijk over een week of 3 wordt teruggeplaatst.
Alle reacties Link kopieren
@ Nordic, dank je en wat leuk jouw stuk te lezen over je kindjes!

@ Nina, hopelijk net zo veel geluk als bij de eerste tp dan! Laat je hem in eigen cyclus terugplaatsen? Ik duim voor je!

@ Oempa, hoe is het met je dochter? Mag de al bijna naar huis? Trek je het allemaal een beetje?

@ Hopen, waar ben je? :)

Met mij gaat het goed! Ik voel de baby regelmatig bewegen en ben echt zo blij en dankbaar! Over ruim 2 weken de 20weken echo, dat is wel weer spannend.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Hoe gaat het met iedereen?

Met mij goed, ondanks dat de vermoeidheid wel blijft hangen. Inmiddels 26 weken zwanger dus het schiet al lekker op! Nu volop met het kamertje bezig, daar geniet ik van. Het blijft zo'n wonder dat het weer is gelukt en daar ben ik ook wel mee bezig. Helemaal omdat ik ook meelees op het IVF topic.. Dus ben erg blij!

Hoop dat het goed met jullie gaat en jullie ook updaten :)

Liefs!
Hier! :)

Wij hebben zo genoten van t mooie weer de afgelopen maanden dat t forum gewoon even vergeten was! We wonen aan t strand dus we hebben echt op t strand geleefd gewoon.

Voor de vakantie deed D t super op school! Na de vakantie, derde week nu, gaat t minder. Hij huilt bij t wegbrengen en slaapt heel onrustig. Hij zegt ook dat hij t niet leuk vindt :sigh: we hopen echt dat er heel snel verbetering in komt, want het is zo niet leuk om hem huilend achter te laten... juf gaf wel aan dat t na een kwartiertje echt prima gaat gelukkig, maar dan nog is er niks aan zo.
Wel fijn dat ik nu tijd heb voor mn onderzoeken voor school dus ik schiet al lekker op. Laatste loodjes :nerd:

Over 3 weekjes gaan we lekker een weekje op vakantie, maar ben ook wel een beetje bang dat we daarna opnieuw moeten beginnen met D op school, maar daar probeer ik nog even niet aan te denken.

@lavendel wat schiet t al op zeg! 26 weken :heart: heerlijk weer dat getrappel in je buik! Zo fijn voor jullie na zo’n zware tijd! Leuk om een kamertje in te richten! Weten jullie het geslacht al? Hoe vindt je dochtertje t? Snapt ze het een beetje?

@nina hoe is t gegaan met de terugplaatsing?

Ik zal proberen weer wat vaker te schrijven hier! Tot snel allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk Lavendel, wat fijn dat het zo goed gaat!

Zalig de hele zomer op het strand Hopen, heerlijk om daar dichtbij te wonen :) Wat naar dat D het nog niet naar zijn zin heeft op school, lijkt me moeilijk. Hoop dat dat snel beter gaat voor jullie!

Terugplaatsing hier is helaas niet gelukt. Wel goed ontdooid maar niet blijven plakken. Eind volgende week starten we een nieuwe ivf ronde, dus dat is wel heel spannend! Voelt wel heel anders dan de eerste keer omdat we al zo’n ontzettend leuk kereltje rond hebben lopen.
Nina-nana hoe is t nu? Waar zijn jullie in het traject? Kun je nog steeds lekker genieten van jullie kereltje tijdens t traject? Tenminste zo lees ik t, spannend maar wel te doen omdat jullie kereltje zo leuk is.

Is ook heerlijk! Deze week weer genoten van t weer, zalig.

D doet t inmiddels super op school! Hij gaat lachend de klas in, soms vergeet hij mij gedag te zeggen :P de draak! Maar wel super fijn want dat maakt t zoveel makkelijker en leuker om m op school te brengen!
Alle reacties Link kopieren
Wat goed om te horen Hopen! Echt een zorg minder lijkt me :)

Onze poging is niet doorgegaan helaas. Maanden heel gezond gedaan en geen alcohol gedronken, en toen allebei ziek geworden in de week dat we zouden starten, incl koorts :cry: Dat betekent in ons geval 3 maanden wachten. Eigenlijk 6 want we gaan begin volgend jaar verhuizen en dan kan ik de poging er denk ik niet bij hebben. Beetje zuur wel, maar goed, ik heb nog wel goede hoop dat het een keer gaat lukken en iets meer leeftijdsverschil is ook niet zo’n ramp, misschien zelfs wel prettig :)
Getsie wat een tegenvaller :|
Wel goed dat je er zo positief over blijft.
Een wat groter leeftijdsverschil lijkt mij prettiger dan 2 kort op elkaar. Dan heb je voor t 2e kindje echt weer alle tijd zeg maar omdat de oudste naar school gaat. Ik scheel ook 4 jaar met mn zus en dat is prima. In de pubertijd een periode wat minder makkelijk maar nu zeker helemaal oké.

Wat leuk dat jullie gaan verhuizen! Wel lekker druk inderdaad en spannend! Hou je hoofd koel dan komt t vast goed :P
@Nina: Wat ontzettend balen dat jullie juist die week ziek werden! En dat ook nr 2 moeizaam gaat. Mbt leeftijdsverschil: alles voor en nadelen. Ik zie bij vriendinnen met ongeveer 4 jaar ertussen dat ze lekker gaan babyzwemmen met nr 2. Dat lukt mij niet. Maar bij mij slapen ze tegelijkertijd, s middags, ook wel fijn. En broer zus reageren op elkaar, nu gillen ze lekker naarelkaar. Bij meer verschil zou dat anders gaan denk ik. Ik hoop dat na je verhuizing een succesvolle poging! Gaan jullie er veel op vooruit?
@oempa: Hoe gaat het nu met jullie jongste?
@lavendel: Hoe gaat het nu met je zwangerschap?
@hopen: ,Wat fijn dat je zoon t weer naar zijn zin heeft op school. Een huilend kind achterlaten is niet leuk. En hoe is het met je opleiding, schiet dat al op?
Hé Nordic, ja dat scheelt echt zo veel! Een lachend kind achterlaten. Dus wel erg blij mee. Hij vraagt nu ook of hij mag spelen bij een klasgenootje enzo, dus dat is leuk! Hij gaat zelf zn jas ophangen je ziet gewoon dat hij vrijer wordt en zich op zn gemak voelt. Heerlijk!

School gaat goed! Nog 1 examen, praktijkexamen en een scriptie. Ik hoop na de zomer volgend jaar klaar te zijn. Een lekker lang tijdsbestek heb ik gepland. Alles wat eerder is is mooi meegenomen en nu is de druk ook niet zo hoog. Kijk er wel echt steeds meer naar uit klaar te zijn. Nu D op school zit gaat t wel echt veel makkelijker. Onder schooltijd studeren en daarna heerlijk gewoon alleen moeder zijn! Maar t is ook fijn dat t einde in zicht is!
Lavendel als ik me niet vergis ben je inmiddels bevallen van jullie 2e kindje?!
Ik hoop zo dat alles goed is met jullie allemaal!

Voor iedereen wens ik een heel mooi 2019, met veel liefde geluk en gezondheid! En vooral vreugde en genot van alle mooie momenten met jullie kindjes! ❤️
Alle reacties Link kopieren
Ben ook benieuwd Lavendel, hoe gaat het met jullie?

Druk met je scriptie Hopen? Lig je nog op schema? Ik vind studeren icm kleine kinderen echt zo knap!

Hier mooi nieuws: ik ben 8 wk zwanger! :cheer2: 2 weken terug een mooi kloppend hartje gezien en ik krijg er zo langzamerhand steeds meer vertrouwen in! Het ging supersnel, 2 dagen na mijn verhuizing startte de icsi poging en precies een maand na verhuizing kreeg ik telefoontje dat ik zwanger was. Heel blij en opgelucht! Als het goed gaat zal er dus geen 4 jaar tussen zitten :) Al vind ik deze eerste maanden wel iets zwaarder met een peuter in zn nee-fase :roll:
Nina wat een mooi nieuws voor jou!! Hopelijk gaat alles nog steeds goed en ben je zo’n beetje uit die eerste 3 allerspannendste maanden.

Ik vind t zelf inmiddels ook heel knap want ik word echt gestoord van die scriptie. Ik lig nog soort van op schema maar ik ben er echt helemaal klaar mee. Telkens weer dingen aanpassen t is echt een irritante stomme klus. Zo, dat is gezegd :P
Verder gaat alles gelukkig prima en doet D t ook goed op school. Bijna 5... pff het gaat zó snel!

Lavendel, ik zou t leuk vinden als je nog eens een update komt schrijven :)
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!

Dat is lang geleden, sorry, ben ik weer!

@ Nina, wat super dat je zwanger bent! Gefeliciteerd! Hoe voel je je?

@ Hopen, fijn om te lezen dat het goed gaat met D! 5 jaar alweer bijna, gaat echt zo snel! Je bent idd stoer hoor, zo met je scriptie aan de gang en steeds maar doorzetten! Hoop dat het einde in zicht is!

@ Oempa, bij jouw kids alles goed?

@ Nordic, hoe is het met jouw kroost? Hoe oud zijn ze inmiddels?

Hier gaat het goed! Wij hebben een prachtige zoon gekregen en ik ben hoteldebotel verliefd op hem! :heart: Hij doet het super goed en is erg vrolijk en lief. Mijn dochter is helemaal gek op hem en geen moment jaloers geweest, ze speelt heel graag met haar broertje. Ik voel me zo blij en rijk met deze twee, echt genieten! :heart:
Wauw lavendel! Super leuk te lezen dat je een zoon hebt en dat t allemaal zo goed gaat! T was een lange weg, maar achteraf was t t allemaal waard! Zo blij voor je en wat leuk dat je dochter zo lief met m is 😍 heerlijk Meis! Super genieten van je mooie gezin!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven