Gestopt met de pil!

06-11-2014 16:45 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wij schrijven over het stoppen met de pil en zwanger worden. Sommigen zijn net gestopt en begonnen aan de eerste ronde, anderen zijn al een paar rondes verder en een aantal van de groep is inmiddels zwanger! Leuk als je meeleest! Meeschrijven kan natuurlijk ook altijd. Op het moment is de tabel vol, maar mocht er iemand afvallen kan er altijd weer iemand anders aansluiten.





NaamLeeftijd+partnerNODBijzonderheden Meral 33+38

14-08-2015 uitgerekend zwanger

jongen Panda 20+35 Lollie 25+30 13-05-2015 20 weken echo

29-09-2015 uitgerekend zwanger

jongen Elkebloempje 28+29 20-05-2015 meisjevf 23+29 Annemarijeg 25+24 Nadaaitje 25+29 mijnnaamislaura 28+28 15-05-2015 Xana-92 23+27 28-05-2015 20 weken echo

21-10-2015 uitgerekend zwanger Anne-1985 30+37 Eline05 Bruin-uiltje 26+25 Jen1985 29+29 12-05-2015 20 wekenecho zwanger Newbie1987 27+30 07-05-2015
Alle reacties Link kopieren
Als je een lange cyclus hebt kan het. Innesteling kan ook beetje bloed geven soms. Ik weet het fijne er niet van. Google vast wel.



Ik heb al de hele dag menstruatiepijntjes.....niks ergs..merk dat er iets gebeurd van binnen. Lekker ontgiften en hopelijk snel een regelmatige cyclus. Ik ben gelukkig druk met werken en andere dingen. Anders word het helemaal zo'n duimen draaien.
Alle reacties Link kopieren
Als je een lange cyclus zou hebben kan je ovulatie ook later zijn maar of dat dan op dag 26 kan weet ik niet...



Over de kinderwens: die heb ik ook al heel lang. Heb altijd geroepen dat ik jong moeder wil worden. Sinds ik gestopt ben met de pil ben ik er een stuk rustiger over geworden omdat het nu definitief is en vaststaat dat we samen gaan proberen om zwanger te worden. Toen ik nog niet gestopt was was ik er heel erg mee bezig of het ooit zou gebeuren en hoe dat zou zijn. Nu wacht ik gewoon braaf af wanneer het gebeurd en stiekem hoop ik dat het snel raak is maar dat heb je helaas niet zelf voor het zeggen..
Alle reacties Link kopieren
Ja, spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag bij de huisarts voor iets heel anders (migraine) en vertelde dat ik gestopt ben met de pil. Ze had echt weer hele geruststellende woorden over zwanger worden na een miskraam dus ik kan er weer helemaal tegenaan.



Wat duurt wachten toch lang zeg!
Alle reacties Link kopieren
Dat is fijn om te horen Meral! Hopelijk merk je snel dat je cyclus weer de goede kant op gaat en dat je snel een positieve test mag hebben!!

Wachten is soms heeel moeilijk...



Ik moet nu ook wachten totdat ik ongesteld word...
Alle reacties Link kopieren
Vandaag ongesteld geworden! Zou eigenlijk gister moeten als ik de zogenaamde cyclus van de pil aanhoud maar het was dus vandaag Vind het erg prettig nu, het ongesteld zijn omdat ik nu weer het idee heb dat alles werkt. Geen idee of dat al helemaal waar is en of het kan natuurlijk...



Hoe is het bij jullie? ;)
Alle reacties Link kopieren
Ook ongesteld sinds eergisteren!!! Geen idee of mijn cyclus nu goed op gang is, maar wij gaan ervoor en gaan uit van 28 dagen. Mocht dat anders zijn merken we dat gauw genoeg!! Ronde 1 dus ...yeey. en ook zo gelijk op panda, leuk :-)
Alle reacties Link kopieren
Wat toevallig Meral! Wij gaan uit van 28/29 dagen. Vind het ook heel spannend en ben een beetje ongeduldig, nu al haha!! Ben benieuwd naar deze ronde, zou een mooie afsluiting zijn van het jaar hihi
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook donderdag ongesteld geworden. Ik hoop idd dat alles nu goed op gang is! En hopen dat t deze maand raak is! Voor ons alle 3
Alle reacties Link kopieren
Hè, dat is toevallig zeg! Spannend! Hopelijk een goede maand!! 😊
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden! Leuk ik wil graag met jullie meeschrijven! Ik heb 7 november mijn laatste pil geslikt. Hier ook spannend dus en afwachten!

Ik ben 24 en mijn vriend is 30. Ben ook al begonnen met foliumzuur.
Alle reacties Link kopieren
Leuk meisje! Welkom hoor! Ga js je eerste menstruatie afwachten of gewoon meteen voor ronde 1?



Hier komt ronde 1 nog niet erg van de grond.....ik heb 4 late diensten op rij dus we zien elkaar alleen als de ander nog slaapt! Haha....ben wel gestopt met roken al een week nu. Gelukkig rookte ik weinig en onregelmatig dus de moeilijke momenten vallen me mee. We roken niet binnen hier dus heb van vriend geen last en heb echt geen zin om in regen en wind in de tuin te gaan staan.





Allemaal dus rond dezelfde datum stressen of het raak is! Ben benieuwd dames :-)
Alle reacties Link kopieren
In principe ga ik gewoon voor de 1 ronde. Kan me herinneren dat ik vroeger altijd wel regelmatig ongesteld was. Dus laten we hopen dat het snel op gang komt!

Wat goed dat je gestopt bent met roken, dat is wel belangrijk. Haha nu nog even zorgen dat je een momentje samen hebt😉
Alle reacties Link kopieren
Hi Meisje!

Leuk dat je ook meeschrijft! Hopen dat je cyclus snel op gang komt!



Wij hebben nu de eerste menstruatie afgewacht dus nu eigenlijk voor ronde 1. Mijn ouders zijn op de hoogte en mijn moeder gaf aan dat het bij haar snel raak was dus nu ben ik nog veel nieuwsgieriger en ongeduldig geworden, hihi!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel panda. Spannend!

Wanneer is je NOD? En was je eerste cyclus 28 dagen?
Alle reacties Link kopieren
Volgens 'mijn' (ontzettend handige) app is mijn nod 11 december, dwz als mijn 28 dagen verwachting klopt. Daar liggen die van jullie dichtbij in de buurt denk ik?!



Willen wij daar een overzichtje van of is het met 3 goed genoeg te volgen zonder?



Bij mij weet alleen mijn allerbeste vriendinnetje en haar man het. Zij hebben zelf net een kleine van 3 mnd en waren ook erg betrokken bij mijn curretage paar jaar geleden. Wil mijn ouders nog even niet te blij maken, maar wel lekker om af en toe je onzekerheden van je af te praten. Ik denk dat als het raak is de echte spanning pas begint. Vooral omdat ik niks merkte. Ik was 11 weken en bleef overgeven terwijl de beeb bij 8 1/2 gestopt was met groeien. Soms denk ik ook; hoe moet dat.....zwanger zijn, moe, kotsen en dan werken in de horeca.....maar misschien voel ik me deze keer heel anders. (Hope so) Ik ben ook helemaal geen echte horecatijger, maar heb al tijdje last van de crisis en ben zo erin gerold, omdat ik niet meer thuis wilde zitten.
Alle reacties Link kopieren
Oh...vergat mezelf .... we zijn met 4 :-)
Alle reacties Link kopieren
@meral, ja mijn NOD zou 8 december zijn. Dus dat zit lekker dichtbij elkaar.

Toevallig bij mij weet ook mijn beste vriendinnetje het. Die toevallig ook over een paar dagen gaat stoppen met de pil erg leuk dus allemaal.

Ik werk trouwens ook in de horeca! Wat inderdaad erg zwaar is. En vooral straks als je zwanger bent of zelfs als het kindje er is. Veel en hard werken,dus nog even kijken hoe we dat tegen die tijd gaan combineren.



Is er iemand handig om een tabel te maken? Is wel leuk toch dat we een duidelijk overzicht hebben van elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ohh, spannend allemaal!

Van mij mag het deze maand raak zijn, ik ben een klein beetje ongeduldig maar ik hoop maar niet te veel anders zal de teleurstelling groter zijn.

Mijn NOD is 14 december, dus idd allemaal achter elkaar. Wat leuk!!

Als ik er over praat krijg ik gewoon "verliefdheids kriebels" in m'n buik.

Bij mij weet trouwens ook 1 vriendin het, wil ik nog wel even houden zo.



@meral Wat heftig! 11 weken zwanger en dan geen hartje meer.. jeetje..
Alle reacties Link kopieren
Mijn NOD is 12 december en mijn cyclus was 29 dagen maar dat is pas 1x geweest dus weet niet hoe betrouwbaar dat is ;) Ook gebruik ik een app om het een beetje in de gaten te houden.

Ik merk dat ik ook lekker ongeduldig ben en dat ik het liefste tegen iedereen willen vertellen dat wij graag een kindje willen! Maar probeer er zo min mogelijk over tr praten. Behalve tegen m'n moeder hihi.



Helaas weet ik niet zoveel over een overzicht maken.. We weten iig wel dat we halverwege december even goed in de gaten moeten houden hihi 😊
Alle reacties Link kopieren
Ja!! Ik heb dat ook, wil het t liefst tegen iedereen zeggen omdat ik zo blij van de gedachte wordt en met mn vriendin kan ik bijna nergens anders meer over praten maar als ik hier op het forum lees wordt ik wel een beetje bang.

Je ziet veel stellen waarbij het jaren duurt, lijkt me zo jammer..



Ik weet ook niet hoe je zo'n tabel maakt

maar we zijn allemaal vlak na elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ja klopt ajc, dat vind ik ook wel erg spannend. Merk dat ik daar af en toe ook wel erg onzeker over ben over dat het misschien lang duurt of niet gaat lukken terwijl ik het wel zo graag wil.. Lastige combi ;)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zeker zin om mee te kletsen. Ik schrijf alleen niet zo regelmatig. Heb ook wel al een kindje. Het is voor jullie allemaal de eerste geloof ik, dus weet niet of dat erg is...

Wij hebben in ieder geval besloten om voor een tweede te gaan. Ben nog niet zo bezig om mijn hele cyclus uit te pluizen. Dat komt denk ik wel als het wat langer duurt.
Als het kan dan kan het, als het niet kan dan kan het niet.
Alle reacties Link kopieren
Welkom Suzyq!

Tuurlijk is dat niet erg. Super leuk dat jullie voor jullie 2e kindje gaan!

Hoe oud is jullie eerste kindje?



@panda Ja ik ben er ook onzeker over. Het is zeker een lastige combi maar we zullen moeten afwachten en het zien.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig Suzyq! Ik ben ook geen consequente schrijver hoor het moet wel leuk blijven en geen verplichting zijn. Leuk een tweede! Maakt toch niks uit? Iedere zwangerschap is ook weer anders en een gemailleerd groepje vind ik juist wat hebben!



Ik merk dat ik best heel down to earth ben nu. Ik heb op de harde manier geleerd dat zwanger worden/ kinderen krijgen niet te plannen is en soms vooral een kwestie van loslaten. Ik denk dat ik pas echt ga fladderen als het zover is!

We moeten niet vergeten te genieten van wie we nu zijn en het leven dat we nu leiden! Ik wil niet letterlijk maanden op een wachtbankje zitten en dan later terugblikken en me dan bedenken dat mijn leven al die tijd heeft stilgestaan in afwachting van een kindje. Maar misschien heb ik dat gevoel ook wel voor een deel uit zelfbescherming. Ik ben ook degene die altijd roept dat ik een psychiater nodig heb als blijkt dat ik nooit kinderen zal krijgen. Ik droomde vroeger niet van trouwjurken, maar van moeder zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven