(HERSTART) Uitgerekend tweede helft december 2015

16-05-2015 22:38 182 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,



Bij deze een poging tot een herstart van ons topic.

Ook heb ik hieronder geprobeerd een tabel te maken. Laat maar weten of jullie nog dingen erbij willen.

En welke info ik van jou in de tabel mag zetten.



Liefs,

Knuffeltje1983



NaamLeeftijd+partnerZwanger van ....e kindUitgerekende datumBijzonderheden Knuffeltje1983 32 + 36 2e 16 december 29 juli afspraak gyn + GUO rianne323 29 2e 15 december Eind juli 20w echo xxrozeliefxx 32 + 37 1e 11 december 20w echo 4 augustus _butter_fly_ 29 + 31 1e, jongen 19 december 20w echo 30 juli LadyGrantham 36 2e 21 december 20w echo begin augustus Popje_86 28 + 28 1e 29 december 12 aug 20w echo WiWa 32 2e, jongen 18 december 31 juli 20w echo blooberrie 29 1e 25 december Geen lief 25 + 25 1e 15 december Geen missyd 22 + 26 1e, meisje 10 december 20w echo 30 juli faya2015 31 + 35 2e 20 december Geen jerassy 26 + 26 1e 21 december Geen hil01 28 + 33 1e 12 december Geen Helena84 29 en 31 1e 28 december Begin aug 20w echo
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Had een poosje niet meer gekeken en zag nu dat er een nieuw topic was aangemaakt.



Verder veel gebeurt 2 weken terug een hele erge bloeding gehad gelijk het zkh gebelt en mocht gelukkig dezelfde middag nog langs komen voor een echo.

Voor de echo moest ik nog plassen en weer een hele golf bloed kwam er mee paniek paniek.

Met dikke ogen werden we binnen geroepen voor de echo en na ieders verbazing zagen we daar een klein humpie met een goed kloppend hartje en "hij" bewoog goed ze zei hij heeft jullie voor de gek gehouden hoor.

Daarna moest ik nog naar de gynaecoloog en die zei ook dat ik er rekening mee moest houden dat het ook nog fout kon gaan en dat het bloeden moest stoppen binnen 2a3 dagen. Gelukkig stopte het!

Nu morgen in de ochtend weer een echo extra spannend hoop dat alles nog steeds in goed is! Ben aardig gestressed.



Voor iedereen hoop ik ook op een goede echo morgen!!



Liefs faya
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens 31 en mijn partner is 35.

Ben zwanger van de 2de.

Morgen de 26 ste de echo en dan hoor ik oom wanneer ik precies uitgerekend ben
Alle reacties Link kopieren
Hey faya fijn dat je er weer bent! Wat een stress joh! Ik duim voor allemaal goede berichten morgen. Hebben ze iets gezegd over waar de bloeding vandaan zou kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
Wat doen ze eigenlijk bij de intake, weten jullie dat?



Ik ben nu ruim 9 weken en ik kan niet wachten tot de echo, wil het hartje zien kloppen, maar weet niet wanneer die echo is (doen ze niet bij de verloskundige maar ergens anders).



Pff best spannend allemaal.



Ik ben vaak misselijk maar het helpt altijd om wat te eten! Zo fijn. Ik heb verder heel weinig eetlust, eet alleen zodat ik me niet beroerd voel, haha. Hebben meer mensen dat? Dat eten helpt tegen misselijkheid?

Verder ook soms duizelig, en zooooo moe.

Het helpt dan wel om bijvoorbeeld een stuk te gaan wandelen maar daar heb ik dan natuurlijk geen zin in...lastig om motivatie te vinden als je alleen maar in bed wil liggen
Alle reacties Link kopieren
Bij mij was de intake informatie geven en bloeddruk meten. Ook werd een vragenlijst doorgenomen om te kijken of jij of je kindje risico heeft op bepaalde ziektes/aandoeningen obv erfelijkheid. En of er dus eventueel extra controles nodig zijn. Heb je dan nog geen afspraak voor de echo blooberrie? Zou wel rond de 10 weken zijn waarschijnlijk.



Eten helpt inderdaad tegen de misselijkheid. Maar ik moet zeggen dat ik bijna niet misselijk ben (geweest).



Ik ben ook heel moe. Kan gewoon tot 10 uur half 11 slapen, bizar.
Alle reacties Link kopieren
Bloeding kon een beginnende miskraam zijn maar daar gaan me maar ff niet vanuit!!



Kan ook een poliep zijn of een laag hangende placenta ook kan het zijn doordat de baarmoeder goed doorbloed is dat er een ader gesprongen was maar waar het vandaan kwam is nu nog onduidelijk!



Moet morgen gelukkig al om 08:10 uur hoef niet de hele dag te wachten erg spannend!
Alle reacties Link kopieren
Welkom missyd! En leuk dat je weer terug bent Faya! Wel balen dat het niet zonder slag of stoot gaat, maar laten we hopen dat we morgen allemaal goed nieuws hebben!



Zal morgenavond de tabel weer even bijwerken met evt de nieuwe data! Erg druk hier!



_butter_fly_ Morgen de 2e officiële echo, nu de termijnbepaling, want vorige keer was nog te vroeg om te zien hoever ik was.



Ik ga weer dames! Iedereen succes morgen!



Xx
Alle reacties Link kopieren
Ik wil iedereen die morgen z'n echo heeft heel veel succes wensen. Dat er maar allemaal knipperende hartjes te zien zijn.



Ik heb trouwens een pretecho ingepland. Vriend en ik willen heel graag weten of we een jongen of een meisje krijgen en hebben daarom op 2 juli een geslachtsbepalingsecho. Mag wel in de tabel trouwens. Ben dan bijna 16 weken.



Vorige keer hebben we gewacht tot de 20 weken echo, maar dat vinden we nu te lang duren.



Bloedingen zijn echt vervelend (understatement). Gelukkig was je echo wel goed Faya. Ik heb sinds de inwendige echo van afgelopen vrijdag last van oud bloed verlies. Eerste 2 dagen behoorlijk wat en nu af en toe nog. Kon volgens de VK geen kwaad en kon wel een paar dagen duren.



Iemand vroeg nog of mijn vriend mee was geweest naar de echo en intake. Omdat we allebei nog vakantie hadden is ie naar beide mee geweest. Anders zou ie alleen mee zijn geweest naar de echo. Vorige zwangerschap was ie niet mee naar de intake. Ik vond het ook niet echt noodzakelijk dat ie daarvoor vrij moest nemen. Echo's wil ik m wel altijd bijhebben, voor het geval je slecht nieuws zou krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Wat naar zeg, zo´n erge bloeding! Nu maar hopen dat nog steeds alles goed is!



Ik merk zo weinig van mijn zwangerschap dat ik het maar een onwerkelijk iets vind.

Met de eerste echo had ik ook echt zoiets van: Is dit echt? In mijn buik? Merk er niets van...



Ik ben wel benieuwd vanaf wanneer onze buiken een groeispurt gaan maken.
Meiden veel succes bij de echo's vandaag! Hopelijk allemaal gezonde en bewegende kindjes te zien!!



Ik mag volgende week weer. Vond het vorige week niet echt nodig, omdat we er toen twee heel kort op elkaar hadden (ivm bloedverlies). Maar nu heb ik wel weer zin om naar ons kleintje te gaan kijken.



Er beginnen hier steeds meer mensen op de hoogte te zijn. Familie en echt goede vriendinnen weten t nu. Nu bezig met m'n werk inlichten (werk bij meerdere gezinnen als verpleegkundige).



Vind de tijd nu wel ineens snel gaan, jullie? Over ruim 5 maanden met verlof en over ruim 6 maanden is ons kindje er misschien al wel...
Faya hoe was t?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geweest. Uitgerekende datum nu 24-12, iets minder verder dus. Was piepklein, maar alles goed dus! Bijzonder, maar nog onwerkelijk hoor! 8 juni nekplooimeting, dus dan weer een echo.



Hopelijk was de echo goed Faya! En de rest ook!

Goed teken dat je de tijd snel vindt gaan Rozelief, in mijn ogen duurt het nog heeeeeeeeel lang haha. Komt ook omdat ik de hele tijd zo'n kraamkamer in kerstsferen zie en dat lijkt nog zo ver weg...
Alle reacties Link kopieren
Jeej bij ons was de echo goed! Kindje bewoog direct druk toen ze de echo erop zette dus ze zei gelijk dat het goed was en dat het hartje dan ook zeker klopte en dat was ook zo daarna direct bloed geprikt voor de combinatietest.



fijn dat bij jullie ook alles goed was lady! Ben benieuwd hoe het met de andere dames is!
Alle reacties Link kopieren
Hier was de echo ook goed😍😍😍

Hartje klopte mooi en het was lekker aan het bewegen en aan het zwaaien. 😀

Ben nu 10 weken en 2 dagen en 20 december uitgerekend!!

Vanmiddag intake bij de verloskundige!

Fijn dat jullie echo's ook goed waren blijft bijzonder om het te zien bewegen met die kleine handjes wat een wonder
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik doe mee! Ik ben volgende week 26 en mijn man is ook 26 zwanger van de 1e en 21 december uitgerekend. 7 mei vroege echo gehad ivm eerdere miskraam. Aanstaande donderdag 28 mei termijnecho!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd dames!



En welkom Jerassy, spannend nog even de komende 2 dagen.
Gefeliciteerd meiden!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Wat fijn dat er al zoveel goede berichten zijn!

Ik heb zoveel mogelijk de tabel bijgewerkt en ook de nieuwe meiden toegevoegd! Welkom missy en jerassy.

Willen jullie allemaal nog even checken of de gegevens kloppen? Omdat er alweer zoveel geschreven was, weet ik niet zeker of ik alle wijzigingen goed heb doorgevoerd.



Bij ons was de echo ook goed! Ik ben morgen 11 weken en nu uitgerekend op 16 december!

De kleine lag lekker te bewegen en was daardoor soms moeilijk in beeld te brengen, maar heel grappig om te zien.

Lag ook lekker te zwaaien met een armpje :-) Zo grappig om te zien dat ze in zo'n korte tijd zoveel groeien...heel onwerkelijk nog eigenlijk, want merk er zelf nog steeds niet zoveel van.

24 juni weer een controle bij de arts assistent van de gyn, dan ook de nieuwe echo's inplannen (uitgebreide GUO ivm diabetes en 2 extra groeiecho's).



Voor de dames die een 2e kindje verwachten...bij Boekenvoordeel hebben ze echt een heel leuk boekje 'Ik ben je grote broer/zus' voor 3,99 euro. Heb ik gekocht voor onze dochter van 3 en gaan we gebruiken om het haar te vertellen.

Ben benieuwd hoe ze gaat reageren.



Rianne en jerassy, heel veel succes nog donderdag en vrijdag!



Fijne avond nog allemaal!



Groetjes,

Knuffeltje1983
Alle reacties Link kopieren
Mijn gegevens in de tabel kloppen hoor. Wat leuk Knuffeltje, we zijn op dezelfde datum uitgerekend!

Misschien dat ze mijn uitgerekende datum nog iets bijstellen met de 12-wekenecho, maar dat is nog even afwachten.



Ik heb vandaag de kraamzorg alvast aangevraagd, het kan maar vast geregeld zijn...
Alle reacties Link kopieren
Hoi missy, fijn dat t klopt! Ja leuk he :-) het is ook nog eens de trouwdag van mn ouders. Maar ik weet dat t toch eerder gaat komen omdat ik met 38 weken wordt ingeleid.



Ik ga morgen of in t weekend ook alles maar eens aanvragen :-)
Mijn uitgerekende datum staat tot nu toe op 29 december..

Wat leuk om te lezen dat je rond 11 weken al echt zoveel ziet!! Ben zo benieuwd 8 juni!!! Termijnecho!! Duurt weer een eeuwigheid haha..



Vandaag wel heel naar nieuws op m'n wel gekregen.. Werk in de kinderopvang en een kindje van m'n groep blijkt kanker te hebben...

Was vandaag ook voor t laatst omdat hij donderdag al chemo gaat krijgen.

Hij blijkt een hele grote tumor te hebben op z'n nier... Verder moet hij nog onderzocht worden op uitzaaiingen.

Pff schiet nu weer vol... Zo heftig...

Ken t gezin al lang.. Heb zn broer en zus ook op m'n groep gehad... Jochie is 3 jaar.. Man o man wat een rollercoaster voor die mensen.....
Allemaal goede echo's dus!!! Superfijn!



Popje wat een ontzettend naar bericht...wat ingrijpend ook voor zon klein jochie. Sterkte.



En net als de vorige echo komt volgende week maandag ook steeds dichterbij ;) toen mochten we ook een dag na elkaar

Ik ga vandaag bloed laten prikken. Ook een en ander qua ziektes die bij kleine kinderen voorkomen, ivm m'n werk.



Hebben jullie al dingen gekocht? Ideeen over kinderwagens/ kinderkamer? Wij nog niet echt (wel de meubels voor de kinderkamer, mijn oude bedje en commode waar zelfs m'n vader op heeft gelegen zijn er nog). We beginnen hier wel dingen te krijgen. Was zondag jarig, toen van de verloskundige vriendin die de eerste echo's heeft gedaan al een jongenssetje en een meisjessetje kleding gekregen, een knuffeltje, paar rompertjes.
Alle reacties Link kopieren
Wat een naar bericht popje wat vreselijk!!

Heel veel sterkte!!



Gister ook de intake gehad bij de verloskundige niet veel veranderd de intake met 9 jaar geleden bij mijn dochter😊



Wie van jullie gaat wel de combinatie test doen en wie niet vind het een lastige keus eigenlijk!
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik hoop dat ik mij bij jullie mag aansluiten?

Ik ben zwanger van mijn eerste kindje, en ben 12 december uitgerekend ik ben 28 en mijn man is 33.



Heb al eerder op het forum meegepraat over zwanger worden Maar vind het wel leuk om nu de ervaringen te delen over het zwanger zijn en de vragen/beslissingen die daarbij komen kijken te delen.



Ik heb 7 mei mijn eerste echo gehad en een prachtig klein wezentje gezien met een kloppend hartje. Morgen mag ik weer voor mijn termijn echo en de nekplooimeting.

Wij hebben er dus wel voor gekozen om de combinatie test te doen, vond het heel lastig. we vallen niet in de risicogroep. Maar toch zou ik het graag willen weten mochten er afwijkingen zijn.
Hil: welkom!



Faya: hier geen combinatietest. Ben heeeeeel nauw betrokken bij de zorg voor een klein jochie met downsyndroom. Dus zou een zwangerschap vanwege down niet af kunnen breken.



Ik heb net voor t eerst overgegeven. De verschillende etensluchten uit de koelkast waren te veel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven