Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic

12-10-2015 14:55 3007 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,



Gezien de grote hoeveelheid topics met daarin de vraag of je 'wel of niet zwanger' bent, hebben wij dit algemene topic voor jullie aangemaakt.



Dit is dus de plek voor al je vragen en opmerkingen over een mogelijke zwangerschap, bijvoorbeeld nadat:

je de pil bent vergeten?

je menstruatie uitblijft?

het condoom is gescheurd?

Etc.



Andere topics met soortgelijke vragen zullen vanaf nu worden gesloten. Alle adviezen en wijsheden worden vervolgens hier op één plek verzameld.



Met vriendelijke groet,

Moderator Viva forum
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen. (Mr. Visser) (Blijfgewoonbianca)

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Alle reacties Link kopieren
Was dat je 1e menstruatie na stoppen met prikpil? Prikpil staat erom bekend dat vruchtbaarheid lang kan duren eer het terug komt, een jaar is niet ongebruikelijk heb ik begrepen. Je vertelt niet hoe lang je gestopt bent met prikpil.

Tussen de regels door lees ik bij jou een vermoeden dat je denkt voor de laatste bloeding bevrucht te zijn geraakt. Of misschien dan in deze ronde denk je?

Eisprong kun je rond 2 weken voor menstruatie verwachten dus dat zou wel vroeg zijn hoor.



Al met al ben je zelf de enige die het kan onderzoeken met een heel simpel thuistestje.
Het algemene 'ben ik zwanger (of niet)' topic
Alle reacties Link kopieren
quote:Cobydiva4 schreef op 02 maart 2017 @ 09:13:

Jeetje ik vraag gewoon advies en kijk wat voor reacties ik allemaal krijg.

Bemoei je niet met dat ik een schone slip aan moet doen of moet douchen ofzo jullie kennen me niet eens. Denken jullie nou echt dat ik dat niet doe ofzo.



Kan er niks aan doen dat me telefoon het corrigeerde , en dat ik het niet na gelezen heb ja dat is dom , maar hoe sommige hier reageren jeetje totaal geen respect voor iemand die gewoon advies vraagtPas dat dan even aan in je OP, want dat is nu hetgeen waar je reacties op krijgt.... Veranderen kost je twee tellen en scheelt een hele hoop rare antwoorden.
Alle reacties Link kopieren
quote:MN-- schreef op 02 maart 2017 @ 09:17:

Als wij zeggen niet zwanger, doe je dus geen test en zou je je eetgewoonten niet aanpassen als in geen alcohol etc. En geef je dan over x weken als je wel zwanger blijkt het vivaforum de schuld ? Zie je de onlogica to?Echt hè.... als jullie zeggen denk het niet doe ik geen test... nee joh stop lekker je kop in het zand...
Don't cry, buy a bag and move on.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 02 maart 2017 @ 09:32:

Als je 19 maart ongesteld moet worden kan je nu niet eens zwanger zijn. Eerder in je vruchtbare dagen. Testen kan dus ook pas rknd de 19eDit. Voor testen is het veeeeel te vroeg.
Alle reacties Link kopieren
Ga je stinken als je zwanger bent ? Pff, daar heb ik gelukkig nooit last van gehad. Lijkt me vreselijk. Zeker als dat ook gewoon nog eens negen maanden aanhoudt! Ieuw.

Misschien wat meer deo gebruiken? Vaker douchen? Vaker je kleding verschonen? Niet in je dagkleding slapen en dat de volgende dag ook aanhouden. Dat doe je allemaal wel?
Alle reacties Link kopieren
quote:Nouschi schreef op 02 maart 2017 @ 09:22:

Het is MIJN buik en gebruik wat punten en komma's!Ach, wat leuk! Gefeliciteerd .
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 02 maart 2017 @ 09:32:

Als je 19 maart ongesteld moet worden kan je nu niet eens zwanger zijn. Eerder in je vruchtbare dagen. Testen kan dus ook pas rknd de 19e

Dit.



En jij in je OP schrijft dat je stinkt, dan reageren mensen daar op. Gek he?
Alle reacties Link kopieren
quote:Kirikou schreef op 02 maart 2017 @ 10:10:

[...]

En als jij in je OP schrijft dat je stinkt, dan reageren mensen daar op. Gek he?Ik denk dat wij hadden moeten ruiken dat ze iets anders bedoelde .
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt deze reacties omdat het gewoon ontzettend dom is om te denken dat iemand je hier antwoord op kan geven. Doe een test, ga naar de huisarts en zorg dat je veilige seks hebt als je niet zwanger wilt worden.
quote:Cobydiva4 schreef op 02 maart 2017 @ 09:13:

Jeetje ik vraag gewoon advies en kijk wat voor reacties ik allemaal krijg.

Bemoei je niet met dat ik een schone slip aan moet doen of moet douchen ofzo jullie kennen me niet eens. Denken jullie nou echt dat ik dat niet doe ofzo.



Kan er niks aan doen dat me telefoon het corrigeerde , en dat ik het niet na gelezen heb ja dat is dom , maar hoe sommige hier reageren jeetje totaal geen respect voor iemand die gewoon advies vraagt



Je kunt zelf hopelijk wel nadenken en bedenken dat als wij jou niet kennen, wij jou ook niets kunnen vertellen over een eventuele zwangerschap.

En als wij ons niet met jou mogen bemoeien, moet je ons niet aanspreken.

Dus, ciao, tot ziens!
quote:S-Groot schreef op 02 maart 2017 @ 10:14:

[...]

Ik denk dat wij hadden moeten ruiken dat ze iets anders bedoelde .
Alle reacties Link kopieren
quote:Vergeetmenietje1980 schreef op 02 maart 2017 @ 09:32:

Als je 19 maart ongesteld moet worden kan je nu niet eens zwanger zijn. Eerder in je vruchtbare dagen. Testen kan dus ook pas rknd de 19e

Hihi ja inderdaad. Dan is je eisprong überhaupt pas rond 5 maart ofzo.

Dus nee, niet zwanger.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Jeetje wat een berg negativiteit in dit topic. Hebben jullie allemaal last van jullie hormonen ofzo?

Als je niet op het forum zit, omdat je zelf vragen hebt dan zit je er om er voor anderen te zijn, toch? Waarom dan zo bot, bitchie, cynisch en denigrerend reageren?

Zwanger worden gaat gepaard met een hoop onzekerheid. Dat je uit die onzekerheid soms vragen stelt die voor anderen zo klaar als een klontje zijn is niet meer dan normaal! Het is heel logisch dat je gaat twijfelen aan jezelf en je lichaam.



Tijd om wat aardiger te zijn voor elkaar of reageer gewoon niet ????
Alle reacties Link kopieren
Wat bijzonder dat je speciaal op dit forum hebt aangemeld, om deze reactie in dit topic te schrijven Juul2403.



heel bijzonder
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 19 februari ongesteld geweest en daarna dus seks gehad
Dan kun je dus nu uiteraard nog niet testen. Er zijn nog geen 2 weken om. Je kan pas testen rond je volgende menstruatie.
Alle reacties Link kopieren
En heb je ergens voor 19 februari ook onveilige seks gehad?

Wanneer was je laatste prikpil?



Ik bedoel, als je voor je menstruatie ook al actief bezig was om zwanger te worden, zou het ook kunnen dat wat je de 19e hebt gehad geen echte menstruatie was.

Heb je voor de 19e geen onbeschermde seks gehad, dan kun je nu nog niet zwanger zijn en is het voor testen nog te vroeg. Heb je voor de 19e wel onbeschermde seks gehad is er toch een mogelijkheid dat je nu dus zwanger bent en is een test de mogelijkheid om te ontdekken of je wel of niet zwanger bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Cobydiva4 schreef op 02 maart 2017 @ 12:24:

Ik ben 19 februari ongesteld geweest en daarna dus seks gehad



Dan vindt je eisprong dus (ongeveer) rond 5 maart plaats. Die eicel is er dus nog niet, dus kun je ook nog niet zwanger zijn.

Je kunt het nog wel worden, als er nog levende zaadcellen rondzwemmen die de eicel bevruchten zodra de eisprong is geweest.

Als je graag zwanger wilt worden zou ik je man/vriend de komende dagen nog even alle hoeken van de slaapkamer laten zien.

Daarna moet je nog hééééél lang wachten, namelijk tot rond 19 maart. En dan pas kun je testen.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met het volgende probleem.

ik hou mijn menstruatie netjes bij in een app. Nu zijn we totaal niet bezig met zwanger bent worden.



Ik ben 23-10-2016 ongesteld geweest en na 60 dagen pas weer. Daarna na 28 dagen en 26 dagen minder dan normaal. Nu word ik snachts wakker van een raar gevoel in mijn onderbuik. ook overdag als ik lekker op de bank lig. Ook zitten mijn eigen broeken ook niet meer lekker.



In die eerste 60 dagen heb ik wel verschillende test gedaan maar die waren negatief.



Nu blijft er door mijn hoofd spoken dat het kan zijn dat ik zwanger ben. Doordat dat gevoel in mijn onderbuik herkenbaar is omdat ik al twee gezonde kinderen heb zonder verdere symptomen alleen dat toen mijn menstruatie weg bleef.



Ik durf er niet mee naar mijn huisarts.



Iemand toevallig dezelfde situatie mee gemaakt?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
quote:Mariellesusan1980 schreef op 05 maart 2017 @ 15:49:

Ik zit met het volgende probleem.

ik hou mijn menstruatie netjes bij in een app. Nu zijn we totaal niet bezig met zwanger bent worden.



Ik ben 23-10-2016 ongesteld geweest en na 60 dagen pas weer. Daarna na 28 dagen en 26 dagen minder dan normaal. Nu word ik snachts wakker van een raar gevoel in mijn onderbuik. ook overdag als ik lekker op de bank lig. Ook zitten mijn eigen broeken ook niet meer lekker.



In die eerste 60 dagen heb ik wel verschillende test gedaan maar die waren negatief.



Nu blijft er door mijn hoofd spoken dat het kan zijn dat ik zwanger ben. Doordat dat gevoel in mijn onderbuik herkenbaar is omdat ik al twee gezonde kinderen heb zonder verdere symptomen alleen dat toen mijn menstruatie weg bleef.



Ik durf er niet mee naar mijn huisarts.



Iemand toevallig dezelfde situatie mee gemaakt?



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Waarom durf je niet naar de huisarts? Die man of vrouw heeft echt wel raardere dingen gezien. De HA is er toch juist voor zulke situaties?
Alle reacties Link kopieren
Ben niet helemaal weg van mijn huisarts.
Dan zou ik een andere huisarts zoeken. Hier ga je het antwoord niet vinden.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mariellesusan1980 schreef op 05 maart 2017 @ 15:50:

[...]





Hup naar de huisarts, wij kunnen je niet helpen, alleen de huisarts kan dat.

Als het zo afwijkt van je normale cyclus moet je of testen(dat heb je dus al gedaan) of medische hulp inroepen.



Het internet is niet voor diagnoses en je kunt het ook niet vergelijking met een ander die weleens hetzelfde heeft gehad, het zegt nl. niks



Je weet niet wat je hebt(zwanger,veranderde cyclus,cyste,gewoon even een drukke periode,iets naars), niet wachten maar morgen bellen en gaan!Het is jouw lichaam, zorg er goed voor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven