Ik ben zwanger praatgroep vervolg II

14-04-2015 10:19 3081 berichten
Alle reacties Link kopieren
En hier gaan we gewoon weer verder met schrijven



Reeds bevallen



NaamLeeftijd1e, 2e..kindje Gestopt sindsGeslachtUitgerekende dataBevallenLaury26/251e05/14jongen10-04-201630-03-2016Bernadette28/292e10/14meisje09-03-201609-03-2016Lionlily35/361e04-13Meisje29-11-201506-12-20150401201623/251eJongen11-12-201502-12-2015Crazyheidi30/371e9-12Jongen10-11-201512-11-2015Wiennie24/251e12-13Meisje ovb07-11-201519-10-2015Myrna23/241e07-14Jongen03-10-201520-09-2015Kitty30/301e01-14Meisje05-09-201510-09-2015Gatekeeper32/311e10-12Meisje02-09-201501-09-2015W00229/321e09-14Jongen21-08-201519-08-2015Lieffies31/311e06-13Zoon05-07-201513-07-2015Lotte28/361e12-13Meisje13-04-201522-04-2015Dance26/261e02-14Meisje14-03-201507-03-2015Theo27/291eMeisje25-03-201505-03-2015Bloem25/301eJongen08-01-2015*-01-2015Spruit22/241e01-14Meisje24-12-201410-12-2014IME20/231e01-14Jongen01-11-201420-10-2014





Wijzigingen graag even in dikke letters.



Update 11-04-2016
Leuk Lotte! Spannend. Ik ben nu 8 weken. Echo gehad, kloppend hartje.



Lijkt me leuk als er straks meerdere aan een tweede beginnen haha. Kunnen we gezellig verder schrijven. Schrijf nu kn een februari clubje maar heb daar geen aansluiting voor Nb gevoel. Ik vond dit clubje zo leuk toen!
Leuk Lotte, spannend weer!



Bloem super nieuws zo'n kloppend hartje! Echo met 8 wkn is best vroeg toch, is daar een reden voor?



Hier gesprek met vriend gehad en besloten nog wel even te wachten met een tweede. We genieten nu zo van de leeftijd die dochter nu heeft dat we het wel even goed vinden zo.

Wel ander goed nieuws, dochter heeft al 2x op het potje gepoept en 2x geplast!
Alle reacties Link kopieren
Wauw wat knap @theo!! Snap dat jullie er lekker van willen genieten!!



@bloem: wat goed zeg, een kloppend hartje!! Lijkt me zo bijzonder om alles nog een keer mee te maken!
Vorige zwangerschap was echo met 10 weken ja. Ivm bloedverlies toen overigens 6. Nu met 8, schijnt nieuw te zien, "vitaliteitsecho"



Wat goed Theo. Hoe heb je dat aangepakt?
Oh dat is wel lekker zo vroeg..!!



We zetten haar na elke maaltijd op het potje en dan kijken we een filmpje of spelen met een stickerboekje oid.. en als ze heeft geplast of poept juichen en mag ze een sticker plakken.. tot nu toe vindt ze alles wel leuk dus gaan we ermee door.. maar we dwingen niks af hoor, als ze niet wil, dan niet. ik hoop wel dat t nou eindelijk nog eens echt lekker warm wordt zodat ze in dr blote billen buiten kan lopen.
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk bloem! Super!!



Theo wat knap al op t potje. Dat is lekker vroeg...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje, ik lees een week of twee niet mee en ik loop al helemaal achter!



Bloem gefeliciteerd met een jongen! Super leuk!



@Potje, Ik zet onze dochter er ook steeds op.. ze poept erop MET luier.. het is een begin haha!





@woordenschat, Wat zeggen jullie kindjes zoal? manlief is bang dat ze achterloopt..



Ga morgen eens goed bijlezen.. mis veel zo te zien :[
Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd!
Alle reacties Link kopieren
@spruit: leuk je te lezen! Qua woordenschat is t hier nu net pas papa en mama dus aan mij heb je niet zoveel. Wat zegt ze nu allemaal dan?
Idd spruit het is een begin! Goed hoor!



Praten is hier ook nog niet heel veel.. voornamelijk papa en mama en af en toe iets anders... ze verteld wel vanalles in haar eigen 'taal'..
Alle reacties Link kopieren
@ spruit, goed hoor op het potje poepen al. Wij zijn hier eigenlijk nog helemaal niet mee begonnen, wel een potje gekocht maar verder weinig mee gedaan. Hoe oud zijn jullie potjeszittende kindjes nu?



@ woordenschat: Onze dochter is 14 maanden en zegt:

pappa,

mamma,

haar ( haren kammen) ,

paard,

oor ( nou ja dat klinkt als oww)

oog,

neus,

toettoet ( op haar loopauto)

dagdag ( dada)

bah bah ( bij luier verschonen)

nee! ( en dan wil ze het ook écht niet, hoef je niet te proberen ze schud ook haar hoofd er zo lief bij)

aai ( bij hond, kat, paard aaien)

lekker

dat

daar

eten
@potje, onze dochter is nu 16 mnd.

@woordenschat, ohja degene die lotte opnoemt zijn wel herkenbaar.. maar ze zegt het nog niet vaak.
Alle reacties Link kopieren
Wauw veel geschreven zeg. Wat fijn voor de zwangere dames dat het goed gaat. En leuk te lezen dat de meeste alweer voor tweede gaan of heel binnenkort. Dat het allemaal maar snel mag lukken.



Wat goed lotte jouw dochter zegt al veel meer dan de mijne... hier is het vooral de hele dag: die die die

verder...

papa

Mama kan ze wel maar doet ze maar heel soms

bal

Aai

Nee en dan inderdaad ook zo schudden met haar hoofd haha

Tate is tante

pa is opa

en mjammjam is eten



Verder is het een hoop gebrabbel wat ik niet versta haha zo schattig...

@spruit hoezo denkt je vriend dat? Zegt ze nog helemaal niks dan?
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:theo75 schreef op 03 juli 2016 @ 11:48:

Oh dat is wel lekker zo vroeg..!!



We zetten haar na elke maaltijd op het potje en dan kijken we een filmpje of spelen met een stickerboekje oid.. en als ze heeft geplast of poept juichen en mag ze een sticker plakken.. tot nu toe vindt ze alles wel leuk dus gaan we ermee door.. maar we dwingen niks af hoor, als ze niet wil, dan niet. ik hoop wel dat t nou eindelijk nog eens echt lekker warm wordt zodat ze in dr blote billen buiten kan lopen.Wauw wat ontzettend goed! Die is er ook al snel bij zeg.... Wat een vlotte kinderen allemaal zeg!!
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Jouw meisje zegt ook al veel, dance! Zo leuk!!

Vandaag het eerste echte drama gehad omdat meneer bleef spelen tijdens het drinken dus ik pakte z'n speeltje even weg zodat hij rustig kon drinken. Hier was hij het niet mee eens en ging luidkeels in protest.
Alle reacties Link kopieren
Haha nu pas myrna? Verschil tussen jongens en meisjes denk ik..

Ja ze zegt nog niet heel veel hoor maar ze kan heel goed duidelijk maken wat ze wel en vooral niet wil ...



Tenminste herkennen jullie dat moeders van meiden? Dat ze zo ontzettend stout en driftig kunnen zijn
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
Stout is mijn dochter nog niet echt, zeven maanden, maar driftig zeker!
Alle reacties Link kopieren
Haha nou wel zo erg. Natuurlijk rondom t slapen wel eens of als ik m wegleidde maar verder nog niet echt zoals dit.
Alle reacties Link kopieren
Je merkt nu heel sterk dat ze een eigen willetje aan t ontwikkelen zijn en t opvoeden begint. Als ze iets niet mag, in de tafel bijten bv, dan haal ik haar 3x weg en dan is t huilen alsof je haar weet ik veel wat aan doet, ze houdt dan ook haar adem in.



We zijn nu met vakantie en nu maakt ze echt een ontwikkeling door. iedere dag lekker zwemmen, ze vindt t prachtig. Alleen haar ritme is omgegooid. Hopelijk als we thuis zijn komt t weer gauw in t oude ritme. Nu slaapt ze niet voor half 10.
Ook herkenning bij moeder van zoon. Gat dan echt stampvoeten.
Ohja zeker herkenning. Ligt op haar buik met haar vuisjes op de grond te bonken... op heeel hard gillen als ze haar zin niet krijgt...
Alle reacties Link kopieren
Gillen niet hier maar wel op de grond liggen en met haar hoofd op de grond bonken... zo zielig, maar ja je kan dan niet gaan toegeven natuurlijk
Alle reacties Link kopieren
quote:GateKeeper schreef op 07 juli 2016 @ 09:41:

Je merkt nu heel sterk dat ze een eigen willetje aan t ontwikkelen zijn en t opvoeden begint. Als ze iets niet mag, in de tafel bijten bv, dan haal ik haar 3x weg en dan is t huilen alsof je haar weet ik veel wat aan doet, ze houdt dan ook haar adem in.



We zijn nu met vakantie en nu maakt ze echt een ontwikkeling door. iedere dag lekker zwemmen, ze vindt t prachtig. Alleen haar ritme is omgegooid. Hopelijk als we thuis zijn komt t weer gauw in t oude ritme. Nu slaapt ze niet voor half 10.



Hoop ik ook voor je gate hier na 3 weken thuis te zijn van vakantie nog steeds niet gelukt. Die van mij lacht me gewoon uit al zeg ik 10x nee haha



Lijkt me ook niet fijn dat adem inhouden.. wat een rare gewoontes kunnen ze zich aan leren he
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Alle reacties Link kopieren
quote:theo75 schreef op 07 juli 2016 @ 18:12:

Ohja zeker herkenning. Ligt op haar buik met haar vuisjes op de grond te bonken... op heeel hard gillen als ze haar zin niet krijgt...



Gelukkig dat er herkenning is soms denk ik echt wel eens is niet goed hoor zo baldadig en boos als ze af en toe kan zijn!



Ook heel lief hoor en heel vrolijk...
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Ik hoop het gate. Hier duurt die fase al drie maanden…
Alle reacties Link kopieren
Yquote:bloempje188 schreef op 10 juli 2016 @ 21:28:

Ik hoop het gate. Hier duurt die fase al drie maanden…@bloempje ook niet optijd willen slapen? Hier vanavond ook weer half 11
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven