Langer dan 6 maanden bezig met zwanger worden zonder mmm

16-11-2016 00:55 2302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je het gevoel dat je op het forum tussen twee groepen in valt? De groep die net probeert zwanger te worden en de groep die al in de medische molen zit. In deze topic zijn we met meiden die ook wat langer bezig zijn met zwanger worden. Inmiddels zijn er al wat meiden de medische molen ingegaan. Dit vormt geen probleem om mee te schrijven in deze topic.

Ben je zwanger dan kan je meeschrijven in onze vervolgtopic.

langer dan 6 maanden groep is zwanger

gebruikersnaam en wachtwoord zijn op te vragen bij Rosalie87


naam leeftijd probeert zwanger te worden sinds NOD bijzonderheden
AV199224 / 27sinds september 20169 juli, ronde 12
Camomila 29 / 30sinds februari 201617 april
Emceetje 36 / 37 Januari 2015 15 maart onbegrepen verminderd vruchtbaar. Start iui eind januari
florence13 36 / 36 mei 2016buik slagveld na ongeval. Miskraam in april 2017
Foodsandbeats 34 / 36maart 2016
Labgeek1990 26 / 30 sinds november 2016
Maur91 25 / 24 maart 2016lange cyclussen
Missy1983 33 / 33 sinds vorig jaar na een jaar tussenpauze 17 maartbloedonderzoeken,zaadonderzoek,hysteroscopie en hsg gehad nu afwachten tot juni
Mollebol1 34 / 34 april 2016 2 juli ronde 9
Pinquinlove 29 / 28 november 2015 29 maart curettage april 2016 mk sept 2016
Rosalie 29 / 30 januari 2016 19 juli ofo uitslagen waren goed, komende half jaar zelf proberen
Twilight84 33 / 35 Augustus 2015 30 april
Viva-30 30 / 30 oktober 201529 maart
Yinthe24 24 / 31 mei 2016 30 mei, ronde 11
Zonnebloem111 28 / 30 juni 201619 maart
rosalie87 wijzigde dit bericht op 08-07-2017 14:00
41.54% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goede vraag Florence, ik zou de huisarts denk ik gewoon bellen en de situatie voorleggen. Misschien dat jullie dan voor de tussenweg kunnen kiezen? (vb nog drie maanden proberen?)



Hier nog steeds niet ongesteld, maar vanmorgen negatieve test. Ik denk dat het vorige week dan toch een menstruatie was (al was het echt maar heel weinig)... raar lichaam. Samen met man besloten dat we einde van de zomer verwijzing naar de gyn vragen, misschien toch nog wat extra onderzoeken.
Alle reacties Link kopieren
Jammer camomila. Hebben jullie wel al het oriënterend vruchtbaarheidsonderzoek gehad of nog helemaal niks? Hopelijk is het allemaal niet nodig en ben je voor de zomer zwanger.



Hier begint de spanning voor NOD een beetje te vroeg. Hopelijk heb ik gewoon even een hormonaal schommelingetje en is het snel over. Zie denk ik op tegen de eisprong en de periode daarna, bang voor de volgende teleurstelling. Gauw afleiding zoeken. Fijne dag dames!
Alle reacties Link kopieren
Ja, we hebben de eerste onderzoeken (bloedtest bij mij, zaadonderzoek bij man) gehad na een jaar 'proberen', daar kwam niets bijzonders uit. Maar er kan natuurlijk nog wel meer aan de hand zijn dus na de zomer dat maar eens laten uitzoeken. Helemaal omdat we dan al weer een paar maanden verder zijn en de kansen statistisch gezien natuurlijk ook afnemen.



Wat vervelend dat je zo gespannen bent, maar ik kan het me goed voorstellen. Wanneer verwacht je je eisprong? Succes met afleiding zoeken!
Florence: ik zou toch een afspraak bij je huisarts maken om te bespreken wat het plan wordt.
Jammer Camomila... wij hebben ook samen afgesproken dat we na onze vakanties van volgende week en in juni naar de huisarts gaan. Dan ben ik deze en volgende ronde voorbij en zijn we een paar maanden gewoon thuis. Het geeft mij wel zo'n geruststelling van dat het eindeloos gewoon maar proberen niet eindeloos meer is. Niet dat de mmm zo snel klaar is, maar dan komen we in elk geval wat meer te weten.



Florence: misschien door de leeftijd dat je toch gewoon de mmm in gestuurd wordt? Ik zou het gewoon proberen.



Rosalie: moet je eisprong nog komen? of zit je op het wachtbankje? Ik snap de spanning wel, ik heb deze week mijn eisprong en zit nu al van "zou het deze keer gelukt zijn? is er nu wat aan het groeien?" en ik weet zo dondersgoed dat je je daarmee voor een teleurstelling op zet, en hoe dat voelt... waarom er toch steeds weer zo aan denken? Los laten is moeilijk.



Hier is het streepjes turen op ovulatiesticks nog steeds gaande. Gisteren was hij bijna zo donker als de teststreep en vandaag lichter. Dus gisteren dan toch mijn eisprong gehad? Of kwam het weer omdat ik erg weinig gedronken had? Hij moet zo donker als de teststreep zijn, dus nog maar even doortesten. Als het lichter blijft worden dan was het dus gisteren. We hebben er dan goed gebruik van gemaakt.

Vanavond of morgenochten nog even een keer gezellig doen voor de zekerheid. Wordt vervolgd
Alle reacties Link kopieren
Mollebol: je eisprong heb je 24 tot 48 NA dat je ovulatietest donker kleurt. Dus als je gisteren een donkere streep had en vandaag weer lichter dan is je eisprong vandaag of morgen. Ik zou dan toch vandaag nog een keertje extra tussen de lakens duiken samen.



Florence: ik zou evengoed eens gaan praten bij de huisarts. Ik was daar in februari voor iets anders maar toen ik vertelde dat we al eventjes bezig waren en dat ik alleen in november een vroege miskraam had gehad, net als jij nu, toen heeft ze wel een aantekening gemaakt in het systeem dat ik een doorverwijzing kon krijgen naar de gynaecoloog als het in mei nog niet spontaan gelukt was. Dus ik zou het gewoon eens aankaarten. Zeker gezien je leeftijd zou ik daar niet te lang mee wachten. Misschien wil je wel nog een kindje nadat de eerste er is en dan is het wel fijn als je dan niet al op de grens zit dat het nog kan zeg maar.



Camomila: Jammer joh. Is inderdaad om gek van te worden, zon lichaam wat niet doet wat je verwacht. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid over hoe het zit en kun je vanaf daar weer verder.



Hier: vanmorgen ons poezebeestje in laten slapen. Ze had suikerziekte (al zes jaar), schildklier problemen, evenwichtstoornis, opgezet buikje en ze viel hard af. Veel dokteren had hier niet heel veel meer bereikt en het is voor het diertje rustiger zo. Wel verdrietig nu. Eventjes een dagje balen.
Marg sterkte met het verlies. Huisdieren zijn toch familie.



Dat is me duidelijk, dat het 24 uur na de positieve test is. Gistermiddag was hij nog niet zo donker als de controlestreep en zaterdag had ik ook al een test die donkerder was, maar niet donker genoeg. Zondag lichter. Dus ik denk dat het meer met weinig drinken te maken heeft, omdat ik eigenlijk altijd wel een tweede streepje heb. Dus ik weet niet of ik mijn eisprong zondag of gisteren had of vandaag, of dat hij nog moet komen. We gaan door met om de dag.
Alle reacties Link kopieren
Sterkte Marg
Alle reacties Link kopieren
Ahhh marg wat sip...



Ik wacht nog even met de huisarts, want wil eerst normale cyclus maar daarna ga ik wel langs denk ik
Marg



Dat lijkt me een verstandige keuze florence.



Hier zit ik al op dag 18, doe ovulatietesten sinds dag 12, maar niks wat ook maar een beetje aankleurt. Dus: is mijn cyclus deze keer kort en heb ik het gemist of lang en moet het nog komen. Kortste cyclus die ik heb gehad is 25-26 dagen, langste 32... Het kan dus allebei. Verassingsei dus wat ik nog hoop te vinden.



Daarnaast is mijn man nu al naar bed gegaan omdat hij ontzettend moe was, dus vanavond verwacht ik geen vuurwerk.



Wel brief van de gynaecoloog met uitnodiging, maar die dag kan ik niet dus moet het verzetten. Hele bak folders en vragenlijsten erbij, beetje zwaarmoedig gevoel kreeg ik ervan. Trouwens zaadonderzoek kan pas op 19 mei als eerste mogelijkheid bij mijn ziekenhuis, de andere data zitten ze al vol!!!
Alle reacties Link kopieren
Hmmm Marg, Dat is niet leuk.. ;(



Foods, nou exact hier dus ook. Gek is dat. Ga je wel doortesten?
Alle reacties Link kopieren
Hè balen Camomila!

En wat verdrietig Marg, veel sterkte



Dames, ik bewonder jullie voor het geduld en 'uitstellen' van het eerste doktersbezoek. Het kán inderdaad gewoon zomaar opeens raak zijn en ik duim enorm dat dit bij jullie, en ook bij de meiden die al wel de eerste mm stappen gezet hebben, het geval is.



Ik vind het fijn dat ik al zo vroeg (precies na 1 jaar proberen) weet dat er iets niet goed zit. Enerzijds ben ik sip dat we hulp nodig hebben, maar dat heb ik inmiddels wel geaccepteerd. Neemt niet weg dat het gevoel: IK WIL NÚ! er nog altijd is. Dit is met een lange 45-dagen cyclus zoals die van mij best frustrerend. Dat ik nu met clomid ga starten betekent dat er iets nieuws gaat gebeuren, iets onbekends. En dat is mega spannend, maar ook kans verhogend.



Anderszijds; het zou natuurlijk veel fijner zijn als je nog door probeert en je opeens een positieve test vasthoudt. Je gaat nu eenmaal niet (tig keer) naar het ziekenhuis voor je lol.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb ook bewondering voor geduld. Ik ben na 10 maanden al gegaan. Gewoon voor de basis checks.



Enorm spannend lijkt me dat! Wanneer ben je begonnen met slikken? Afgelopen weekend?
Ah, ben ik niet alleen Yinthe! Ik test nog een paar dagen door, ook omdat ik wat meer info voor de gynaecoloog wil hebben.



Gettingeven: bij jouw cyclusduur is het logischer dat er mogelijk iets met je eisprong en vruchtbaarheidskansen mis is. Dan zou ik ook misschien al onder een jaar bezig zijn naar de huisarts zijn gegaan. Maar voor mij met meestal een gewone cyclus van 29 dagen, verder gezond ed, kon ik wel vrede hebben met een jaar wachten. En hoewel ik de verwijzing nu heb, vind ik mezelf eigenlijk een beetje een aansteller en iemand die als ze iets wil, het direct wil. Ik verwacht ook niet zo dat er iets uit de onderzoeken zal komen. Ik zie er ook tegenop qua tijdsinvestering en het gevoel te hebben afhankelijk te zijn. Maar anderzijds tikt de klok wel door, wil ik graag twee kinderen, dus ik ervaar wel enige haast om uit te vinden of er iets mis is en of er iets aan gedaan kan worden.
Alle reacties Link kopieren
Nee, ik ga volgende week beginnen. Verwacht op woensdag mijn menstruatie, misschien eerder want geen idee wanneer eisprong was, en dan op dag drie start ik met de tabletten.



Hoop dat de bijwerkingen beperkt zijn, mijn man is dat weekend jarig en straks ben ik een hormonaal wrak



Foodandbeats: dat gevoel van aanstellen en doordrammen, herkenbaar. Maar niet doen

De artsen zijn ervoor en ze moeten je helpen, het is natuurlijk en terecht.
Alle reacties Link kopieren
Okee joh. En dan met als doel voor eisprong te verbeteren? Sorry ik ben onbekend ermee.



Oww dat is idd wel een dingetje. Genoeg chocolade en tissues inslaan
Yinthe en Foods... Mijne worden ook niet echt positief hoor. Alleen iets donkerder tot nu toe, maar niet zoals de teststreep. Samen even doortesten!



Foods: ik snap het wel... Ik zie zelf ook op tegen de mmm om die zelfde reden. En ik weet ook niet wat ik nou enger moet vinden: de afhankelijkheid van al die ziekenhuisbezoekjes of een huisarts die zegt dat alles prima werkt en ga nog maar even proberen.

Uitstellen is hier meer in de vage hoop dat het gewoon nog lukt.



Gettingeven: hier ook regelmatig cyclussen van 40 dagen. Ik ga er altijd wel van uit dat ik een eisprong heb vanwege de zere borsten erna. Maar misschien is er wel geen eisprong. Ik ben heel benieuwd hoe jouw clomid-traject gaat lopen. En hormoonschommelingen... Haha arme man... Je hebt een excuus :P chocolade binnen handbereik houden!
Alle reacties Link kopieren
Ahhh Marg Veel sterkte!



Hier wel blij dat we inmiddels naar het ziekenhuis zijn gegaan, want als er dan iets is, dan kunnen ze ons ook sneller helpen.

Ik heb steeds minder het gevoel dat het spontaan gaat lukken. Maar nu ik weer op het wachtbankje zit, krijg ik toch ook wel weer hoop natuurlijk.

Hebben op 10, 12, 14,16 en 18 april seks gehad. En positieve ovulatietest was de 16e. Dus wat dat betreft moet het goed zitten toch??? Nou ja maar afwachten tot 28/30 april....
Alle reacties Link kopieren
twilight, ja dan zou het volgens mij grote kans van slagen moeten hebben.



Wij zijn dus nog niet naar huisarts geweest, ik vond het te vroeg, ik ben natuurlijk al wat ouder maar wilde eerst zelf proberen en zeker ook omdat ik nog wilde wennen aan het idee dat het überhaupt kon. Ik denk wel dat als ik weer een normale cyclus heb ik nog even een of twee rondes probeer en dan ga.



Verder voel ik hier helemaal niets, voel me helemaal normaal, heb er eigenlijk wel vertrouwen in dat ik snel een normale cyclus heb, ben altijd heel regelmatig geweest en toen ik stopte met de pil (allebei de keren) had ik direct een normale 28 dagen cyclus, dus ergens denk ik dat ik dat nu ook wel weer snel zal hebben.

Volgens de huisarts mag ik de eerste bloedingsdag van de miskraam tellen als de eerste dag van mijn nieuwe cyclus, dan zou ik morgen of overmorgen moeten ovuleren, maar ik denk dat ik deze maand gewoon oversla met testen. Mijn man heeft zoiets van: gewoon verder proberen, maar heb er effe niet zo'n zin in.
Alle reacties Link kopieren
Twilight; you did the right job! Nu breekt het lange wachten weer aan voor jullie.



Wat betreft huisarts.. ik voelde me ook een beetje een ei, dat ik 'zo snel' al naar de huisarts stap (want officieel zit ik nu in ronde 8 opnieuw geteld vanaf m'n laatste miskraam) maar aan de andere kant, why not? Er zijn er zovele met mij.

Mijn vriend moet zich dus eerst bij mijn huisarts inschrijven, daarna formulier halen voor het potje, potje halen, vullen en terug brengen naar het lab.

Bij de huisarts nog doorgezaagd dat ik ook niet wil blijven wachten, dus ze wilde 'me best door een gyn laten onderzoeken' maar zei dat dit met de curettage vorig jaar hoogstwaarschijnlijk ook was gedaan. En inderdaad, mijn kippenhok zag er toen allemaal netjes uit.

Dus nu weet ik niet zo goed wat ik wil .. wacht eerst het zaadonderzoek maar af nu denk ik.



Wel heb ik al sinds mijn menstruatie een drukkend gevoel op m'n baarmoeder/ blaas (ik weet het gewoon niet zo goed) en dat vind ik dan wel weer eng. Maar durf gewoon niet nog een keer naar de huisarts, omdat ik dan bang ben niet meer serieus genomen te worden.

Alleen google vind dat ik dit wel moet doen. Met blaasontsteking heb je toch ook pijn bij het plassen? Of hoeft dit niet altijd?



Marg; wat zielig, maar wel beter voor het beestje zelf. Je gaat echt houden van zo'n beestje eh.



Mollebol; je zegt dat ze wel donkerder worden.. ik heb meestal ook niet perse zo'n streep als de controle, maar daarna zijn ze weer helemaal wit.



GettinEven; ik hoop dat de bijwerkingen meevallen. Hebben ze daar iets over gezegd of ...
Alle reacties Link kopieren
Pinguin, nee dat hoeft niet, ik heb jarenlang een chronische blaasontsteking gehad en nooit pijn pijn het plassen. Op een bepaald moment gaat het wel pijn doen in je buik. Ik zou even kijken of je vaak moet plassen want dat is wel indicatie. Als je het niet vertrouwt gewoon even wat ochtend urine inleveren, assistente heeft dat in 3 minuten getest.
Voor een raar gevoel in je blaas hoef je niet naar de huisarts vaak, bel even en ze zullen je waarschijnlijk vragen even een potje urine te brengen. Binnen een paar minuutjes is het getest en weet je meer.
Alle reacties Link kopieren
Dank jullie, ik plas best vaak & veel! Zelf mijn vriend zei van 't weekend; huh? moet je alweer?



Dus dan bel ik straks gewoon of ik morgen even m'n plasje kan inleveren
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal



Ik wil ook heel graag met jullie mee praten in dit forum. Ik ben alleen bang dat ik er niet helemaal bij pas.. Oktober 2016 was onze eerste poging, en dat maakt deze maand onze 7e poging.



Het lukte me niet echt om het juiste forum te vinden, maar ik wil er echt ontzettend graag met iemand over praten. Ik wordt zo langzamerhand toch wel een beetje gek. Vooral in de twee weken onzekerheid elke maand. (zo ook nu, nod: koningsdag)



In het kort ons verhaal: Ik ben 21 jaar, vriendlief volgende maand 23. Ik ben in september 2016 gestopt met de pil, die ik al vanaf mijn 13e slikte.

We beseffen ons dat sommige mensen ons te jong zullen vinden, maar we hebben allebei een vast contract en een fijn huis. En we willen allebei ontzettend graag kinderen, dus waarom wachten?

Vrienden en familie om ons heen lijken allemaal tijdens de eerste of tweede poging of zelfs perongeluk zwanger te raken. Waarom is het bij ons dan niet in het eerste halfjaar gelukt?



Vorige maand te horen gekregen dat de vrouw van mijn broer zwanger is. Perongeluk.. Van een tweeling! Vind het zo ontzettend leuk voor hen, maar ben ook jaloers :(



Er komen zoveel meer gevoelens bij dit proces kijken dan ik verwacht had.. Lichamelijk èn geestelijk. En eerlijk gezegd ervaart vriendlief dit heel anders dan ik. Hij is al heel snel: ach volgende maand beter. Ik ben elke keer toch flink van slag.

Al dacht hij laatst dat ik zei dat ik zwanger was, hij kreeg gelijk tranen in zijn ogen. Maar het was een misverstandje..



Nja vrij onsamenhangend verhaal, maar dan weten jullie een beetje hoe het er nu voor staat.



Hopelijk mag ik met jullie mee praten!
anoniem_341969 wijzigde dit bericht op 19-04-2017 12:51
Reden: Oh, hij pakte de emoticons die ik typte als vraagtekens.. I'm new, please don't judge
% gewijzigd
Always count your blessings!
Pinguin: kippenhok, proest!

Lijkt me een goed idee om even je plas te controleren. Al is het maar uit je hoofd dan.

Ik heb met een blaasontsteking vaak allemaal witte grote vlokjes in mijn plas.

Ik weet niet wat ze controleren bij een curretage, maar er kan meer onderzoek nodig zijn om te zien wat er mis is toch?

Ovulatietesten: dus bij jou worden ze met een ovulatie ook niet zo donker als de teststreep? De gebruiksaanwijzing zegt dat ie dan niet positief is, daardoor twijfel ik.



Ik haal me wel eens in mijn hoofd dat het pcos is. Door de lange cyclus, de pukkels en het altijd wel aanwezige tweede streepje. Maar ik heb geen overbeharing ofzo. Zulke vragen zou ik in juni wel eens aan de huisarts willen stellen.



Florence, fijn dat je je normaal voelt. Ik hoop voor je dat je cyclus dan ook gewoon weer goed is. Snap wel dat je even daarmee bezig bent, en niet met proberen. Als het goed voor je voelt zo, is dat prima toch?



Dreamer, je bent inderdaad jong, maarja dat heeft voor kinderen later ook wel weer leuke kanten. Hoe lang ben je al samen met je vriend? Langer dan 6 maanden is dit topic, dus ik zou zeggen welkom! We weten allemaal hoe het voelt. Is een beetje een dooddoener denk ik, maar gelukkig heb je nog veel tijd.



Hier: gisteravond nog even gezellig gedaan. En vandaag zijn mijn borsten goed pijnlijk. Ik wist dus niet dat de pukkels en pijnlijke borsten en hoofdpijn een voorbode van de ovulatie zijn, stom grapje van moeder natuur. Want dat helpt niet in de stemming komen

Heb wel heel flirterig gedroomd over een sexy zelf verzonnen man haha! Mijn ei wil bevrucht worden?? We blijven nog even door gaan tot de testen lichter worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven