Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Deel 3

20-04-2012 11:22 1361 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ben je ook al even bezig om zwanger te worden en is het nog niet gelukt? Schrijf je misschien mee op een ander topic waar er inmiddels meerdere dames zwanger zijn en vind je het prettiger om (daarnaast) met vrouwen te schrijven die in dezelfde fase zitten? Sluit je hier dan aan.

Jullie zijn welkom!! Ook om mee te lezen en te reageren als je wilt.



Wij willen graag zwanger worden

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieElmie34juli 20102e IVFFlevolandMaantje0131aug.2010??-??Puregon/1e IUIDrentheDotje8823juli 2011 lange en onregelmatige cyclusDen Haagleentje8730mei 2011??-??intake gynNHtantepollie27april 2010??-??Utrechtlinda01984januari 2012??-??Doorverwezen naar ziekenhuismacaron1132juli 2011 mk Noord Holland



Wij zijn zwanger

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLinde7734jan 2011 sparen voor IVF26gelukkig31dec 2011 18-8 start clomid. PCOS



Wij zijn bevallen!!

NaamLeeftijdStartNODBijzonderhedenProvincieLize3131sept 2011 Erg onregelmatige cyclus. ClomidZHPat8032sept. 2009 Een jongen!!! Clomid 100mgZuid HollandPanda-Jet33juli 2010 2 jongensNoord-BrabantSaartje8428feb 2011 JONGEN!Noord HollandOlmpie1723juli 2011PCOS. Clomid 100mgzwartezwanen33sept 2010 Zwaantje doet het super!Zuid HollandAmber2010aug/sept? 2011 Clomid. PCOgroenteoktober 2011 Chocolate_lover27Jun. 2010 Zoon geboren op 10-5-2012DrentheVida8327mei 2009 ?????????????UD=03-06-2012 4e IUINoord-HollandAnnepann24aug. 2010 Dochter!! 15-8-12Friesland



Veranderingen voor in de tabel? Laat maar weten. Graag zo dan....



Ben je uit de tabel gehaald en wil je graag terug; let me know!



Link naar vorige deel:

Niet zwanger na 6 mnd (of langer). Hier praten we verder!
Alle reacties Link kopieren
@macaron geertgen is inmiddels failliet. Wij zijn tevreden geweest. Het mooie aan de kliniek vind ik de wederkerigheid (dus als je sperma uit de bank wilt dan doneer jij een eicel) en ze zijn veel "makkelijker" als een ziekenhuis. Ze behandelen bv dames met overgewicht en lesbische stellen. Ik heb wel bij de eerste punctie een bloeding gehad en ben daarvoor snachts alsnog met spoed geopereerd. Ik weet niet zeker of de arts iets verkeerd heeft gedaan of just bad luck...
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames:



- Allereerst Macaron - hoe is het met je? En hoe is de situatie in jouw hoofd? Hoop dat alles na de hectiek van de afgelopen 2 weken naar omstandigheden goed gaat en jullie het nieuws een beetje hebben kunnen verwerken. Hopelijk komt er beter nieuws bij poging II.



- Elmie en Linde: nog steeds alles goed? Ben benieuwd!



Hier weinig te melden behalve dat ik weer ongesteld geworden ben. Ik reken er ook gewoon niet op dat ik spontaan (dat wil zeggen zonder medische tussenkomst) zwanger zou kunnen worden. Kreeg net een reminder van de kliniek voor ons gesprek volgende week. Spannend - maar ik heb er ook zin in, omdat ik geloof dat er wellicht nu echt iets concreets gaat gebeuren.



Afgelopen weekend op kraamvisite in Nederland geweest en heb ik mijn nichtje even kunnen vasthouden. Gelukkig kan ik nog steeds genieten van de kindjes van anderen en ik vond het ook echt niet moeilijk om betrokken te worden bij het baby geluk van directe familie. Was wel blij met deze constatering moet ik zeggen - voelde goed.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Even ego en kort:



De 20-wekenecho was helemaal goed!!! Wow, was mooi om te zien hoor en het goede nieuws te horen. Ik was niet super gespannen en had er wel vertrouwen in maar als het dan echt zo is, is dat toch wel erg welkom nieuws!!
Alle reacties Link kopieren
Hi dames,



Jippie, Elmie, wat een geweldig nieuws!! Lijkt me heerlijk om de echo te bekijken en er een groeiend gezond kindje te zien. Ik hoop dat je tijd hebt om er van te genieten. Zijn jullie al druk met spulletjes voor de kinderkamer, kinderwagen etc. of komt dat in de komende weken?



Amber hoe was de echo? Hopelijk heb jij ook zulk voorspoedig nieuws als Elmie.



Birdie, ok, ik wist niet dat GG failliet was. Fijn in ieder geval dat jullie er tevreden over waren ook al hebben ze jullie helaas niet kunnen helpen (als ik jouw verhaal goed begrijp).



Baggal, spannend die afspraak. Wat gaat er dan gebeuren. Krijg je dan te horen of jullie een lang of een kort protocol gaan doen of is het nog meer algemeen? Ik snap je gevoel dat je blij bent dat je je oprecht blij kan voelen voor anderen.



Ik voel me zelf de afgelopen twee dagen echt een beetje depri. Misschien door de ongesteldheidshormonen... of omdat het nu echt doordringt. Ik ben ineens zo bang dat het misschien echt nooit gaat lukken. Dat het niet meer een kwestie is van altijd maar weer meer geduld maar dat we binnenkort alles geprobeerd hebben en het er voor ons echt niet in zit. Ik zie op het moment even weinig lichtpuntjes, wil ineens eigenlijk mijn hele leven omgooien, ander werk, verhuizen... maar ik weet dat het een soort vluchtideeën zijn om mijn eigenlijke verdriet even te vergeten. Macaronman - die meestal de pessimist is- vindt dat ik gewoon hoop moet houden, dat er best nog kansen zijn en dat we nu pas een kans gehad hebben... maar ik voel me eerlijk gezegd gewoon even klote en leeg. Sorry!
Alle reacties Link kopieren
Ha Macaron



Klote dat je je zo voelt en realistisch blijven is ook niks mis mee, maar blijf ook hoop houden. Je hebt nog pogingen via je zorgverzekering en die geven allemaal kans! Mijn broer had slecht zaad en hun 2e kindje is zelfs alsnog zonder enige hulp zelfs geboren.
Alle reacties Link kopieren
Woehoe elmie! Wat ontzettend goed! En wat gaat t dan toch snel nu. Zo lang gewacht en nu al 20 weken. Wow.



Enne sssssttttt maar die tweeling van mij wordt alweer bijna 2....



Ik gun t iedereen hier zo!
Alle reacties Link kopieren
quote:macaron11 schreef op 09 september 2014 @ 16:44:

maar ik voel me eerlijk gezegd gewoon even klote en leeg. Sorry!



Het is zo naar dat je door al die vervelende onderzoeken heen moet en dan eindelijk aan de beurt bent en dat er dan toch geen terug plaatsing kan plaatsvinden. En hoewel de tijd wellicht weg lijkt te kruipen in de weg naar de volgende poging, die komt er uiteindelijk aan!





Ik ben zojuist terug van de kliniek. Ik heb een interne echo gehad. Een beetje vervelend, te meer nu dit niet vooraf was aangekondigd, maar gelukkig lijkt alles er goed uit te zien en wist de dokter mij ook al te vertellen dat op basis van de scan hij kon zien dat er een eitje aan het rijpen was. Verder moet mijn man een nieuwe sperma test doen. Dit kan pas in november. Was wel een beetje geïrriteerd dat hij niet eerder was gegaan. Ik weet dat hij het gênant vindt, maar toch...

Daarnaast hebben we bloed moeten prikken. Moest bij het bloed prikken opeens ontzetten huilen toen het meisje zei: "willen jullie graag een baby". Niet heel tactisch, goed bedoeld natuurlijk, maar ik schoot vol. Het kwam opeens heel dichtbij.



We hebben nog even gesproken over een voorlopig behandelplan. Als de sperma test hetzelfde resultaat oplevert als poging 1 (en dat vermoeden is gewoon heel groot) zou dat betekenen dat wij in beginsel in aanmerking komen voor IVF. Daar hebben we na november meer duidelijkeid over, want mijn man moet wachten tot 6 november. Hopelijk kan het eerder - maar niet zoals het er nu naar uitziet. We gaan het meemaken...



Ik ben nu alleen maar moe van het ziekenhuis bezoek. Op de een of andere manier is het vermoeiend, slopend en vervelend. Hoop gewoon dat het uiteindelijk het gewenste resultaat gaat geven. Het grijpt allemaal diep in en ik kan alleen maar blijven lachen, blijven praten, moed houden en bedenken dat ik op tal van andere vlakken ook gewoon een ontzettende geluksvogel ben (zelfs als het allemaal niet lukt).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Lieve Macaron, logisch dat je even geen lichtpuntjes ziet en je vertrouwen een deuk heeft opgelopen. Het is zó moeilijk om niet te weten waar je het uiteindelijk voor doet; of er aan het eind van de rit iets in je armen ligt. In jullie geval, of er de volgende keer wél bevruchtingen zijn. Als ik het goed onthouden heb, ga je de volgende keer menopur spuiten. Ik heb het zelf gebruikt en heb er goede ervaringen mee maar ook hoor ik vele positieve verhalen van de anderen over de kwaliteit van de eitjes. Hopelijk gaat dat jullie meer brengen! Onthoud dat zolang er kansen zijn, er hoop is. Hoe moeilijk dat nu ook is om te voelen. Heel veel dikke knuffels!



Baggal, herkenbaar wat je schrijft. Ik ga even terug in de tijd naar maart 2010 toen wij voor het eerst naar de gynecaeloog gingen. Ook ik kreeg een inwendige echo zonder dat ik dat van tevoren wist. Ik vond het best wel even een dingetje. Intensief is zoiets hè?! Veel informatie, spanning...Balen dat jullie nu weer tot november moeten wachten.



Amber, hoe was je echo?



Panda, 2 jaar alweer. Aan de andere kant lijkt het langer. En hoe is het verder op het terrein van het proberen voor de 2e? Ehhmm 3e



ZZ, hoe is het met je?????



Macaron, het genieten lukt wel hoor! Soms ben ik ook wel ongeduldig. Ik ben klaar met wachten om mijn kindje in mijn armen te houden na al die jaren. Aan de andere kant maak ik dit misschien maar 1x keer mee en wil ik van de zwangerschap genieten. We krijgen echt ontzettend veel spullen. De muren van het kamertje zijn al geverfd. En we hebben al rompertjes, slabbetjes, sokjes, mutsjes, badcapes, (box)pakjes, hydrofieldoeken, spuugdoekjes, shampoo, boekjes gehad. Hi hi, op de helft en al zoveel dat ligt te wachten op ons kindje :-)



Ik hoop echt dat het bij allemaal hier uiteindelijk goed komt. Dat al het wachten en de moeite niet voor niks zijn. Houd moed! Nogmaals, zolang er kansen zijn, is er hoop!!!
Alle reacties Link kopieren
Elmie wat heerlijk dat alles goed is. Nu kunnen jullie je volledig storten op de leuke kant en inkopen doen. Na al die jaren mag dat zeker! !



Hier was alles gelukkig ook goed! En zo'n medische echo blijft spannend. Veel kopen hoeft helaas niet meer. We hebben nog veel.



Andere dames veel sterkte en blijf moed houden! Er zijn hier veel bijzondere verhalen van dames waarbij het soms na jaren opeens toch lukt. Ondanks alle tegenslagen. Ik duim voor jullie.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt heerlijk Elmie - wat fijn dat na al die jaren je nu kunt focussen op de leuke dingen. En al lijkt het nu nog lang, die paar maanden wachten moet goed komen - je hebt immers jaren gewacht.



Hier had ik vandaag een ontzettende emotionele dag. Ik was gisteren even gaan zwemmen met de vriendin van de zoon van mijn man. Was heel gezellig - totdat ze mij de hint gaf dat de oudste dochter van mijn man wellicht al zwanger is. Ik ben hierdoor een beetje van slag moet ik eerlijk bekennen.



Enerzijds ben ik natuurlijk super blij voor haar, maar aan de andere kant, en dat is heel egotistisch van mij, merk ik dat ik het toch niet leuk zou vinden wanneer mijn man eerst grootvader word, voordat hij eventueel vader wordt van ons kind - als dat er in zit. Het is gewoon een rare situatie en ik kan er helemaal geen invloed op uitoefenen, maar ik merk dat ik er stiekem een beetje mee bezig ben. Laat ik vooropstellen dat ik over het algemeen heel blij ben wanneer vriendinnetjes het blije nieuws komen melden - maar in dit geval is het toch een beetje anders.



Voordeel is natuurlijk wel dat de kinderen (indien ik zwanger mocht worden) wel dezelfde leeftijd hebben en wellicht daardoor leuk met elkaar kunnen spelen. t Is gewoon een raar idee allemaal. Maar ja, toegegeven: zijn dochter is van ongeveer dezelfde leeftijd als dat ik ben, dus echt verrassend is het ook weer niet...



Anyway, life is all about bouncing back dus ik probeer me weer te focussen op de leuke dingen. Al lijkt november nog een tijd te duren, in feite is het over 6 weken. Dan een vervolg afspraak en een behandelplan. Wanneer ik tussendoor ongesteld word, en daar ga ik gewoon vanuit, dan moet ik nog een keer bloedprikken.



Macaron - ik hoop dat alles goed met je gaat: ik denk aan je!

Amber - dank voor je lieve en bemoedigende woorden: ik hoop vooralsnog dat het hier gaat lukken!!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames, wat is er weer veel geschreven!



Elmie en Amber, wat heerlijk allebei een goede echo. Gefeliciteerd.



Macaron, jeetje wat een klote situatie met geen tp's. Kan me voorstellen dat je er af en toe helemaal doorheen zit. Kop op meid. Er komen nog meer kansen. Ik duim voor jullie.



Maantje wow wat een verhaal. En nu een goed verlopende zwangerschap. Gefeliciteerd, wat mooi.



Baggal dat lijkt me inderdaad erg confronterend. Gelukkig kun je nog even 'wennen' om daar toch goed en leuk mee om te kunnen gaan, maar ik kan me voorstellen dat dit nieuws iets meer 'steekt' dan anderen die zwanger zouden zijn.



Wie vergeet ik nu nog?



En ja, ik heb nieuws. Wij zijn eergisteren de trotse ouders geworden van een heel mooi meisje. Ze kwam suspersnel ter wereld en is helemaal gezond. Ik ben zo blij. Ik kan het bijna niet bevatten.
Alle reacties Link kopieren
Lieve ZZ! Van Harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter en wat fijn dat alles goed verlopen is! Naar mijn mening is niets zo mooi als het creëren van leven met de man van wie je houdt... Nogmaals van harte en geniet van al het moois dat er nog komen gaat - super gewoon!



Hier geen nieuws - ik heb geen nieuwe update over de dochter van mijn man en heb het na twee dagen ook wel weer van me af kunnen zetten. Of ze nu zwanger is of niet, ik kan er toch niets aan doen behalve gewoon blij voor haar zijn als het moment inderdaad daar is.



Ik heb van de week toch maar weer een ovulatie test gedaan en bewust gevreeën op het juiste moment . Omdat ik niet zo veel verwacht van de natuurlijke weg (gebaseerd op de uitslag van mijn man) merk ik dat ik minder gestrest ben en ook gewoon kan genieten van het samen zijn. Ik merkte in de periode voor de testen dat ik er veel meer mee bezig was en ons privé leven er ook onder leed. Verder wacht ik af tot November - we gaan het meemaken. Op 6 November moet mijn man nog een test doen en op 11 November hebben we een gesprek over een behandelplan. Er is echter al erg gehint op IVF. Bovendien wordt IUI in het land waar ik woon minder toegepast in vergelijking met Nederland. Verder focussen op mijn werk en andere dingen (morgen eerste werkdag op nieuwe kantoor - spannend!). Ondertussen lees ik graag mee hoe de zwangerschappen van Maantje, Amber en Elmie verlopen.

Macaron - ik hoop dat alles goed met je gaat. Het is frustrerend allemaal, maar hopelijk kunnen we ooit hetzelfde nieuws brengen als ZwarteZwanen .
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Stil hier.. Positief of negatief? Ik ben er inmiddels achter dat ik een klein beetje bij het verkeerde topic meepraat. Topic gevonden van vrouwen die nu ook (nog maar) een jaar bezig zijn. Helaas zijn jullie de ervaringsdeskundigen, maar lees ik over dingen waar wij nog helemaal niet mee bezig zijn of aan hoeven te denken.

Al geeft het ook zeker hoop omdat veel dames inmiddels wel zwanger zijn of zijn geweest!

Ik wens jullie allemaal het beste, en hoop dat jullie het mee mogen maken om mij of een collega aan je bed te hebben. Af en toe zal ik nog wel even spieken hier!
Alle reacties Link kopieren
Zwarte zwanen, van harte gefeliciteeeeerd!!! Nu dus een zoon en een dochter, hartstikke leuk!! Fijn ook dat het zo voorspoedig is verlopen.



Lieve dames, heel erg bedankt voor jullie medeleven en lieve woorden. Dat doet me echt erg goed. Ik heb gisteren nog eens even flink bij mijn ouders uitgehuild en t voelt nu wel of er een deel van het verdriet uit is dat er nog nodig uit moest.



Hi Baggal, t is nu echt begonnen met die eerste inwendige echo en het bloedprikken. Ik snap wel dat je daarbij emotioneel werd. Ik weet nog dat ik de eerste keer bij de fertiliteitskliniek al die geboortekaartjes zag hangen - heel hoopvol maar ook heel confronterend.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het een behoorlijke schok is als je hoort dat je man wellicht eerder opa wordt dan opnieuw vader. Gevoelsmatig is dit nieuws natuurlijk toch iets anders dan een zwangere vriendin of collega. Neem er de tijd voor om het te verwerken, het geeft niet als je van binnen het toch nog een tijdje lastig blijft vinden.



Elmie, dank voor je hart onder de riem en goede verhalen over menopur. Ik probeer weer hoop te kweken maar ben nog wel in dubio of ik er volgende week al wel weer tegenaan kan voor een nieuwe ronde of dat we nog even iets langer de tijd nemen om op krachten te komen. Leuk dat jullie al zo veel spulletjes hebben, ik zou zeggen - na al dat lange wachten- laat jezelf er lekker helemaal in gaan!



Dikke knuffel voor iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Is ook heel logisch hoor Macaron - het is ook gewoon een ontzettende teleurstelling dat het op het allerlaatste moment toch wordt afgeblazen en ook al zit ik (nog) niet in die situatie, ik kan goed begrijpen wat dat allemaal met je doet. Je bereid je er toch op voor en natuurlijk is er ook gewoon een onderdrukte hoop dat het op die manier allemaal wel lukt.



Mijn man en ik hebben het op dit moment gelukkig niet heel veel over het krijgen van kinderen. Op de een of andere manier is het zo dat wanneer ik er niet aan denk en niet mee bezig ben, ik er ook niet heel erg emotioneel van word. Die emoties komen echter wel bij de onderzoeken en zo. Dan voel ik mij opeens heel erg eenzaam en emotioneel...



Gelukkig heb ik nu ook mijn werk waar ik mij op kan focussen en dat geeft goede afleiding. Mijn man probeert alsnog om de afspraak van november naar voren te schuiven. Hij belt elke vrijdag om te kijken of hij eerder kan. Tot op heden geen geluk, maar die paar weken kunnen we ook nog wel wachten. Of zijn dochter zwanger is weet ik overigens nog steeds niet - ze heeft het aan ons niet gemeld en wij hebben ook niet gemeld dat wij voor IVF gaan. De relatie is verder goed en ik ben in ieder geval dankzij het vriendinnetje van de zoon van mijn man aan het idee gewend dat zij wellicht eerder zwanger is dan ik. Moet er denk ik ook niet te veel bij stil staan. Mijn man is gewoon een stuk ouder en dan horen dat soort dingen er ook gewoon bij. Het een staat in verband met het anderen dus het is wat het is. Heeft me overigens wel 2 dagen gekost om dat te kunnen zeggen trouwens, maar op een gegeven moment besef je ook hoe irrationeel het is om te verwachten dat zij een eventuele zwangerschap zou uitstellen of moeten laten.



Ik kan me voorstellen waar je mee worstelt hoor Macaron - met de vraag of je al voor poging 2 moet gaan. Wat zegt Macaron man?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Sally, hopelijk krijg je helemaal niet met de medische molen te maken en gaat jullie wens snel in vervulling.



Baggal, dank voor je lieve woorden. Zo te lezen is de ergste schrik van het eerst opa en dan hopelijk vader worden een beetje voorbij. Maar ik kan het me heel goed voorstellen hoor dat je dat moeilijk vindt/vond. En het rationeel begrijpen is soms ook nog weer anders dan het ook zo voelen. Heb je het met je man over dit mogelijke nieuws gehad trouwens, of wacht je gewoon af totdat je het officieel te horen krijgt? En hoe is je nieuwe werk? En fijn om te lezen dat je man nu ook zelf actiever wordt met het naar voren halen van de afspraak ondanks dat hij er tegenop ziet/zag. Dat soort dingen helpt denk ik enorm om het gevoel te hebben er samen tegenaan te gaan en op het beste te hopen.

Fijn dat je nu je een paar datums in je agenda hebt voor het te beginnen traject en daardoor minder stress voelt. Dat had ik ook deze zomer en dan merk je ergens ook dat die eerdere maanden ongemerkt wel stressvol waren.



Trouwens Macaronman was eerst ook niet al te happig op een spermatest maar is nu gelukkig wel erg betrokken. Wat betreft het doorgaan voor poging 2... hij laat het aan mijn gevoel over en steunt me bij doorgaan en nog even wachten.



Tot een aantal dagen geleden zag ik het ook helemaal niet zitten en wat dat betreft helpt het dat mijn cyclus ook nog niet op orde is. Ik bleef maar bloedverlies houden dus de nieuwe poging is ook nog even uitgesteld totdat duidelijk is of de eisprong is geweest. Nu heb ik het idee dat die er aankomt en ik voel me ook positiever over alles (hormonen zei je? :-)) Maar heb morgen een echo en aan de hand daarvan weten we weer meer over een vervolg.



Verder heb ik nog een paar mensen in vertrouwen genomen en los van elkaar echt heel fijn gesproken met 2 kennissen die helaas voor hun al een veel langere ervaring hebben met de medische molen. Daaruit kwamen ook zoveel herkenning en zulke lieve reacties, echt hartverwarmend.



En hoe is het met de aanstaande en huidige moeders? Heerlijk panda een tweeling van bijna 2!
Alle reacties Link kopieren
T is rustig hier dames... hoe is het met jullie?



Baggal hebben jullie de sementest kunnen vervroegen? Hoe bevalt je nieuwe werk?



Elmie en Amber, hoe gaat het met jullie zwangerschap?



Zwarte zwanen, ik hoop dat je nog hoog op een roze wolk zit en geniet van je twee zwaantjes.



Hier leek mijn cyclus maar niet op gang te komen na de mislukte ICSI poging - rare tussentijdse bloedingen en geen spoor van een eisprong - dus wekelijks/twee wekelijks echos gehad... en nu ineens blijkt er toch een eisprong te zijn geweest en moest ik meteen de dag zelf nog beginnen met de decapeptyl...



Dat was schrikken want ik wist nog helemaal niet of ik wel fit was voor een nieuwe ronde (stress, twijfel over werk opzeggen, nog wat verdriet over mislukte poging). Ahhhggg . Maar goed, de aantrekkingskracht van een nieuwe kans gaf de doorslag, de rest van mijn leven moet zich maar aanpassen aan de medische molen.



Ik ben benieuwd naar hoe het met jullie gaat...
Alle reacties Link kopieren
Beetje laat, maar ZZ gefeliciteerd!! Nog steeds op je roze wolk? Hoe gaat het met de kleine en met jou?



Baggal, en is het semenonderzoek nog naar voren gehaald?



Macaron, ik kan me voorstellen dat de start van de nieuwe poging je is overvallen maar zo te lezen, sta je er nu wel achter. In welke fase zit je nu?

Wij moesten altijd sowieso een cyclus wachten. Dat wisten we van tevoren en dat geeft wel rust.

Fijn dat je mensen in vertrouwen hebt genomen. Dat heb je zo nodig! Nu nog vertel ik mensen vaak dat we er lang op hebben moeten wachten. Dat hoort bij mijn verhaal en het lucht altijd op. Ik vind de vraag of het de 1e is soms wel lastig. Voor mij had dit al de 3e mogen zijn



Amber, hoe is het met jou? Nog steeds alles goed?



Hier wel op wat bekken/rugklachten na. De kleine is heel bewegelijk en ik leg elke keer als ik wakker ben (en dat is nogal vaak ) mijn handen op mijn buik en word dan beloond met een schopje. Zo lief

Verder vandaag begonnen met de kleertjes uit te zoeken die we gekocht en gekregen hebben. Zit ik daar in het kinderkamertje wat al een aardig eind op weg is en besef me opeens wat ik aan het doen ben. Pff, dan komt het wel binnen hoor :-) Ik besef dondersgoed dat er een kleintje komt maar heel diep van binnen is er soms nog wat ongeloof. Is dit echt ? Ik ben nu trouwens ruim 25 weken en ga morgen weer naar de verloskundige. Volgende week hebben we een pretecho :-)



Heel veel liefs en sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Elmie, wat leuk om je te lezen! Lijkt me fantastisch om schopjes te voelen!! Ik kan me ook voorstellen dat het nog heftig binnen kan komen, je hebt er zo lang op moeten wachten en bent door zo'n emotionele achtbaan gegaan. Hoe was het bij de verloskundige? En hoe was de pretecho? Is dat ook 3d? Inderdaad het lange wachten hoort bij jouw verhaal maar heerlijk toch dat het nu zo'n goede wending heeft genomen!!



Baggal... het is bijna november! Spannend voor jullie! Hoe voel je je er over?



ZZ hoe is het met de kleine?

Linde, Panda, andere dames, nog nieuws?



Hier ben ik net weer begonnen met de stimulatie fase en ik ben daar echt heel blij mee... deze keer had ik met de decapeptyl echt behoorlijk last van moeheid en hoofdpijn. Dat lijkt nu verdwenen en ik voel me een stuk fitter. Ook stijgt natuurlijk de spanning nog ietsje meer met deze nieuwe fase. De punctie staat vooralsnog gepland op mijn 35e verjaardag... hopelijk is dat een goed teken...



Ik sta er zeker achter Elmie en ondanks dat ik het niet leuk vind om werkafspraken af te zeggen, heb ik nu echt zo iets 'ivf gaat voor' de rest is even minder belangrijk. Wel merk ik dat ik het moeilijk vind om positief te zijn. Ik ben bang dat het weer misgaat. Af en toe heb ik flashbacks van het telefoontje dat er geen terugplaatsing zou komen of angsten dat onze eitjes en zaad gewoon niet goed genoeg zijn. Maar goed, er zijn natuurlijk ook heel veel stellen waarbij het de 2e, 3e, 4e, 5e, etc. keer toch lukt. We zullen het zien.



Dikke knuffel en fijn weekend iedereen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo Dames,



Met het nieuwe forum heeft het even geduurd om weer binnen te komen.



Hier gaat nog steeds alles goed. Volgens mij loop ik gelijk met Elmie :-)

Ik leef met je mee en kan mij heel goed voorstellen dat het soms nog onwerkelijk is.

Ik hoop wel dat je echt kunt genieten van deze zeer bijzondere zwangerschap.

Na alles wat je hebt meegemaakt heb je dat zeker verdiend.



Macaron voor jou ook een spannende tijd. Ik hoop heel erg dat deze keer alles goed mag gaan!!
Alle reacties Link kopieren
Macaron, hoe gaat het nu met je? Je spuit nu menopur hè? Moet je voor het eerst mengen? Succes!!



De controle bij de verloskundige was goed en de pretecho super mooi!!



Amber, wanneer is jouw UD? Ik ben 30 januari uitgerekend.

O ja, en ik geniet ook zeker wel hoor!!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Elmie dat het goed met je gaat en je geniet!
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Elmie dat het goed met je gaat en je geniet!
Alle reacties Link kopieren
Hi!



Inderdaad Elmie, ik moest menopur mengen maar ik had een verpleegster die hier in de straat woont en dagelijks de spuit kwam zetten. De decapeptyl moeten we ook zelf mengen maar dat hebben macaron man en ik nu wel onder de knie.



De punctie is inmiddels achter de rug en was deze keer echt horror. Met de narcose is het niet helemaal goed gegaan en de eitjes lagen deze keer heel moeilijk en er waren heel veel kleintjes waardoor het lastig was om ze aan te prikken. Bij het wakker worden voelde ik me helemaal beurs en was het mega pijnlijk. Bij het bijkomen ging het alleen maar slechter en viel ik steeds flauw, werd mijn buik helemaal opgezwollen en had ik ontzettende krampen. Waar het vorige keer dus erg mee viel was het deze keer echt een beproeving.



Nu wachten we op de terugplaatsing die er hopelijk deze keer wel komt. In onze kliniek plaatsen ze op dag 5 terug als er nog 3 embryo's (of meer) zich ontwikkelen... Het was de afgelopen dagen dus erg spannend of ze ons op dag 2 of 3 zouden bellen en nu hopen we dus op het beste voor dag 5... wordt gek van de spanning en mijn hele rug zit vast maar goed dat hoort er denk ik allemaal bij.



Ben benieuwd naar jullie nieuws dames...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Macaron, dat klinkt heftig! Hoeveel eitjes zijn er aangeprikt? Opgezette buik en wegvallen, toch geen overstimulatie hoop ik...Weet je inmiddels al meer? Wel handig dat je een verpleegkundige in de buurt hebt die ook nog eens elke dag wil komen prikken!



Leuk dat je langs kwam waaien M. Hoe is het met jou?



Ik ben inmiddels 29 weken zwanger. Ik had best veel last van harde, pijnlijke buiken en mijn heupen maar nu ik rustiger aan doe en meer beweeg, gaat dat beter. Ik zal wel blij zijn als alles klaar en geregeld is. Ik word er onrustig van dat dat nog niet zo is



Hoe is het met de anderen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven