Over jompels, echo's en andere (bijna)babyzaken

30-11-2011 17:04 2501 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey dames, hier alweer een nieuw en ontzettend vruchtbaar deel van ons topic! De inloggegevens om de tabel te wijzigen staan op onze hyves. Iedereen is dus nog steeds vrij de tabel naar wens aan te passen!



[img]http://www.surebaby.com/blog/wp-content ... toon-2.jpg[/img]



En dit zijn we! De meiden die inmiddels zwanger zijn of het héél graag willen worden! En laten we Blancheflor niet vergeten, die trouw meeleest en schrijft op dit mega-vruchtbare topic, en onze Dark Angel die ons zo loyaal volgt!



naamzwanger / moeder van een...volgend belangrijk momentleeftijdbegonnen op / positieve test opuitgerekendSimoontje85Het is een jongen! geboren op 7-1!!!26eind maart 2011, positieve test op 1-5-11 1e ronde 7 januari 2012 TmaarHet is een jongen! geboren op 26-127gebruikte condooms (maar soms ook stiekem niet)23 januari 2012 Tijger83Het is een meisje! geboren op 20-01 28half maart 2011 28 januari 2012AppelientjexHet is een jongen! geboren op 03-02 301 april 2011, positieve test eind mei (2e ronde)27 januari 2012MimamoHet is een jongen, geboren op 13-02 30eind april7 februari 2012 Mamsvan123 Het is een meisje geboren op 10-0229begin april 201115 februari 2012 Doortje87het is een jongen geboren 28-0224begin april 2011 spiraaltje eruit22 februari 2012 Annabellahet is een meisje geboren op 07-0330eind nov, tot eind april condooms23 februari 2012Li_sahet is een jongen geboren op 27-02 23eind april 2011 17 maart 2012 MadavooleyHet wordt een jongen! 12-03 controle VK 26Half augustus 201121 april 2012Anna1983 het wordt een meisje! 29halverwege april 201111 mei 2012McKiwiHet blijft een verrassing! 15-3 VK 29feb. 201014 mei 2012Videlle Het wordt een jongen! 16-03 rhesus + GTT, 23-03 VK 24eind maart 2011 11 juni 2012 StrollerHet wordt een meisje! 30halverwege maart 201110 Juli Ingmagh 23-03 20 wk echo, 06-04 controle 28eind februari 2011. positieve test 29-116 augustusBlondiejahoe, zwanger! 3327-9 MK 6 weken ontdekt, 01-2012 weer proberen22 septemberJoellapositieve test 28-01, 23-03 1e/12w echo29eind maart 2010 vanaf maart 2011 proberen(eigen berekening) 7 oktober Daizynog niet DDO tussen 20 á 30 maart32halverwege april



Als je uit de tabel bent gehaald en je wilt graag weer terug, no problem! Let us know!



Klik hier voor ons eerste deel 'Wij gaan voor een kindje! Wie ook? (Maart 2011)



Over jompels en DDO's enzo



Over Jompels en DDO's enzo DEEL 2



Mochten de plaatjes weer terugkomen, dit zijn de linkjes:

geboren jongetje:

http://www.euronet.nl/users//rkoek/images/baby_boy.gif

geboren meisje:

http://www.euronet.nl/users//rkoek/images/baby_girl.gif

jompel jongetje:

http://www.euronet.nl/users/rkoek/image ... lblauw.gif

jompel meisje:

http://www.euronet.nl/users/rkoek/images/jompelroze.gif

jompel verrassing:

http://www.euronet.nl/users/rkoek/image ... lgroen.gif
Alle reacties Link kopieren
Net terug uit ok. Been is gezet. Poging 1 zonder platen en schroeven ivm naderende ks. Nu hopen dat het goed gaat. Baby is van slag, hoge hartslag continue harde buiken, maar maakt het naar omstandigheden goed. Minimaal zes weken gips, als het recht blijft staan. Mag het ook niet belasten. Dus dat wordt nog wat...
Alle reacties Link kopieren
Oh mams ik heb zo met je te doen! en je mag natuurlijk ook geen pijnstillers nu? Heb een keer mijn schouder gebroken, dat was zo vervelend! Hopen dat je baby (en jij!!) morgen een beetje bijgekomen is van de schrik.

Om nog een lichtpunten te zien: misschien fijner dan dat je twee weken ofzo na de ks van de trap was gevallen (net als je weer een beetje op de been was)? Maar rot is het natuurlijk onwijs. Kun je nu ook extra kraamhulp krijgen of gaat dat niet? Sterkte!
Alle reacties Link kopieren
@anna, de verdoving van de ruggenprik zit er nu nog in. Verder hebben ze een blok verdoving in min knie holte geplaatst zodat ik tot morgen minder pijn heb. Verder heb ik vanmiddag ook al een keer een spuit pijnstiller in mijn been gehad, dus valt nog mee. Betreft kraamzorg geen idee. Duurt ook nog even. Maar keizersnede en op krukken lopen, daar zie ik wel tegenop.
Alle reacties Link kopieren
Jemig mams, wat heftig! Wat zul je geschrokken zijn! Gelukkig gaat het met de baby naar omstandigheden goed, maar wat een waardeloze timing. Ik hoop dat de boel zonder schroeven recht aan elkaar gaat groeien en dat het je lukt om het niet te belasten (lijkt me een hele opgave met straks 4 kindjes). Heel veel sterkte!
Mams, wat zul je geschrokken zijn!



Jeetje, ik ben er even helemaal stil van. Ik hoop dat het allemaal voorspoedig heelt en dat jij en de kleine morgen weer wat zijn bijgekomen!



Het wordt inderdaad nogal wat straks, maar maak je daarover maar geen zorgen! (makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk)
Alle reacties Link kopieren
@mams o nee wat klote zeg!! Dat dit net nu moet gebeuren! En dan die arme baby die ook nog van slag is... Hopelijk herstel je naar verhouding snel. Bah zeg, veel sterkte!

@anna tja ik vind het óók altijd een beetje bangmakerij over alcohol! Ik heb af en toe nog wel slokjes alcohol gedronken en op vakantie in eerste trimester ook nog 1 glas wijn, kan me echt niet voorstellen dat hij daardoor ineens een hazelip zou hebben en wil me daardoor ook niet bang laten maken (afwijkingen waren ook wel uit de 20 wkn echo naar voren gekomen en die was goed). Ik denk ook dat je het in perspectief moet zien: een 25% grotere kans klinkt veel. Maar bijv. de kans op een hazelip is 0,125%, per glas wat je drinkt wordt de kans daarop 25% groter volgens het artikel, dus wordt de kans 0,156 (als ik het goed heb). Nog steeds heel klein dus! Ik begrijp dat het het beste is om helemaal niet te drinken, maar wil me ook niet druk maken over die paar glazen die ik gedronken heb!

@blanche ja ik vond het ook bizar hoor, die vrouw beviel een paar uur na die marathon; ze had aan het einde al wat weeen... Misschien een goeie tip om de bevalling op te wekken ?
Alle reacties Link kopieren
@ing kan een alcoholvrij biertje (0,1%) ook schade aanrichten? Dat heb ik nog nooit gehoord. Daar heb ik wél volop van gedronken (geen idee hoeveel in totaal, per keer een aantal denk ik). Volgens mijn VK en de voorlichtingsavond kon dat dus écht geen kwaad en daar vertrouw ik dan ook gewoon op!
Alle reacties Link kopieren
Haha Appelien, ik sta me al in mijn hardlooppakje te wurmen. Loop je mee? Kunnen we na afloop simultaan persen.



Alcoholvrij bier heb ik ook gedronken, kan volgens vk e.d. inderdaad geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
@tmaar ja goed idee, dan halen we vast ook de krant! En wel zo gezellig met zijn 2en!
Alle reacties Link kopieren
Stom hè, die verschillende adviezen van de mensen die ons moeten begeleiden. Bij mij in de praktijk is er echt een geen-alcohol beleid. Blijkbaar gebeurt het hier in de omgeving nog veel dat er wel iets wordt gedronken. Overigens kan er in alcoholvrij bier tot 0,5% zitten, want pas vanaf dan mag je het geen alcoholvrij meer noemen. Ik begrijp dat ik het misschien allemaal te serieus neem hoor, maar ik zit nu wel precies in die tweede helft van het eerste trimester, dus ben blij dat ik me aan die regels heb gehouden. En zoals gezegd: 25% meer kans op een hele kleine kans, blijft een hele kleine kans. Daar gaan we dan maar vanuit.



Ik ga snel een broodje eten en naar het werk. Ziggo doet het hier niet en normaal hou ik de tijd bij aan de hand van het rtl4 journaal...
Alle reacties Link kopieren
Jeetje mams, die val van de trap, beenbreuk en ok klinken echt niet fijn! Was je alleen thuis toen het gebeurde? Hebben je meiden er wat van meegekregen? Beterschap!



@ alcohol, ik ben daar wel heel voorzichtig mee, ik heb veel gelezen over FAS en daar is inderdaad geen evenredige relatie met de hoeveelheid alcohol consumptie gevonden. Sommige vrouwen lopen al FAS (bij hun kindje dus) op door 1 glaasje, en er zijn vrouwen die de hele zwangerschap door roken en drinken en een gezond kind krijgen. Ik kook ook niet meer met alcohol, ik dacht dat alles verdampte maar ik las laatst ergens dat na een uur sudderen pas 75% van de alcohol verdampt is! Maar goed adviezen verschillen hier erg over, zie de eerdere verloskundige adviezen, zoals bij Tmaar en Appelien.



Gisteravond kregen wij ook bericht dat onze zoon (wat gaaf om dat te kunnen zeggen ) vanaf 1 september bij de creche terecht kan op de dagen van onze voorkeur! Fijn
Alle reacties Link kopieren
oh en ik had gisteravond weer een buikfoto op de Hyves geplaatst.
Alle reacties Link kopieren
Pfff mams, wat heb ik met je te doen...... Wat beroerd dat je straks op krukken moet lopen. Kan je vent misschien straks wat langer vrij krijgen om je te ondersteunen (letterlijk en figuurlijk)?

Ik hoop dat alles heelt op de manier zoals het moet zodat je er het minst lang last van zult hebben.... Ik denk aan je! ~

@alcohol: ik ben daar na de MK een beetje angstig voor geworden. Vanaf het moment dat ik dacht dat ik mijn eisprong had, heb ik eigenlijk niet meer gedronken. Ik had dan weer ergens gelezen dat in deze dagen alcohol een negatief effect kan hebben op de aanhechting van het vruchtje. Maar kerst was net voorbij en ik heb met oud en nieuw zo'n alcoholvrije champagne opengetrokken. Was eigenlijk best vies, maar we waren toch lekker met zijn 2tjes thuis, dus ik vond het allang prima dat mensen geen vragen konden stellen waarom ik niet een glaasje meedronk.

Afgelopen week was ik met mijn werk weg en dan wordt er 's avonds tijdens, voor en na het eten ook geborreld maar ik heb gewoon collatjes besteld en aan tafel een ieniemienie nipje genomen. Alles bij elkaar kan het niet eens 1 slok zijn haha!

Laat ik het zo zeggen: ik hou het zekere voor het onzekere :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:appelientjex schreef op 23 januari 2012 @ 23:26:

@tmaar ja goed idee, dan halen we vast ook de krant! En wel zo gezellig met zijn 2en!





@ Mams: hug!



@ Videlle: ja! Jullie Zoon! Zo leuk! Ga snel op de hyve kijken!



@ Tijger: hier ook een smelt momentje als ik aan die kleine uk van je denk die op papa's borst in slaap valt! Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Even een berichtje na anderhalf uur slaap. Weet allemaal niet hoe het gaat lopen. Man gaat zoveel mogelijk werken zodat ie na de geboorte vrij is. Moeder en schoonmoeder hebben het thuis nu verdeeld. Zie tegen die krukken enorm op. Ben zelf al zwaar en dan ok die buik nog...
Alle reacties Link kopieren
Oh mams toch, wat klinkt het allemaal vreselijk naar! Fijn dat je wel gewoon pijnstilling hebt gekregen (had ook niet anders verwacht hoor), maar balen dat die kleine toch van slag is nu. Ben je een nachtje in het ziekenhuis gebleven eigenlijk en moet je dan vandaag naar huis? En jeetje op krukken gaan lopen met een dikke toeter en al 3 meiden rondlopen.... Ik hoop echt dat je wat extra steun krijgt uit je omgeving (je moeder misschien?) en dan maar hopen dat het recht aan elkaar groeit en je niet ná de ks opnieuw onder het mes moet voor 'pinnen en platen'...



@ appelien en Tmaar: Ik zie jullie al gaan in jullie hardlooppakje (bestaan er überhaupt hardloopbroekjes voor zwangeren, wahaha?) Nou als jullie het nou eens uitproberen en het werkt, dan denk ik er nog even over na en kan ik ook even een rondje gaan rennen over een weekje of zo!



@ alcoholvrij bier: ik dacht dat er 0% alcohol in zat, wánt het heet alcoholVRIJ bier. *mimamo loopt naar de koelkast en kijkt op het alcoholvrij bierflesje en ziet inderdaad 0,0 (ja ja vooral de cijfer achter de komma doet het 'm) % alcohol. *



@videlle: er is wel verandering te zien qua bolling van je buik, maar het is nog steeds een minibuikje hoor! Geeft niets, komt vanzelf, scheelt je misschien wel weer 'zebra'strepen op je buik .



Vandaag precies 38 weken! Dus nog max 4 weken, alhoewel ik hier op het forum ook van dames lees dat ze zelfs 42 weken passeren voordat ze eens maatregelen gaan nemen van strippen of een gelletje inbrengen in het ziekenhuis. Na eh... ik weet niet hoe het verloopt, maar ik denk toch echt niet dat mij dát gaat gebeuren. Ik denk dat ik dan zó op mijn strepen ga staan dat ze het toch wel al ergens in die 41e week doen. Maar goed, eerst maar afwachten totdat het zover is.

Ik ben gisteren op onderzoek uitgegaan voor een alternatieve kdv. Ik hoorde van mijn collega vorige week dat ze in de plaats van mijn werk (waar ik dus al ingeschreven sta voor een kdv) dat er een ander kdv had geflyerd in haar buurt met flexibele uren (dus dat je niet verplicht bent om 11u af te nemen als dit niet nodig is).

Vriend en ik vonden dit toch wel het proberen waard, dus ik heb gisteren gebeld met het kdv en een bijzonder goed gesprek gehad met de eigenaresse van het kdv. Ik mag inderdaad zelf bepalen hoeveel uur ik afneem en het uurtarief ligt op ¤6,36 (het tarief waarover de belasting geld teruggeeft). Het tarief bij het andere kdv is ¤6,78, dus dat scheelt wel. Ik heb het uitgerekend en het gaat ons zelfs ¤80,- netto per maand schelen! (combi van minder urenafname en lager tarief). Dus dat ik ¤300.- betaal ipv ¤380,-. Vind ik nogal een verschil! Bovendien betaal je ook niet door in de week dat ze dicht zijn (tussen kerst en oud&nieuw). Haar motto is 'ouders betalen voor de uren die ze afnemen, niet meer niet minder'. Ze is van mening dat er nu andere tijden aanbreken voor kdv en dat ze hun zorg meer op de ouder moeten aanpassen. Kijk, dat lijkt me slim inderdaad, want hoor echt dat kdv leeglopen nu. Laat ze maar concurreren met elkaar en dit soort acties gaan doen!

Andere voordelen van dit kdv is dat het qua aanrijden ook nog goed te doen is, vlabij afslag snelweg, waar ik sowieso af moet voor mijn werk. Het ligt 5 autominuten weg van mijn werk, vlakbij een natuurgebied met kinderboerderij etc. Het is een kleiner kdv dan de ander (maar 3 groepen) én er is ook plaats!

Ik ga nu even kijken hoe en wanneer ik onder het andere kdv uit zou kunnen komen (hebben me maanden geleden al een contract gestuurd wat ik binnen een week moest ondertekenen, heel slim) en daarna ga ik een afspraak maken voor een rondleiding. Als ik er dan een goed gevoel bij heb, ga ik het andere kdv annuleren.



Fijne dag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Lieve mams ik heb zo aan je gedacht gister en vandaag! ik ga duimen voor een snel herstel!



Wij zitten hier ook een beetje in de zenuwen, de operatie is nu aan de gang...
Alle reacties Link kopieren
Oh ja de operatie! Het is de 24e vandaag...... Tijger, ik denk ook aan jou!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen meisjes!



Wbt alcohol; behalve die paar maltbiertjes heb ik geen druppel gedronken (ook niet met alcohol gekookt oid). In bavaria 0.0 zit echt helemaal geen alcohol, ook niet een beetje (en vooral het witbier is echt prima te drinken!), maar ik heb ook wel eens een Amstel malt besteld in een restaurant en daar zit idd ied van 0,5% in. Tja.... Mijn vk en de vk die ik had bij Draakje gaven allebei aan dat het prima kon. En als je gaat uitrekenen hoeveel maltbier je moet drinken om aan de hoeveelheid van 1 gewoon biertje te komen...... Die 0,5% is dan wel echt verwaarloosbaar. Natuurlijk ken ik ook het gevaar op fas, maar ik denk niet dat een paar maltbiertjes dat veroorzaken (en ik ken ook geen wet. onderzoeken die aantonen dat dat wel zo is).
Alle reacties Link kopieren
Mimamo, klinkt goed dat KDV!
Alle reacties Link kopieren
Ah Lieve Tijger: goed dat je het nog even zegt. Heel spannend, ik denk aan jou en je familie!
Alle reacties Link kopieren
Tijg, heel veel succes en sterkte vandaag voor jullie en jullie familie. Wat een spannende en moeilijke dag moet dit zijn....... Ik denk aan jullie.
Alle reacties Link kopieren
Mijn KDV belt maar niet terug naar aanleiding van mijn mail en onder werktijd daarheen bellen voor een afspraak vind ik eigenlijk een beetje raar omdat ze hier nog van niks weten. Vriend zit de hele dag thuis maar "weet niet wat hij dan moet zeggen". Pfff... Misschien dat ik straks toch even moet gaan bellen, want met week 12 nog geen kdv geregeld hebben, lijkt me niet zo slim...



Mams , jeetje, wat moet jij een k** tijd tegemoet gaan zeg. Hopelijk houdt je kindje het goed binnen en kun jij nog een kleine drie weken bijkomen voordat je weer onder het mes moet...



Tijger ik denk aan jullie
Alle reacties Link kopieren
@ Mams,meid wat ontzettend vervelend, ik kan me zo goed voorstellen dat je tegen de krukken opziet.



@ Alcohol, ik heb pas nog een onderzoek gelezen waaruit bleek dat als een zwangere vrouw 2 a 3 wijntjes per week nam,de kindertjes slimmer waren.

En dat was onder zo`n 300.000 vrouwen getest. Dus tja ? Het zijn allemaal zulke tegenstrijdige berichten.



Ik heb alleen op mn verjaardag een half glaasje wijn gedronken,en met kerst een half glaasje en een hoop water, verder niks. En daar maak ik me dan dus ook verder niet druk om.



@ Tmaar, begint er al wat te romellen of nog steeds niks te merken ? Hoe laat moet je morgen naar de verloskundige ?

Spannend !



@Mimamo zo dat klinkt goed ze ! er is geen een KDV bij mij in de buurt die felexibel is , en waar je niet voor niet opgenomen uren hoeft te betalen helaas.



Ik ga zo rond de 328,- betalen is nog wel te doen voor 3 dagen.

Maar ik had liever gezien dat ik niet betaalde voor uren die ik niet gebruik.



Verder ben ik een beetje zenuwachtig voor morgen , leuk zenuwachtig zeg maar, maar heb er wel slecht van geslapen raar gedroomd,om 14:00 krijgen we de pret echo ,en ik ben zo benieuwd of er hier weer een jomgen bij kan voor het elftal of dat het toch een meisje wordt .



Vind het wel leuk,want kan na morgen eindelijk eens wat leuke dingetjes gaan kopen, en meer nadenken over het kamertje enzo.



@ Tijger, ik denk ook aan je en duim natuurlijk ! hopelijk verloopt het allemaal goed.
Alle reacties Link kopieren
@Tijger: ik duim voor jullie mee, heel veel sterkte! Zo dubbel allemaal nu of niet?



@stroller: oh spannend! Ik kan me voorstellen dat je daar zenuwachtig voor bent. Heb je een voorgevoel? Leuk, leuk, morgen direct melden hoor of laat je ons 'wachten' tot de bevalling?



@kdv: ik had dit dus via via gehoord, er staat nog niets op de website van het kdv. Ik denk eerlijk gezegd dat het wel meer gaat komen de komende maanden, dus ik zou de zwangeren die in de zomer zijn uitgerekend toch willen adviseren oren en ogen echt open te houden. Ze zullen echt wel iets gaan veranderen als blijkt dat er een leegstroom ontstaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven