**Ovulatie inductie (Clomid-injecties-IUI) Deel 3**

06-07-2016 14:39 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is het vervolg op het topic **Ovulatie inductie**. Happy new topic! :cheer2: Dat we maar snel allemaal zwanger mogen zijn.

Ben je zwanger en wil je in dit topic een positieve test of een echofoto delen doe dit dan alsjeblieft achter een linkje en niet in je post zelf, zodat iedereen zelf kan beslissen of ze dat wil bekijken. Alvast bedankt.

De inloggegevens voor de tabel zijn:

Mama's to be :rose:
Naam Leeftijd Kindje Ronde# Status Bijzonderheden
Annejill 36 Derde na mk ronde 8 gonal-f 100 EH +pregnyl ondersteuning +IUI nod +/- 5 april 2018 PCOS missed abortion dec 2016 en mk mei 2017 3 jr bezig waarvan 1,5 MMM
Vienna .. Eerste .. Gonal F 75 PCOS
Flomo 30/32 Tweede 4e ronde Clomid 50mg NOD 10 juni PCOS, bij 1e kindje na 1e keer 100mg Clomid zwanger
Sophie990 27 Eerste Ronde 6 clomid nod +/- 26 april Laatste ronde clomid, hierna over op injecties
Rompertje - Eerste start mei Clomid nod 4 mei per mei starten met Clomid tabletten
De zwangeren onder ons! :yes:
*Jonro
*Myrre29 (UD: 7 mei 2018)
*Snowy89 (UD: 19 mei 2018)
*TruusdeMier

De zwangeren praten hier verder:
zwanger/zwanger-na-ovulatie-inductie/li ... ges/390613

:love: Bevallen! :duckie:
De nog actieve dames:
* Heytan: 20 mei 2017 van een zoon!
*San_D: ..-12-2017 van een tweeling!
* Sammie81: februari 2018 bevallen van een dochter!
* Wiek88: februari 2018 bevallen van een dochter!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:46
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
76.35% gewijzigd
Mlsc hopelijk nu een positieve ronde voor jullie!

Ivf is idd een veel zwaarder traject! Kunnen jullie dat in hetzelfde ziekenhuis laten doen?



@ hier vanacht ongesteld geworden vd Primolut. Dus maandag eindelijk weer beginnen na 2,5 mnd als de echo goed is!
Alle reacties Link kopieren
Jazeker, Jette staat daarvoor bekend.

We geloven erin.

Woensdag inseminatie en twee weken later moet ze bloed laten trekken. We zijn benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Hallo Ladies,



@Heytan succes weer met de wachtweken, we gaan weer mega voor jullie duimen enne klus ze

@MLSC Succes ook voor jullie weer 6de ronde IUI spannend hoor en respect en ja dat is de reden waarom wij (ook al ben ik 40 ) gekozen hebben voor IUI omdat IVF hormonaal erg zwaar kan zijn. Maar goed als we zover zijn gaan we dat ook doen bovendien hebben wij geen heel veel tijd meer over , tenminste wil wel graag aantellen onderhand na twee jaren proberen.

@Snowy89 Succes!!!!



Nou ik heb wel nieuws zit vandaag op dag 14(NOD) na de IUI en heb nu een vroege dienst op het werk en heb afgelopen nacht erg slecht geslapen gisteren wat roze afscheiding en ja hoor afgelopen nacht ongesteld geworden. Helaas poging 1 is dus niet gelukt morgen maar bellen met het ZKH en medicatie halen en ronde 2 opstarten (dinsdag dan weer beginnen met de Clomid) tsja cest la vie maar toch wel teleurgesteld al had de gynaecoloog wel gezegd dat de 1ste keer meestal niet raak is omdat het lichaam moet "wennen" maar goed weet je wat het is denk dat je ook gewoon geluk nodig hebt het laatste gedeelte van de IUI is en blijft toch "natuur" en dat kun je niet afdwingen.

Al met al ben ik positief en heb ik er vertrouwen in. We gaan weer vol goede moed er tegen aan
Carpe Diem
Mlsc fijn dat dat in hetzelfde zkh kan! En het zo goed bekend staat. Succes woensdag met de iui!



Rebeccie balen dat je ongesteld bent geworden. Wel fijn dat je gewoon een lf hebt van 14 dagen! Weet je dat voor de volgende x met evt testen!
Alle reacties Link kopieren
Heytan en Mlsc succes!

Balen dat de iui niet is gelukt Rebeccie. En je was nog wel zo positief! Maar je hebt helemaal gelijk, de natuur moet de rest doen. En ik bedenk me ook steeds weer hoe bijzonder het eigenlijk is en wat er eigenlijk allemaal moet gebeuren voor je echt zwanger bent. Veel succes de nieuwe ronde iig!
Alle reacties Link kopieren
Wat stom Rebeccie. Volgende keer heb je misschien meer geluk.



Hier hebben we echt het gevoel de juist keuze gemaakt ge hebben. Voor ronde 6 is er nu ook absoluut geen stress! Eerder zo iets van, lukt het niet? Dan weten we wat te doen.



Beel succes iedereen
Alle reacties Link kopieren
Even een korte vraag wat is het verschil tussen Clomid en Gonal F. ? Zie dat Gonal F dezelfde werking heeft als clomid alleen je injecteert het. Is het sterker of wordt het gebruikt al Clomid niet werkt ? Of wat?
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Je mag maar een jaar clomid gebruiken. Verder kun je met gonal f nog makkelijk verhogen of verlagen bij onder over overstimulatie. Clomid is makkelijker in gebruik omdat het beter voorspelbaar is wat er groeit en springt. Bij gonal f is dat elke ronde anders en dus moet je veel vaker voor een controle echo. Clomid heb ik van de 12x gebruik maar 3x met echo's gehad. Bij gonal f moet je standaard elke ronde en dat werd op een gegeven moment zelfs 4 tot 5x per week naar het zh voor een echo. Dus als clomid werkt is dat voor eerst een goede manier.
Alle reacties Link kopieren
quote:missy_ecco schreef op 07 augustus 2016 @ 13:15:

Je mag maar een jaar clomid gebruiken. Verder kun je met gonal f nog makkelijk verhogen of verlagen bij onder over overstimulatie. Clomid is makkelijker in gebruik omdat het beter voorspelbaar is wat er groeit en springt. Bij gonal f is dat elke ronde anders en dus moet je veel vaker voor een controle echo. Clomid heb ik van de 12x gebruik maar 3x met echo's gehad. Bij gonal f moet je standaard elke ronde en dat werd op een gegeven moment zelfs 4 tot 5x per week naar het zh voor een echo. Dus als clomid werkt is dat voor eerst een goede manier.Super bedankt voor de uitleg helemaal helder Clomid werkte de eerste keer super wordt vervolgd fijne zondag meiden
Carpe Diem
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de uitleg missy.

Ik was ook benieuwd wat het verschil zou zijn!



Ik mag morgen weer voor echo, zit dan op dag 19 van cyclus en helaas was er afgelopen vrijdag nog geen duidelijke groei zichtbaar..



M'n baarmoederslijmvlies is wel heel goed dikker geworden (8,6mm) volgens gynaecoloog reageert dat wel goed op de Clomid 100 Mg.



Ik denk dat ik morgen nieuwe kuren meekrijg en volgende keer 150 Mg moet nemen..
Balen San d dat jij ook niet lijkt te reageren op de clomid! Hopelijk morgen toch nog groei bij jou!
Ik mag vanavond mijn eerste spuit gonal 50ie weer gaan zetten! Spannende periode nu, ben benieuwd wat er gaat gebeuren na de leo.
Alle reacties Link kopieren
Toi toi toi Snowy! Ik stuur positieve vibes!!
Alle reacties Link kopieren
San d hoe was de echo vandaag? Hoop dat er wat te zien is!



Spannend snowy lijkt me idd raar omdat je niet precies weet wat de invloed is! Ben benieuwd hoe je cyclus eruit gaat zien!
Alle reacties Link kopieren
Vanavond mogen we pregnyl spuiten. Deze keer zal het perfect op tijd zijn!
Alle reacties Link kopieren
Helaas nog steeds allemaal evengroot dus ook 100mg werkt niet..

Vanavond beginnen met provera en dan naar 150mg.

Ik baal toch wel nu.. Ging er zo positief in en dit voelt wel als een beetje teleurstelling. Had ergens de hoop dat m'n lichaam een 'klein setje' nodig had voor die eisprong..

Ik besef me ook echt dat het wel langer kan duren en ik nog maar net bezig ben, maar toch.



Hopelijk brengt de 150mg straks meer positieve verandering!



Succes snowy!
Balen San d!

Weet er helaas alles van ik ben clomid resistent en reageerde er ook niet op.

Hopelijk doet de 150 het wel voor je!
Alle reacties Link kopieren
Vandaag op terugreis naar huis ongesteld geworden! (15 juli bij behandelgesprek een extra echo gehad: ik zou geen eisprong hebben gehad, alles was rustig! maar misschien is er toch iets gaan groeien in de weken erna!!) de buikpijn is wel anders dan normaal, en heb nu erg veel stolsels voor een eerste dag.



Ik weet niet wanneer ik eisprong heb gehad. Ik meen me te herinneren dat ik in de week voorafgaand vakantie ook nog eens flinke steken heb gehad, maar dat zou niet matchen met LF. 17 dagen op vakantie geweest, dus zal eisprong gezien mijn LF van 10 dagen op vakantie moeten hebben gehad.



Een voordeel: ondanks niet spuiten dwarrelen er blijkbaar toch hormonen rond die iets bewerkstelligen!

Tweede voordeel; ik hoef nu geen Provera 10 dagen te slikken!



Andere terugkomst van vakantie dan verwacht! Alsof mijn lichaam het aanvoelde



PS ik heb wel meegelezen afgelopen dagen, maar kreeg elke keer bericht over bereikte data-verbruik dat ik niet heb gereageerd.
Alle reacties Link kopieren
De inseminatie is goed verlopen. Hopelijk is dit de goede keer! We gaan een lang weekend weg. Daardoor gaat het dit keer geen 11 dagen na de inseminatie en 13 dagen na de pregnyl zijn voor een uitslag. Maar 15 dagen na de inseminatie en 17 dagen na de pregnyl. Wie weet brengt dat geluk!
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in ZKH zeggen ze sowieso dat je pas 17 dagen na pregnyl & 15 dagen na eisprong betrouwbaar kunt testen. Gewoon proberen deze twee weken de gedachten te verzetten, en dan ineens is het moment van testen daar
Alle reacties Link kopieren
We testen niet zelf e. Dokter trekt telkens bloed. Dat is op dat moment wel betrouwbaar. Dat is zijn manier van werken.
Famke, fijn dat je toch ongesteld bent geworden! Gelukkig geen Provera dan!! Het zou miss ook een bloeding zonder eisprong kunnen zijn?

Begin je nu ook weer met spuiten? Jij moest ook weer met een lage dosering beginnen toch? Lopen we redelijk gelijk en denk zelfde dosering. (Ik 50ie sinds ma)



Mlsc fijne vakantie en succes met wachten!
Alle reacties Link kopieren
@snowy ik denk dat het echte ongesteldheid is. Is behoorlijk hevig.



Ik heb morgen CD3 uitgangsecho en ga dan vanaf morgen 75eh spuiten, zonder verhoging. Anders volgende ronde lager starten.
Alle reacties Link kopieren
Ik duim voor een goede ronde famke!

Fijn mlsc dat het goed is gegaan. Fijne vakantie.

Snowy ook voor jou hopelijk succes dit keer.

San wat balen dat er niets gegroeid is.

Hier is vakantie bijna afgelopen. Morgen naar huis rijden. Heb sinds vandaag buikpijn, dus helaas wat dat betreft geen goede verhalen. Maar op zich wel weer LF van 11 dagen. Komende maand iui zonder hormonen. Ik ben benieuwd. En 18e afspraak voor hoe en wat verder.

Heb op vakantie mooie tekst geschreven, tenminste vind ik. Zal ik delen als ik terug ben in nl.

Liefs,



Sammie
Alles kan als jij het laat gebeuren
Alle reacties Link kopieren
Hier had vriendin na de IUI wat krampjes, vanavond terug. Hopelijk wijst dat op een eisprong! We kijken er naar uit!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven