Stoppen met de pil vanaf januari 2012!

06-01-2012 21:22 2548 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



In deze topic schrijven we met een aantal meiden die vanaf begin dit jaar gestopt zijn met de pil. Ben jij ook gestopt met de pil en zou jij ook graag je ervaringen delen, dan raden we je aan een nieuw topic te openen. Die stroomt vast ook zo snel vol als deze!



Groetjes Inieminie



NaamLeeftijdKindjeStartNODZwanger?Bijzonderhedencalimero281ejanuari 2012UD 10/10/12 je klopt!inieminie281ejanuari 2012UD je klopt! Porky2011221januari 2012UD 23/10/12 je klopt! kandelaar242ejanuari 2012UD 31/10/12 je klopt! Lauren87211ejanuari 2012UD nov. `12 je klopt! verliefdenonzeker231ejanuari 2012UD 17/11/12 3 april echo, 10 april intake Sanne1984271ejanuari 2012UD begin dec. `12 3 mei intake en echoKena262edecember 201127 maart--Lamelle261efebruari 201231 maart--Babsje22351e januari 201231 maart --aaaanne311efebruari 20126 april--Nimnim281ejanuari 201210 april--Flower261efebruari 201212 april--Jilks341ejanuari 201213 april--kianneke301ejanuari 201213 april--theepoes241ejanuari 201213 april--Goofy1980312ejanuari 2012(N)OD 14 april--Bollesmurf1986251ejanuari 201217 april--Tallulah271ejanuari 201223 april--Ipadje311enovember 2011---Zus1987251ejanuari 2012-- even pauze (afvallen)ldrzttrtje351ejanuari 2012-- even pauze
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal!





Hoe is het met iedereen?



Kena En? Al nieuws aan het front?



aaaannne En hoe is het bij jou?



nimnim Wordt het binnenkort bij jou niet ook spannend?



babsje Laat je niet teveel deprimeren door dat boek he, het zijn maar adviezen/ leidraden. Vergeet niet dat de meeste vrouwen spontaan, zonder allerlei kunstgrepen, vliegwerk en poespas zwanger worden! (Ik weet dat ik dit makkelijk kan zeggen met mij 13+1 weken monster in mijn lijf!)



Jilks Holland Heineken House: dat schijnt echt super leuk te zijn! Superrr leuk! Hopelijk alleen dan voor jou geen Heineken, toch?



Ego:

Gisteravond slopende VVE vergadering, voorzitter is stiekem te oud, maar volgens mij durft niemand dit te zeggen en ik als nieuwste nieuwkomer durfde dat ook niet direct (eerste vergadering waar ik bij zat).. Duurde al met al van 8 tot na 10-en... Toen direct maar mijn bedje ingekropen...



En wat betreft kleding inknippen: ik ben niet als een razende mijn hele garderobe met de schaar te lijf gegaan hoor. Heb enkel die panty en maillot ingeknipt zodat het wat minder knelt. Gevoelsmatig kan mijn ietwat bollende buikje nog niet van het monster komen, maar zijn het meer mijn darmen. Ik weet ook niet wat de hoogte van mijn baarmoeder zou moeten zijn met 13 weken eerlijk gezegd...



Vriendlief is heel aangekomen in Zweden, heeft alleen geen telefoonverbinding (misschien ook door die gezellige brand?)..

Heeft een druk programma, dus echt tijd voor een belletje heeft 'ie ook niet, nou ja, geen bericht is goed bericht denk ik dan maar...

Vannacht door zijn afwezigheid ook wat onrustig geslapen, muts als ik ben, stap ik ook minder makkelijk uit bed voor een plas midden in de nacht als ik alleen ben.. stom he...



Iemand nog leuke ideeën voor een paasbrunch? Ik ga zondag met mijn ouders, zusjes en aanhang/ kids paasbrunchen en we nemen allemaal wat mee. De standaard lekkere dingen zijn al ingepikt door mijn zusjes en ouders, dus iemand nog originele suggesties? (het liefst niet al te ingewikkeld, moet namelijk die dag om 9 uur richting het Noorden en is anderhalf uur rijden, dus ook niet iets wat warm geserveerd moet worden ;))

Dacht zelf aan iets met pannenkoekjes (vinden mijn neefje en nichtje ook lekker), zelf een paasbrood maken (dat doet namelijk nog niemand) en iets met fruit (=gezond en lekker en goed voor mij!).



Ooeeh! Krijg vandaag als het goed is mijn nieuwe zomerstappers thuis bezorgd! Had een aantal maanden geleden ze al gezien online en toen ik in de stad niets leuks kon vinden heb ik de stoute schoenen (whahaha, flauwe woordgrap) aangetrokken en ze online besteld (doe ik namelijk nooit), hopelijk de goede maat (39, voor het geval mijn voetjes gaan zwellen)!





Nu gauw aan het werk!



Fijne dag allemaal!



Calimero
anoniem_145832 wijzigde dit bericht op 05-04-2012 09:22
Reden: link plaatsen van stappers lukt niet *grr*
% gewijzigd
@ Facebook

Ik kan mijn facebook wel doorgeven via een speciaal mailadres:

viva_flower_

op live.nl
Alle reacties Link kopieren
@Flower ... kheb je een mailtje gestuurd.
@ Jilks

Ik heb je een vriendenverzoek gestuurd op facebook.
Alle reacties Link kopieren
Leuk!
Alle reacties Link kopieren
@calimero: ik krijg altijd goede reacties van een gevulde wrap (je kunt zelf verzinnen, maar degene die ik altijd maak is met heel iets mayo en ketchup en daar sla op doen en dan (niet te weinig) kipfilet en dun gesneden komkommer en dan dicht rollen en een prikkertje erin. Je kunt ook met roomkaas en zalm erin doen)

Satéprikker met verschillend fruit erop (mango, ananas, banaan, appel, manderijn, enz)



Hier gisteravond toch weer 'onveilig' sex gehad. Maar ja, als het goed is, is mijn ovulatie al geweest. Volgende week zaterdag mijn NOD, dus...
Alle reacties Link kopieren
@flower ik heb je ook een vriendschapsverzoek gestuurd op fb. @babsje de uitnodigingen van Viva komen bij mij in mijn spam terecht, misschien bij jou ook?



@Kena Hoe reageert je man eigenlijk op dat overtijd zijn maar toch negatieve testen hebben? Steunt hij je wel een beetje?
@ nimnim:

haha, inderdaad niet zo'n handige opmerking om te maken in een brugklas.
Alle reacties Link kopieren
@ Goofy, krijg jij altijd goede reacties van je gevulde wrap? Die van mij kunnen niet praten! Sorry ;) Kon 't niet laten!



@ Nimnim, dat klinkt inderdaad dubieus over die gaatjes! Hihi... Nou ben ik benieuwd of je zo'n lerares bent die daar juist populair door is door zulke grapjes of wordt het tegen je gebruikt? Ik kan het me zo voorstellen. Van die doordenkerige kids!
Alle reacties Link kopieren
@ Flower, ik geloof dat ik jou ook heb uitgenodigt voor FB.
Alle reacties Link kopieren
LOL @bollesmurf re Goofy :-D



Zo... ons paastripje is geregeld. Morgenochtend vertrekken wij en de hond naar Porlock (westkust van Engeland, in Somerset)



We willen volgend jaar trouwen in de tuin van mijn vriend z'n moeder (ze heeft daar mooi vakantiehuis met prachtige victoriaanse tuin en uitzicht over zee) ... dus we hebben maar besloten om daar heen te gaan en beetje te kijken hoe en wat we willen met bruiloft. Plus, het is daar heeeeeeerlijk wandelen en uitwaaien.



Verder heb ik al een paar dagen het ik moet ongesteld worden gevoel... scherpe steken links onder. Mijn darmen zijn ook van streek. Zal er wel te veel van denken maar normaliter heb ik dit niet 5 dagen na mijn ei sprong....
Alle reacties Link kopieren
quote:@ Goofy, krijg jij altijd goede reacties van je gevulde wrap? Die van mij kunnen niet praten! Sorry ;) Kon 't niet laten! haha!



Komt wel goed bollesmurf ze zijn het waarschijnlijk alweer vergeten.

Jilks dat klinkt als een hele mooie plek om te trouwen!! Veel plezier dit weekend!



@ongigevoel: ik heb precies hetzelfde. Ik noemde gister al een broekloerdag, maar tot nu toe nog geen ongesteldheid gespot. Spannend!!!
@ Jilks : klinkt leuk/mooi



Ik had rond mijn vruchtbare periode, een hele week last van pijnen links in mijn buik. Mijn NOD is ook volgende week. Heb nu ook al een beetje het gevoel dat mijn ongesteldheid eraan komt, buik voelt raar en heb telkens honger.

Spannend weer!



Ik ga wel proberen wat langer te wachten met testen. De vorige keer was ik super verdrietig bij de negatieve test en super verdrietig toen de menstruatie doorbrak.



@ nimnim: heb het verzoek geaccepteerd

@ bollesmurf: ik denk dat ik jouw verzoek ook geaccepteerd heb.
Alle reacties Link kopieren
Jilks, heerlijk een weekendje weg! Veel plezier



Hier ook een paasbrunch komende zondag, fruitprikkers is een goed plan! Ik ga denk ik wel een paasbrood bakken, we hebben verse eiersalade, broodjes en dan nog wat lekker zoets.



Nimnim, hahah niet zo'n handige opmerking nee, maar wel heeel grappig (voor ons)!



@Babsje: het boek dat ik kocht was ook voor de helft gewijd aan wat als het niet lukt. Het blijft gewoon een enorm wonder. Maar nu ook, lees ik weer over wat er allemaal mis kan gaan als er dan eenmaal een bevruchting heeft plaatsgevonden. We moeten er maar niet teveel aan denken en gewoon doen...



Enne.. broccoli is altijd goed! Net al prei, witlof... Pff, ik heb gisteren even in mijn boek gelezen wat je als zwangere zou moeten eten, maar het is wel heel veel gedoe om dat te onthouden. Als ik het allemaal lees, denk ik ook: dit heeft mijn moeder toch ook niet volgehouden?? Maar ja, ik doe mijn best.



Calimero, 13+1 alweer, wat gaat je monster snel! Het bollende buikje kan nu toch wel gaan komen toch? Wanneer ga je positiekleding kopen?



@verliefdenonzeker: ik ga dinsdag de vk bellen, dan ben ik vijf weken en nog wat dagen volgens mij. Ik hoop dat ik nog langs kan komen samen met mijn man, want die gaat eind april voor een paar weken weg...



Aaanne, hoe voelt het bij jou? Je had een vriendinnenweekend toch? Gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Hallo!





Hier snel nog een mobiel berichtje! Zit redelijk uitgateld op mijn stoel... Deze week toch weer drukker geweest dan in zelf doorhad, denk ik! Ik kruip dus op tijd (alleen, ja heel zielig ;)) mijn bedje in!



Heb nog geen positiekleding gekocht, wil ik eigenlijk nog even uitstellen. Heb veel lange shirts en draag veel colbertjas, die kunnen nog wel even! Jeans is een ander verhaal, misschien morgen maar es in de stad kijken?



Hebben we al wat van Kena gehoord? Misschien heb ik er overheen gelezen hoor...



Hoest met nimnim?



En de rest van de meiden op de tribune?



Hier dus al 13+1! Heb me ingeschreven voor kraamzorg en vandaag bevestiging ontvangen! En van de verzekering kreeg ik een negenmaanden boekje! Ben niet het type om dat bij te houden, maar wel een leuk gebaar! Krijg van verzekering ook een kraampakket! Best leuk dacht ik!



Nu kijk ik naar de passion, ben niet christelijk, maar vind dit wel mooi gemaakt (en ik hoef niet zo op te letten met mijn duffe hoofd....)!



Fijne avond!



Calimero
Alle reacties Link kopieren
Meld, zonder nieuws... vandaag wel weer wat ongi-achtige krampen gehad. Heb voor mijzelf besloten 1 dezer dagen nog 1x te testen, als die weer negatief blijkt (waar ik inmiddels wel een beetje vanuit ga) dan ga ik maar wachten tot ik ongesteld wordt....



Goofy, voelt het nu ook heel stout... die onveilige seks???;)



Nimnim, ja hij is er eigenlijk best luchtig over... ja je kan er niks aan doen he, zegt die dan... van de dooddoeners! Maar hij vraagt elke dag en nog nieuws? Lees: ben je al ongesteld?

Wat een heerlijke blunder tegenover je puberklas!



Jilks, dat zijn nog eens leuke plannen voor het paasweekend!



Het is weer volop duimen draaien de komende dagen, super spannend!!!



Hier staat The Passion ook aan, had het nog nooit eerder gezien, maar vind het wel heel bijzonder!
Alle reacties Link kopieren
Kena, je man heeft wel gelijk maar toch.. Hopelijk heb je snel duidelijkheid, dit duurt wel erg lang hoor!!



Calimero: oeeee je bent al zo ver, wat gaaf!! Vanaf wanneer kan je je kindje voelen, ongeveer 4 maanden toch?



Hoe het hier is.. hmm.. ik durf het bijna niet te zeggen maar ik heb goede hoop. Die gekke ongikrampen die ik nu al een paar dagen heb zijn heel vreemd. Normaal begint mijn buikpijn op de dag dat ik ongi wordt, nu een week daarvoor al. En ze voelen anders op de een of andere manier. Maar ik probeer er heel nuchter onder te blijven. Ik wil zo graag een positieve test, dat ik bang ben dat ik mezelf alles aanpraat.



Lamelle: niet alles geloven wat je leest, en niet alles lezen wat er te krijgen is ;) Mijn schoonzusje heeft denk ik wel 10 verschillende boeken over de zwangerschap gelezen. Ze werd helemaal paranoia, hield zich overal aan, en kreeg vervolgens 2x een kind met gezondheidsproblemen. Had ze beter gewoon kunnen genieten van die 9 maanden denk ik dan.. Stress is ook niet gezond.
Alle reacties Link kopieren
Verliefdenonzeker heb je op je fb gepost dat je zwanger bent? Ik kan geen turks, maar zie een lange lijst vol smileys, uitroeptekens en af en toe een 'gefeliciteerd' voorbij komen
Alle reacties Link kopieren
@kena: stiekem voelt het wel fout ja

wat frustrerend dat je geen duidelijkheid krijgt



@baby voelen: tussen week 17 - 21 kun je kleine plopjes waarnemen. Kan soms ook langer duren en echt voelen vanaf 22 weken. Met 27 weken zag ik voor het eerst mijn buik bewegen.
Kena jeetje hoop echt op snel duidelijkheid voor je



nimnim, ja klopt ik heb nog net niet de echo foto gepost haha

en de goede hoop bij jou ( ik denk zelf ook dat het bij jou raak is dit keer ) *heeft niks gezegd*
Alle reacties Link kopieren
*heeft niks gehoord*



kan je best doen toch? je echo posten..
Ja op zoch wel maar ik dacht mss komt het een beetje raar en overdreven over bij mensen
Alle reacties Link kopieren
O babsje, dat vind ik best interessant om te lezen! Of raak ik er alleen maar gedeprimeerd van? Hoorde laatst wel van iemand dat het miskraampercentage best hoog is bij ons, of dat echt waar is weet ik niet. Ook is je continue verstoorde bioritme niet echt een pre, ben daarom ook supertrots op m'n stipte cyclus haha!

Ik heb nog geen anoniem emailadres maar die ga ik wel even aanmaken, vind het zo lief dat je het aanbiedt om in te scannen!



En Calimero? schoentjes al binnen? ik heb net nieuwe all stars gekocht, heerlijk weer die gympies! En natuurlijk komt ie heel aan in Zweden, hij vliegt toch met Neerlands trots?



Flower, bollesmurf en Kena, volgens mij heb ik jullie nu ook als vriendjes of FB! Leuk!



Nimnim; ik heb deze maand precies hetzelfde. Mijn gekke krampjes begonnen nu 5 dagen na de eisprong en nu ik zit te typen heb ik een vreemd drukkend gevoel in m'n liezen. Het is een beetje gek gevoel! wil mezelf niks aanpraten want wil niet verdrietig zijn volgende week!



Verliefdenonzeker: ik zie regelmatig echo foto's voorbij komen, vind het helemaal niet raar! gewoon doen!



Meiden ik ga slapen, afgelopen nacht heb ik maar liefst 3 uur mn ogen dicht gehad (plassen,nachtmerrie, plassen, draaien, plassen, wekker checken) dus ben doodop! truste!
Alle reacties Link kopieren
Dat van die bubbels en plopjes en krampjes heb ik ook, soms rechts en soms midden.,. Maar verder helemaal niks! Geen 'vollere' borsten, geen pijnlijke borsten... Geen misselijkheid (behalve als ik teveel DrawSomethinng in de auto doe ). Dus ik durf er niet op te hopen...



Verder: lekker lang weekend!! Heerlijk! Gister gezellig paasontbijt met mn groep gehad! Ze smulden ervan!



Verliefdenonzeker: als jij een foto wil plaatsen op fb dan doe kun je dat doen! Wat kan jou die andere mensen schelen! Gewoon doen!



Ooh ipadje! Dat lijkt me wel pittig aan jouw baan! Zo onregelmatig..! Maar verder wel een superbaan! Zo kom je nog es ergens!



Calimero: al kraamzorg geregeld! En al meer dan 13 weken! Wat gaat dat snel zeg!! Leuk!



Jilks en Aaanne! Geniet van jullie weekendje weg! (zo klinkt het net alsof jullie samengaan )



Kena: ben benieuwd!! *Positief! Positief! Positief! Positief!!! *
Haha theepoes, ik had ook geen misselijkheid voor mijn NOD alleen als ik te veel forum aan het lezen was in de bus en ik heb een jas met verstelbare touwtjes vlak op mijn maag die moest ik even los maken voelde erg vervelend. Ow en elke drempel waar de bus over reed had ik een raar/gespannen gevoel in mijn baarmoeder ( natuurlijk ook plopjes en alles wat erbij hoort )

Dit alles was onderweg naar mijn werk op de dag dat ik positief testte



Kena, wanneer ben je weer van plan te testen? Heb je ooit eerder zo een lange cyclus gehad?



Aaanne en jilks, veel plezier dit weekend. En aaaanne hopelijk goed nieuws als je weer terug bent



Hier was ik gisteren aan het afwassen en opeens voelde ik alle kracht in mijn lichaam wegtrekken..ik dacht nog 2 borden dan ben ik klaar laat ik het even afmaken..maar ik kreg het benauwd en warm..ik had geen kracht meer ik ben snel naar de bank toegelopen en heb het echt net kunnen halen want echt alles draaide om mij heen. Op de bank heb ik een pak tuc gegeten en toen ging het weer wat beter en voelde ik letterlijk mijn bloed weer stromen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven