Thuis bevallen maar niet boven...

21-06-2013 20:10 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve mensen,



Laatst hoorde ik van de VK een verhaal, en ik wil weten of jullie dit eerder gehoord hebben want ik kende hem nog niet...



Als je zwaarder bent als 100 kilo mag je niet op de 1e verdieping bevallen... Omdat dan wanneer er wat mis is ze je niet de trap af kunnen krijgen... Dan moet je beneden in de woonkamer een bed neerzetten... Of zoals de VK het zei, dan beval je toch gewoon op de keuken tafel?!



Nou een 9mnd zwangere dame komt met het gemiddelde Nederlandse figuur toch al snel in de buurt van de 100 kilo (Als je eerlijk bent tenminste ;) )



Kennen jullie dit verhaal? Ik snap het wel, maar het is toch wel jammer. Mijn redenatie is dan ook: "Als ik niet in mijn eigen bed mag bevallen, dan beval ik wel in het ziekenhuis"
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan!
Hier mag het sowieso niet, thuis boven bevallen. Altijd beneden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zoveel aangekomen beide zwangerschappen en dus ook de 100 kg aangetikt. Ik heb de vk er niet over gehoord, beide keren niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 21 juni 2013 @ 21:07:

Hier mag het sowieso niet, thuis boven bevallen. Altijd beneden.Werd mij ook verteld door de kraamzorg. Toen het zo ver was, vond de verloskundige het prima thuis te blijven (rechte trap & 74 kg), dus ben ik heerlijk in eigen bed bevallen ipv in het ziekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 21 juni 2013 @ 20:29:

Goed om bijtijds te weten, dan kun je nog luxaflex kopen...
Haast, ik moet niet vergeten te zwaaien,als ik mezelf voorbij loop...
Vergis je er niet in hoe snel het kan gaan, als het mis gaat. Het leven van mijn moeder hing echt aan een zijden draadje. Moest met haar hoofd naar beneden de trap af, ivm. enorm bloedverlies en dan zorgen voor bloed naar haar hersenen.

Moeder woog geen 100 kilo, maar een vrouw die dood ligt te gaan ondersteboven van een trap af krijgen binnen luttele seconden is sowieso niet makkelijk.



Ik had het wel gehaald, ik had nergens last van, maar mijn moeder had meerdere operaties en bloedtransfusies nodig, was het een 'slechtere trap' geweest of hadden die ziekenbroeders mijn moeder niet kunnen tillen, dan had ik nu geen moeder meer gehad.
Alle reacties Link kopieren
Maar mensen die bepaalde ziektes en aandoeningen hebben mogen wel gewoon naar boven als ze boven de 100 kilo wegen? Dat lijkt me vaker voorkomen dan een zwangere vrouw van 100+ kilo die boven wil bevallen...
Alle reacties Link kopieren
Ik moest na mijn 1e bevalling , die onverwachts thuis plaatsvond, toch nog per ambulance naar het ziekenhuis. Stond er aardig van te kijken dat ik 'gewoon' zelf de trap af moest lopen, omdat de brancard niet naar boven kon wegens onze steile trap. Was blijkbaar een standaard procedure. Als ik niet zelf de trap af kon komen hadden ze de brandweer moeten bellen. Gelukkig had ik niet zo'n moeite met de trap...



Dus er zijn wel meer redenen - behalve je gewicht- om beneden te willen bevallen
Alle reacties Link kopieren
Ja bekend mee, en dus bevallen in ziekenhuis. Had ook geen zin om het hele huis over hoop te gooien voor de bevalling.
Alle reacties Link kopieren
Ik wist dit dus niet en wilde graag thuis bevallen. Tijdens de weeën zei mijn verloskundige dat er een matras op onze eettafel neergelegd moest worden, omdat ze een bevalling van een eerste kindje niet boven doet. Man ging aan de slag en toen ik dat matras op de eettafel zag liggen, recht voor het raam, heb ik meteen geroepen dat ik naar het ziekenhuis wilde. Daar ging mijn relaxte thuis bevalling...
Alle reacties Link kopieren
quote:Moonlight82 schreef op 21 juni 2013 @ 20:29:

Goed om bijtijds te weten, dan kun je nog luxaflex kopen...
Alle reacties Link kopieren
Oja btw, het had niks met gewicht te maken. Ik zat nog zo'n 25 kilo onder de 100. Maar alsnog denk ik dat het lastig was geweest om mij door het trapgat te krijgen
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriendin heeft haar partner zowat van de trap gegooid toen hij haar de trap af wilde begeleiden terwijl ze net een wee kreeg. Niet alleen boven bevállen is gevaarlijk....
Alle reacties Link kopieren
Ben op de tweede verdieping bevallen 13 jaar geleden, toen bestond die regel denk ik nog niet. En het was niet de bedoeling thuis te bevallen, de verloskundige was te laat
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 2x in de woonkamer bevallen, omdat het niet boven mocht. Niet vanwege mijn gewicht, maar vanwege heel klein trapgat.



ging prima.



Ik sta er nu nog wel eens bij stil als de kids spelen precies op de plek waar ze geboren zijn...vind ik toch wel bijzonder.
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven