Uitgerekend 15-30 juni 2015 met tabel

16-10-2014 22:01 590 berichten
Laten we hier verder schrijven met tabel en link naar het oude topic.



DE TABEL IS VOL. MEESCHRIJVEN MAG NATUURLIJK ALTIJD!

Inlognaam: tweedehelftjuni2015

Wachtwoord: uitgerekend



NaamLeeftijden # Kindje Uitgerekend/geboren Echo/afspraak VK Geslacht Babbel199024/26 1e kindje 9 juni 2015 / 20 mei 2015 21-10 gezien

21- 11 Goede termijnecho gehoord

22-01 Goede 20-wekenecho! Meisje geboren, was een verrassing! Jodi 27/27 1e kindje 10 juni 2015 26-11 Goede termijnecho gezien

16-01 Goede 20-wekenecho! Jongetje Rouge1234 33/30 2e kindje 11 juni 2015 Eind oktober - gezien

24-11 Goede termijnecho gehoord

Eind januari - Goede 20-wekenecho Jongetje Bibi86 28/31 1e kindje 14 juni 2015 / 17 mei 2015 14 november - Goede termijnecho gezien

20-12 Geslachtsecho!

5-2 De 20-wekenecho Jongetje geboren Pinadien 32/33 1e kindje 15 juni 5-11 gezien

26-11 Goede termijnecho gezien

28-01 Goede 20-wekenecho Meisje Maribos 26/27 1e kindje 15 juni 2015 29-10 gezien

25-11 Goede termijnecho

27-01 De 20-wekenecho Jongetje Rzz82 31/36 1e kind 18 juni 2015 19-11 gezien

1-12 Goede termijnecho

2-2 De 20-wekenecho Verrassing armbandje85 29 / 33 1e kindje 26 juni 2015 12-11 gezien

26-11 Goede termijnecho

4-2 De 20-wekenecho Verrassing voor topicschrijfsters, zelf weten we het wel Juffie000 26/31 1e kindje 26 juni 2015 12-11 gezien

5-12 Goede termijnecho gehoord

2-2 De 20-wekenecho Meisje Rozen1985 29/29 1e kindje 27 juni 2015 27-11 Goede termijnecho gezien en gehoord

29-12 Pretecho

5-2 20-wekenecho Verrassing Guusie 27/26 1e kindje 27 juni 2015 2-12 Goede termijnecho gezien en gehoord

2-2 Goede 20-wekenecho Jongetje Eendje85 29/30 2e kindje 29 juni 2015 ?? Goede termijnecho gezien en gehoord

?? 20-wekenecho Meisje



Oude topic:

Oudere berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik heb net met tweedehelftjuni2015 ingelogd, maar kan geen berichtenwijzigingsfunctie vinden? Als iemand dit al wel heeft uitgevogeld, wil die dat mij dan uitleggen of er in zetten dat ik



5 november een kloppend hartje heb gezien, 26 november termijnecho heb en 17 juni ben uitgerekend.



Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
@ pinadien, wat fijn!! En nu lekker gaan genieten van al dat moois wat in je groeit.
Alle reacties Link kopieren
@bibi86 Spannend van de nieuwbouwmarkt. Snap je onzekerheid. Gelukkig heb je al snel de echo.



@rouge1234 Fijn dat het weer een stuk beter gaat. Had jij toen veel of vaak last van bloedverlies?



@pinadien Wat fijn, gefeliciteerd! Nu lekker van genieten!! Gaan jullie het nu ook vertellen of hebben jullie dat al

gedaan? Dank voor de support, lief! Haha, grappig van de kaas. Drinken gaat hier goed.



Hier is de rust ook weer terug. Net in de auto op weg naar huis wat krampjes, maar sinds maandagochtend geen bloed meer gezien gelukkig. Verder geen veranderingen.



Hoe is het met de andere dames gegaan vandaag? Er waren toch meer meiden die vandaag de echo hadden?



Fijne avond.
Alle reacties Link kopieren
Superfijn pinadien!! Genieten!
Alle reacties Link kopieren
@pinadien, ik heb wel medicatie gekregen voor misselijkheid en braken. Maar dat helpt niet helemaal. Gevoel van misselijkheid heb ik nog wel, maar braken is veel minder geworden. Super leuk, gefeliciteerd!



@babbel1990 ik heb eerst een inwendige echo gehad, maar dat was niet duidelijk. Vanaf mijn buik kon die veel beter zien. Wel apart. Maar was blij, we zagen een kloppend hartje. Maar koken is hierzo ook een drama, ik kook wel. Maar eet bijna niets. Ben ook afgevallen, omdat ik niet veel kan eten. Wat is het erg zeg. Eerste zwangerschap was echt anders, was niet zo moe en ziekjes.



@armbandje ik heb geen bloedverlies meer gehad. Hopelijk blijft het ook weg.
Alle reacties Link kopieren
@hier ik ben nog steeds misselijk en ziekjes. Heb nog een kleine die ook aandacht wilt, dus die leen ik af en toe uit aan oma en opa. Die vinden het geweldig ook. En af en goe gaat hij naar zijn tante. Dus zo heb ik het voor nu opgelost. Als papa thuis is, dan is hij van papa. Kan mama even weer rusten. Sinds maandag ben ik ook ziek thuis, hopelijk ben ik snel weer beter. Want dit is echt niks voor mij. Ook niet leuk voor de kleine
@Pinadien: wat fijn gefeliciteerd Wat fijn zllemaal!



@hier: alles rustig... nog een maand wachten op de echo :( erg jammer...

echte klachten heb ik ook niet, af en toe krampen, pijnlijke borsten en een beetje moe soms.. erg weinig he? Wel lekker maar ben er niet altijd zeker van, dus geloof het ook nog niet helemaal.. zal blij zijn als ik een maand verder ben.
Alle reacties Link kopieren
Hey dames!



Weer even geleden. Moet wel even wennen aan de site zeg!



Dit wordt ook even een kort berichtje van mijn kant. Sorry alvast!



Inmiddels 2 echo's verder (bij de verloskundige en gynaecoloog). Ik ben waarschijnlijk pas 5w5d. Dus er was helaas geen hartje. Dus moet volgende week even terug komen, in de hoop dat er dan wel een hartje heeft ontwikkeld. Is dit niet het geval, dan is het met 5w4d gestopt.



Mijn hoofd gaat nu dus even alle kanten op. Het kan natuurlijk gewoon zo zijn dat ik nog niet zo ver ben. Ik wist namelijk ook mijn hele cyclus niet. Ik ben na mijn miskraam 1x ongesteld geweest en dit was meteen de laatste keer. Dus vanuit de berekening met 28 dagen had ik nu bijna 8 weken moeten zijn. Maar toen ik 2/3 weken geleden getest heb, gaf de clear blue ook maar 2-3 weken aan. Zou deze dan toch kunnen kloppen, en dat ik dus gewoon erg vroeg positief getest heb? De verloskundige zei dat het wel mogelijk was.. Er was namelijk op de echo wel een dooierzak te zien en een wit "stipje/vlekje" ernaast. Dus dat was op zich goed.



Pfff ik hoop zo dat het dat is en niet dat het gestopt is!!



Sorry voor m'n ego post. Maar ben blij dat jij Pinadien een kloppend hartje gezien hebt, gefeliciteerd!!
Alle reacties Link kopieren
@Zuultje: Inderdaad apart, maar het belangrijkste is dat je een kloppend hartje zag! Gaaf en een fijn gevoel voor jullie! Inderdaad hetzelfde als jij, wel koken bijna niets eten en ook afgevallen. En ik woog voor mijn zwangerschap al niet veel, dus niet zo handig. Bizar dat een zwangerschap zo anders kan zijn he! Heeel veel beterschap! En zo los je het inderdaad goed op!



@Lovelylady89: Het hartje kan kloppen vanaf 5,5 week, maar hoeft niet zei mijn echoscopiste, dus nog niks om je zorgen om te maken hoor! Meestal is het pas vanaf 6 weken (ik was 6 weken en 4 dagen) en sommigen hebben dan ook nog geen kloppend hartje gezien. En misschien ben je toch minder ver, kan ook nog! Wat zeiden je verloskundige en gynaecoloog? Neem aan dat ze je toch wel gerustgesteld hebben dat het helemaal niets hoeft te betekenen. Heel fijn dat je volgende week terecht kan! En wie weet heb je inderdaad al zo vroeg positief getest! Ik duim voor je!



@onzekerheden: ik snap iedereen volkomen, maar ik hou mezelf maar voor dat zolang ik geen bloed zie, zit het wel goed! Alleen soms denk ik dan weer: wat nu als het hartje gestopt is met kloppen en ik een missed abortion heb en dan maak ik mezelf weer helemaal gek. Nog twee weken en dan de echo, dus het schiet op!
Alle reacties Link kopieren
@lovelylady89 jee wat spannend zeg!! Hopelijk ben je gewoon wat minder ver! Ik dacht wel altijd dat als de clearblue 2-3 wkn aangaf, dat je dan er 2 wkn bij op moest tellen (dus 4-5 wkn zwanger!)

Ik hoop voor je dat alles meevalt en er volgende keer een hartje te zien is. Wanneer mag je weer??



@eten.. S ochtends bijna niet misselijk, maar juist in de avond daarom weinig eten s avonds !!gelukkig wil me man wel koken.



Ik ben best wel slank dus me broeken gaan al niet meer dicht (zijn altijd meer de darmen hoor) er zit dus nu een elastiekje tussen de knoop en het gat!!
Alle reacties Link kopieren
Dames, bedankt! Ik ben nog steeds ontzettend blij en verliefd op dat kleine frummeltje en doe mijn best om dat gevoel vast te houden en niet in de bezorgde modus terug te vallen. Wat babbel zegt, zolang je geen bloed ziet zeker geen zorgen maken.



@ lovelylady: heel veel sterkte. Logisch dat je geschrokken bent en je zorgen maakt. Ik duim voor je dat alles goed is en dat je gewoon minder ver bent. Ik dacht ook dat clearblue weergeeft vanaf de bevruchte datum, maar als dat twee weken en een dag is krijg je natuurlijk ook al 2-3 weken dus heel precies is het niet. Dus als je twee weken geleden twee weken bevrucht was, zou je afhankelijk van je cyclus inderdaad net voor de zes weken kunnen zitten. Gelukkig weet je volgende week meer!



@ armbandje: fijn dat het bloedverlies is gestopt. Dat is echt goed nieuws. Je zult wel opgelucht zijn.



@ zuultje: wat fijn van je echo! Wel heel naar dat je je zo beroerd voelt. Je kunt vast niet wachten tot het eerste trimester voorbij is.



@ gewicht en misselijk: ook hier vooral in de loop van de dag en 's avonds. Maribos, ik kan ook niet veel eten s avonds. Soms eet ik heel vroeg een deel van het avondeten en dan om 21.00 uur nog een beetje. Net als sommige anderen krijg ik niet alle broeken meer dicht maar de weegschaal geeft geen extra kilo's aan. Ik voel me dikker maar zwaarder ben ik niet :-). Wonder, dat je weinig klachten hebt is net zo normaal als wel klachten hebben, maar ik snap dat je wat meer bevestiging wilt. Dat je geen bloedverlies hebt is gelukkig ook een heel goed teken. Bij velen namen de klachten later nog toe dus wie weet "mag" je over een paar weken ook eens spugen .



@ vertellen: beetje in dubio. Aan de ene kant leuk om het te vertellen, maar ik vind het ook wel leuk om nog even te wachten en eerst zelf meer te zien op de volgende echo. Het is nu echt ons bijzondere geheim, waar ik ook nog wel even van wil genieten. Gek hè? Het voelt zo als "ons" kindje dat het wel lijkt alsof ik het nog niet met veel mensen wil delen, heel raar en best egoïstisch. De familie zien we grotendeels pas weer in december dus ook daarom is het wel handig om te wachten. Ha, ik probeer mezelf te overtuigen dat wachten beter is geloof ik :-). We zijn er dus nog niet uit.



Sterkte aan iedereen met afwachten van echo's en de kwalen. Nog een maandje en we weten allemaal veel meer en voelen ons als het goed is ook een stuk beter!
Alle reacties Link kopieren
Hee, ik zie dat iemand de tabel heeft gewijzigd. Kun je mij uitleggen hoe ik de OP kan wijzigen? Ik kan de knop "bericht wijzigen" nergens vinden en wil graag mijn gegevens proberen te updaten.
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,



@lovelylady: hopelijk ben je dan wat minder ver dan verwacht. En kunnen ze wel wat zien volgende keer op de echo. Spannend!!



@ armbandje: fijn dat het bloeden gestopt is!! T schijnt vaker voor te komen las ik. Dus gewoon goede hoop houden!



@ eten: ik eet echt omdat het moet. 's ochtends en 's middags eet ik altijd hetzelfde. maar voor de avond heb ik gewoon geen zin en dan weet ik ook nooit wat te koken. moet me er dan echt toe zetten en ik eet dan ook echt wel minder.



@ hier verder weinig bijzonderheden. 't is echt afwachten op de echo.. en daar kijk ik echt naar uit en vind het super spannend! hopelijk is alles dan goed! En dan willen we het ook aan ouders etc. gaan vertellen. Hier wel wat stevig, dus merk weinig ervan dat kleren strakker gaan zitten oid. Wel de bh's daar kan ik het wel aan merken.



Hoe gaan jullie dat doen met babykamer en spullen? kopen jullie alles nieuw? wij zijn op marktplaats aan het kijken naar 2e hands babykamer en kopen dan wel nieuw matrasje etc.
Alle reacties Link kopieren
@ rouge: fijn dat je je weer wat beter voelt!



@ pinadien: wat een fantastisch nieuws!!! Volgens mijn eigen berekeningen ben ik ook op 17 juni uitgerekend, ben benieuwd of dat met de echo nog veranderd wordt. Denk misschien dat ik al een paar dagen langer ben…



@ armbandje: wat fijn dat het bloeden gestopt is.



@ zuultje: fijn dat je kleintje af en toe naar tante kan. Ik vind het zwanger zijn in combinatie met werk al een enorme opgave en jij hebt er gewoon nog een kleintje bij. Petje af.



@ wonder: dat is nog lang wachten, is dat je eerste echo? En hoe ver ben je dan?



@ lovelylady: Ik kan me voorstellen dat je hoofd alle kanten op gaat. Ik hoop op goed nieuws volgende week. Wanneer mag je voor de echo komen?





@ rzz: Jij moet ook nog even wachten op je echo. Hoe kom jij de dagen door?



@ babykamer: Ik heb al een commode en daar wil ik graag de bijpassende kast en ledikant bijkopen via marktplaats. Van mijn ouders krijg ik het wiegje waar ik zelf als baby ook nog in gelegen heb.



@ onzekerheid: Die onzekerheid is inderdaad killing. Ik hou me vast aan wat een aantal van jullie zeggen: geen bloed is goed!

Over het moederschap maak ik me nu nog helemaal geen zorgen. Ik heb inmiddels wel geaccepteerd dat ik zwanger ben, maar dat er dan, als alles goed loopt, over 7 maanden ook daadwerkelijk een kindje is en dat ik dan moeder ben, dat wil er nog niet helemaal in bij mij. Hopelijk komt dat na de echo!



@ hier: Gisteren mezelf een dagje ziek gemeld. Heb de hele dag op de bank gelegen. Kon mezelf echt tot helemaal niets zetten, alleen maar ontzettend moe. Lekker the fosters (echt een aanrader, hele leuke serie) en the fault in our stars (ook een aanrader, maar niet als je hormonaal bent, heb nog een uur daarna liggen huilen) gekeken. Was ook nog aan het huilen toen mijn man thuis kwam, maar die was gelukkig heel erg lief.

Verder niet meer misselijk en ik val ook niet meer af. Nog 6 nachtjes slapen!
Alle reacties Link kopieren
@zuultje wat fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien!! Wat vervelend dat je steeds zo ziek bent. Gaat het nu beter? En fijn dat de kleine soms bij tante terecht kan.



@wonder5 same here. Ook nog steeds weinig klachten. Merk nu wel dat ik wat sneller gefrustreerd ben. Niet leuk voor manlief… Ik heb woensdag eerste afspraak bij de VK, maar ook nog geen echo. Moet dus ook nog geduld hebben…..en daar ben ik niet goed in. Positief blijven, je voelt immers ook geen `slechte` tekenen.



@lovelylady89 dat is wel even anders dan verwacht. Maar hoeft nog niks slechts te betekenen. Moed houden meid. Hoop dat je van de week wel een kloppend hartje ziet!



@babbel1990 positief blijven meis! Geen bloed is goed.



@ maribos geniale oplossing dat elastiekje!



@pinadien ja heeeel opgelucht. Gelukkig geen bloed meer gezien. Heel schattig dat jullie het nog zien als jullie geheimpje. En helemaal niet ego hoor, gewoon lekker van genieten en vertellen als het voor jullie goed voelt.



@rzz82 thanx voor de oppepper meis. Het maakt ons eigenlijk niet zo veel uit. We kijken ook naar 2de hands. Als het maar functioneel is en er leuk uit ziet zijn we tevreden. Dingen als matrasje etc. zeker nieuw hier.



@bibi86 wat leuk het wiegje waar je zelf in gelegen hebt!! Dat huilen herken ik ook. Maar moet bekennen dat ik voordat ik zwanger was ook al snel moest huilen om dingen.



@hier gaat alles nog steeds zijn gangetje. Woensdag eerste afspraak VK. Eigenlijk niet echt spannend omdat ik weet dat ze nog geen echo gaan maken. Wel even de bloeding aankaarten. Verder ben ik een beetje moe. Met trap oplopen merk ik het wel. Vandaag alle ramen gewassen en toen moest ik even een pauze inlassen. Dan merk ik toch wel dat het anders dan anders is. Broeken kunnen nog gewoon dicht. In de avond is mijn buik wel echt een bolletje en ziet het er ook echt al zwanger uit. Herkennen jullie dit?



Fijne avond.
Alle reacties Link kopieren
@ bibi: groot gelijk dat je dan zo'n dagje rust inbouwt! Hopelijk heeft het je goed gedaan! Nog maar een paar nachtjes slapen voor jou!! Spannend hoor!!



@ armbandje: Jammer dat je geen echo krijgt, je moet dus ook nog even wachten. Wanneer heb je ook al weer de echo staan? Die moeheid herken ik wel, zeker bij het traplopen ja.. Ik merk nog weinig aan mijn buik. Ben benieuwd wanneer dat gaat komen.



@ hier: gisteren heeft mijn vriend mij officieel ten huwelijk gevraagd.. haha.. we hadden het al wel besproken, maar meer keukentafel overleg zeg maar. Omdat we wel willen trouwen voordat de kleine er is. Dus als alles volgende week goed is bij de echo, hebben we dubbel nieuws om te vertellen. Hij deed het wel heel lief en speciaal en ik had het gewoon echt niet aan zien komen. En moest er gewoon bij huilen, haha die hormonen.

En verder vanochtend mijn thee er weer uit gegooid, dat was voor het eerst dat er echt wat uit kwam. Verder mag ik dus totaal niet klagen. Moe, steekjes in de liezen, veel afscheiding, om de paar uur wat moeten eten, maar niet kotsmisselijk zeg maar. Wel heel onzeker, gisteren een tijd zitten googelen over wat er mis kon gaan etc. Herkennen jullie dat? Moet ik eigenlijk niet doen, en mijn vasthouden aan het idee dat het bij 9 van de 10 goed gaat, maar toch... T is gewoon zo spannend...



En nu dus wachten op volgende week woensdag. Het komt gelukkig steeds dichterbij, 't is echt aftellen! Gelukkig een hele drukke week voor de boeg, dus dat zorgt wel voor afleiding.



Hoe gaat het bij jullie dames?
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden!



Ik reageer even niet op iedereen! Ik heb alles gelezen hoor Fijn dat we in ieder geval nog allemaal zwanger zijn, zoals het er nu naar uit ziet!:D Veel herken ik ook zeker hoor!



@Rzz82: jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee gefeliciteerd! Trouwen is zoooooo leuk:D



@Babykamer: Wij kijken wel naar Tweedehands, maar hebben ook al een mooi kamertje gezien bij de Babydump voor 500 euro, inclusief commode, hanglegkast en een ledikantje! Verder kinderwagen, autozitje e.d. allemaal nieuw. We gaan in december daar even kijken en oriënteren;-)



@Vertellen: Gisteren was ik jarig en hebben we het aan de oma van mijn man verteld, voor haar is het het eerste achterkleinkind, dus ze was helemaal blij! Ook mijn opa en oma weten het nu! Voor hen is het, het achtste kleinkind! Verder hebben mijn beste vriendinnen het donderdag geraden, het is een te lang verhaal om het hier te vertellen, maar uiteindelijk kon ik door hun hoofden mijn lach niet inhouden en heb ik gezegd dat ze gelijk hadden. Helemaal gillen en superblij, dus extra leuk!:D Ik ben ook echt blij dat zij het weten!



@Echo: volgende week vrijdag is het zover! Kan niet wachten om te zien hoever we zijn en of alles nog goed zit!:D Manlief ziet de kleine dan voor het eerst zo life, dus dat is wel heel gaaf! Gelukkig om half 10 in de ochtend al:D



@hier: Moe, misselijk, veeeeeel afscheiding etcetera….. Maar goed dat iedereen die er gisteren was op mijn verjaardag het ook wist, want het is echt duidelijk. Mijn zwagers zagen zelfs al dat mijn buik niet meer plat is hihi. Heel wat als mannen dat al zien!
Alle reacties Link kopieren
@ babbel, spannend vrijdag. Het is zo bijzonder, ik vond het vanaf onze 8 weken echo pas echt ECHT



@rzz gefeliciteerd, waaaa hoe bijzonder, zwanger en trouwen, geniet er maar van



@armbandje wat vervelend van je bloedverlies, ik heb in de eerste week ook bloedverlies gehad, oud bloed, 3 dagen. Daarna was t over en bij mij was het dus gewoon innesteling. Wanneer eerste echo? Ik vind trouwens dat je erg leuk en gezellig schrijft hier



@bibi heerlijk zo'n dagje en soms ook echt nodig.



@babykamer: ik hou van marktplaats, je kan daar zo mooie spullen voor weinig halen dus daar ga ik ook voor wat betreft babykamer, alleen een nieuw matrasje vind ik wel zo prettig.



@pinadien ik snap je helemaal met het niet vertellen. Totaal niet egoïstisch, het is ook zo'n leuk geheimpje, je moet doen wat voor jullie goed voelt. Wij vertellen het ook pas bij 12 weken aan de grote groep.



@ lovelylady, je egopost is helemaal niet erg, niet verontschuldigen daarom zitten we toch ook met z'n alle op dit forum.



@ fb ik ben zo bang dat er al iets op fb komt per ongeluk, doordat iemand het doorverteld en niet duidelijk is dat nog niet iedereen het weet. Herkennen jullie dit, ik zou dat heel vervelend vinden als ik het mensen nog persoonlijk wil vertellen.



@ broeken, ik kan mijn broeken nog wel dicht krijgen, maar merk gedurende dag dat ze toch een vervelende druk geven op m'n buik, is dat herkenbaar? Terwijl ik eigenlijk het idee heb dat je nog niks ziet.



@hier ik voel me eigenlijk heel goed. Soms aan het eind van de dag een gespannen gevoel in m'n buik, hebben jullie dat ook? Daarnaast last van m'n rug dat zal niet meer over gaan ben ik bang. Vermoeidheid is op en af, soms ineens heeeeel moe en soms valt het mee.

Wij hebben vorige week tweede echo gehad, ik was 8 weken en 5 dagen. Ben dus twee dagen naar voren verplaatst. Maar ik wacht de termijnecho af voor ik de tabel verander. Ik vond deze echo zo bijzonder, nu is het ECHT. We zagen onze spruit bewegen enz, heel onwerkelijk. Ik gun dit jullie ook allemaal.
Alle reacties Link kopieren
@ rzz82 gefeliciteerd!!!! Wat super lief van je vriend (bijna man).

De echo is nog niet gepland voor mij. Denk dat ik dat woensdag hoor. Ze hebben zo expliciet aangegeven dat de eerste afspraak nog geen echo is, vandaar dat ik ook niets verwacht. Ben woensdag 7,5 week. Ga wel een beetje aandringen op een echo. Gezien het bloedverlies (een beetje, maar toch) en het feit dat ik toch ook wel echt heeeeeeel nieuwsgierig ben, haha.

Mijn advies: niet googelen meis, schiet je niets mee op en maak je jezelf alleen maar gek mee. Nog een weekje voor je, schiet gelukkig op!



@ babbel1990 Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Super leuk alle reacties. En sweet van de opa`s en oma`s. ¤500,- valt reuze mee. En dat nog wel voor nieuw. Nog anderhalve week, schiet voor jou ook op gelukkig! Haha, als het je zwager al opvalt..



@ jodi dank je wel! Erg leuk om met jullie ervaringen uit te wisselen. Ik heb nog geen afspraak voor de 1e echo. Dat hoop ik woensdag te horen. Dat van fb snap ik, daar zit ik ook over te dubben dat ik denk owwww als we iedereen maar gehad hebben voordat iemand het op fb plaatst. Denk gewoon maar even aangeven dat we dat niet willen omdat we eerst zelf iedereen willen inlichten. Die druk voel ik nog niet zo, maar wel dat mijn buik in de avond wat boller is. Maar met het huispak op de bank kan dat prima, hahahaha. Last van mijn (onderrug) herken ik ook. Vooral in de ochtend en in de avond. Wat bijzonder dat je de kleine hebt zien bewegen, daar kijk ik ook echt naar uit.



@ hier lekker dagje werken achter de rug. Merk tegen het einde van de dag wel dat de concentratie stukken minder is. Dus plan nu de belangrijke dingen maar in de ochtend. Ook wel makkelijk als ze het straks op het werk weten. Voelt nu soms een beetje ongemakkelijk terwijl ze denk ik niets aan me merken. Heb met vriendlief afgesproken dat we eerst een echo (met kloppend hartje) hebben gezien voordat we het überhaupt aan iemand vertellen. Er zijn wel mensen met vermoedens…vriendinnetje appte van de week, hoe is het bla bla bla ook lastig die ochtendmisselijkheid…. Heb er maar niet op gereageerd. Zal straks wel lachen worden met vertellen.



Ik ga even lekker bankhangen.



Fijne aaf ladies
Alle reacties Link kopieren
@Jodi: Wat fijn dat jij nog een tweede echo hebt gehad en dat alles goed was en dat de kleine spruit zo bewoog!!! Wanneer heb jij je termijnecho?!:D Jaaaa nog 10 daagjes slapen! Ik geloof inderdaad dat het dan ECHT is! Wel een echo gehad met iets meer dan 6 weken, maar ja dan zie je natuurlijk nog niets wat op een baby lijkt! Ben zoooo nieuwsgierig en ook naar de uiteindelijk uitgerekende datum! Ik draag voor nu heeel veel rokjes met wijdere shirtjes, want je ziet al echt dat ik niet meer plat ben en om vragen te voorkomen doe ik dat. Over 2 weken hoef ik daar ook op mijn werk niet meer naar te kijken hihi. Wat jij zegt van gespannen buik, herken ik ook wel... En af en toe nog wat krampen, soms dagen niet en dan weer wel zo'n menstruatieachtig gevoel, weet niet hoe ik het anders kan omschrijven.



@Armbandje: dankjewel voor je felicitatie!! Hihi jaa vind ik toch knap van mijn zwagers! Mijn concentratie is aan het eind van de dag ook wel minder hoor! Hihi jaa dat wordt straks echt lachen met vertellen! Tis zo heerlijk om al die reacties te zien! Succes morgen alvast! En ik hoop dat je snel weet wanneer je je eerste echo hebt!



Yes! Op mijn werk verteld dat ik zwanger ben en ze reagereerde harstikke leuk:D Ze was blij voor me! En vroeg ook hoe het ging e.d. Op het werk gaat het goed, maar thuis niet, dus daar maakte ze dan een grapje over dat ze daar wel heel blij mee was hihi. Jaa logisch natuurlijk! Verder krijg ik dus ook gewoon mijn jaarcontract in februari:D En qua uren gaan we verder nog eventjes kijken. Misschien een min-max contract, maar ik weet niet of ik dat wel wil, dus even goed erover nadenken en het er goed over hebben. Maar dat komt volgend jaar in januari wel! Voor nu ben ik opgelucht!



Volgende week vrijdag bellen we dan alle ooms en tantes en andere dierbare vrienden die het nog niet weten en dan gooien we het op facebook:D Te bizar, mijn nichtje woont in dezelfde straat als ons en we zijn net zover. Zij weet dit nog niet hoor, maar gisteren zette ze op facebook dat ze in juni papa en mama worden en dat ze bijna 10 weken is en half juni uitgerekend. Rara, ik nu 9 weken en 4 dagen, dus ook bijna 10 en ook half juni uitgerekend! Heel apart, maar wel leuk! Dus ben benieuwd naar haar reactie volgend weekend!
Alle reacties Link kopieren
@ armbandje: succes bij de vk morgen. Gaan ze wel al met zo’n doppler ding naar t hartje luisteren? Mijn broek kan ook nog dicht, maar mijn buik is ’s avonds wel dikker, kan mijn buik ook niet meer helemaal intrekken. Ik herken dat van de concentratie ook heel erg! Best lastig want ik ben zzp’er en moet echt zelf alles regelen.



@ rzz: Wat ontzettend leuk van jullie huwelijk! Hebben jullie al een idee wanneer de grote dag gaat zijn? De rust heeft me inderdaad goed gedaan. Ik herken het googelen ook wel heel erg, tot grote frustratie van mijn man (op wie ik namelijk al mijn zorgen dan afreageer)



@ babbel: wat leuk om het aan de opa’s en oma’s te vertellen. Daar heb ik ook veel zin in, maar wij gaan het pas in januari vertellen, dus nog even wachten. Wat fijn dat iedereen op je werk zo positief reageerde!



@ jodi; Wat ontzettend fijn dat je echo zo goed was!





@ facebook: daar ben ik dus ook heel bang voor. In de kerstvakantie ga ik mijn broertje opzoeken, die woont aan de andere kant van de wereld, en die wil ik het heel graag persoonlijk vertellen. Maar ben dus erg bang dat iemand er al iets over op internet zet voor we het hem kunnen vertellen.





@ hier: op de nieuwbouwmarkt een mooi project gezien, helaas zijn die pas tegen eind 2016 af en hebben er 100 mensen ingeschreven voor 12 woningen. Maar goed. Wie niet waagt, die niet wint.

Daarnaast zijn we ons aan het oriënteren op een tijdelijke huurwoning.



Overmorgen is de echo en ik kijk er echt enorm naar uit. Merk dat ik nog steeds erg moe ben en het liefst elke avond om 8 uur in bed lig. Gisteravond voor het eerst ook echt een opgezette en harde buik. Het deed niet echt pijn maar was wel erg oncomfortabel. Herkennen de zwangeren dat?



Denken jullie trouwens al na over namen? Ik heb wel al twee meisjesnamen die ik erg mooi vind, maar voor een jongen vind ik het een stuk lastiger.
Alle reacties Link kopieren
Hier even een opgelucht berichtje van mij. Ik krijg elke week een echo en vanmiddag 9 weken echo en het gaat hartstikke goed

Ben nu verder dan de vorige keer (ma 8.3w maar kwam er pas met 11.5 achter.)

Helemaal blij, volgende week nog even spannend en dan hopelijk echt genieten!!!



Toevallig dat er meer mensen met een nieuw huis bezig zijn. Wij wonen nu bijna 5 jr in ons koopappartement.. Was toen nieuwbouw en is echt ons huisje, toch zijn we nu naar iets groters aan het kijken. Mijn man is alleen het bedrijf van zijn vader aan het overnemen dus het is al zo druk!!toch zijn we druk aan het kijken! Spannend hoor
Alle reacties Link kopieren
@maribos wat een fijn nieuws! Je bedoelt dat je verder bent dan eerder met je MK? Dat zal idd wel even een grens zijn voor jezelf



@bibi spannend een nieuwnieuw huis. Wij denken al wel na over namen.. Zitten gelukkig wel redelijk op een lijn. Maar willen niet te snel de knoop doorhakken. Wij willen niet weten wat 't wordt. Jullie wel?



@babbel wat fijn je reactie op werk. Opluchting idd. En hoe toevallig van je nichtje. Toekomstige vriendjes hopelijk ) en leuk dat je het binnenkort met haar kan delen. Dat mis ik wel in m'n eigen omgeving...



@armbandje we zijn ongeveer even ver geloof ik.. Ben benieuwd wanneer jij je echo hebt!!! Leuk hè jullie eigen geheimpje.



@jodi je klachten zijn heel herkenbaar. Rug bij mij ook, al wel minder dan eerst. Vervelende voorbode voor de komende maanden of niet...



@rzz wat leuk, gefeliciteerd!!! Wanneer gaat het plaatsvinden denk je? En ga je het groots vieren? Wij zijn ook een aantal maanden verloofd nu. Denk dat we het formele wel voor juni doen, maar het grote (incl nepceremonie een jaartje uitstellen hihi)



@lovelylady al nieuws??



@hier misselijk echt met vlagen. Vandaag weer helemaal niet (stom want word ik meteen ook weer onzeker van) . Maar ook geen zin in eten.. Gek.. En broeken en party's zitten al echt niet meer lekker idd. Moeheid is toch wel de ergste klacht. Slaap direct in als ik in bed lig.. Heel fijn want vroeger had ik moeite met in slaap komen. Wel standaard wakker om te plassen snachts en dan lig ik meestal wel even wakker. En nog steeds emo.. Ach wat huil ik snel. Met name in het weekend.. Doordeweeks vaak genoeg afleiding met werk. In 't weekend heb ik tijd na te denken. Voel me gespannen voor de echo en vaak ook emotioneel en beetje alleen omdat ik sociale dingen wat vermijd (omdat de meeste mensen nog niet weten). Hoe doen jullie dat? Heb ook meestal nergens zin in, ben zo moe in 't weekend. Naja. Volgende week al intake en dan nog maar een weekje tot de echo. Hoop zo dat ik het dan mag toestaan te voelen van mezelf.
Alle reacties Link kopieren
@ alle dames, wat ben ik moe zeg. Moe en snel huilerig/down. Hopelijk is dat een korte fase, want ik vind dit helemaal niks.



@ jodi en maribos: gefeliciteerd met de goede echo's, geweldig zeg! Geniet van het opgeluchte gevoel!



@ Bibi: welk voedingskussen heb jij en waar heb je het gekocht? Ik denk er sterk over om er ook een aan te schaffen maar vraag me af of er verschil zit tussen de ene of de ander. Zo'n opgezette harde buik heb ik als ik wat meer in een keer heb gegeten 's avonds. Omdat ik normaal al veel last van mij buik had valt het me niet zo op. Broekrits en knoop open thuis ;s avonds op de bank was helaas al standaard hier . Ik heb verder regelmatig bandenpijn, met overeind komen, niezen en dat soort dingen. Ik zie dat jij zzp'er bent. Ik denk erover ook zzp'er te worden als de kleine iets groter is, maar wel eng om mijn baan dan op te geven. En hoe combineer je het met een baby? Heb jij daar al ideeën over, bijvoorbeeld wat je doet met opvang?



@ rrz: gefeliciteerd! Wat leuk dat hij je gevraagd heeft. Toch bijzonder ook al was het plan er al.



@ rozen: ik voel me dus precies zo. En heb t zelfde met broeken en panty's maar het verschilt wel per dag.



@ babbel: fijn, zo'n leuke reactie op je werk! Daar wordt je blij van.



@ armbandje: hoe was de controle bij de vk?



@ sociale dingen: ik spreek korte dingen af en eet in de uren daarvoor crackers en andere droge dingen en dan gaat het wel. Beetje make-up op en tot nu toe lijkt niemand iets door te hebben :-).



@ facebook: had ik nog niet eens over nagedacht. Zouden mensen dat echt doen? Ik denk dat wij iedereen vragen het een paar weken stil te houden, tot wij iedereen zelf hebben kunnen inlichten.



@ babykamer: wij krijgen denk ik het familiewiegje en verder kijken we denk ik eerst wat het allemaal ongeveer kost. Tweedehands is prima, maar bv Ikea kost ook niet veel volgens mij.



@ dozen: gaan jullie ook de dozen zoals Blije Doos aanvragen?



@ moeders voor moeders: ik ga meedoen. De informatrice komt morgen langs en dan ga ik alsnog mijn bijdrage leveren :-).



@ tabel: grrr het lukt me nog steeds niet om te wijzigen. Hoe doen jullie dat toch? Ik kan de wijzig-knop niet vinden.



Zo, mijn ogen vallen steeds dicht. Gauw slapen. Iedereen weer veel plezier en sterkte met alles. Zo leuk dat we steeds verder komen en dat het idee van echt een kindje op de wereld gaat zetten steeds dichter bij komt nu de termijnecho's eraan komen.
Alle reacties Link kopieren
@ maribos: wat fijn dat de echo zo goed ging!



@ rozen: Ja wij willen wel weten wat het word, ik ben echt niet zo geduldig  Heel herkenbaar de vermoeidheid en de emoties. Probeer op tijd naar bed te gaan en echt goed voor jezelf te zorgen. Mijn beste vriendinnen en ouders weten al van de zwangerschap en dat is wel echt heel fijn.



@ pinadien: Ik heb het voedingskussen van doomoo. Hij was wel erg duur (70 euro) maar hij is echt ideaal. In deze zitten van die balletjes waardoor hij helemaal aan je lichaam aanpast. Ik heb in de winkel 3 verschillende uitgeprobeerd, maar dit was met afstand de fijnste.

Ik ben van plan 3 dagen in de week te blijven werken in mijn praktijk. Tegenover dit gebouw zit een kinderdagverblijf zodat ik tijd vrij kan plannen om borstvoeding te gaan geven. We denken aan 2 dagen kinderopvang en dan de opa’s en oma’s extra. Misschien dat ik dan 1 avond er bij ga werken en dat mijn man dan de kleine al eerder op gaat halen. Verder wil ik proberen om mijn administratie dan ook deels thuis te doen als de kleine slaapt. Maar goed dat is even afwachten of dat gaat werken.



@ dozen: ik heb ook de blije doos enzo aangevraagd. Heb al een leuk tijdschrift thuis gekregen. En ook van de babydump een doos met spulletjes.



@ hier: morgen de echo! Helaas pas in de avond om 18.30, daarna meteen de uitgebreide intake met de vk. Ben zo benieuwd, ben vandaag als het goed is precies 9 weken dus ben erg benieuwd wat er allemaal te zien is en of ze een uitwendige echo kunnen doen. Gisteren zag ik iemand lopen met een tweelingwandelwagen en toen dacht ik echt: het zal toch niet……

Maar goed nog anderhalve dag en dan heb ik in ieder geval meer zekerheid. Ik hou jullie op de hoogte!

Als alles goed is met de echo wil ik het maandag op mijn werk gaan vertellen. Ik denk dat een paar mensen al wat door hebben en ik kan het ook niet zo heel goed meer verborgen houden. In de avond is mijn buik echt dik, ik zit de hele tijd te gapen en ik vermijd alle fysieke conflicten. (ik werk naast mijn zzp werk 2 dagen in de week met agressieve kinderen)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven