Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015 - Deel 2

24-03-2015 15:57 3015 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve dames,



Alweer deel 2 van ons topic. Dat er nog vele delen mogen volgen!! Link naar deel 1 Uitgerekend 15 t/m 30 september 2015



Hierbij het algemene topic voor dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn tussen 15 en 30 september 2015. Hier praten we over onze kwaaltjes, onzekerheden, mooie momenten en minder mooie momenten



We kunnen dan zelf de tabel bij houden. Mocht het niet zelf lukken. Zet je gegevens dan even in vetgedrukt dan kan iemand anders het voor je doen.



De tabel is vol!



NaamLeeftijd#UitgerekendVolgende echoBijzonderhedenGeslachtUiltje198529/271ste kindje10-09-2015 hartje gezien goede 20-weken echo jongen Strandjutter233/401ste kindje16-09-2015 hartje gezien goede uitslag combinatietest en goede 20 weken echo jongenBieno29/281ste kindje18-09-2015Hartje gezien goede 20-weken echomeisjeAriadne8331/321e kind19-09-2015 gezien goede 20-weken echo jongenNouke2933/342e kind19-09-2015 gezien goede 20-weken echoTitato26/321e kindje19-09-2015hartje gezien en goede uitslag combinatietest en 20-weken echomeisje Jola93 21/28 1e kindje 19-09-2015 20 mei hartje gezien meisje Ninnoc31/44eerste kindje20-09-2015 gezien goede 20 weken echomeisjeLatteke29/29tweede kindje 21-9-2015 Hartje klopt! goede 20-weken echosuprise me Vlammetje-129/321e kind21-09-2015 meerdere keren gezien, combinatietest en 20-weken echo waren goedmeisjeDiamonds8728/351ste kind22-09-2015 gezien en goede 20-weken echo famkeMama_lin33/302e kindje26-09-201515 juli Goede 20 wkn echo! wordt ingeleid met 38 weken (begin-half september)Bekend, maar niet op het forum Patsy_Stone33/392e kindje27-09-2015hartje gezien groei echo met 30 wekenjongetjeVlasje8826/301ste kindje27-09-2015 Goede 20 wkn echo en nu groeien maar! suprise me Baby4284e kind28-09-2015 gezien Goede 20-weken echo geslacht wel bekend Meisie9024/291e kind28-09-2015 klopt! Goede 20-weken echojongenSchmutzonio35/361e kind28-09-2015weet ik nog nietwoont in t buitenland, gezien, kindje zien bewegen!jongen Appelientjex33/312e kindje, al een zoon van 329-09-2015 hartje gezien Goede 20 wkn echo! meisjeRanonkeltje8826/331e kindje29-09-2015 13-5 20 wkn echoOnder controle in het ziekenhuis ivm bloeddruk en BMI. 11 april voor het eerst het gehoord!meisjeJen198529/291e kindje01-10-201520 weken echo 12 Mei hartje gezien,kindje zien bewegenjongetje



jongens: 7

meisjes: 8
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie ook "last" van je onderbuik, heb daar nu ineens een soort van zwaar gevoel. Lijkt wel spierpijn ofzo, bandenpijn lijkt me te vroeg, maar echt heel prettig voelt het ook niet. Zou het kunnen zijn doordat mijn baarmoeder oprekt?



@Vlasje: heb afgelopen zaterdag nuchter geprikt, dus ben ik afwachting van telefoontje van VK (tenminste als ik een "slechte" uitslag heb)
Alle reacties Link kopieren
Jup strandjutter, klinkt herkenbaar. Denk inderdaad dat het de baarmoeder is die oprekt.



Over de bedden, het is niet handig als ons bed de lucht in moet, is zo lastig met de ombouw. Maar ik ga ook niet in de logeerkamer bevallen. Een bevalbad schijnt wel prettig te zijn, maar moet dat nog even uitzoeken.



Owww ik heb toch weer een kwaaltje. Had ik bij zoon ook, maar vind er niks aan. Hahaha. Ik word zo snel rood! Bah! volgens mij komt het door de doorbloeding, ik hoef maar iets te zeggen en BAM knalrood. Grmbl...
Alle reacties Link kopieren
Strandjutter ik had vrijdag wel last van bandenpijn, maar dat was echt een stekkend gevoel.

Gelukkig nu geen last meer van.



Latteke ik wil ook in een bavalbad bevallen, ziet er zo heerlijk ontspannen uit Je kunt ze al voor 35,- nieuw kopen dus je kunt dat doen, of bij je vk informeren sommige hebben er een te leen waar je alleen dan een hoes voor hoeft te kopen. Of kijk eens op marktplaats, als je er een nieuwe hoes overheen doet is hij gewoon weer fris natuurlijk!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Hey meiden,



Zo, heb me eindelijk door alle pagina's heen geworsteld! Wat veel verhalen. Weet bijna niet meer waarop te reageren :-). Dus maar even puntgewijs:

Hier ook bonus moeder, heb een stiefdochter van 9 die 40% van de tijd bij ons is. Zij slaapt sinds we hier vorig jaar zijn gaan wonen op Zolder (vooruit ziende blik haha). Onze dochter van 2 heeft een eigen kamertje en de logeerkamer wordt de nieuwe babykamer.



Dochter tot 11 maanden borstvoeding gegeven, toen wilde ze niet meer, draaide telkens haar hoofd weg. Wilde haar voeden tot 1 jaar maar helaas. Zou dit bij de volgende wel weer willen maar weet niet of dit lukt met nog zo'n handen bindertje die hier rond loopt.



Vegetarische filet net gekocht, super handig dat plaatje mama-lin, maar Brr, vond het niet lekker.



Vlasje, je schreef dat 36 weken een mijlpaal is omdat je dan thuis mag bevallen maar dat is 37 weken. Ik had gebrokenvliezen met 36 weken en 4 dagen en moest naar het ziekenhuis om daar te bevallen. We moesten ook2 dagen blijven ookal was alles goed, gewoon voor extra controle vanwege de vroeggeboorte. Had ik ineen een premature meisje van 52 cm. Haha, haar papa is extreem groot vandaar dat ze toen al zo groot was. Vraag me af hoe groot ze was geworden als ze met 42 weken geboren was!!!



Heb net als sommige van jullie ook een vervelend gevoel in m'n buik. Er zit nare druk op alsof er een balon in op wordt geblazen. Voel me daar hangerig door, kost energie bah.



We gaan even eten, fijne avond!
Alle reacties Link kopieren
Hi Dames veel geschreven weer!

Ben kapot dus kan even niet bedenken wat er Allemaal is geschreven maar Hier wat ik herriner haha,



Bandenpijn heb ik inderdaad ook al last van ,

Bed verhogen hoeven wij denk ik niet, ons bed is al aardig hoog namelijk haha



52 uur is zeker veel deze week, daarom doe ik het ook niet vaak hoor. Maar merk dat ik nu ik zwanger ben het wel nog zwaarder Vjnd, heb echt de hele dag al hoofdpijn en heel erg moe



En reactie op vlasje volgens mij haha

Ik houd inderdaad heel veel van mijn (werk) kinderen maar dit extra werken doe ik wel exht voor het geld hoor haha, nou ja eigelijk ook omdat ze mij nodig hebben. Maar die vrije woensdag normaal gesproken vind ik wel lekkerder



Vriend ia vanavond laat thuis , dus ik even kijken wat ik ga eten, nijg eerlijk gezegd om een pizza in de oven te gooien, met een half ontplofbaar hoofd koken lijkt me niet fijn.

Dus pizza erin en ondertussen en douche nemen haha



Owja mama_lin fijn dat je de baby mocht zien! Super leuk!
Alle reacties Link kopieren
Ooh nouke ik dacht dat je met 36 weken al thuis mocht bevallen. Dan is mijn laatste mijlpaal voor de geboorte week 37 want dan mag ik thuis bevallen



Titato pittig sterkte, hoop dat je pizza smaakt! Ik heb net een broodje met tomatenpurree, tonijn, rood uitje en parika en als kers op de taart kaas uit de oven op nomnomnom. Was heel lekker! Ben ook alleen thuis, ga zo nog mijn mona chocolademouse toetje eten, dan in bad en naar bed oeh wat een fijne avond zo!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
@nouke, heb je de filet wel n beetje 'aangekleed'? Beetje peper zout en ui? Ik vind m echt lekker dan...verschilt niet veel van die met vlees... ik probeer m ook niet zonder de extra's.



@echo, jaa ik geniet nog altijd na van mijn bonusje vandaag!

Dochter lekker in de kinderopvang daar in t ziekenhuis...wilden ze me ook nog t verkeerde kind meegeven haha. Wil wel mijn eigen prulletje meenemen haha.



@eten, wij hebben gepofte aardappel met witlof ham-kaas uit de oven en pangasius filet ook uit de oven met Citroen-dille en kookroom gehad. Lekkerrrrr

Wat hebben jullie gehad?

Titato, welke pizza ga je voor? Eetze
Alle reacties Link kopieren
Oeeeh jullie eten klinkt veel lekkerder

Helemaal nu ik mijn pizza licht heb laten aanbranden

Stapte de douche uit met de gedachte

Owja de pizza !

Maar toen ik er eenmaal uit was zag ik de klok hangen waarvan de batterij op is, die ging ik dus even vervangen



Maar goed mijn pizza mozzarella pesto tomaat gaat er toch wel ik hoor ;)
Alle reacties Link kopieren
Klinkt ook echt lekker mamlin!!



Oei was hij nog te eten titato?



Mijn bad staat aan, zo lekker erin! Fijne avond dames!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Lekker in bad vlasje, geniet ervan. Ik kan me nooit ontspannen in bad haha



Pizza was "Ahg moet toch wat eten" gevalletje , morgen beter :p
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik word eerlijk gezegd wel weer gerustgesteld na het lezen van jullie berichten. Heb ook last van mijn onderbuik, voelt gespannen, wat trekkerig en vervelend aan. Maar lees dat bij jullie dus ook?



Verder echt een rotdag vandaag. Had vanochtend al veel minder eetlust en na de lunch op het werk brak het koude zweet me uit, werd misselijk en duizelig. Een collega heeft me naar huis gebracht en voel me nu nog steeds niet fijn. Weinig eetlust, probeer met moeite een restje pasta naar binnen te werken. Het lijkt wel alsof mijn kwaaltjes met 14 weken pas beginnen, dat is gek toch? Of het is een griepje.. Hoe dan ook ben net erg blij. Vanaf deze week ook echt een zichtbare buik, veel collega's valt het nu op. Dat maakt het wel weer wat echter allemaal.



Ok Sorry voor de egopost! Volgende keer reageer ik weer meer op jullie hoor!
Alle reacties Link kopieren
Hè lieverds!



Dat gevoel heb ik ook in mijn buik, voelt wat vol, zwaar en harder. Af en toe ook steekjes en vaak een spierpijnachtig gevoel. Er gebeurt blijkbaar van alles daarbinnen

Terwijl ik dit typ voel ik weer een steekje en af en toe bijna alsof ik wat gefladder voel, maar dat kan haast nog niet met 13+3.. Zullen wel mijn darmen zijn die aan de kant geduwd worden door de groeiende baarmoeder ofzo



Ik lust gewoon al geen filet american en mis het dus totaal niet. Wel mis ik rauwe ham, daar heb ik af en toe zo'n zin in.. Nog 6 maanden en ik mag het weer haha. En een glaasje wijn lijkt me ook wel lekker. Ik ben over ruim 2 maanden jarig en ga dan voor een flesje alcoholvrije witte wijn, als hij goed koud is smaakt het vast



Ik had vandaag mijn sollicitatiegesprek maar was er met mijn hoofd gewoon helemaal niet bij, twijfel of ik überhaupt wel zin heb ik een extra functie na mijn verlof. Ik begin waarschijnlijk na de kerstvakantie weer (moet ik nog even afspreken met de directie) en dan ben ik er zo lang uit geweest dat opstarten en zich al een hele klus is.

Had me helemaal niet goed voorbereid en er is nog een andere sollicitant dus ga er vanuit dat ik het niet word. En dat vind ik helemaal niet erg. Kan toch alleen maar denken aan de tijd tot aan mijn verlof en daarna de baby...



Stiekem wel weer spannend vind ik zo tussen de echo's door, ook al groeit mijn buik schiet af en toe wel even door me heen: "zou alles nog wel goed zijn?" Hebben jullie dat ook?
Alle reacties Link kopieren
@vlammetje: balen dat je vandaag ineens niet lekker was en bent



Hier ook een zichtbaar wordend buikje. Vandaag liep ik even bij mijn klas naar binnen om iets door te geven, riep een leerling vol liefde: "ooh mevrouw, u krijgt echt al een babybuikje" zooo lief hoe ze dat zei, hartverwarmend
Alle reacties Link kopieren
Ben dr alweer uit hihi, was heerlijk maar ben echt iemand die 45 min in bad zit en dan klaar!



Jammer titato, maar goed toch wat gegeten.



Vervelend vlammetje, kan idd ook een griepje zijn he?! Beterschap.



Oei lig nu op mn buik en voel nu ook allemaal steekjes in mn onderbuik, gek! Bij mij nog niet veel verschil mijn man heeft de foto's vergeleken en zei dat hij nog geen verschil kon ontdekken, nog ff geduld dus..

Wel allemaal blikken, maar dan vaak een teleurgesteld gezicht haha!



Patsy heb ik ook, zal blij zijn als ik het kindje ga voelen. Dan wordt het echt wat echter..
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Heb eigenlijk nauwelijks last van onderbuik/bandenpijn, had ik wel veel in het begin, de eerste weken/maand dat ik steeds steken en krampen in onderbuik had. Nu merk ik dus amper dat ik zwanger ben. Nou ja zal wel weer komen. Als ik 's nachts wakker wordt en heel nodig naar de wc moet doet mijn buik wel pijn. Ik kan dan ook mijn baarmoeder als een harde bal voelen. Maar zodra mijn blaas leeg is voel ik hem bijna niet meer.



Wij hebben vandaag naar onze vakantie half mei naar Thailand gekeken. Leuk voor de voorpret! Willen waarschijnlijk ook een stuk door Cambodja doen. Ben benieuwd hoe zoon het zal vinden. We vertrekken als ik 20 weken ben, dus ik zal de 20 wkn echo dan wel net gehad hebben.

Met alle vliegtuigrampen alleen wel wat angstig geworden om te vliegen. :(
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Gisteren gezellig avondje met vriendinnen gehad. Nu wel moe en morgen weer een etentje. Dit weekend maar bij slapen.



Lekker op vakantie appelientje! Wij zijn ook nog van plan om op vakantie te gaan. Gaan we wel passen boeken na de 20 weken echo.



@vlasje: Wow 45min in bad. Daar heb ik het geduld niet voor. Vind het ook al snel warm in bad

@patsy: wat lief van je leerlingen. Ik voelde gisteren soort van plopjes in mijn buik. Geen idee of het met 15 weken te vroeg is. Jij een idee (of iemand anders). Jammer van je solli, maar goed je weet het nooit en je kan altijd nee zeggen
Alle reacties Link kopieren
@waterplant (EDIT strandjutter bedoel ik natuurlijk!!!! Hoe ik daar nou bij kom??) zou wel kunnen. Wel heel vroeg! Maar je hoort t wel vaker dat mensen het zo vroeg al voelen. Leuk man!!! Ik voelde het ook als soort van plopjes destijds. Vanaf 17 weken dacht ik ergens.
@strandjutter, ik vroeg t dus aan mijn vk, omdat ik fladdertjes voelde wat ik herkende, maar t te vroeg leek voor mij. Zij zei t volgende: het is héél vroeg. Het wordt daarom vaak verward met darm activiteit. Maar als je eerder zwanger bent geweest is de herkenning van het gevoel er wel vrij snel. Dus 50-50 denk ik strandjutter



hier nog altijd de ochtend inluiden met het hogedruk gebied. Pffff die darmen



wij gaan niet op vakantie, maar als de baby ongeveer 5 weken is, gaan we met zo'n 20 man (familie) in n wellnesshuisje op Ameland. Ouders van mijn 'schoonvader' (schoonvader overleden, dus vriend van...) Zijn zoveel jaar getrouwd en trakteren hun kinderen, aanhang en de kids daarvan met aanhang op n lang weekend in n wellnesshuisje. Zo'n zin in!
Alle reacties Link kopieren
Waterplant??
Alle reacties Link kopieren
Hahahah ik denk dat waterplant een autocorectie van de telefoon is ofzo. Zal wel strandjutter moeten zijn!



Bad was wel aan de warme kant denk ik, maar was heerlijk voor mij rug. Dan zet ik muziekje aan en dan maskertje in mn haar en normaal doe ik ook mijn voeten helemaal met een pedicure borsteltje en ook gezichtsmaskertje, maar daar had ik. Echt geen zin in. Dus vooral gelegen, thee gedronken en muziek geluistert. Daarna uitgedampt op bed.



Leuk strandjutter avondje met vriendinnen! Maar wel druk idd al die avondjes, dat merk ik wel. Als ik teveel avondje weg ben met vriendinnen ofzo stort ik echt in. Nou nu nog ff van genieten straks heb ik een kind en dan kan het waarschijnlijk veel minder vaak



Leuk appelientje! Klinkt goed thailand, wij gaan 'gewoon' drie weekjes kamperen in Frankrijk in juni, echt heel veel zin in! Nog niet geboekt, maar dat doen we eigenlijk wel altijd..



Mamalin ook leuk als de baby 5 weekjes is, ben je dan trouwens zelf al toe aan weg zijn van huis? Ik durf niks te plannen na de bevalling haha.. Maar goed voor mij is het de eerste..
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Waterplant



Ik heb nog niet het gevoel dat ik de baby al voel, wel last van bandenpijn afentoe



@vakantie lekker strandjuter en appelientje op vakantie !

Wij slaan dit Jaar over denk ik, misschien een weekendje ergens heen maar Geen "grote" vakantie,

willen natuurlijk verhuizen en met de baby op komst willen we financieel deze zomer wat rustiger aan Doen.



@hier , weer een *** nacht en wakker met hoofdpijn.

Nu weer Aan Het werk,

Ennn over precies 2 weken de Kleine weer Zien, zin innnn ,
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Appel, wauw naar Thailand! Lijkt me erg gaaf, maar ik zou het niet aandurven in de zwangerschap. Zou het jammer vinden als ik niet mobiel genoeg meer zou zijn voor de reis. Het is toch een hele onderneming. Daarom gaan wij een week naar Parijs en een week naar Duitsland haha. Nog voor de 20e week.



Strandjutter, ik voelde inderdaad ook rond 17 weken voor het eerst de baby. Zo mooi! Kijk daar nu al echt naar uit. Al kan ik me ook nog een nacht herinneren waarin ik niet kon slapen, en toen ik eindelijk in bed lag de baby de hik kreeg! Argh! Volgens mij ging toen de wasmand kapot...



Vlasje, heerlijk zo'n bad! Wij hebben er ook eentje, maar ga er zelden in. Moet er dan van mezelf altijd een uur inblijven omdat ik het anders zonde van het water vind. Hahaha. Ik lees altijd een boek in bad.



Had net even de vk gebeld over de zere billen/onderrug. Ze zegt dat het heel normaal is omdat alles verweekt door de hormonen. Als het te lang duurt, even naar de fysio bellen. Had ooit een collega die door bekkeninstabiliteit uit de running raakte, en daar nog jaren last van had. Toch een schrikbeeld.
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen dames,



Hier ontzettend moe wakker geworden. Duimen jullie voor me dat ik de komende 15 min niet gebeld wordt? Dan kan ik me nog een keer omdraaien!



Dinsdag was ik erg laat thuis en gisteren druk. Dus heb jullie een dagje verwaarloosd! En ook nog geen eens een foto geplaatst van mijn nieuwe coupe + 13 weken buik!



Oh Vlasje ik zou zo graag een bad willen he! Heerlijk, ik kan me zo ontspannen in bad.. Ik hoop ook ontzettend dat ik tijdens mijn bevalling een ziekenhuiskamer heb met douche. Zodat ik af en toe de warme douche over mee heen kan laten gaan. Kan dat bevalbad niet, geef me dan in ieder geval een douche ;)



Patsy jammer van de sollicitatie. Maar ik snap je wel. Lijkt me inderdaad pittig om na je verlof terug te komen en dan de taken die je nu hebt op te pakken en dan ook nog eens een nieuw takenpakket erbij krijgt!



Fladdertjes en plopjes, hier heb ik ze af en toe ook. Nu al een paar dagen niet hoor. Ik denk dat het toch iets met de darmen van doen heeft. Maar wie weet!



Vakantie, wij gaan niet op vakantie. Afgelopen september zeer luxe op vakantie geweest ook een beetje net het idee "Nu kan het nog!". Nu vooral nog proberen wat uurtjes te maken in de zomermaanden tot augustus. Zodat we een leuk buffertje hebben wanneer ik zonder werk kom.

Wel zouden we eigenlijk met mijn vader broertje en tante naar center parcs gaan in juni. Maar dit hebben we verplaatst naar voorjaar 2016!



Oh dames ik ben zo eigenwijs in mijn slaap. Ik ben een echte buikslaper. En ondanks dat het echt niet lekker is wanneer ik wakker word en op mijn buik heb geslapen. Draai ik toch telkens naar mijn buik. Slaap al met een voedingskussen, maar dat helpt dus ook niet.

Verder heb ik ook al 2 dagen "pijn" aan mijn borsten. Zodra er wat langs mijn tepels komt spring ik op. En ze doen af en toe ook echt wat pijn. Is een hele tijd minder geweest maar speelt nu toch weer op!



En hier na een dag werken toch wel last van wat pijntjes in de buik. Maar goed ik moet dan ook veel kids optillen op het werk en verschonen en die houdingen zijn soms niet heel fijn!



Nou kwartiertje is voor bij. Ik draai me nog een keertje om ;)
Alle reacties Link kopieren
Oh fijn dat het kwartiertje voorbij is en je niet gebeld bent. Ik ben ook een buikslaper, lukt gelukkig nog.



Hahaha stomme autocorrectie op de telefoon.



De plopjes voelde ik wat lager in mijn buik dus waar mijn baarmoeder ongeveer zit. Maar goed misschien was het ook niks
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!



Vlammetje, hoe is het nu met je? Voel Je je al een beetje beter of word je echt ziek nu?

Patsy, jammer dat je solli niet zo soepel ging. Gewoon maar afwAchten joh, meer kun je niet doen.



Titato, balen van je slechte nacht... Hopelijk houd je de dag een beetje vol. Hier helaas niet anders. Heb echt weer beroerd geslapen. Zo'n keelpijn en nare kriebel en hoest. Ik hoest de Longen zowat uur m'n lijf... Pff... Hoop dat het snel beter wordt. Voel de banden door al het hoesten wel vaak even trekken geloof ik. Af en toe even pijnlijk steekje. En heb ook af en toe flink last van mijn onderrug. Goed te horen dat er meer zijn en dat vk van latteke niet meteen ongerust is. Ik zal het ook even melden volgende week bij de vk.



@voelen, wat leuk dat jullie misschien al iets voelen!! Geweldig lijkt me dag. Ik ga er maar vanuit dat ik voorlopig nog niets zal voelen omdat mijn placenta aan de voorkant ligt. Komt vanzelf.



@vakantie, wauw appel! Dat klinkt lekker zeg! Wel ver weg zeg, en lange reis. Ik zou eigenlijk met vriend mee op concertreis naar Zurich en Bologna in juli. Hij is zanger en dirigent en gaat met een koor en orkest daarheen en ik mag mee. Weet alleen niet of ik dat ga volhouden. Wel eigen hotelkamer dus kan rusten en programma onderdelen skippen als ik dat wil. Denk dat we wel gewoon erop plannen en dus snel goedkope vliegtickets boeken. (Even checken of ze me sowieso nog meenemen, I know). Dan is het ook niet zo'n ramp als ik toch niet kan gaan. Wat denken de jullie? Dames die al mama zijn? Met 30 weken nog een ruim weekje op pad?



Fijne dag!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven