Uitgerekend (1e helft van) maart 2016

01-07-2015 22:39 1349 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLEEFTIJDKINDJEUITGEREKENDBIJZONDERHEDENPrulleke85291e8 maartMaechtje291e9 maartRoosje_24241e7 maart LisaSimpson343e8 maartVFM0307341e8 maartKipje86291e4 maart Suus11312e4 maart, 17 sept pretecho (met geslachtsbepaling)BeertjeNick352e3 maart , weet het geslachtAapkees301e1 maart Fliepke273e7 maart , tweeling met 23 wkn zwangerschap verlorenMaart2016292e12 maart Starfish07043e13 maart, dochter met 23 wkn zwangerschap verlorenWwwiets372e9 maart Kippenmama261e17 maart , 11 sept pretechoGerrit87271e10 maart Peertje26262e21 maart WRCmaart2016302e19 maart Lineke82322e13 maart Lanie0315271e11 maart Just-us173231e7 maart
Alle reacties Link kopieren
@Samije misschien moet je je er toch beter gewoon bij neerleggen. Het gaat niet gebeuren, en erover blijven stressen heeft ook geen zin. Ik vind het eigenlijk ook gek dat heel veel dames al zo vroeg een echo krijgen (op zich heel fijn om zo snel al iets te weten, maar toch).
Nou dat vind ik wel heel raar hoor hoor Samije. Heb je geen andere verloskundigepraktijk in de buurt?



Succes Maechtje vanavond!
Alle reacties Link kopieren
Ah fuck, krijg net een SMSje van de VK om de afspraak van vanavond af te zeggen. Ze had een spoedgeval.



Grrrrr....Ik begrijp dat ze er niks aan kan doen maar ik vind het toch wel eeeeeenigszins frustrerend!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga me er idd maar bij neerleggen. Nog 10 dagen geduld.
Alle reacties Link kopieren
Hier is dat ook zo Samije. Geen echo tot rond de 10 weken, daar valt niet aan te tornen. Mocht je echter een bloeding hebben dan bewegen ze hemel en aarde om je zo snel mogelijk te zien.
Alle reacties Link kopieren
Balen maechtje! Hopen dat je snel een nieuwe afspraak hebt
Alle reacties Link kopieren
Hier ook niet eerder dan 10 weken. Over 2 weken zou ik op 9.5 moeten zitten, wel meteen termijn echo.

Ik vind het ook jammer dat veel voor mijn gevoel eerder mogen, maar het is nu eenmaal zo, denk ik dan maar. Nu toch lekker vakantie.



Gelukkig geregeld WiFi, dus kan blijven meelezen

Boot van IJmuiden naar Newcastle was HEL! Vaak met de boot geweest, maar nu zo'n storm en hoge golven. Vanmorgen kots en kots misselijk, ook overgegeven, meerdere malen. Misschien ook combi van zwanger en golven, maar dit was afschuwelijk. Tot zeker 15.00 last van gehad...



Nu tijd voor een lekkere salade !
Alle reacties Link kopieren
Neeeeeee, Maechtje. Wat irritant! Wanneer mag je nu?



Aapkees & WRCmaart, wat fijn dat jullie zo'n mooie echo gehad hebben. Bijzonder he!!



Samije, goed dat je jezelf erbij neergelegd hebt. Voordat je het weet is het zover en heb je de echo. Als de vk zegt dat er geen reden tot zorgen is, is het vast en zeker zo.



Lanie, vergeet Kipje86 niet he ;) Zij is 28 februari uitgerekend. Baby Björn is een niet-ergonomische draagzak. Je kind bungelt erin, ik heb een goede draagzak en zie echt zoveel verschil in houding met de BB. En het scheelt (bijna) niets in kosten. Ik ken overigens ook iemand die vroeger in een niet-ergonomische draagzak gedragen is en zij heeft nog last van haar heupen. Volgens haar komt het absoluut door het dragen. Daarom ben ik wel anti, maar ik zal niemand veroordelen die toch kiest voor Baby Björn/Stokke en dergelijke niet-ergonomische dragers.



Oei, ik zou er ook echt niet aan moeten denken nu op een boot te moeten zitten. Veel plezier daar, kippenmama!
Alle reacties Link kopieren
Kom even vertellen dat mijn echo goed is en dat we een kloppend hartje hebben gezien. Na twee miskramen lijkt het dan nu toch goed te gaan!



Aapkees en wrcmaart jullie ook gefeliciteerd met jullie goede echo's. Wat een mooi moment he?!! Ongelooflijk!



En maechtje, wat balen zeg!! Weet je al wanneer je nu mag? Hoop dat dat niet lang duurt!!



Voor de moeders die al een kindje hebben, gaan jullie op zoek naar een dubbele kinderwagen? Ik zie ook wel eens meerijdplankjes maar ik denk dat mijn dochter er dan iedere keer vandoor gaat😁
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hier ben ik nog even.



Curretage is goed gegaan. Lichamelijk en emotioneel gaat het beide niet zo als ik had verwacht. Had gehoopt maandag weer aan het werk te gaan, maar zoals ik mij nu voel....

Er wordt onderzoek gedaan naar de miskraam(was niet de 1e). Eerst de hormonen mijn lichaam uit.



Natuurlijk wens ik jullie een goede zwangerschap en een gezond kindje.



@nijntjekonijntje had gevraagd over schrijven in een nieuw topic. Sorry, mijn hoofd staat daar nu even niet naar. Dan wordt ik wéér iedere dag met de zwangerschapswens geconfronteerd.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat onze oudste nog geen twee is staat onze wagen al een jaar ongebruikt op zolder, voor ons dus geen duowagen of plankje, omdat de oudste alles zelf loopt.
Onze oudste is, als de kleine geboren, 4,5. Voor haar dus ook geen meerijplankje.



Vandaag voor t eerst de armbandjes tegen misselijkheid om. Hopelijk helpt dit wat. Ik voel me de hele dag een vaatdoek.
Alle reacties Link kopieren
Tip voor jullie allemaal: als je misselijk wakker wordt maar wel heel veel dorst hebt, drink dan toch niet een heel groot glas water. Dat golft er net zo hard weer uit



@Ranonkeltje: beterschap en sterkte, hopelijk voel je je snel weer ok!
Alle reacties Link kopieren
Maechtje, wat balen meid! Ik snap hè gevoel van oneerlijkheid, is het ook gewoon.



Kippenmama, brrrrr, misselijk op een boot, ik moet er inderdaad ook niet aan denken! Bij mijn vorige zwangerschap alleen een weeig gevoel, nou, nu echt gewoon misselijk. Wat een ontzettend rotgevoel. Maar alles is voor een goed doel!



Ranonkeltje, heel veel sterkte meid!





Weer meer hartjes erbij, gefeliciteerd, leuk zeg! Vooral mama16, wat een opluchting voor jou!



Suus11, ik ben net zo tegen Baby Bjorn! Ik merk sowieso dat hier wel wat bewuste moeders tussen zitten, leuk! Ik probeer dat zelf ook te zijn, op verschillende punten. Voeding, dragen, borstvoeding, zo natuurlijk mogelijk en qua stijl van opvoeden.



Ik ben trouwens 2 dagen vooruit gezet, nu op 11 maart uitgerekend. Afgelopen dinsdag was flupje al 1,2 cm! Nu al een bikkeltje ;)



Vandaag een lange dag werken, bijna 12 uur achter elkaar, zal pittig worden. Maar daarna.. Weekeind! Werk lekker allemaal vandaag!
Alle reacties Link kopieren
Zo, wie heeft nog meer het tgif gevoel? Ik heb overuren staan die op opneem aangezien ik me de hele week al niet top voel(slecht slapen, misselijk, en elke ochtend nies ik me gek).

Ben benieuwd naar volgende week! Echt aan het aftellen geblazen, zeker nu er zoveel kloppende hartjes bij jullie zijn gezien!



@ranonkeltje, blijft echt super balen zeg, heel veel succes en sterkte!



Voor de dames die ik nog niet had gefeliciteerd: wat top al die mooie echo's!
Alle reacties Link kopieren
Pffft, morgenochtend een nieuwe afspraak. Gelukkig, was al bang dat dat niet meer voor onze vakantie kon...



Gerrit87, vervelend dat tgif gevoel! Bijna weekend!
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Alle reacties Link kopieren
@ Aapkees, WRC Maart en maart2016: gefeliciteerd met de goede echo!



@Ranonkeltje: Heel veel sterkte de komende tijd, fijn dat er nog onderzoek gedaan wordt zodat jullie hopelijk meer te weten komen.



@ Maechtje: Balen dat de afspraak niet doorging. Maar wel heel fijn dat je morgenochtend nog terecht kan voor je vakantie!



Pff mag ik even klagen.... Ik had me zo voorgenomen om me deze zwangerschap niet teveel zorgen te gaan maken en ook proberen te genieten. Dat is even gelukt, maar sinds deze week ben ik alleen nog maar ongerust. Ik word af en toe echt helemaal gek van mezelf, mijn kwaaltjes zijn een heel stuk minder (lees niet meer misselijk, niet meer om het uur naar de wc hollen, en een stuk minder gevoelige borsten). Het enige waar ik nog net zoveel last van heb is vermoeidheid. Ik ben echt de dagen aan het aftellen naar de volgende echo op 10 augustus. Hoop zo dat alles dan nog goed is. Ik me nu ook wel weer schuldig tegenover een aantal van jullie want een aantal van jullie hebben nog geen enkele echo gehad. Ik dacht dat die twee keer dat ik nu een kloppend hartje had gezien wel geruststellend waren.

Het blije gevoel is er nog niet en daarover voel ik me dan weer schuldig tegenover mijn kleintje. Hebben jullie ook zoveel last van die onzekerheid? En hoe gaan jullie daarmee om?

Van de ene kant vertrouw ik er gewoon op dat alles goed is, de vorige zwangerschap had ik ook totaal geen kwaaltjes. Maar telkens is daar weer dat stemmetje 'wat als....'.

Sorry moest het even ergens kwijt
Alle reacties Link kopieren
Ranonkeltje, heel veel sterkte. En geen probleem dat je niet mee wil schrijven, je moet doen wat voor jou nodig en fijn is!



Fijn hoor dames, al die goede echo's.



Zelf ben ik goedgekeurd door de verslokundige. Heel fijn dat er geen medisch ingrijpen nodig is geweest. De hele zwangerschap/miskraam voelt wel een beetje onwerkelijk, als een droom, bijna alsof ik niet echt zwanger ben geweest. Ik was trouwens blij dat ik bij dezelfde VK was, daar heb ik toch vooral positieve herinneringen en het voelde in ieder geval een beetje thuis.

Ik ben heel benieuwd hoe lang het gaat duren voor ik weer zwanger ben. We gaan gewoon door, de wens is alleen maar groter geworden. De eerste weken zullen wel heel spannend zijn, als het ons gegeven is opnieuw zwanger te worden, maar de VK zei al dat ik gewoon moest bellen voor een vroege echo.

Ik blijf hier af en toe nog wel een beetje meelezen denk ik, ik vind het wel gezellig hier, en ik hoop op een posotieve test voordat jullie naar Facebook verkassen ;)



Als je je trouwens echt te ziek voelt om hele dagen te werken: als je meldt dat je ziekte zwangerschapsgeralateerd is, betaald de overheid je ziekteverlof. In principe heb je als zwangere sowieso recht op een uur extra pauze. Een zwangere collega van mij werkt in overleg met de bedrijfsarts nu zes uur per dag. Natuurlijk is het het fijnste als je gewoon hele dagen kan werken, maar het is wel belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren, en in overleg is er vaak wel wat mogelijk. En: de meeste vrouwen gaan zich in het tweede trimester echt beter voelen!
Alle reacties Link kopieren
Maart2016, wat een opluchting moet dat voor je zijn! Ontzettend fijn voor je, nu lekker genieten



Ik denk niet dat ik voor een duowagen ga. Mijn dochter loopt nu al best goed en het duurt toch nog wel even voordat de kleine er is. En wij hebben ook een draagzak waar mijn dochter eventueel nog in kan. Wellicht ga ik voor een meerijdplankje, maar dat weet ik nog niet.



@ Ranonkel_tje, wat leuk weer even iets van je te horen. Vervelend dat het toch minder goed gaat dan verwacht. Het is ook niet niets, veel sterkte! Ik hoop echt dat je snel een goede zwangerschap in gaat!



Hier gelukkig (nog) geen last van misselijkheid, maar die moeheid is ook irritant zeg. Ik heb gisteren 2 powernaps overdag gedaan en was 's avonds nog moe. Vanmorgen weer doodmoe. Blij als we het tweede trimester bereikt hebben, dames! Dan is zwanger zijn echt veel leuker!



Veel beterschap, Gerrit87!



@ Fliepke, ik deel je gevoel niet maar ik heb ook nooit zoiets afschuwelijks meegemaakt als jij. Heel logisch dat je je zorgen maakt toch! Probeer het echter toch positief te zien, de kans dat het mis gaat is zo klein! Ik heb ook alleen vermoeidheid als kwaaltje, en ik ken zelfs mensen die helemaal geen kwaaltjes hebben gehad. Het is echt niet gek. Bij een tweeling zijn de kwaaltjes sowieso veel heftiger he, daarmee kun je het niet vergelijken. Ik weet het even niet meer: heb je al een dochter of een zoontje? Want meestal zijn de kwaaltjes (vooral misselijkheid) bij meisjes ook een stuk heftiger. Wellicht krijg je nu wel een zoontje?



@ NijntjeKonijntje, leuk dat je af en toe reageert. Ik zou het heel leuk vinden om te weten wanneer je weer in verwachting bent. Ik kan me voorstellen dat het heel onwerkelijk voelt, enerzijds gebeurt er zoveel, anderzijds is het allemaal zo snel gegaan.
Alle reacties Link kopieren
Oh, Maechtje.. super fijn dat je zo snel al terecht kunt!
Alle reacties Link kopieren
Fliepke, zeg ik nou iets heel stoms en heb je nog helemaal geen goede zwangerschap gehad? Ik twijfel nu heel erg, sorry.
Alle reacties Link kopieren
@maechtje, fijn dat je toch nog kan voordat je op vakantie gaat! Ik heb toch een minder leuke vakantie gehad omdat ik niet voor die tijd kon/mocht.. Hoop dat alles goed is en dat je dan een heerlijke vakantie gaat hebben!



@fliepke, wat je schrijft is heel herkenbaar! Het is net of ik niet goed van dit kindje durf te houden omdat ik bang ben dat het misgaat. De echo van gistren heeft wel geholpen maar het dringt nog niet echt tot me door.

Straks naar de stad om een kraamcadeautje te kopen. Misschien moet ik ook alvast wat voor de baby kopen😊
Alle reacties Link kopieren
Hier ook zeker wel onzekerheid met tijden. Geen gevoelige borsten meer dus maakte me daar ook wel zorgen om. De me misselijkheid en moeheid zijn er nog wel steeds. Gister weer gekeken met de echo en Bebe is nu 13mm en bewoog zelfs al wat . Hij heeft zelfs al 2 beginnende armpjes!



Dus die symptomen zeggen echt niks!



@maechtje: noooo dat is echt naar, overmacht :( gelukkig kan je morgen terecht, fijn dat ze dat op zaterdag doen.



@samije: ik snap je frustratie.. Voel me dan ook wel lullig dat ik elke week ff langs ga.. Maar elk beroep heeft dan op zijn tijd weer zijn voordeel



@nijntjekonijntje: gezellig dat je blijft mee praten. En lijkt me geweldig als jij straks ook weer zwanger bent! Fijn dat het schoon was, scheelt toch een hoop.



@ranonkel: heel veel sterkte meid, je gaat je snel beter voelen na de curettage!



Moet er toch ook echt niet aan denken op een boot te zitten... Brrr. Gister was mijn laatste werkdag, nu ruime week vrij, komt wel echt precies goed uit. Trok het echt niet meer, zo slechte concentratie, moe, misselijk, kan niet meer tegen de geur van het restaurant ook haha. Heb nog niet overgegeven, maar dat doe ik eigenlijk nooit zo snel, maar die misselijkheid blijft wel hangen.. Eten helpt wel echt, maar wil niet de hele dag eten ben k straks tonnetje rond
Alle reacties Link kopieren
quote:NijntjeKoijntje321 schreef op 31 juli 2015 @ 09:07:

De hele zwangerschap/miskraam voelt wel een beetje onwerkelijk, als een droom, bijna alsof ik niet echt zwanger ben geweest.



Ik begrijp het helemaal Nijntjekonijntje, dat is precies waar ik het meest en het langst last van heb gehad na mijn vorige miskraam. Ik schreef destijds niet mee op een forum en we hadden het alleen onze ouders verteld. Toen het misging had ik voor mijn gevoel alles verzonnen/gedroomd. Niemand wist in welke wereld / op welke wolk ik gezeten had, en nu was het alweer voorbij voordat ik het had kunnen delen. Ik begon echt enorm aan mezelf te twijfelen.



Ik had me na de vorige keer ook beslist voorgenomen om het bij een volgende zwangerschap niet meer zo lang geheim te houden. Maar nu het zover is, ben ik toch bang om het te vertellen en later weer terug te moeten nemen... Hoewel we her en der toch al wel wat mensen geïnformeerd hebben.



Voor nu sta ik er wel heel nuchter in, ik ben niet zo bang of ongerust dat het misgaat (af en toe wel een beetje).

Weetje, we hebben er toch totaal geen invloed op. Als het mis gaat, dan is het zo.... Ik probeer er dus maar gewoon relaxed in te staan en er het beste van te hopen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, wat is er weer veel geschreven. En wat superfijn van de goede echo's Aapkees, Maart2016, Lanie en WRCmaart!!!



@Maechtje, wat balen dat je echo gisteren niet doorging, gelukkig mag je morgen alsnog! Spannend hoor!



Sterkte @Ranonkeltje!



@fliepke ik kan me je onzekerheid wel voorstellen, zeker na wat je de vorige keer is overkomen. probeer positief te blijven, je hebt er (helaas) toch geen invloed op en het gaat vaker goed dan fout!

maar het 'wat als stemmetje' herken ik ook wel een beetje hoor. bij mij komt dat ook wel af en toe even te voorschijn aangezien ik nog geen echo heb gehad....



@lanie, ik ben dus wel bijna de hele dag aan het eten op het moment :O

ik probeer het wel gezond te houden en te spreiden, dus mijn lunch in 2 of 3 keer een losse boterham of een paar crackers te eten etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven