Uitgerekend 2e helft oktober 2017

09-02-2017 20:53 3005 berichten
Hoeraaa, zwanger!

Omdat het toch fijn is om al je kwaaltjes, misselijkheid en onzekerheden, maar ook geluk, blijheid en de eerste schopjes te delen, hierbij een topic!

Wie sluit aan?


Nr Naam # Kind UD Afspraken Geslacht Bijzonderheden Bevallen op:
1 B2L 2e 18 oktober 12 juni controle Een meisje! :heart: 23 oktober
2 hsharon 1e 18 oktober 2 juni 20-wekenecho, 16 mei geslachtsbepaling Een meisje! :heart: 27 oktober
3 Sneeuwwitje 1e 20 oktober 20-wekenecho 31 mei, geslachtsbepaling 12 mei Een meisje! :heart:
4 Mazzel31 2e 15 oktober Een jongen! :heart: 23 oktober
5 EB05 21 oktober 6 juni 20-wekenecho Een jongen! :heart: 7 oktober
6 Missyd 2e 27 oktober 9 juni 20-wekenecho Verrassing! :heart:
7 Pink Lady 2e 21 oktober 22 april pretecho een meisje! :heart: 21 september
8 Miriampiej 2e 16 oktober Een meisje! :heart: 16 oktober
9 -lelie- 2e 27 oktober 13 juni vk, 14 juni 20-wekenecho :heart: 22 september
10 Kikker7 2e 20 oktober 31 mei controle 6 juni 20- wekenecho Verrassing! :heart: 20 oktober
11 Kashri 1e 24 oktober 9 juni 20-wekenecho, 13 mei geslachtsbepaling Een jongen! :heart: 31 oktober
12 Appeltaartjes 1e 23 oktober 1 juni 20-wekenecho Een meisje! :heart: 22 oktober
13 Madelief08 2e 24 oktober 8 juni 20-wekenecho een jongen! :heart: 13 oktober
14 Torina 2e 23 oktober 13 april termijnecho Verrassing! :heart:
Hanne__31, Arinna, Babbes83, Crex, Lientje57, Saar1987, _melon, Marijeens25, MoedervanA :redrose:
anoniem_654b96ba9ca56 wijzigde dit bericht op 06-11-2017 13:40
56.51% gewijzigd
En vandaag komt er nog een zenuwsloper aan: Vitesse - Feyenoord...:-).



(En ja mijn vrouw maakt hier ook grappen over dus geen zorgen)
Pittig weekje dan badmeester



Hier word ik gek van de constipatie. Heb al 2 dagen buikpijn
quote:Kashri schreef op 23 april 2017 @ 08:53:

Pittig weekje dan badmeester



Hier word ik gek van de constipatie. Heb al 2 dagen buikpijn Zijn dat of kunnen dat ook zwangerschapsgevolgen zijn? Sterkte iig.
quote:badmeester schreef op 23 april 2017 @ 08:54:

[...]





Zijn dat of kunnen dat ook zwangerschapsgevolgen zijn? Sterkte iig.Zeker weten. Al vanaf het begin van de zwangerschap last van helaas. Op zich allemaal geen ramp hoor, maar met pijn wordt het wel echt een vervelend kwaaltje. Vooral omdat niks van de huis/tuin/keukenmiddeltjes helpt. Achja. Alles voor de beeb
Alle reacties Link kopieren
Ow vervelend Kashri. Ben je ook al naar de dokter geweest voor een middeltje?



Ik begin last te krijgen van mijn bil/bekken. Vorige zwangerschap daar fysio voor gehad, dit hielp. Alleen toen kwam het pas voorbij de 20w. Hopelijk kan ik het met de oefeningen van toen weer oplossen.
Nee nog niet miriampiej. Tot nu toe nog niet zo veel last van gehad.



Wat naar van je bekken. Ga je die oefeningen zelf doen of ga je weer naar de fysio?
Alle reacties Link kopieren
Kashri, lactulose kun je gewoon veilig gebruiken tijdens de zwangerschap. Is verkrijgbaar bij drogist en apotheek.



Ik werd gisteren opeens gebeld door de verloskundige. Ik blijk zware bloedarmoede te hebben en moet ijzertabletten gaan slikken. Ik ben mijn hele leven al bekend met bloedarmoede, maar vond het toch even een tegenvaller. Ik dacht dat de vermoeidheid "gewoon" van de zwangerschap kwam, niet dus. Nu maar hopen dat het aanslaat, want als dat niet het geval is gaan ze verder kijken wat er dan mee moet. Bij de volgende controle wordt er weer bloed geprikt.
Oh missy wat vervelend die bloedarmoede. Hopelijk slaan de tabletten goed aan. Zo bij elkaar hebben we toch een mooie collectie klachten
Alle reacties Link kopieren
Oei Missyd, wat naar! Is dat ook gevaarlijk voor de kleiner, of vooral voor jouzelf?

Inderdaad hopen dat de tabletten aanslaan.



Kashri, ik zweer zelf bij de roosvice laxo (sinds een tip op dit forum). Dan is die er de zelfde dag nog uit, en wordt het ook zachter. Maar we lijken af en toe wel een stel bejaarde bij elkaar met onze kwaaltjes en pijntjes

Gelukkig kunnen we dat hier allemaal van ons afschrijven. Ik probeer er bijvoorbeeld bij vriendinnen wel op te letten dat ik niet de hele tijd over kwaaltjes aan het piepen ben.



Vandaag over een half jaar uitgerekend! Toch gaat de tijd dan al best snel. De meeste van ons schrijven al ruim twee maanden (met 64 pagina's is gemiddeld bijna een pagina per dag )
Alle reacties Link kopieren
Onderstaande kwam ik tegen op 24baby.nl



"Een tijdelijke en lichte vorm van bloedarmoede is doorgaans niet gevaarlijk voor jou of je baby. Je baby zorgt er normaal gesproken voor dat hij het ijzer krijgt dat hij nodig heeft. Wel kan je baby’s ijzeropslag wat laag zijn, dit verhoogt het risico op ijzertekort in zijn kindertijd.



Als bloedarmoede niet wordt behandeld, brengt dit echter behoorlijke risico’s met zich mee. Zo wordt de kans op vroeggeboorte en een laag geboortegewicht groter. Bloedarmoede door ijzertekort wordt zelfs geassocieerd met een groter risico op een doodgeboren baby. Bloedarmoede is ook van invloed op jouw gezondheid. Zo ben je een stuk zwakker en kwetsbaarder voor infecties.



Doordat verloskundigen bloedarmoede goed in de gaten houden, kan het meestal behandeld worden voor het echt voor problemen zorgt."



Ik denk dat als de tabletten niet aanslaan, ze over zullen gaan op een bloedtransfusie. Aangezien de tabletten bij mij nooit snel aanslaan, zit de kans er dik in dat dit gaat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren
Oh kashri zo herkenbaar die obstipatie. Bij mij hielp heel lang rosevicee laxo, maar na week niet naar de wc te zijn geweest toch maar aan de movicolon.. Maar zelfs 2 zakjes per dag zorgt dat ik amper kan.. Zo wordt mijn buik wel dik haha.



We hebben inderdaad een hele mooie collectie aan klachten. ik ben ook weer bizar misselijk geweest de laatste 2 dagen, niet leuk! En dat terwijl ik al ruim 14 weken ben. zo anders als bij de eerste, hoe kan dat nou!?



missyd wat rot! goed dat je verloskundige het in de gaten houdt. Bloedtransfusie zit je natuurlijk niet op te wachten, maar alles voor de baby! En je eigen gezondheid natuurlijk!!



Iedereen een leuk weekend gehad? Hier geen grote bijzonderheden. Lekker gerommeld, vast wat dingetjes voor vakantie gekocht.



Oh en hier klagen is inderdaad fijn, kan je de rest wat ontlasten. Al voel ik me hier soms ook een zeur hoor!
Roosvicee laxo werkt hier niet :(
Vervelend missyD hopen dat de tabletten toch aan slaan.



Kashri bij mij hielp laxo ook niet. Ik heb van de huisarts ook van die zakjes gekregen (zelfde als movicolon maar dan gewoon merkloos)

Die werken gelukkig wel!
Alle reacties Link kopieren
Hier even een korte reactie van een meelezer die ook in de 2e helft van oktober is uitgerekend, leuk om jullie ervaringen te lezen, veel dingen zijn herkenbaar!



@Missyd: Wat betreft ijzertekort (of beter gezegd, laag Hb), je zou nog kunnen vragen of je een ander ijzerpreparaat zou kunnen krijgen (opname kan per middel verschillen) en voor dat men overgaat tot een bloedtransfusie is er nog een optie om ijzer per infuus toe te dienen (is er wel gekeken waar het laag Hb door komt?)
Alle reacties Link kopieren
Ja zwangerschap gaat helaas vaker niet dan wel over rozen met al die kwaaltjes die erbij komen kijken. Gelukkig een mooie beloning op het eind, anders weet ik niet of de meesten voor een zwangerschap zouden gaan haha met al die ongemakken!

Balen kasri van die constipatie! Ik had dit de vorige keer vooral na de bevalling..Je zult het al wel geprobeerd hebben, maar het wondermiddel hier was koffie en heeeeel veel kiwi's eten.



Mirjampie balen dat de bekken klachten nu al zo vroeg opspelen! Idd maar snel de oefeningen opstarten!



Missy dat is niet leuk Idd dat de vermoeidheid Door de bloedarmoede komt. Maar goed dat ze het goed in de gaten houden, zowel voor jou en de baby. Weet nog van mijn 1e zwangerschap dat het hb van de meeste vrouwen in de loop vd zwangerschap nog gaat dalen. Als het dan al laag is, is niet zo handig natuurlijk. Hopelijk slaan de tabletten dit keer goed aan. Alles voor jullie gezondheid!



Hier ook flink misselijk weer kikker! Helaas werd dit bij mij bij de 1e pas na 20 weken wat minder en vanaf 28 weken kwam het weer in volle vaart terug in de vorm van maagzuur..stel me er nu maar op in dat het gewoon weer hetzelfde gaat zijn..Dan valt het mee als het eerder minder is.

Doordat de misselijkheid hier echt hetzelfde is als bij de 1e denk ik steeds meer dat we weer een meisje krijgen. Ben erg benieuwd!



Hier een lekker rustig weekend achter de rug en maar een werkweek van 2 dagen voor de boeg. Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Vervelend die kwaaltjes! Jammer dat de meesten zich zo rot voelen, dat is niet leuk. Ik hoop echt dat iedereen zich een beetje beter gaat voelen. Zeker straks met het lekkere weer in de zomer.

Ik moet zeggen dat ik me eigenlijk gewoon erg goed voel. Ben er erg blij om! Begin wel een beetje mijn banden te voelen als ik me 's nachts omdraai maar dat wordt vast alleen maar erger.



Vandaag aan het eind van de dag kijken of de baby goed ligt. Ik hoop zo dat ze het kunnen zien!

Sterkte vandaag met de kwaaltjes en hopen op een goede dag!
Pink lady hopelijk vandaag meer succes!
Alle reacties Link kopieren
Missyd: misschien nog een tip. Werkt vast niet bij iedereen. Ijzer in je lichaam word. opgenomen door vit c. Ik drink elke ochtend verse verse sinaasappelsap ( zelf persen) daarna een volkoren boterham (ijzer) heb altijd een mooi ijzergehalte gehad daarna.
Alle reacties Link kopieren
@Saraatje, het is bekend dat ik een chronisch vitamine b12-tekort heb. Dit tekort wordt aangevuld met injecties 2x per week, dus de verloskundige gaat ervan uit dat het een andere, nog onbekende, oorzaak heeft.



@-lelie-, bedankt voor de tip! De verloskundige zei inderdaad dat ik fruit moet gaan eten bij de maaltijden voor een betere opname. Ik ga ook maar veel rundvlees en groene groenten inslaan. Ook roosvicee ferro is misschien wel het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren
@Missy, ik stuur je even een pb!



Edit: ik probeer je een pb te sturen, maar dit lukt niet... krijg foutmelding.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saraatje schreef op 24 april 2017 @ 10:47:

@Missy, ik stuur je even een pb!



Edit: ik probeer je een pb te sturen, maar dit lukt niet... krijg foutmelding.Ik heb jou een pb gestuurd, misschien dat daarop antwoorden wel lukt?
Alle reacties Link kopieren
Gelukt!
EB05 al iets gehoord? Hier nog niks.
Alle reacties Link kopieren
Hoeraaaaa ik word mama van twee meiden! Het was vandaag echt heel duidelijk te zien. Ben er heel erg blij mee.

Helaas schoonouders niet zo maarja ze hebben pech!
Alle reacties Link kopieren
Wauw gaaf pink lady!! Dat verwachtte je al toch?

Ik dacht even dat het een tweeling was haha.

Pff zoiets stoms, waarom zouden ze daar minder blij mee zijn, kom op zeg, chagarijnig wordt k daar van.

Geniet ervan!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven