Uitgerekend ( 2e helft van ) April 2016

15-08-2015 10:43 1994 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames!!



Ben jij ook in de 2e helft van April 2016 uitgerekend?

Wil je graag je ervaringen delen? Schrijf dan mee!





naamleeftijd kindje uitgerekend bijzonderheden linniej 291e20 april09-04-2016 bevallen van Jax!

Daar241e23 april25-04-2016 bevallen van Yinthe! Boreva 272e14 april19-04-2016 bevallen van Linde! speculoosje342e20 april19-04-2016 bevallen van dochter! Carly22 271e19 april 28-04-2016 bevallen van Gijs! nagellakje281e 18 april 15-04-2016 bevallen van Jayvi! Fabjee303e 20 april12-04-2016 bevallen van Koen! ssea1981341e 14 april 25-03-2016 bevallen van Julia! aapje31342e 14 april20-04-2016 bevallen van Jorrit! orisue271e 22 april03-05-2016 bevallen van een Meisje! guria311e 17 april21-04-2016 bevallen van Mia Ava! MissTiek2015301e 18 april 21-04-2016 bevallen van dochter! Jiggles1980361e 29 april 1-05-2016 bevallen van dochter! ukkie21341e 17 april26-04-2016 bevallen van Zoon
Alle reacties Link kopieren
@vakantie, was fijn met z'n 3tjes! Ging ook goed! Ze sliep ook door gewoon prima 's nachts (in een campingbedje). W.b. inpakken misstiek, door het spugen niet genoeg bij, maar we hadden een huisje met wasmachine dus daar konden iedere dag weer de hydrofielen en spuugdoekjes in.. @ukkie, hoe was jullie volksverhuizing afgelopen weekend ;)?



@spugen, sinds een paar dagen voegen we JBPM toe aan de flessen en het spugen lijkt minder te worden. Heb Tammi gekocht dat is 100% JBPM. Die van Nutrilon bestaat niet volledige uit JBPM en heeft nog allerlei toevoegingen.



@prikjes, hier as vrijdag weer 1.



@misstiek, hoe gaat het drinken nu? Wil ze nog steeds sneller dan je normaal van haar gewend bent?



@ritme, hier nog steeds zo'n beetje 1,5u na de voeding naar bed. 's Vanaf einde middag slaapt ze niet meer tot ze om ong. 21:00/21:30 voor de nacht gaat slapen. Ik moet haar nu al een paar dagen wakker maken 's ochtends, omdat ze vanaf deze week 3 3 dagen per week naar het kdv gaat. Heel fijn dat doorslapen tijdens de nacht!



@verlof, nog maar 3 dagen na vandaag





@daar, succes met je sollicitatiegesprek morgen!!
Alle reacties Link kopieren
@misstiek klinkt als een fijn poepincident! Ik vraag me af en toe ook af hoe ze het voor elkaar krijgen. Hier beperkt het zich (gelukkig) tot wat rugvuiligheden ;)



@daar spannend, je sollicitatie! Hopelijk wordt het wat, succes!



@dagritme Begint een beetje te komen, al verschilt het wel per dag. Sinds 2 dagen slaapt ze van 21.30-5/6 uur, en dan na de voeding tukt ze meteen door tot een uur of 10. Verder de rest van de dag steeds ongeveer een uur tot anderhalf uur wakker, incl voeding / luier. Merk wel dat richting de middag / avond de slaapjes steeds lastiger en korter worden. Vind het wel lastig om in te schatten wat haar echte bedtijd voor de nacht is...



@krabben zijn jullie kleintjes ook zo druk met hun handjes? Hier regelmatig een kras in haar gezicht en als ze net wakker wordt moet haar gezicht echt even bijtrekken ;) dan heeft ze zo zitten wrijven.



@kleding hier ook goed in 62, hoop niet dat ze in dit tempo door blijft groeien. Heb in ieder geval ook veel te veel in de kast liggen, maar ja...alles is ook zo leuk!



@vakantie wij gaan volgend week, ben nu al in m'n hoofd druk aan het nadenken wat ik allemaal mee moet nemen...wordt een hele volksverhuizing ;)



@prikjes 1e reeks gehad, had ze niet veel last van had ik het idee...over een paar weken de volgende ronde.
Alle reacties Link kopieren
@ssea: vandaag weer normal, mooi om de 3u of meer..., al hoop ik nu dat ze wat rustiger wordt savonds en vooral snachts nu. Ze wordt regelmatig wakker snachts en na 5min meh-meh te doen, valt ze weer in slaap, maar ondertussen ben ik wel klaarwakker...



Dat onrustig zijn was mss mijn fout. Ik was wat kwaad op man omdat hij maar wegbleef (we zijn samen met zn ouders aan het verbouwen waar we nu voorlopig wonen). Dochter was moe en homgerig, maar ik wilde haar nog even wakker houden zodat hij haar toch ook nog even zag... Best frustrerend als je al de hele dag alleen zit en je de avond ook alleen op de bank mag doorbrengen... Hij zei dan nog: och, ik zie haar toch het hele weekend... dat kwam even niet goed tussen ons!!!



Btw, heb hier een serieuze verkoudheid/allergie te pakken met hoofdpijn en droge ogen en veel snot... Hopelijk krijgt zij het niet over...
Alle reacties Link kopieren
@krabben: valt goed mee hier! Dochter houdt nogal van vuistjes... Af en toe een kleine kras maar valt reuze mee



Wel heeft ze nu haar voeten ontdekt... Grappig zicht!
Alle reacties Link kopieren
Even niet op het forum geweest en al een hoop gemist zie ik.. Reageer morgen even uitgebreid.

Vorige week de kraamborrel gehad. Was fantastisch en ben ten huwelijk gevraagd. Het kon niet meer stuk. Morgen ben ik jarig en donderdag voor het eerst weer aan het werk. Zit er een beetje tegenop. Met Jayvi gaat alles goed behalve dat hij al een week diarree heeft.

Daar: veel succes morgen, spannend!!
Alle reacties Link kopieren
hoeraa!!! proficiat nagellakje! had je het een beetje verwacht om ooit te trouwen of kwam het wat als een verrassing?

hopelijk gaat de diarree snel over! zodat je met een gerust hart kunt gaan werken!
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi dames! Ik ben ook al even niet meer zo actief geweest. Maar probeer wel geregeld even wat te lezen! Kan niet meer overal op reageren...sorry...



Nagellakje, van harte gefeliciteerd! Wat een mooi moment om ten huwelijk gevraagd te worden!



Misstiek, vervelend zijn die poepincidenten! Wij hadden er ook eentje afgelopen week. Ze spaart het dan een paar dagen op en dan kan ik er op wachten dat alles eronder zit want dan houdt die luier het nooit haha.



Spugen: hier ook nog steeds veel. Maar aangezien ik nog steeds borstvoeding geef kunnen we niet aan de jbpm. Maarja we moeten er maar even doorheen zien te komen. Ze groeit super dus dat is het probleem niet. Mama moet alleen heel veel wassen en het is soms wel heel zielig als ze er last van heeft



Ritme: hier nog ver te zoeken. De meeste nachten gaan goed. Dan is het vaak tussen 22-23 de laatste voeding en dan komt ze tussen 5-7 weer. Dan ben ik erg tevreden! Maar vannacht kwam ze er weer een keerje tussenin om 3 uur! Beetje jammer! Maar ik ben ook erg verkouden en grieperig dus misschien wat minder melk waardoor ze vaker komt.

Overdag komt ze elke 3-4 uur.



Prikjes heeft ze ook de eerste ronde van gehad. Geen last van gehad.



Kleertjes. Meeste nog 56. Ik moet de 50 ook nog steeds uit de kast halen. Vind dit wel lastig, voelt echt als een mijlpaal aangezien mijn vriend het waarschijnlijk echt bij 2 kids wil laten. Ik zou er eigenlijk nog wel eentje willen. Hoe is dat bij jullie?



Daar, succes met je sollicitaties! Spannend hoor!



En succes voor de dames die alweer aan de slag moeten! Ik heb gelukkig nog 2 maandjes! Heerlijk :-)
Alle reacties Link kopieren
Hier een erg verkouden meisje. Ze niest zowieso al vaak, maar dat is niks bij hoe het nu is. Neus dicht, en ook hoesten. Dat laatste vind ik niet echt fijn klinken. Maar volgens mij is het gewoon afwachten tot het over gaat toch? Pas als er koorts of sufheid oid bij komt kijken kan de huisarts iets betekenen toch?



@boreva, lekker nog 2 maanden vrij!!!



@nagellakje, gefeliciteerd! Super nieuws! En gefeliciteerd met je verjaardag! Succes alvast met werken morgen...
Alle reacties Link kopieren
Ssea, wat vervelend is dat he! Wij hebben het drie weken geleden gehad. Maar ze had er ook koorts bij dus ben wel bij de huisarts geweest. Ze zei dat het vooral belangrijk was het neusje open te houden met babyneusspray zodat ze wel goed kon blijven drinken. Misschien kun je dat ook nog proberen? En anders als je het niet vertrouwd bel je toch gewoon. Je kan het altijd even overleggen en dan bepalen zij wel of je langs moet komen.
Alle reacties Link kopieren
Sea hier ook erg verkouden en vieze oogjes sochtends! Vanmorgen ook een paae keer kuchen.



Huisarts zou niet veel doen als het een virus is.

Maar als je ongerust bent zou ik gewoon bellen, alle kinderen onder de 4 maanden moeten ongeacht wat er is gezien worden dus misschien dan een geruststelling?



Kleertjes nu veel in 62 aan sommige kleertjes nog in maat 56.



Nagelakje gefeliciteerd met je huwelijk en verjaardag!



Spugen, laatste 2 dagen weer veel... Wissels hier erg maar misschien heeft het te maken met de verkoudheid.



Jax heeft geslapen van gisteravond 21.30 tot vanmorgen half 8!!!! Ik heb ook heerlijk geslapen!



Hij krijgt meestal tussen 21 en 22 uur zijn laatste fles, ik vind het niet nodig om hem daarna nog wakker te maken voor nog een voeding en zie altijd wel hoe laat hij zich meldt



Maken jullie de kleine wakker voor de laatste voeding??



Ik heb nog tot half augustus vrij! Hopelijk krijgen we nog een zomer want het weer van nu is ook niks
@nagellakje, wat leuk !Gefeliciteerd!!



@daar; Heb je je sollicitatiegesprek al gehad vandaag? Hoe is het gegaan? En als je nog moet gaan: veel succes !



@verkouden; hij heeft de afgelopen dagen wel af en toe gehoest, maar verder valt het gelukkig mee.



@prikjes; gister de eerste keer prikjes gehad. Hij was voor zijn doen die dag wel heel huilerig en wilde steeds bij mij zijn. Vond ik stiekem best fijn, want verder is ie niet zo'n hele aanhankelijke knuffelbaby ;)



@ssea; fijn dat jullie lekker zijn weggeweest. Ons nachtje in de trekkershut ging ook heel goed. Het was alleen wel wat kouder dan verwacht 's nachts, dus volgende keer neem ik een wat dikker slaapzakje voor hem mee.



Volgende week gaan we een lang weekend naar Zuid-limburg. En omdat we dan waarschijnlijk toch ook wel de grens over gaan naar Duitsland (dat is daar echt vlakbij) ben ik bezig een paspoort voor hem te regelen. Dus vandaag pasfoto's laten maken. Dat is een hele uitdaging om een baby van 2 maanden een beetje ok op de foto te krijgen. Maar het is gelukt.



@slapen; Hij begint hier eindelijk ook wat langer te slapen. Vannacht heerlijke nacht van 23:30 tot 6:00! Hopelijk houdt ie dat erin.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aangenomen! per 1 aug beginnen dus nog heerlijk een maandje thuis genieten.

Zitten nu alleen met vakantie.. vriend had laatste 3 weken van september al vrijgenomen alleen qua bezetting komt dat op m'n nieuwe werk niet goed uit omdat er dan al meerdere weg zijn.. (oke ik weet dat je recht hebt op je vakantie, maar werk maar in een klein team en wil niet gelijk roet in het eten gooien, ben altijd beetje te aardig zucht..) kon wel laatste week sept en 1e week okt.. maar wilden eigenlijk met de auto maar tegen die tijd moet je wel ver rijden voor goed weer. Dus nu toch maar misschien een vliegvakantie. Hebben hier mensen ervaring mee met baby's van +- een half jaar? volgensmij kunnen ze dan nog niet in een buggy hè?



@nagellakje: super leuk!! gefeliciteerd.



@ukkie: goed dat je het zegt een paspoort.. had ik nog helemaal niet over nagedacht haha! hoe hou je een baby van 2 maanden een beetje normaal rechtop voor een foto?? haha. leuk dat jullie nachtje weg leuk was!



@ssea: mooi dat jullie vakantie leuk was! Vervelend dat ze nu zo verkouden is.. Yinthe hoestte vooral vannacht ook veel.. en door het 'verslikincident' schrik ik 's nachts van elk geluidje wakker pff..



@krabben: doet ze hier eigenlijk niet maar haar nageltjes groeien wel heel snel dus omdat ik zelf niet gekrabt wil worden knip ik ze min. 1 keer per week..



@spugen: Yinthe spuugt nu ook weer veel.. ze poept maar om de dag dus twijfel of JBPM wel goed is?
Alle reacties Link kopieren
ff een zeikberichtje hoor maar moet even m'n ei kwijt.. vertel ik net aan iemand dat ik per 1 aug 24 uur/3 dagen ga werken.. krijg ik als reactie: 'ga je dan alweer werken?? En zoveel?? Je hebt ook nog een kind hoor!' Oef dat komt even binnen.. valt onder het kopje 'wat je niet tegen een mama van een meisje van 9 weken moet zeggen'... komt net over alsof ik een slechte moeder ben.. sommige mensen! Yinthe is dan 14 weken.. 1 dag wordt papa dag, 1 dag bij oma en 1 dag naar de opvang. Is toch heel normaal in deze tijd? Vind zelf kinderopvang ook wel goed voor een kindje.. ontwikkeld het alleen maar van!
Alle reacties Link kopieren
@daar allereerst gefeliciteerd met je nieuwe baan! Fijn dat het zo snel is gegaan! Maar wat een rare reactie kreeg je zeg...24 uur werken is toch prima? Ik ga zelfs meer uren werken...en mijn kleintje gaat bewust naar de kinderopvang om ook met andere kindjes te spelen en sociale vaardigheden te ontwikkelen. Tuurlijk het is moeilijk ze achter te laten maar ik zou echt niet durven te beweren dat kindjes van thuisblijfmoeders gelukkiger zijn...ik heb zelf werk ook wel nodig om een beetje volwassen gesprekken te hebben en denk juist dat in daardoor ook een betere moeder zal zijn. Ik geniet volop van mijn verlof maar ergens zou ik de afwisseling met werken ook wel weer prettig vinden.



@schrikken doen jullie kleintjes dat ook nog zo? Hier lag ze net rustig om zich heen te kijken en ineens gillen / krijsen en gewoon angst en paniek in haar ogen terwijl er niets is...ziet er zo eng en zielig uit!
Alle reacties Link kopieren
Daar wat fijn Gefeliciteerd!!! Ja ontzettend domme opmerking! Ik ga ook 3 dagen werken hij gaat 2 dagen naar de opvang en we hebben een papadag.



Ik hoor ook regelmatig '3 dagen? Is dat niet veel? ' maar dat zijn allemaal moedertjes die maar 1,5 dag of 2 dagen werken.

Trek me er niks van aan en als het niet gaat (ik zou niet weten waarom niet ) dan ga ik minder werken.



Jiggles hier ook nog schrikkerig hoor, vooral als hij ergens op gefocust is en dan ineens een geluid hoort, ook gister overdag tijdens zijn slaapje en daarna sliep hij gewoon weer verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de afgelopen jaren 3 dagen gewerkt, zoon ging 3 dagen naar het kdv en had het daar naar zijn zin. Nu ga ik zelfs een dag meer werken en vriend een dag minder! Als jij je goed voelt, ben je een leukere moeder! Dus lekker gaan werken zonder schuldgevoel hoor!
@daar; gefeliciteerd ! Wat fijn dat je weer aan de slag kunt! En ik zou me niet teveel aantrekken van die mensen die opmerken dat je dan al weer gaat werken en zoveel. Lekker doen wat voor jezelf goed voelt! Ik ga zelf vanaf augustus ook weer aan het werk, 4 dagen in de week zelfs, dan ben ik vast een ontaarde moeder. Mijn vriend en ik gaan straks allebei 32 uur werken en dan gaat zoon 2 dagen naar de kinderopvang en oma past een dag op. Dat lijkt me prima voor ons kind. Ik zal er vast zelf ook aan moeten wennen als ik weer aan het werk ben, maar thuisblijfmoeder zou niks voor mij zijn. Ik vind nu de wereld al af en toe heel klein worden hier thuis. En als die 4 dagen toch te veel zijn, kan ik altijd nog minder gaan werken.



@pasfoto: Voor die pasfoto moest ik hem dus op zo'n fotokruk zetten en hem proberen te ondersteunen en overeind te houden zonder dat je dan mijn hand erachter zag. Gelukkig had ie ook een wakker moment, want ze moeten met de ogen open op de foto he. Uiteindelijk kun je trouwens nu wel iets zien dat ie ondersteund is (klein puntje van mijn vinger staat erop), maar de fotograaf zei dat de foto zo goed is, dus ik hoop dat ze morgen op het gemeentehuis bij de aanvraag van het paspoort niet moeilijk doen.
Alle reacties Link kopieren
@linnie het is niet dat ze van een geluid schrikt of zo...gewoon ineens vanuit het niets...we zeggen voor de grap wel eens dat het een "i see dead people" baby is, maar soms denk ik wel eens dat ze spoken ziet...hoop dat ze er snel overheen groeit!
Alle reacties Link kopieren
x
Alle reacties Link kopieren
@werken: wat werken jullie weinig! hier nog steeds full-time, dus 38u, 5 dagen per week! en dat is in belgie bij 80% van de vrouwen het geval. de andere 20% (zeker bij een eerste kind) gaan 4/5 of halftijds gaan werken, maar dat is zeker niet de meerderheid!



@aapje: ik geef nog borstvoeding ja, maar niet veel meer:1-2x per dag, meestal 'smorgens en in de namiddag/savonds... maar na een uur of zo is dochter al niet meer tevreden en mag ik toch nog fles bovenhalen...



@nacht: vannacht heeft dochter tot 6u geslapen ongeveer... had man's wekker niet afgelopen was het nog langer waarschijnlijk! ze raakte wel niet in slaap in haar bed (ik probeer het inbakeren wat af te bouwen). uiteindelijk toch in haar doek gewikkeld, gingen de luiken gelijk toe in mijn armen... in bed gelegd om 22u en dus doorgeslapen tot 6u... voorbije nachten deed ze dat niet meer, maar ik vermoed dat ze het toen maar fris had misschien. met die warme dagen legde ik niet meer als een lakentje over haar, maar dat zal niet voldoende geweest zijn



@schrikken: hier ook nog steeds het geval... maar meestal slaapt ze dan gewoon verder. als ze wakker is zet ze het meestal op een huilen... laatst was wel grappig... man komt thuis, en slaat mij op de poep. dochter was aan het slapen, verschiet er van en zet het op een krijsen... precies of zij had op haar poep gekregen... man heeft nog een kwartier haar mogen sussen, want ik ging het niet doen (had haar net na een dik half uur in slaap gekregen...)
Alle reacties Link kopieren
@Daar gefeliciteerd, wat goed dat je zo snel weer werk hebt gevonden.



@werken, ik blijf fulltime werken en heb ook flink wat reistijd. Ik kan wel heel flexibel werken dus een ochtend kan best een keer vervangen worden door een avond thuis. Ik neem wel de eerste tijd op woensdagen ouder verlof op. Ze gaat 2 dagen naar een gastouder, 1 dag komen opa en oma en 1 dag bij papa. Ik vind het niet zielig, wel jammer om niet meer thuis te zijn. maar ik vind mijn carriere ook belangrijk heb niet voor niets jaren keihard gestudeerd. Als er bij ons minder gewerkt moet worden zal mijn vriend meer thuis zijn dan ik.



@paspoort, goed punt zeg moeten wij ook binnenkort maar even regelen.



@vliegen, ben ook wel benieuwd of iemand ervaring heeft. Wij gaan misschien naar Rome, maar vermoed dat met de stoepen daar een buggy ook niet heel effectief zal zijn.

@Daar, kan de buggy inzet van je kinderwagen niet helemaal plat? Anders kun je die meenemen?
Alle reacties Link kopieren
@werken: thanks voor de felicitaties!:) ik ga als persoonlijk begeleider aan het werk op een woonvorm voor jongeren met gedragsproblematiek. Ze mogen daar max. 2 jaar wonen met het doel uiteindelijk zelfstandig te gaan wonen. fijn dat iedereen er zo over denkt over het aantal werkuren! haha! voel me er zelf ook eigenlijk helemaal niet schuldig over.. vind het voor een kindje alleen maar goed als het niet 24/7 7 dagen per week bij mama is.. en klinkt misschien gek maar denk dat als je een paar dagen werkt je de avonden en dagen dat je vrij bent extra geniet van je kindje en het extra aandacht geeft.. Heb net gebeld met een kinderopvang waar ook dochtertje van een vriendin zit die er erg over te spreken is en gaan daar woensdag kijken!



@guria: we willen eigenlijk een buggy die je in in kan klappen, zo'n paraplu buggy, omdat die mee kan tot aan de gate. Moeten ons nog even goed oriërenteren, vind het maar lastig allemaal.. ook qua voorzieningen op vakantie met voeding klaarmaken, tegen die tijd krijgt ze ook groente- en fruithapjes.



@schrikken: hier heeft ze er helemaal geen last van, behalve als er plotseling hard lawaai is (als ik bijv nies haha) maar ook niet altijd. @jiggles: lijkt me heel naar om te zien wat de jouwne heeft! ook omdat je niet weet waar het door komt. Je zou het haast denken idd 'i see dead people' haha..



@aapje: wat vervelend dat hij zo ziek is geweest :( ook omdat hij nog zo klein is..
Alle reacties Link kopieren
hoera! we hebben eindelijk (voorlopig) een fopspeen gevonden die ze wil inhouden! na enkele die we kregen (difrax lukte toen ze klein was, nu is die wat aan de kleine kant aan her worden, dr brown, een merkloze ,...) hebben we nu zelfde merk als de flessen (MAM)! wat een verademing om haar te kunnen troosten met een fopspeen ipv borst/fles die ze dan maar half leegdrinkt en direct in slaap valt... hopelijk blijft ze fan van deze vorm en kunnen we haar deze blijven aanbieden!
Alle reacties Link kopieren
@schrikken: gisteren dochter (voor het laatst) aan de borst gelegd, viel ze gelijk weer in slaap/dromen. ik zei heel zachtjes iets tegen haar, schrok die haar een ongeluk en begon ze te krijsen. 's avonds bij de schoonouders was ze aan het lachen en plots vanuit het niets zet ze het op een krijsen tot ik haar oppakte..

ik denk dat ze zo stilaan haar voorkeur ontwikkelt voor de mama en andere (vreemde) gezichten niet meer vertrouwt!



hoe zit het met het ritme van jullie kleintjes? hier nu volledig (ongeveer) op de fles overgeschakeld en het ritme zit er nu min of meer in:

afhankelijk van hoeveel ze drinkt savonds, eet ze nu om 4-9-12.30-16-19.30-21.30/22 of vannacht was het om 3, en dan 8.30. de laatste fles drinkt ze meestal niet volledig op, maar ze is meestal zo moe dat ze het wel heel de nacht volhoudt...

momenteel drinkt ze (vooral snachts en smorgens) 150+5, de rest van de dag krijgt ze niet meer als 120 weggedronken... maar dan zit er meestal minder tijd tussen de voedingen ook
Alle reacties Link kopieren
@ Daar: gefeliciteerd! Wat leuk!!

@ Misstiek: volgens mij hebben ze nu ook de leeftijd dat ze voorkeur beginnen te krijgen?



Mijn eerste werkweek zit erop. Het is heerlijk om weer te werken. Merkte dat mijn wereldje klein begon te worden. Ik werk 22 uur en ben woensdags vrij nu. Voel me hier echt heerlijk bij

Hoe bevalt jullie het werken?

Jayvi slaapt sinds een week elke nacht Door tot zo'n beetje 7 uur. Afgelopen zondag tot half 10! Ik schrok wakker en dacht 'mn kind!!' (Laatste fles om 2200 uur) pff ik dacht echt ff dat er wat gebeurd was

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven