Uitgerekend 3de week april

17-08-2016 10:08 431 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijd/partnerKindjeUDjongen/meisjeBijzonderhedenMHvdW29 / 292de (zoon van 13 mnd)21 apriljongen Zaphyra31 / 321ste23 aprilmeisje 1 april Eline geborenDoor8729 / 1ste25 aprilmeisje Olifantjes28 / 281ste17 apriljongen Marielle848431 / 2de (dochter 1,5 jaar)16 april Miezemuis39 / 406de (andere kids tussen 2 en 14 jaar)19 aprilmeisje Julia 19 april geboren Maki9322 / 271ste20 april Zonnestraal8829 / 2de (dochter 13 mnd)18 april april zoon geboren Tweety0124 / 271ste25 aprilKaatje 1431 / 311ste21 april mamastudentvrouw284de16 aprilmeisje

23 januari geboren
Alle reacties Link kopieren
Hier last van borsten en wat buikpijn af en toe. Soms een vlaagje misselijkheid bij bepaalde luchtjes, Maar eetlust is wel gewoon goed (misschien zelfs beter). Ik slaap al een wel slecht laatste week, moet ook iets vaker naar de wc, waaronder midden in mijn nachtrust en kan daarna all echt inslapen. Soms ook beetje duizelig... maar verder voel me prima!

Door: hoe reageerden ze?
Alle reacties Link kopieren
Ik krijg een 8 weken inwendige echo

Vandaag 5+2 weken en net een laxeermiddel gekregen van de dokter. Jemig wat zijn mijn darmen van slag.



Hier ook moe en wat krampjes. Misselijk enkel als ik niet eet. Hierdoor eet ik dus meerdere keren op tijd nu. En ben best wel chagi en emotioneel je hoeft maar wat liefs te zeggen en ik huil al
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook goed en heb niet zoveel last van kwaaltjes



Borsten doen wel pijn als ik ze aanraak en zijn volgens mij ook wat gegroeid. Verder af en toe last van buikpijn en duizelig als ik te snel opsta of draai. Voor de rest helemaal niks eigenlijk. 30e mn eerste echo. Kan niet wachten!



Door begrijp ik dat jij vandaag je 1e echo hebt?
Alle reacties Link kopieren
Welkom aan alle nieuwe meiden!



Ik heb de tabel weer even bijgewerkt.



@zaphyra, qua harde muziek hoef je volgens mij op dit moment nog niet op te passen hoor. Dat is toch pas als het gehoor van de baby zich gaat ontwikkelen?



@miezemuis, wat lastig zeg, als zoveel afgevallen. Hopelijk zwakt de misselijkheid snel wat af en komt de eetlust ook weer een beetje terug.



Ik voel me vooralsnog wel goed. Vorige week wat misselijk en duizelig geweest maar nu heb ik vrijwel nergens last van. Ik merk alleen dat ik op tijd moet eten, anders wordt ik wel misselijk. Maar buiten dat niks. Daar maakte ik me ook wel een beetje zorgen over. De vorige keer had ik gelijk erg pijnlijke borsten die ook al behoorlijk gegroeid waren en was ik misselijk en moe. Maar goed, vanochtend is MvM langs geweest en nog steeds een positieve test. Dus ik ga er maar vanuit dat alles gewoon goed is.

Wij gaan het pas aan familie en vrienden vertellen als we een goede echo hebben gehad. Op mijn werk vertel ik het denk ik nog wat later pas, daar moet ik even naar kijken.



@zonnestraal, we willen wel graag weten wat het wordt. Dan kun je al wat gerichter over namen nadenken enzo. We vonden het de vorige keer ook wel fijn om het te weten. Dan is het wat minder abstract en dan kun je het gewoon over hem of haar hebben als je het over de kleine in je buik hebt. . Willen jullie het ook weten?



Ik weet eigenlijk niet wat onze verloskundige gaat doen. Ik hoop dat het gewon een uitwendige echo is. Waarom wordt er tegenwoordig vaker voor inwendig gekozen? Kun je dan meer zien?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben net besloten dat we het willen weten!! Heel spannend gaan proberen de geslachtsbepalings echo te plannen als we 1 jaar en 9 maanden samen te zijn dus ik hoop dat dat lukt.



Hebben jullie al nagedacht over kraamvisite of babyborrel?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gewoon kraamvisite willen, wij hebben een zeer kleine (dichtbij staande) familie en vriendenkring. De veraf staande familie zie ik 1x per jaar dus die hoeven ook niet te komen.



Wij willen (nou mijn Vriend) wilt het heel graag weten. Dus dan zal iedereen het te horen krijgen want ik zeg geheid zei of hij. Dus dan maar gewoon tegen iedereen vertellen

We hebben zelfs al een naam voor een meisje en voor een jongen. Mijn vriend hoopt heel erg op een jongen



Mhvdw



Volgens mij kun je met een inwendige dieper zien. Volgens mij omdat je er dan dichter op Zit.

Fijn dat de test nog steeds positief is! Bij mij komen ze vrijdag langs
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan denk ik ook gewoon voor kraamvisite.

Mijn man wil t wel weten en ik ben bang dat wanneer ik t weet ik mijn mond voorbij praat door idd hij/zij te zeggen

8weken echo wordt hier ook inwendig gedaan (nog3weken!!)

Hier vannacht ontzettende krampen gehad, ik hoef voorlopig iig niet aan de laxeermiddelen. :/
Alle reacties Link kopieren
Oké wij gaan voor een kraamfeest om meerdere redenen. Maar vooral omdat we al op 160 mensen zitten die we anders allemaal op kraamvisite krijgen en daar heb ik echt geen zin in haha. En de mensen waarvan we graag willen dat ze wel meteen komen komen toch wel denk ik dan. Ik heb het ook aan een aantal vriendinnen gevraagd van als je het nou overnieuw mocht doen wat zou je dan doen en ze zeiden allemaal een kraamfeest hahahaha. Maar het is hier een pittige discussie geweest hoor maar voor mijn vriend gaf het uiteindelijk de doorslag dat we 4 maanden later naar het buitenland vertrekken en we dus zoveel mogelijk tijd willen doorbrengen met de nieuwe opa's en oma's.



Ik heb volgende vrijdag weer een echo ben zooooo benieuwd!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

@ door, ik voel ook helemaal niets hoor, alleen beetje borsten en buik en wel wat moe...



Vertellen jullie het al voor je een echo gezien hebt?



@zonnestraal, wij willen het niet weten, verrassing is veel leuker, en beiden is goed ;)



Ik krijg dus een echo bi 7 weken 3 dgn oid, zal deze dan inwendig zijn? Ze heeft er niets over gezegd... Ach het maakt me ook niet uit, haha



Mvm is gisteren geweest, en ik mag vrijdag beginnen.



Hier kraamvisite of borrel, denk van beiden een beetje, heb wel hetzelfde als door, ook 160 man ofzo haha..

Maar denk ook dat ik selectiever ga zijn met kaartjes sturen, het blijft anders een beetje zo.
Alle reacties Link kopieren
@Kaatje ja wij hebben het afgelopen weekend tegen onze ouders en opa en oma's verteld. We hebben echt zoiets van als het mis gaat heb ik steun van mijn familie juist nodig.



@echo ik heb ergens gelezen dat tot 10 weken alle echo's inwendig zijn maar goed het maakt me ook niet uit er moet straks iets uit wat nog een stukje groter is als het goed is haha.



Ik heb me ook opgegeven voor mvm afgelopen zaterdag maar heb nog niks gehoord dus even afwachten...
Alle reacties Link kopieren
Vanavond gaan we t de naaste familie vertellen!!! Ben zó benieuwd hoe ze reageren!!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend! Veel plezier met vertellen!!
Alle reacties Link kopieren
Spannend!! Ik ben benieuwd!!! Heel veel plezier!!
Alle reacties Link kopieren
Mijn zus was de eerste d u e t zag op de foto.

De oma's duurde even voordat ze t zagen, maar waren hartstikke blij!

Heb hun reacties gefilmd, dus kan er nog van nagenieten.
Alle reacties Link kopieren
Super leuk!!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk zeg!!



Gisteren is MvM hier geweest, toch wel fijn stiekem om nog een positieve test te zien.



Hoe is het met jullie buikjes? Ik heb echt het idee dat ik al enorm gegroeid ben! Vooral 's avonds heb ik een flinke buik, maar naar mijn idee is het ook overdag al flink zichtbaar. Wel lastig om met dit weer proberen je buik te verbergen! Op mijn werk hebben al 2 cliënten gevraagd of ik zwanger was. Eerst maar even ontkracht. Eerst de echo en dan zien we wel weer verder!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga niet voor een kraamfeest, maar gewoon voor visite. In mijn omgeving zijn kraamborrels ook echt een uitzondering. Zelf vind ik het ook erg onpersoonlijk voor de visite, en heb ik altijd het idee dat het een soort van cadeauverzamelfeest is voor de ouders. Al snap ik wel dat mensen het doen, scheelt heel veel weken met visite!
Alle reacties Link kopieren
Hier toch wel wat last van et warme weer. Kan er sowieso al niet tegen. Ben vreselijk moe. Slaap vaak nog 3 uur in de middag en een opgezette buik van hier tot Tokio voor m'n gevoel! (Ben ook echt dikker want iedereen zegt het...)



Moeders voor moeders is langs geweest en ik ben er officieel mee begonnen!! Ben blij dat ik andere daardoor kan helpen nog een onwijs lief badcapje gehad van mvm en dan dringt het toch wel door dat er echt een ukkieminimensje in me zit



Wat leuk dat je het hebt gefilmd zaphyra!!

Bij mij weten m'n ouders het ook. Ze gingen helemaal huilen paar dagen later kreeg ik een (beroemde babyverpakking doosje) met nagelsetje,flessenborstel,veiligheidspelden,badthermometer en een badcape kado. Allemaal heerlijk neutraal wit



Ik ben zondag tot en met donderdag op vakantie dus dan zal ik niet reageren
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie Maki!
Alle reacties Link kopieren
Hey dames,



Allemaal lekker aant genieten van het mooie weer?? Ik heb gister een folder gekregen over de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid qua eten.



Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid:



250 gram groente

2 stuks fruit

Bruine of volkoren boterhammen 4-7

opscheplepels volkorengraanproduct of kleine aardappel 4-5

25 Gram ongezouten noten

2-3 porties zuivel

40 gram Kaas

30-50 gram smeer- en bereidingsvetten

1,5-2 liter vocht



100 gram vis of 2-3 opscheplepels peulvruchten of 500-625 gram vlees of 2-3 eieren. (volgens mij is dit per week) En dat kan je dan weer aanpassen na eigen inzicht.



Redden jullie dit???
Alle reacties Link kopieren
Bij mij ligt het aan de dag. Vandaag bijv weinig honger, maar gisteren wel

Meeste dagen eet ik wel iets meer dan ik normaal zou doen.

Gemiddeld eet ik nu op een dag 2 stuks fruit, 2 bruine boterhammen met kaas of vleeswaren, besmeerd met margarine

2 crackers met margarine en kaas of schaaltje met ontbijtgranen met melk.

Anderhalve opschepper pasta, 2 opscheplepels groente, vlees en een schaaltje vla of yoghurt.

Ook slik ik een vitaminetablet voor zwangeren.



Heb btw sinds ik zwanger ben minder zin in snoep en chips ed.
Alle reacties Link kopieren
Fijne vakantie maki!



Door op dit moment red ik dat niet. Heb echt superveel trek in alles wat ongezond is. Het lekkere weer en de verjaardag van mij en mn vriend hebben ook niet echt meegeholpen



Wil vanaf morgen wel weer echt op gaan letten. Dan eet ik waarschijnlijk 4 a 5 volkoren boterhammen met beleg, 2 stuks fruit, schaaltje yoghurt. Twee opscheplepels groente en pasta, rijst of aardappels op een dag. Alleen vis eet ik echt te weinig. Slik daarom foliumzuur met omega 3
Alle reacties Link kopieren
Heb vandaag het magazine vd babydump binnen gekregen, zit er een paar sokjes in! Ik meteen smelten!!!!
Alle reacties Link kopieren
Ooh zo leuk Zaphyra.



Ik heb vrijdag intake en echo. Ik heb een vriendin als vk vandaar de vroege intake. Ook omdat ik veel buikpijn heb en daardoor ook best onzeker ben.
Alle reacties Link kopieren
Ahhh wat schattig! Ik heb gister mijn eerste positie broek gekocht... Ik weet het heel vroeg maar ik pas nu mijn broeken al niet meer... Ik kan hem alleen echt nog niet aan naar bekenden dan zie je het echt heel erg goed. Ik hoop echt dat het mooie weer nog even aanhoud zodat ik mijn lange rokken kan blijven dragen haha.



@Miezemuis ohh das spannend en super leuk te gelijk! Ik heb vrijdag ook een echo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven