Uitgerekend begin december 2016

26-03-2016 12:48 614 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel zit VOL!

Meeschrijven mag natuurlijk altijd.





NaamLeeftijd/lft partnerUitgerekende datumhoeveelste kindjegeslachtKeet8432/4402-12-2016 2e kindjejongenJomi31/37geboren 5-11-20162e kindjejongenTess9026/3301-12-20161e kindjeMeisjesdl8629/2901-12-20162e kindjeVerrassingmbwh28/3010-12-20161e kindjeVerrassingpurple-pillow23/2412-12-20161e kindjemeisjeishetwaar26/2605-12-20161e kindjeJongenS1724/2507-12-20161e kindjeMeisje
Alle reacties Link kopieren
Al leuke namen zien voorbij gaan!

Leuk dat er al enkele de 20weken echo hebben gehad! Toch wel een spannend moment!



Hier in het ziekenhuis gebeurt deze echo pas vanaf 21 weken! De onze is gepland op 28/7 nog even geduld dus.. Zal blij zijn om ons meisje nog eens te zien! Hoelang duurde deze echo bij jullie ongeveer?

Merk wel dat onze gynaecologe heel erg onder tijdsdruk staat waardoor alles snel gaat..



Idd het warme weer is geen pretje! Gezwollen voeten..



Zijn er al kamertjes die klaar zijn voor de komst van de baby?



Verder vroeg ik me ook af: als jullie kleding kopen voor de baby: welke maat nemen jullie?
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Heftig zeg purple-pillow. Fijn dat je nu weer thuis bent.



Dankje keet! Wij moeten de jongens en meisjesnaam nog vastleggen. Hebben nog geen naam waar we het 100% over eens zijn.



Het is wel warm maar vorig jaar liep ik in deze periode hoogzwanger (dochtertje geboren op 30 juli) dus ik vind het nu nog wel oké te doen ;)



Mijn vorige 20 weken echo duurde wel 45 minuten omdat ze alles precies moeten zien en als de baby dan niet goed ligt kan het even duren. Ik ben benieuwd morgen.



Wij hadden vooral kleertjes maat 56 maar uiteindelijk was alles te groot en heet ze best lang 50 aangehad maar het ligt er natuurlijk aan hoe groot je kindje straks is. Bij ons was ze 'maar' 3 kilo.
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Tess, ben altijd zo benieuwd naar welke naam andere hun kindje geven.

Met de buikpijn gaat het de afgelopen 2 weken best goed. Heb maar heel af en toe last.



S17 Nog een weekje en dan hebben jullie ook de 20/21 weken echo. Bij ons gaven ze aan dat het ongeveer 45 min zou duren en dat was ook zo. Ze deed alles rustig aan en als de baby zich net draaide als ze ergens naar wilde kijken dan schreef ze het op, en keek later nog een keer, tot ze het goed gezien had.



Het warme weer kan ik nog goed hebben. Ik hou echt van warm weer. Maar ik merk wel dat ik er iets minder goed tegen kan dan wanneer ik niet zwanger ben. Ik zoek nu iets eerder de schaduw op. Maar mij hoor je niet klagen. En ik heb ook geen last van gezwollen voeten of handen dus dat scheelt ook.



Qua kleertjes hadden wij de vorige keer veel in maat 56. Mijn ervaring is dat wanneer je 2 setjes hebt in maat 50 dat voldoende is. De eerste 2 weken is maat 56 nog iets ruim, maar ze groeien er zo snel in. Maar het klopt natuurlijk wat Sdl zegt, het is afhankelijk van hoe groot je kindje is als het geboren wordt.
Alle reacties Link kopieren
Klopt hoor. Ik zou ook het meeste in 56 halen en 2 setjes in 50. Mocht je kindje " kleiner" zijn is extra maatje 50 zo bijgehaald hè. Was in ons geval ook.
Alle reacties Link kopieren
Wij mogen roze spulletjes gaan aanschaffen!
Alle reacties Link kopieren
Thanks voor de tips! Zal 56 shoppen.. Had met de solden ook al enkele grotere maaten aangeschaft! Moeilijk om me in te houden als ik alle schattige kleertjes en spulletjes zie!



@purple pillow: proficiat! Laat je volledig gaan met de roze spulletjes!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Net de 20 weken echo achter de rug. Alles was helemaal in orde!



We kregen wel verrassend nieuws... Het is toch een jongen!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Purple- Pillow, Lekker los met de roze spullen.



Wat fijn Is het waar dat dat alles goed was. Haha wat leuk een jongen. Had je al roze spullen aangeschaft? Weten ze het zeker?
Alle reacties Link kopieren
Haha ja ze weet t zeker! We hadden nog niet echt roze spulletjes gekocht, dus dat valt mee! Wij houden allebei niet zo erg van dat roze/blauw dus dat valt weer mee! Wel even opnieuw aan het idee wennen!
Alle reacties Link kopieren
Haha Ishetwaar, dat is even omslaan, maar ook super leuk! Gelukkig zijn jullie niet zo van het roze/blauw ik had mini's halve garderobe terug kunnen brengen
Alle reacties Link kopieren
Hahaha, Tess90, dat zou wel echt een ontzettende bummer zijn geweest! Wij hielden al een slag om de arm omdat een vriendin van me had gekeken en zij doet normaal gesproken nooit echo's bij zwangere vrouwen. We kunnen er allebei wel om lachen en zijn nog steeds even blij!



Super trouwens dat alle 20 weken echo's tot nu toe goed zijn.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden! Hier ben ik weer na een paar weken vakantie en meteen een hele drukke periode qua werk.



Wat fijn om te lezen al die goede berichten met goede echo's! Hier gisteren de 20w echo gehad en alles was goed met onze uk. Helemaal opgelucht nu want vond het toch best spannend! Wij willen het geslacht niet weten dus het blijft nog even een verrassing...



Wanneer voelden jullie de baby voor t eerst? Ik voel de baby al vanaf week 16 en hij/zij wordt steeds drukker. Vannacht kon ik er gewoon niet van slapen en werd vanmorgen ook weer fijn wakker geschopt. Vind het nu helemaal niet erg maar vraag me af hoe dat over een week of 8 gaat... baby is nu al zo sterk. Zie nu ook steeds vaker m'n buik op en neer gaan en dat is toch best gek! Zit nu pas in week 21.
Alle reacties Link kopieren
Mwbh, gefeliciteerd met de goede echo! Spannend dat je het geslacht nog niet weet! Wij waren echt te nieuwsgierig. Nu nog een naam, dat wordt nog een flinke zoektocht denk ik haha.



Ik voelde de baby ook in week 16 voor het eerst. Heel licht. De laatste dagen krijg ik net als jij af en toe een flinke schop. Gisteren heeft mijn vriend het ook voor het eerst gevoeld. Hij vond het zo leuk, begon er gelijk weer hele verhalen tegen te vertellen, echt ontzettend grappig. Maar die schopjes zijn niet echt comfortabel he? Ik vraag me ook af hoe erg het nog gaat worden, als je het nu al zo goed kan voelen.
Alle reacties Link kopieren
Hee meiden, wat is het stil! Hoe gaat het met jullie?
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week de 21weken echo gehad!

Babygirl is helemaal goedgekeurd.. Ze is 25 cm groot en weegt 467g!



Vind het zooo leuk om haar te voelen bewegen!

31 augustus laatste werkdag! Ik tel stiekem af!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk, gefeliciteerd s17! 31 augustus al laatste werkdag? Wat heerlijk! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? ;) Ik werk nog door tot begin november en ga tijdens mijn verlof op zoek naar een nieuwe baan (parttime, binnen Nederland).
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd s17 en MwBH met jullie goede echo's. Wat fijn dat het goed gaat met de baby's.



Ik voel de kleine ook al vrij lang. Vanaf de 14 week al, maar de laatste twee weken is het veel krachtiger aan het worden. Ik voel hem ook heel vaak, eigenlijk altijd als ik even ga zitten of liggen. Dus het zal er wel weer eentje worden die niet zo van slapen houdt .



Wat lekker s17 dat je 31 augustus al verlof krijgt. Dat is echt heel vroeg. Ik ga 1 oktober met verlof en dat komt ook al lekker dichtbij. Ik begin ook langzaam al wat af te tellen. Zeker omdat het nu vakantie periode is en dat betekent dat het op het werk ook heel erg rustig is. Dus met name september zal nog wat drukker zijn en dan lekker genieten van het verlof.
Alle reacties Link kopieren
Dat is ook lekker op tijd Keet84, heb je vakantie ervoor opgenomen?

Ik ga 6 weken van te voren met verlof, 20 oktober. Was het maar vast zover



Inderdaad fijn dat het allemaal zo goed gaat met de baby's
Alle reacties Link kopieren
Nee niet echt vakantie. Ik werk als zelfstandige en in de praktijk waar ik werk kunnen we alleen per hele maanden opzeggen. Ik vond 1 nov wat te laat, zeker omdat er altijd nog dingen zijn die dan nog gedaan moeten worden. Daarom heb ik er deze keer voor gekomen om het iets ruimer te nemen zodat ik nog ruimte heb om administratieve dingen af te handelen. Wel zo relaxed .

6 weken van te voren is ook lekker, dan heb je thuis nog heerlijk de tijd om te genieten en de laatste dingen in orde te maken.
Alle reacties Link kopieren
Oja dit heb je inderdaad al eerder verteld! Gelijk heb je, lekker hoor!



Ja precies, wil ook nog een hoop baby boeken lezen haha. Nog een aanrader? Ik hoor velen over de Oei ik groei boeken.
Alle reacties Link kopieren
Ja nog een maandje!

Verplichte werkverwijdering ivm met risico beroep en heffen en tillen..

Ben wel blij! Lekker veel tijd om alles rustig inorde te brengen!

Hoelang kunnen jullie na de bevalling thuis blijven?

Hebben jullie recht op borstvoedingsverlof indien je dit geeft?

Ik heb 2 boeken waar ik regelmatig in lees! Een boek waarin de zwangerschap van week tot week beschreven is en een andere van mamabaas (hebben trouwens ook een leuke website!)
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Wat lekker S17. Nog even een maandje werken en dan lekker de tijd om te gaan genieten.



Ik heb verlof van begin oktober tot begin april. Lekker lang, maar van de vorige keer weet ik nog dat de tijd echt voorbij vliegt.



Ik lees geen baby boeken, maar van oei ik groei boek, hoor ik ook veel goede verhalen.
Alle reacties Link kopieren
He meiden! Ik heb eindelijk de tabel bijgewerkt! Ik heb ook de mensen die al meer dan een maand (verder heb ik niet terug gezocht) niet hebben gereageerd verwijderd uit de tabel. Mochten zij dit lezen en weer willen meeschrijven mogen ze natuurlijk weer terug in de tabel!



@ishetwaar: wat een mop, toch een jongen! Gelukkig had je nig geen roze garderobe aangeschaft :-) heb je ondertussen al wat jongensspullen aangeschaft? Of houd je alles neutraal?



@s17: jeetje jij kan gewoon al aftellen naar je verlof! Hoe ver ben je dan? En ik ben dan stiekem wel nieuwsgierig naar wat voor werk je doet



@keet: jij gaat ook eerder met verlof, heerlijk! Maar bedoel je dan dat je die eerste verlofweken nog administratie moet afhandelen?



@mbwh: wat is jouw kindje sterk zeg, als je buik zelfs al beweegt! Heeft je man het ook al gevoeld?



@tess: haha al zin in je verlof?! Vanwege het uitkijken naar de baby of omdat werken zwaar word?



@purple-pillow: al veel roze dingen gekocht?



Ik voel onze zoon ook steeds sterker bewegen, heb hem ook al meermaals tegen mn hand voelen schoppen. Maar als ik mans hand op mn buik leg stopt hij of schopt minder hard want man voelt niks.. Ik heb echt al een flinke buik nu bij 23 weken, ben benieuwd hoe dat bij 37 weken is :-)
Alle reacties Link kopieren
@jomi: Ik durf nog niet zo goed los te gaan omdat ik zeer binnenkort jarig ben en dus nog even wil afwachten wat ik allemaal krijg. Wil je mij trouwens terug zetten in de tabel? Ik ben korter dan een maand geleden nog actief geweest



Verder heb ik afgelopen week weer in het ziekenhuis gelegen met nierstuwing, ditmaal aan beide kanten. Vanwege verschillende fouten van het ziekenhuis heb ik me voortijdig laten ontslaan. Nu lig ik de komende weken op bed/de bank en heeft de gyn de controle weer aangescherpt.



Inmiddels is het bij mij ook zichtbaar dat ik een baby verwacht en ziet het er niet meer uit alsof ik te veel gegeten heb



Hoe gaat het verder met iedereen? Ik vind het wel grappig om te zien dat de topics van de dames die later uitgerekend zijn, sneller gaan
Alle reacties Link kopieren
@jomi: fantastisch werk met de tabel! Bedankt! Duurt toch ook wel ff om alles aan te passen!

Ik tel idd al sterk af.. Moet ook niet veel dagen meer werken.. Ik ben verpleegkundige op een ouderen afdeling in een ziekenhuis! (Iedereen wordt op 6m thuis gezet)

Dus de rust is echt wel welkom.. Heb een tijdje geleden thuis gezeten door veelvuldige harde buiken die pijn deden.. Maar gyn heeft me gerust gesteld..

Besef wel dat ik heel lang thuis ben! Begin ook pas terug te werken op 7 mei (als ik beval op de uitgerekende datum). Wordt extra moeilijk om terug te starten vrees ik!



Hier beweegt de buik ook al stevig als de baby actief is.. Heeft het niet te maken met het feit dat je een kleiner buikje hebt?



De koppigheid van de baby met je hand erop leggen en stoppen met schoppen herken ik ook!



@purple pillow: alvast gefeliciteerd met je verjaardag! Hopelijk volgen er fijne cadeautjes!

Zorg maar goed voor jezelf en het kleintje!
What's meant to be will always find its way. ❤️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven