Uitgerekend begin december 2016

26-03-2016 12:48 614 berichten
Alle reacties Link kopieren
De tabel zit VOL!

Meeschrijven mag natuurlijk altijd.





NaamLeeftijd/lft partnerUitgerekende datumhoeveelste kindjegeslachtKeet8432/4402-12-2016 2e kindjejongenJomi31/37geboren 5-11-20162e kindjejongenTess9026/3301-12-20161e kindjeMeisjesdl8629/2901-12-20162e kindjeVerrassingmbwh28/3010-12-20161e kindjeVerrassingpurple-pillow23/2412-12-20161e kindjemeisjeishetwaar26/2605-12-20161e kindjeJongenS1724/2507-12-20161e kindjeMeisje
Alle reacties Link kopieren
S17, wij gaan voor een modern geboortekaartje. Op onze trouwkaart stond een uiltje, op het geboortekaartje van onze dochter ook dus nu uiteraard ook weer een kaartje met een uil gevonden.. Ja he, een aantal dingen worden moeilijker met die buik, teennagels knippen/lakken, schoenen aandoen, scheren etc.



Fijn zeg dat het met de meeste mama's allemaal nog goed gaat. Voor mij ook de laatste dagen werken, laatste werkdag is op 31 okt. En komt wel erg dichtbij nu.



Vervelend Jomi dat het met jou iets minder gaat! Nog even volhouden hè.



Ishetwaar, gelukkig heb je straks nog even he om te zoeken naar een nieuwe baan, wel fijn dat je er rust bij hebt zeg maar! En ook wel prettig om te horen dat je geen prik hoeft, nu idd. Nog even afwachten of de baby gaat draaien hè.



Ons dochtertje zat in haar kinderstoel bij 7,5 maand ongeveer.



Ik moet ook nog wel redelijk wat regelen/klaarmaken in huis en heb redelijk last van nesteldrang ;) 1 nov. Nog de liggings/groei echo. Ik ben benieuwd
Alle reacties Link kopieren
@jomi, wat vervelend van je bloeddruk. Betekent dit dat je waarschijnlijk eerder ingeleid gaat worden, of hoeft dat nog helemaal niet?

Onze baby kamer blijft idd zo goed als het zelfde. We hebben een kleur muur gekozen die voor zowel een jongen als een meisje goed kan. Wel komt er iets anders aan de muur en halen we de plankjes leeg en komen er spulletjes op te staan voor onze zoon. Maar geen ingrijpende veranderingen dus.

Gaan jullie de baby kamer wel helemaal veranderen? Of krijgt de baby een nieuwe kamer?



@ishetwaar, wat fijn dat je tevreden bent met de voorwaarde waarmee je met je werkgever uit elkaar gaat. Dat lijkt me ook rust geven. Nog een paar weekjes en dan ga je ook lekker met verlof. En nog heerlijk een weekendje weg is ook wel erg lekker. Leuk zo'n verassing.

En wat fijn dat jullie kindje dezelfde bloedgroep heeft, hoef je die vervelende prik te halen.

Bij ons eerste kindje gebruikte we de kinderstoel vanaf dat ze ongeveer 7 maanden oud was. Maar nu hebben we de newborn set van Stokke erbij gekocht zodat de baby er vanaf de geboorte in kan zitten. Dat vindt ik wel zo gezellig als we aan tafel eten. Dan kan de baby er ook bij. En als ze eenmaal hapjes gaan eten (vanaf 4mnd) is het ook wel makkelijk. Het is ook prima vanuit een wipstoel te doen hoor. Maar vanuit de kinderstoel is de hoogte net wat fijner.



Wij hebben ons kaartje ook gevonden. Toen we er eenmaal samen voor gingen zitten had mijn vriend er zo 1 zelf gemaakt. En ik had een hele leuke tekst gevonden. Ben erg blij met het resultaat. We hebben de proefdruk vandaag ontvangen. We passen nog een paar kleine dingen aan en dan kunnen ze straks als de kleine geboren is besteld worden.
Alle reacties Link kopieren
Ishetwaar: fijn dat je na de geboorte niet snel terug aan het werk hoeft!

Maar heb je ergens ook geen stress nu je geen job meer hebt?

Als je al een naam hebt, heb je al veel voor het kaartje heb je nog wat tijd.

Gebeurt dit in NL online, de geboortekaartjes?

Voor jou nog even spannend afwachten of je zoontje wil draaien of niet!

Hoe was het weekendje weg? Romantische vriend heb jij!



Sdl: geweldig dat je al een thema had! Uiltjes vind je nog vaak bij geboortekaartjes!

Voor ons geboortesuiker hebben we een vosje als thema! Erg schattig allemaal!

Aftellen naar je laatste werkdag! Komt echt wel dichtbij nu!

Ik heb helemaal geen nesteldrang! (Om te poetsen enzo) jammer! Had er zo op gehoopt! Vriend wil nu wel veel meer inorde brengen! Heb echt heel veel geluk met hem! Is super lief voor me al gedurende de gehele zwangerschap!



Keet: wij hebben bij de stokke steps ook de wipper genomen die je gebruikt als newbornset! Denk dat het idd leuk is je kleintje meer te betrekken bij alles!

Leuk dat de beslissingen voor het kaartje ook achter de rug is! Weer iets om af te vinken van het lijstje!



Ik ben momenteel bezig met het wassen en strijken van de babykleertjes! Leuke bezigheid maar merk dat ik niet super lang in dezelfde positie kan blijven!

Ik heb afgelopen weekend een bellyshoot laten doen! Zoo benieuwd naar het resultaat!! Binnen 2 weken zullen de foto's bewerkt zijn! Spannend afwachten dus!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
@sdl: Jouw laatste werkdag is ook al bijna! Nog maar 2 weekjes! Ben je er inmiddels ook wel aan toe?



@Keet84: wat cool dat jouw vriend zelf een kaartje heeft gemaakt! Zo persoonlijk, erg leuk



@s17: Ik ben niet gestrest over het werk gelukkig. Als het echt niet anders kan heb ik recht op een uitkering na mijn verlof, maar ik ga natuurlijk al eerder wat zoeken. Heb er wel vertrouwen in dat ik iets moet kunnen vinden straks.



We zijn van het weekend een nachtje naar de Ardennen geweest. Het was zulk heerlijk weer en we hebben er echt van genoten samen. Heb gisteren ruim 10 km gewandeld en geklommen, misschien iets te veel van het goeie want ik had flink bekkenpijn toen ik thuis kwam haha. Maar eerlijk, het was echt de moeite waard en mijn bekken voelt vandaag gelukkig weer normaal!



Wat spannend, zo'n bellyshoot! Ik kan me voorstellen dat je niet kunt wachten om het resultaat te bewonderen. Ga je een mooie afdruk maken om op te hangen in huis?
Alle reacties Link kopieren
Grappig zeg s17 dat jij helemaal geen last hebt van nesteldrang. Mijn man wordt al helemaal gek van me volgens mij. Haha. Ik merk ook dat ik last heb van mn hormonen (waar ik normaal totaal geen last van heb). Leuk zeg je bellyshoot. Nu dus nog even afwachten.



Hebben meerdere van jullie al last van voorweeen? Ik heb toevallig vanacht 2 uur wakker gelegen.



Wat ben je actief geweest zeg ishetwaar ik ken het hoor dat je af en toe te ver gaat he. Maar als de pijntjes de dag erna weg zijn is er niks aan de hand



Mijn laatste werkdag is idd. Al bijna. Ben er eigenlijk nog niet echt mee bezig. De gedachte om weer te "moeten" bevallen spookt wel vaker door mn hoeft moet ik zeggen en ik word er een beetje nerveus van..
Alle reacties Link kopieren
Ishetwaar: je vind inderdaad wel een job! Je kan eenmaal als je je terug goed genoeg voelt na de bevalling rustig beginnen uitkijken en het echt op jou tempo doen! Ook wel een leuk gevoel dat als het een "moeilijke" baby is, je een beetje extra tijd kan nemen!

Wow 10 km gewandeld.. Ik denk niet dat ik het nog zou kunnen.. Als ik langere afstanden doe heb ik altijd het gevoel dat ik m'n buik moet vasthouden omdat het dan drukt..

Wel leuk dat jullie nog eens hebben genoten met jullie 2tjes!

De bellyshoot is om te verwerken in een fotoboek over de zwangerschap!

Ik hecht heel veel belang aan fotoboeken! Er gaan zoveel foto's verloren.. Tegenwoordig staat alles op computer en bekijk je het niet meer..

Ik vind het super gezellig om op zondagmiddag eens in een fotoboek te bladeren en herinneringen op te halen!



Sdl: idd raar hoe vrouwen zo verschillend een zwangerschap doormaken! Maar ik denk dat het bij mij ook komt doordat ik al lang ni meer werk en een beetje lui geworden ben!

(Het is niet dat ik hier hele dagen niets doe! Het noodzakelijke doe ik zeker: heb begin deze week het gras nog afgereden en dergelijke, boven eens onder handen genomen,.. Maar dat zijn dingen die ik anders ook zou doen!)



Hier nog geen voorweeen gehad.. Is dat niet erg vroeg?

Ik zou trouwens niet weten hoe ze voelen, maar merk het wel als het zover is!

Jammer dat je er zo tegenop kijkt om te bevallen! Bij een eerste is het zalig gezien je niet weet waar je voor staat.. Kan me wel voorstellen dat het bij een 2de anders is!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
@keet: fijn dat het gelukt Is met het kaartje! Dat geeft vast rust, of niet?

Heb je nu echt jongens dingen toegevoegd aan de babykamer?



@sdl: nesteldrang lees ik, trek je dat wel, werken en schoonmaken en een kleine? En al voorweeën lees ik. Ik heb af en toe wel krampjes Ja, en harde buiken als ik moet plassen :-)



@S17: leuk dat vosjes thema! Komt het nog ergens anders in terug of alleen op de geboorte suikers? En gras rijden, bedoel je dan maaien? Is dat niet zwaar? En wat voor bellyshoot heb je gedaan, met blote buik of met kleding?



@ishetwaar: jeetje wat ben jij actief! 10 km kan ik echt niet meer wandelen, krijg dan echt last van mn banden en harde buiken. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik daar bij mn eerste zwangerschap ook geen last van Had tot 34 weken (toen Was hij ingedaald). Bijzonder hè, zo'n laatste weekend weg met zn tweeën..



Hier: de babykamer begint eindelijk op te schieten! Morgen ga ik de meubels erin zetten en de kasten vullen. Deze baby krijgt inderdaad een nieuwe kamer, onze oudste Is in zn eigen kamer gebleven. Alle kleertjes en textiel heb ik al gewassen en gestreken dus het kan zo de kast in.

Mn bloeddruk blijft tot nu toe goed, dus vooralsnog hangen er geen consequenties aan als medicatie of inleiding. Maar ik weet niet hoe het over een paar weken Is....
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het s17. Als ik langer loop voelt mn buik ook zwaar aan en heb ik de neiging om hem vast te houden/te ondersteunen. Vorige week kreeg ik zelfs harde buiken toen ik even aan het wandelen was en moest ik even gaan zitten.



Ik ben ook echt wel van de fotoboek, zojuist het boek afgemaakt van het eerste jaar van ons dochtertje. Erg leuk!



Ik moet ook zeggen dat de ene zwangerschap de andere niet is hè. Bij mn vorige zwangerschap kon ik veel beter mn rust af en toe pakken en nu heb ik dat gewoon (nog) niet in me. Voorweeen kunnen eerder voorkomen bij een volgende zwangerschap begreep ik dus volgens mij geen probleem. Vanavond heb ik een uitgebreide afspraak bij de verloskundige (met partner) om de bevalling door te spreken, bepaalde wensen/angsten etc bespreken ze dan met je.



Is het gelukt met de kinderkamer Jomi? Alles af nu? Ik ga volgende week beginnen met wassen etc die harde buiken waar je het over had met plassen herken ik ook wel. Vooral snachts. En ik slaap erg slecht momenteel.
Alle reacties Link kopieren
Even een vraagje!

Ik was gisteren (voor de zoveelste keer) in een babyspeciaalzaak en was opzoek naar een borstvoedingssjaal. Ik had ergens gelezen dat dit een handig iets was.

Nu aan de mama's die al borstvoeding gegeven hebben: heb je dit echt nodig? Of is het iets verloren dat snel in een kast beland?

Zon sjaal koste 55euro! Veel voor een simpele sjaal met knopen!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
@S17, ik zou er zelf even mee wachten mijn idee was ook bij ons eerste kindje borstvoeding te geven en had me hier helemaal op ingesteld. (Nieteens over nagedacht dat het miss. Niet zou lukken). Na 4 dagen moest ik hier toch mee stoppen omdat het niet lukte en dan is het zonde hè om veel geld aan zulke dingen uit te geven. Hetzelfde mbt speciale bh's voor borstvoeding enzo. Ik had er 2 gehaald van te voren en je kan ze altijd bijhalen.
Alle reacties Link kopieren
@s17: borstvoedingssjaal? Nog nooit van gehoord! Ik nam vaak een XXL hydrofieldoek mee die ik over mn schouder drapeerde. En die doeken heb je al voor 3 euro bij action :-) Hema verkoopt ze ook. Babyzaken ook, maar daar zijn ze iets duurder, maar onder de 20 euro kun je zeker slagen!

Hoe is het verder met je?



@sdl86: de babykamer is helemaal klaar muv de afwerking. Er mist nog een behangrand/band en de plank moet nog worden opgehangen boven de commode maar daar wachten we even mee tot we zeker weten dat deze opstelling handig is. Maar dat zijn 2 dingen waar ik me niet druk om kan maken, zn bed is opgemaakt en alles is gewassen dus we zijn er klaar voor!

Kan je je niet toegeven aan rust nemen omdat het nog zo goed gaat of omdat je dingen moet/wilt doen?



Ik merk echt dat ik het nu fysiek zwaarder vind dan de eerste keer. Heb veel last van harde buiken, vooral s avonds. Morgen 36 weken, dus ik begin vast met aftellen
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ik kan er weer in, ik heb een tijd niet kunnen inloggen dus kon niet reageren op jullie berichten.



Fijn dat de baby kamer nu zo goed als klaar is Jomi. Het aftellen kan nu idd wel beginnen. Is jullie eerste kindje voor de uitgerekende datum geboren?

Ik ben nog bezig met de baby kamer. Vooral met opruimen en idd wat persoonlijke (jongens) dingetjes toevoegen. De kamer voor onze dochter is nu wel echt helemaal af en ze slaapt al een week in het grote bed. Ik ben happy met het eindresultaat.



S17 ik heb ook geen ervaring met een voedingssjaal. Ik ging meestal even ergens apart zitten of als ik thuis was met vertrouwde mensen, voeden ik de baby gewoon zonder doek of sjaal er overeen.



Hoe gaat het met ideeën? ik begin ook wel echt te merken dat ik nog maar 4.5 week hoef. Vooral met harde buiken in de avond, ik begin veel minder mobiel te worden, ben snel buiten adem en ben weer vaker misselijk. Maar toch is het tot nu toe een makkelijkere zwangerschap dan bij mijn dochter. toen kon ik met deze termijn echt niet veel meer. Nu doe ik alles nog gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Fijn zeg Jomi dat de kamer klaar is. Geeft toch wel rust hè. Wij zijn er nog druk mee bezig. Vandaag krijg ik Hulp van mn moeder met strijken en spullen verplaatsen/beetje poetsen etc. Alleen nu was ons dochtertje aan het overgeven gisteravond, wel goed geslapen dus ik hoop dat het meevalt met haar ;)



Goed nieuws keet dat je dochtertje al over is in haar grote bed, wij willen dat as. Weekend gaan proberen. (Wel ledikantje nog dan maar wel andere kamer). Ik ben benieuwd .. ook wel prettig dat deze zwangerschap beter gaat dan hè. Ik vind hem juist zwaarder maar komt ook door onze kleine meid en het vele tillen denk ik.



Ik heb toevallig gister de liggingsecho/groei echo gehad. Kindje ligt goed en schatting bij 40 weken zou 3,3 kilo zijn. Nou ik ben benieuwd want ze zitten er toch regelmatig naast. Toch wel fijn om de baby nog 1x te zien. Hij/zij heeft haartjes dus dat is wel schattig.
Alle reacties Link kopieren
Sdl: bedankt voor de tip! Idd borstvoeding kan nog altijd mislukken en dan heb ik al helemaal niets aan doe sjaal..

Bh's heb ik er wel al 3.. Deze heb ik gekocht gezien de Bh's van voor de zwangerschap echt niet meer pasten!

Leuk dat de echo zo goed was! Laatste echo van deze baby neem ik aan? Heb je er een dubbel gevoel bij?



Jomi: bedankt voor de tip met de hydrofieldoek! Kan idd handig zijn om mee te starten!!

Leuk dat je klaar bent met het kamertje!

Jij bent de eerste volgens uitgerekende datum die zou bevallen! Minder dan 4 weken! Spannend! Hopelijk mag alles goed verlopen! Met hoeveel weken ben je vorige keer bevallen?



Keet: hoe ging de overschakeling naar het grote bed?

Leuk dat je nog veel zelf kan! Het einde van de zwangerschap komt echt in zicht! Stilaan kunnen we beginnen aftellen naar de ontmoeting met onze baby'tjes!!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
@keet: fijn dat de kamer van je dochter naar je zin geworden Is! Hoe vind ze het grote bed, Is ze trots? Hoe oud is jullie dochter nu?



@sdl: dat Is een mooi gewicht wat ze schatten! Hoe groot Was jullie eerste, en bij welke termijn? Ik kan me voorstellen dat t voor jou zwaar Is, met zo'n kleintje die je nog veel moet optillen! Is het gisteren gelukt met de spullen wassen en voorbereiden? Is het naar je zin geworden?



@S17: heb je gelijk voedingsbhs gekocht in het begin van je zwangerschap? Want je borsten kunnen ook nog groter worden als je gaat voeden. Maar dan heb je in elk geval iets om mee te beginnen :-)



Ik ben vorige keer bevallen bij 36+4, toen ben ik ingeleid vanwege hoge bloeddruk. Zoon Was toen 2700 gram. Deze keer willen de artsen me niet voorbij de 40 weken laten komen, dus zal weer worden ingeleid als de baby zich niet zelf eerder meld. Ben heel benieuwd hoe groot deze baby zal zijn, heb het gevoel dat ie flink Is, mn buik zit echt in de weg :-) Wanneer ik zal worden ingeleid weet ik nog niet. Bloeddruk begint weer iets te stijgen dus ik vind het spannend worden..
Alle reacties Link kopieren
@S17 de omschakeling naar het grote bed ging best goed. Ze was al vaak op de kamer geweest tijdens het klussen en iedere avond gingen we even op haar nieuwe kamer kijken voor hij echt klaar was. Onze dochter is sowieso een vreselijk slechte slaper dus we zijn altijd lang bezig voor ze slaapt. De eerste avond is ze er na een half uur al uitgevallen ondanks dat we alles dicht hadden gelegd met kussens en met zo,n plankje aan de zijkant. Maar dat is de enige keer geweest. Ze slaapt nu ruimt 1,5 week in haar nieuwe bed. Ze ligt wel in de breedte in bed. Het bed is 120 cm breed en 200 lang dus echt een groot bed. Ze is wel echt trots op haar grote bed.



@sdl; ik ben het met je eens dat de zwangerschap zwaarder is doordat er al een kleintje rondloopt. Die niet meer tussen de middag wil slapen en nog wel regelmatig opgetild kan worden en dat is niet handig met zo'n dikke buik.

Maar qua echte zwangerschapskwalen gaat het deze zwangerschap wel beter.



@Jomi, dan begint het bij jou echt spannend te worden en je weet ook zeker dat hij niet 5 dec geboren wordt. Bij mij gaven ze vorige week bij de liggings-echo aan dat de kleine nu al 2,5 kg woog dus benieuwd hoe flink hij straks is. Mijn dochter is geboren met 39.3 weken en ze woog 3735 gr.

Ze is nu 21 maanden. Ben zo benieuwd hoe dat straks gaat als haar broertje echt geboren is. Ze vindt al die baby spullen maar wat interessant (maar dan vooral voor haar zelf )
Alle reacties Link kopieren
@S17, klopt was idd. De laatste echo dus toch wel speciaal. Ik herken het, ik heb nu af en toe ook een voedingsbh aan omdat niet alles meer past.



@Jomi, ons dochtertje woog 2995 bij de geboorte. Ik was toen 39 + 3 dagen. Mijn man woog bij de geboorte 4800, dus ik ben altijd een beetje bang voor een grote baby ;) spannend zeg Jomi dat jullie baby waarschijnlijk eerder zal komen zeg. Wat is je bloeddruk nu? In mijn eerste zwangerschap was hij ook hoger.



Ik ben helaas nog niet helemaal klaar met wassen/strijken en klaar zijn voor de baby. Ons dochtertje is toch wel echt ziek dus veel aan het zorgen geweest en sinds vandaag heb ik ook buikgriep :( erg vervelend met zo'n dikke buik en drukke baby moet ik zeggen. Hopelijk ben ik snel weer opgeknapt en laat de bevalling nog lekker even op zich wachten. (Normaal ben ik echt nooit ziek dus even omschakelen nu).



@keet, fijn zeg dat ze al in haar grote bed slaapt. Dan lijkt ze vast opeens weer erg klein in zo'n groot bed. Ik kan me voorstellen dat je benieuwd bent hoe ze straks gaat reageren op de baby ons dochtertje is nu 15 maanden en nog net iets te klein om het allemaal door te hebben denk ik. Ze vindt het vooral erg leuk om op mn buik te klimmen. Haha.
Alle reacties Link kopieren
Jomi: ja als ik toch nieuwe bh's moest kopen dacht ik dat het beter was om direct een voedingsbh te kopen! We zien wel of ik er binnenkort nog in pas of niet!

Ik hoop zo hard dat het lukt om borstvoeding te geven!

Volgen ze je extra op vanwege je bloeddruk?

Spannend afwachten voor jou!



Keet: zo lief dat ze elke avond ging kijken! Ze zal best wel trots zijn!! Leuk dat ze direct echt een groot bed krijgt.. Zal het allemaal mss een beetje verzachten dat ze binnenkort de aandacht zal moeten delen? Denk je dat ze er goed mee zal omgaan?



Sdl: je hebt toch nog tijd genoeg om te wassen en strijken? En zo niet: er zullen vast mensen genoeg zijn die het voor jou willen doen!

Snap wel dat het stress kan geven wetende dat je nog vanalles moet doen!

Buikgriep met deze termijn moet echt niet fijn zijn! Hopelijk heb je nog tijd om te bekomen zodat je binnenkort met wat meer energie aan de bevalling kan beginnen! Ben je ondertussen al wat beter?



Ik heb met 35 weken eindelijk het gevoel van trimester 3! Ik wil zoveel doen en kuisen! (Gelukkig lukt dat echt nog goed! Gisteren grote kuis in de badkamer gehouden!)

Ik verwacht binnenkort nog een hoop stof op onze boven verdieping: op onze slaapkamer komen er nog inbouwkasten! Hoop dat ze er staan voor de baby er is!



Snachts kan ik maar moeilijk een goede slaaphouding vinden dus veel draaien!
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



@sdl86: hoe bevalt het verlof? Wat naar dat je dochtertje zo ziek is! Dat zal nu inderdaad wel extra zwaar voor je zijn. Grappig om te lezen hoe zij er mee om gaat en dat ze lekker met je buik aan het spelen is. Het lijkt me zo bijzonder als je tweede er straks is om te zien hoe ze op elkaar reageren.



@s17: Heb je je fotoboek al binnen? Is hij leuk geworden? Ik had trouwens ook nog nooit van een borstvoedingssjaal gehoord. Ik leer elke dag weer wat bij hahaha. Hier ook net 2 voedingsbh's binnen! Ik moest wel even aan het idee wennen en we hebben er vooral even heel erg om gelachen toen ik ze voor het eerst aan had. Vriend vindt het borstvoedingsflapje toch ook wel erg interessant



@jomi: spannend zeg. Voor jou gaat het inderdaad zeker niet lang meer duren, je zou zo maar eens de eerste van ons allemaal kunnen zijn!



@Keet84: Fijn dat je minder zwangerschapskwaaltjes hebt. Toch lijkt het me idd een hele andere ervaring dan de eerste keer met je andere kindje er bij.



Hier gaat het sinds een paar weken een stuk minder. Heb de hele zwangerschap geen hoofdpijntje gehad, maar sinds 3 weken heb ik meerdere keren per week migraine met aura. Ik wist het niet, maar dit schijnt bij veel vrouwen met mijn type migraine te kunnen gebeuren aan het einde van de zwangerschap. Vandaag is echter mijn laatste werkdag en neem ik hier afscheid, dat zal wel wat rust brengen en dan is het in ieder geval iets minder erg als je er even doorheen zit.



Verder ligt de baby nog steeds (al zeker 6 weken) in onvolkomen stuit. Volgende week donderdag gaan we naar het ziekenhuis voor een versiepoging, waar 2 mensen dus onder leiding van een gynaecoloog gaan proberen mijn kindje vanaf de buitenkant met het hoofdje naar beneden te draaien (50% kans). Ik hoop zo erg dat het lukt, want ik wil echt zo graag natuurlijk bevallen. Merk dat ik echt verdrietig word van het idee dat dat misschien straks geen mogelijkheid meer is. :(
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Ik heb ook weer even bijgelezen. Een hoop gebeurd hier waardoor zelfs het lezen erbij inschiet... laat staan reageren.



Ishetwaar; wat vervelend van die hoofdpijn zeg. Nu vooral in de laatste weken en dan toch nog zo'n vervelende kwaal erbij. Hopelijk kun je vanaf nu wat meer rust nemen en wie weet draait jullie baby dan ook nog eens vanzelf. Anders hoop ik dat de draaipoging gaat lukken! Zou mooi zijn als je dan toch alsnog natuurlijk kunt bevallen zoals je graag wilt. Kan me heel goed voorstellen dat het je verdrietig maakt omdat het anders kan lopen dan 'verwacht'...



Sdl, Keet & Jomi; respect hoor, nog een kleintje rond hebben lopen! Vooral nu in laatste weken vd zwangerschap kan ik me goed voorstellen hoe zwaar het soms is. Vooral als ze dan ziek zijn, of even een off dagje hebben. Maar binnenkort een tweede mini erbij... dat is dan dubbel genieten



S17; hier zijn de nachten ook steeds moeilijker door te komen! Haha draaien wordt steeds moeilijker en zwaarder en dan al dat plassen. Ik moet er snachts minimaal 5 x uit, en dan moet ik ook echt plassen!



Hier; op dit moment heeeeel rustig aan met helaas verplichte bedrust. Vorige week in het ziekenhuis gelegen incl. weeën remmers en long rijping medicatie. Het leek erop of de bevalling begonnen was en dat was met 33.5 nog echt niet te bedoeling. Daarbij heb ik sindsdien al 2 cm ontsluiting dus het is nu vooral hopen dat onze uk nog 2 weken blijft zitten. Bij precies 37 weken mag die van mij wel geboren worden :D Gelukkig werd het daarna weer wat rustiger en zwakten de krampen wat af en ging de regelmaat er ook uit. Maar sinds gisteren dus weer echt heel onrustig in m'n buik en de baby steeds minder beweeglijk. Ik ben benieuwd of dat een voorteken is of niet... maar hoop dus echt nog niet! Morgen precies 35 weken....
Alle reacties Link kopieren
@S17, het gaat gelukkig weer iets beter. Nu weer aansterken hè. Je hebt gelijk hoor. Ik heb tijd zat om te wassen/poetsen etc als de baby nog een paar weekjes blijft zitten. Ik vraag me alleen af of dat ook het geval gaat zijn ;) je weet het nooit hè.



Vervelend zeg ishetwaar van de hoofdpijn. Lijkt me echt pittig zo. En alvast veel succes in het ziekenhuis. Hopelijk krijgen ze het voor elkaar hè.



Jeetje zeg mbwh. Dat was schrikken zeg. Lig je opeens in het ziekenhuis. Hopelijk blijft het nu even rustig en is het te rekken tot de 37 weken. Spannend zeg!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje mwbh dat is wel heftig zeg. Fijn dat de kleine nog even is blijven zitten en hopelijk blijft dat ook nog even zo tot minimaal de 37 weken.



@ishetwaar, kan me voorstellen dat het niet fijn is om te horen als je kindje nog in de stuit ligt. Hopelijk draait hij nog uit zichzelf of kunnen ze hem draaien. Ben je zenuwachtig voor donderdag?

Hoe was je laatste werkdag geweest? en hoe gaat het nu met je hoofdpijn?



Ik merk ook dat de laatste weken echt zwaarder worden. Heb veel last van voorweeen en harde buiken, dus ben ook echt benieuwd hoe lang de kleine het nog leuk vindt binnen. Maar goed ik weet ook dat het nog best een aantal weken kan duren. Dus we wachten het maar gewoon af.
Alle reacties Link kopieren
Ishetwaar: ja ik heb de foto's na 3 weken eindelijk ontvangen.. Viel een klein beetje tegen.. Maar goed er zitten 1a2 hele mooie tussen!

Goed dat je er eens mee kan lachen! Ik moet wel zeggen dat ik echt elegante modelletjes heb gevonden!!

Hoe is het met de migraine? Jammer dat niemand je hier vooraf had voor gewaarschuwd!

Hopelijk lukt de draaiing donderdag en valt de poging voor jou ook wat mee..



Mbwh: hoe gaat het met jou? Is alles klaar voor de baby? De verplichte rust komt wrs onverwacht.. Hopelijk blijft de baby idd zitten tot 37 weken! Vanaf dan mogen jullie gewoon thuis bevallen zeker?



Sdl: lukt het om een middagedutje te doen? Zodat je weer voldoende fut hebt tegen de bevalling? Denken ze dat de baby vroeger zal komen? Maar idd in de laatste maand kan elke dag de laatste zijn dat je zwanger bent! Hoop voor jou dat je toch nog even op krachten kan komen!



Keet: spannend zoveel voorweeen en harde buiken!

Benieuwd wanneer de eerste forumbaby zal geboren worden!



Ik ben vandaag bij de zwangerschapscoach geweest en ze heeft snel een echo gemaakt! Ons meisje was wakker geworden van de koude gel op m'n buik en was zo vrolijk aan het bewegen! Zalig om te zien! Zat heel de tijd met haar handje in de mond, bewoog armen en benen.

Ze heeft zelfs toen ze coach iets wou tonen haar hand voor de echo gehouden! Lekker koppig
What's meant to be will always find its way. ❤️
Alle reacties Link kopieren
@s17, fijn zeg dat je nog een echo gehad hebt. Altijd prettig om je kindje nog even te zien en helemaal als het wakker is hè



Ik heb zelf het gevoel dat de baby eerder komt. Maar het is een gevoel hè dus het zegt uiteraard niks. Ik heb gister toevallig doorgebracht in het ziekenhuis met een te hoge bloeddruk :( veel voorweeen gehad de gehele dag. Gelukkig is bloeddruk weer wel gedaald en mocht ik naar huis. Helaas wel een beetje geschrokken omdat de baby een sterrenkijker is. Hopelijk gaat dit nog veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Oh nee! Wordt je nu extra opgevolgd ivm je hoge bloeddruk?

Idd schrikken een sterrenkijkertje! Mag je dan nog thuis bevallen?

Hevige dag geweest voor jou!
What's meant to be will always find its way. ❤️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven