uitgerekend in december wie ook?

03-06-2016 11:03 484 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan we weer verder



NaamLeeftijd1e, 2e..kindje Gestopt sindsGeslachtUitgerekende dataBijzonderhedenHelena630/352e03-2016meisje05-12-2016bevallen 01-12-2016Nijntje30/302e03-2016meisje19-12-2016bevallen 23-12-2016Lilly198035/461e08-2014meisje08-12-2016bevallen 07-12-2016Gatekeeper33/322ejongen09-12-2016bevallen 29-11-2016Duufje38/421e2013meisje13-12-2016bevallen 12-12-2016
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Gatekeeper, ik hoop toch echt dat dit ons niet overkomt. Wat een ellende..

De logopediste heeft nu alles geprobeerd wat mogelijk was. Niets hielp. Laatste redmiddel wordt de ostheopaat. Daar mogen we as maandag naar toe. Gelukkig merken we wel dat ze nu weer langzaam ietsje meer gaat drinken dan de afgelopen dagen. Al is dat nog steeds niet genoeg. Ik zou heel graag 6 maanden alleen maar moedermelk geven, maar denk dat ik blij ben als ik met 4 maanden met rijstebloem kan beginnen!!! En misschien nog andere hapjes met wat extra calorieën..

maar jeetje, 14 uur slapen is wel echt heel lang! Maren slaapt max 4-5 uur achter elkaar. Dan wordt ze toch wel wakker van de honger en drinkt dan gretig... welliswaar slechts een kleine hoeveelheid.. maar toch... blij dat ze nog wel honger heeft.

Ik hou jullie op de hoogte.
It's better to arrive late, then to arrive ugly.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het nu helena met Maren? Inmiddels een paar weken verder...

En hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Hier zit de eerste werkweek er weer op. Alsof ik nooit weg ben geweest. ZL gedraagt zich voorbeeldig op t Kdv. Slaapt daar van voeding tot voeding, doet hij thuis niet hoor.



Aankomende week is hij alweer 4 maanden.



Hij zit inmiddels in mt 68 en we gaan binnenkort starten met fruithapjes. Leuk weer!!



Hoe is t met de rest vd dames?
Alle reacties Link kopieren
Gatekeeper wat fijn dat het goed gaat op het KDV! Went weer snel he het werken. Maatje 68 alweer. Madelief groeit ook steeds meer richting die maat. Ze krijgt zo’n heerlijke bolle toet en dikke armpjes en beentjes hihi.



Helena, ben inderdaad ook benieuwd hoe het bij jou en Maren gaat na je laatste berichten…



Kleinschaapje hoe is het bij jou?



Nijntje en bij jou? Vooral van jou tijdje niets gelezen, hopelijk alles ok!



Hier gaat alles goed! Alhoewel de kleine meid de laatste twee dagen ineens weer ’s nachts wakker wordt 2x. Volgens mij gaan we ook richting een sprongetje toch? Ze is woensdag 16 weken… Misschien is het dat?

Ik ben nog steeds wel erg vermoeid. Heb laatst bloed laten prikken en daar kwam ijzer- en vitamine D tekort uit. Nog wel een goed HB, maar goed, ijzer moet wel omhoog anders krijg ik wel bloedarmoede. Misschien trekt borstvoeding toch meer energie, alhoewel ik niet afval. Nog 1 maandje fulltime borstvoeding en dan begin ik me einde van de middag 1 voeding te vervangen weer kunstvoeding. Enerzijds best moeilijk, maar ik heb het langer volgehouden dan ik had gedacht. Ennn ik wil in september beginnen aan de terugplaatsingen van de embryo’s dus dan moet ik wel een (regelmatige) cyclus hebben voor die tijd,dus stoppen met borstvoeding. Volgende week dinsdag 4 april eerste afspraak in het ziekenhuis om te bespreken, best spannend!

De kleine meid begon gisteren met heel hard schaterlachen als ik een bepaald gek geluidje maak, echt achter elkaar. Zoooo leuk, mijn hart die smolt echt dames . Ze ligt ook echt te brabbelen, soms ook ineens ’s nachts in het donker , zo lief! Elke dag wordt alleen maar leuker.
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Sorry dat ik zolang niets van me heb laten horen!

Maar geen bericht is goed bericht zullen we maar zeggen want het gaat hier allemaal erg goed.



Ik kan alleen maar genieten van Kate, ik ben gewoon ontzettend verliefd en zit met haar nog steeds heel erg op een roze wolk.

Ze doet het fantastisch, is helemaal bijgetrokken na de operatie... ze is altijd vrolijk, groeit als kool (15wk, 59cm, 6100gram) en ontwikkelt zich razend snel (te snel als je het mij vraagt), ze is een heel makkelijk kind, vindt haar box geweldig en is snel tevreden. Heeft al geleerd zelf in slaap te vallen, maar vindt het heerlijk om bij ons in de draagzak te zitten, ze is een echt duimelotje zo lief



Ik geef nog steeds borstvoeding en ook dat loopt super, ik geniet er onwijs van (ook omdat het bij m'n zoontje toen allemaal in de soep liep ben ik zo blij dat het nu goed gaat).



Inmiddels ben ik weer aan het werk en tja daar baal ik van, want ik had nog wel thuis willen blijven. Ik vind het pittig om weer te werken en zeker met het kolven er nog bij, maar het gaat wel allemaal. Ze wilde ineens 2 weken voordat ik weer begon se fles niet niet meer, dat was even stressen maar nu drinkt ze m wel alleen als ik er niet ben haha. Duidelijke voorkeur madammetje



Ze slaapt nog njet door dus dat maakt het nog wat zwaarder op werkdagen, tot vorige week kwam ze nog om de 3u voor voeding, ik begon wel een zombie te worden, maar sinds deze week zit ze op 6 voedingen en slaapt ze savonds en snachts meer uur achter elkaar, hoera!

Ze gaat mee in t ritme van dr broer, naar boven omkleden en m'n vriend brengt dan m'n zoon naar bed en ik ga rond 20:00 Kate op bed voeden en daarna gaat ze lekker slapen. Ze slaapt nog steeds naast me in de cosleeper, heerlijk.

Ze komt nu sinds deze week nog maar 1x snachts voor voeding en ze heeft nu al 1x doorgeslapen van 20:30-5:00!



Door de gebroken nachten ging ik de afgelopen tijd tegelijk met de kids naar bed anders hield ik het niet vol.

We hebben naast Kate onze handen vol aan onze bijna 4 jarige. Die verkent enorm z'n grenzen en vraagt veel aandacht. Wel is ie heel erg lief voor z'n zusje. Bijzonder hoor om die band tussen broer en zus te zien, Kate adoreert haar broer echt! En Noud is zo begaan met haar.



Pff nou heel verhaal, ik heb aardig wat terug te lezen haha dus dat ga ik even doen :-)
Alle reacties Link kopieren
Nijntje wat onwijs fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie! Vroeg me echt al af hoe het bij jullie verging. Wat heerlijk dat de borstvoeding goed gaat! Hier idem, echt genieten he. Wat bijzonder dat Kate ineens ook de fles niet wilde, ons meisje weigerde ook ineens een week van tevoren! Bij ons hielp het om over te gaan op de Avent flessen, we hadden eerst van Medela. Gelukkig is het bij jullie ook opgelost, ik zat er ook over in. Werken valt tegen he. Hier ook… het kolven gaat me wel makkelijk af nu na een paar weken, maar ik vind het weg zijn bij de kleine erg moeilijk soms.

Fijn dat de nachten beter gaan! M heeft vanaf 8 weken tot 15 weken de nachten volledig doorgeslapen en twee weken geleden sloeg dat ineens om. Ze kwam ineens weer 1 of 2x!! Echt even wennen… gelukkig drinkt ze wel snel en kan ik haar snel terugleggen en slaapt ze gelijk door. Inmiddels komt ze nu 1x en hoop dat het binnenkort weer verandert, maar anders ook geen ramp!

Wat leuk dat het zo goed gaat tussen broer en zus , lijk me voor Noud ook een enorme verandering zo. gelukkig is hij er alleen maar blij mee





Ik ben zelf erg moe geweest, paar weken geleden bloed laten prikken, ijzer- en vitamine D tekort. Inmiddels voel ik me steeds meer iets beter. Ben vorige week bij de gynaecoloog geweest voor het opstarten van het IVF traject daar. Vanaf september gaan we de ingevroren embryo’s terugplaatsen in mijn natuurlijke cyclus mits ze goed ontdooien natuurlijk. Erg spannend! Gyn gaf aan dat ik met borstvoeding door kan gaan mits ik een eigen cyclus heb. Ben wel 2x aan het bloeden geweest in 3 maanden tijd, dus vermoed dat er iets aan het ontwikkelen is van een cyclus. Weet alleen zelf nog niet wat ik wil. We hebben met IVF toch wel een beperkt aantal kansen die ik wel optimaal wil benutten. Ik vind het dus ook nog moeilijk om te stoppen met borstvoeding, geniet er zo van, maar wil ook verder! Dus denk eraan ergens in juni te gaan afbouwen langzaam.



Gisteren naar consultatiebureau geweest, M weegt 7115 gram en is 64 cm. Ze zit iets boven het gemiddelde, doet het super goed!! Voor de rest is het zo’n vrolijke meid, altijd lachen, zo leuk! Hier dus ook nog steeds op een mooie grote roze wolk!

In de avond leg ik haar wel op bed, maar ze wordt al vrij snel weer wakker en wilt nog niet echt gaan slapen dan. Ze is dan toch iets onrustiger. Voor de rest is ze gek op haar babygym, daar ligt ze hele dagen onder te brabbelen/zingen/gillen, super leuk! Wij mogen nu gaan beginnen met fruit- en groentehapje. Erg leuk!

Ook erg leuk om te zien hoe ze per week verandert. Elke week doet ze wel ineens wat anders!

Trouwens gisteren 3e vaccinatie gekregen en brullen, veel erger dan vorige keren, zo zielig! Ze had ’s middags ook verhoging voor het eerst en was erg hangerig. Lekker knuffelen en een zetpilletje deed wonderen!

M. heeft nu ook maat 68, even slikken weer maatje 62 opbergen, maar goede reden voor moeders om te gaan shoppen!



Gatekeeper hoe zijn de hapjes bij jou gegaan?



En ik ben natuurlijk benieuwd hoe het bij de anderen gaat!
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve meiden! Ik ben erg benieuwd hoe het bij jullie gaat...
Hier alles goed, dinsdag weer naar consultatiebureau. Kleine meid groeit goed, gaat nu naar maat 74 onderhand. Geef nog steeds borstvoeding, wil in augustus gaan afbouwen.
Het is een heerlijke vrolijke meid. Ze is de laatste dagen suuuper onrustig, wil niet naar bed. Ook overdag niet. Hebben wel ontdekt dat 1 tandje door is, gelijk helemaal trots ha ha :love: voor de rest alleen maar genieten
:flirting:

Duufje is trouwens net weer begonnen met IVF. Hopelijk verloopt het allemaal voorspoedig en mag ze alsnog een gezond kindje krijgen :heart:
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Ik had niet meer gezien dat hier gereageerd werd. :)
Bij ons alles goed, Olivia is nu 6 maanden. Wat vliegt de tijd! Ze zit ook richting maat 74. Valt soms nog wat ruim maar dat is met aankleden wel prima :)
Ik heb haar 1 week geleden weer laten wegen 8,9kg!!! Cb was tevreden. Ze krijgt nog volledig bv, wil zo lang mogelijk volhouden. Ik draai weer ellendige nachtdiensten dus eens zien hoe mijn productie dat dat verwerkt. Tot nu toe lijkt het toegenomen in tegenstelling tot voor m'n nachten.

Ohhh al een tandje!! Wat leuk!! Hier nog niks. Ik was zelf ook mega laat. Volgens het groeiboekje pas met 11 maanden mijn eerste tandjes. Echt super laat! Dus ben benieuwd.
Olivia heeft oorpijn en de dochter (11 maanden) van m'n gastouder heeft waterpokken dus Olivia zal dat er ook bij krijgen..
Alle reacties Link kopieren
Kleinschaapje, ik lees nu pas jouw bericht! Hoe is het afgelopen met de waterpokken? En gaat de bv nog steeds goed?

Hier alles goed! Ik geef ook nog bv, kleine weigert fles nu permanent sinds mei. Ze was er al geen fan van, maar tis nu klaar ;-D ik oefen nu met uit bekertje drinken. Fruit- en groentehap gaat hier super goed, ze eet echt heel goed!

En.... waarschijnlijk vanaf oktober proberen voor een 2e te gaan!!

Hoe gaan de nachten bij jullie? Hier is in de avond slapen er nog niet bij. Ze slaapt rond 22u pas, komt nog 1x rond 2u en slaapt dan wel lekker tot 9u! Voor degene die vrij is bij ons wel errug lekker!

Inmiddels is 2e tandje er ook. En tis nog steeds zo genieten. Zo'n heerlijk kind!

Ben benieuwd hoe het bij jullie allemaal is !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven