Uitgerekend Mei 2017!

26-08-2016 18:24 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!



Ik heb eindelijk een positieve test!

Een jaar bezig geweest inclusief een half jaar in het ziekenhuis!

Uiteindelijk de eisprong na HSG onderzoek met clomid 50 mg zwanger geworden!

Nog zo onwerkelijk!

15 september eerste echo!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een positieve test!!

Bijna een jaar geduurd, maar eindelijk had ik m zaterdag in m'n handen. Omdat vriend en ik een beetje sceptisch waren gisteren nog een test gedaan, die was heel erg positief zeg maar



Hoe zit het met de kwaaltjes bij de anderen? Ik ben thank god, niet misselijk! Wel wat vermoeider en kortademig en m'n borsten zijn wat gevoelig en lijken gegroeid. Oh en als ik mezelf bekijk in de spiegel voel ik me al zo opgeblazen

Nou ja, wat zit ik te zeuren, eigenlijk valt het best wel mee hoor.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd voor de andere dames!!
Alle reacties Link kopieren
Welkom nieuwe meiden! Wat leuk en gezellig Ja, wat onwerkelijk allemaal he?



Zelf ga ik ook niet mee doen aan MvM, ik vind het een heel mooi iets, maar wij zitten dadelijk ook in een verhuizing en werk op een school in m'n eigen woonplaats. Daar wil ik zo onopvallend mogelijk de eerste maanden doorkomen ;)



Qua klachten valt het nu wel mee. M'n borsten doen wat meer pijn dan normaal, ben wat moe en soms wat misselijk. Of ja misselijk, meer eigenlijk wat flauw, leeg ofzo, gammel, zoiets.



Ik heb 15 september m'n eerste echo; over 2 weekjes dus al. Ben echt heel erg nerveus omdat ik de vorige keer alsnog ongesteld ben geworden na een positieve test (die na onderzoek blijkbaar dus vals-positief bleek te zijn). Daarom dus deze keer al 3 keer getest (allemaal positief ).



Wat ik nu even heb gekeken op internet ben ik 4 mei uitgerekend.
Hoi allemaal! Ook ik ben begin mei uitgerekend en het lijkt me leuk om mee te schrijven.



Het wordt ons eerste kindje en ik ben sinds de positieve test behoorlijk onzeker, vooral omdat ik afgelopen voorjaar ook zwanger was maar dat is helaas misgegaan (na 7 weken). Hoewel dat niets zou moeten uitmaken voor deze zwangerschap, ben ik er toch van overtuigd dat bij de verloskundige gaat blijken dat er niets van waar is en ik mezelf de positieve test en alle kwaaltjes ingebeeld heb. Dan zijn we extra blij als het wel goed blijkt, zullen we maar zeggen!
Hey!



LoveY, ik heb gebeld met gyneacologe (in België gaat alles via gyn). Ze zei me dat het normaal is dat een hartslag versnelt (ongeveer 50%) wanneer je zwanger bent.



Naar naar het schijnt krijg je veel meer bloed in je lichaam en moet je hart hier ook sneller door werken. Doordat het bij mij zo extreem is, heeft mijn gyn me afgeraden om nog hard te sporten en me aangeraden om me wat rustiger te houden tijdens het eerste trimester.



Vanmorgen kloeg ik nog in een andere topic dat ik een serieus gebrek aan zwangerschapssymptomen had. Sinds deze namiddag is dat allemaal veranderd. Ik ben zelfs misselijk. :-)



Whiskey: ik begrijp het volledig wanneer je zegt dat het spannend is, maar dat het toch heel erg pril is. Ik heb hetzelfde gevoel. Pas vanaf de eerste echo (21/9) of het horen kloppen van het hartje zal het 'echt' worden voor mij.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik ga morgen ook maar gewoon de vk bellen voor een afspraak. Wil toch wel graag weten wanneer ik de eerste echo is, iets om naar uit te kijken.
Whiskey: hou je ons op de hoogte?
Hee meiden,



Mag ik hier ook meeschrijven? Ik kan het bijna niet geloven, maar na 23 cycli niks is onze eerste IVF (wegens verminderde zaadkwaliteit) raak geweest en zat ik vanochtend op 4+1 (ja ik weet het exact vanwege de IVF ) met een CB digital 1-2 weken in handen.



Ik ben echt heel erg in shock maar ook heel erg gelukkig. Kon me niet voorstellen dat ik me ooit nog bij zo'n topic kon aansluiten, maar het kan dus! Ik ben op dit moment nog helemaal niet zenuwachtig voor iets, vooral ontzettend gelukkig dat het eindelijk een keer raak is. Dat is al een hele stap voor ons

Als alles goed gaat mogen wij ons eerste kindje op 10 mei 2017 verwachten



Over 3 weken krijg ik een echo in het ziekenhuis, vanaf 12 weken mag ik naar de vk als alles goed gaat. Ik ga zeker weten meedoen met MVM, wat zonder MVM was ik zelf niet zwanger geraakt!



Gefeliciteerd allemaal met jullie zwangerschappen!
Alle reacties Link kopieren
Lux lees graag verschillende topics en kwam jou daar weleens tegen. Wat leuk om te zien dat het zwanger worden gelukt is. Van harte gefeliciteerd en geniet ervan!
Alle reacties Link kopieren
En de rest natuurlijk ook gefeliciteerd!



*en nu ben ik weer weg hier want zelf helaas nog niet zwanger*
Gefeliciteerd Lux, wat ontzettend fijn!
Alle reacties Link kopieren
Man, man, man… kan bijna m’n ogen niet meer open houden *gaap* Zijn jullie ook zo dood- en doodmoe?

Kan me dit nog herinneren van m’n eerste zwangerschap. Met m’n vorige zwangerschap had ik het helemaal niet.
Alle reacties Link kopieren
hoi iedereen!



zo blij dat ik me hier mag aansluiten! in januari gestopt met de pil, in juni ontdekt dat er een groot vermoeden van PCO was, 6 augustus voor de eerste keer gestart met Clomid en afgelopen zaterdag een zeer lichte positieve test in handen (was dan ook 4 dagen voor NOD) maar ik zat met een trouw en ik wou zeker zijn dat ik iets mocht drinken, sindsdien elke dag getest en kleur ging in stijgende lijn. Deze ochtend op 4+1 een CB digital met 2-3 weken in handen... Voorlopig dus uitgerekend 10 augustus, wij zijn zoooo blij!



Voelen jullie al kwaaltjes? ik geregeld krampen, licht gevoelige borsten en wel wat sneller moe dan anders...
Alle reacties Link kopieren
Fijn yaqui dat verhoogde hartslag normaal is. Goed dat je het even nagevraagd hebt. Vervelend dat de kwaaltjes gaan beginnen.



Ik heb inderdaad hetzelfde, vanaf de eerste echo zal het pas een beetje 'echt' worden denk ik.



Gefeliciteerd Lux! Wat geweldig dat het toch gelukt is. Geniet er lekker van.



Piepmuzin, herkenbaar hoor! Vooral als ik ga zitten na een werkdag ben ik ontzettend moe. Had ik bij mijn vorige zwangerschap ook vooral de eerste paar weken. Na 10 weken ofzo kreeg ik juist veel energie, dus hoop dat nu ook ;).



Gefeliciteerd Bananaroxx! Fijn dat het de eerste ronde met clomid al raak was!



Hoe gaat het verder met jullie allemaal? Hier wel aardig maar dus wel erg moe.. Als ik 's ochtends op tijd wat eet gaat het goed met misselijkheid. Hebben jullie het nieuws al met mensen gedeeld? Wij willen het volgend weekend aan mijn ouders vertellen en dat weekend erop aan mijn schoonouders. Door vakanties komt het er niet eerder van. De vorige keer hadden we het gelijk na de test al gezegd haha. Maar we willen het wel graag persoonlijk vertellen. Wij hebben een shirtje gekocht met 'ik word grote zus'. Onze dochter krijgt die aan en we laten haar dan zo bij onze ouders naar binnen lopen. Ben benieuwd of ze het gelijk zien.



Afgelopen zaterdag hadden we een familie BBQ. ben benieuwd of het is opgevallen dat ik geen wijn dronk.
Hoi dames,



Ik zou graag hier mee willen schrijven Had ruim een week geleden de eerste positieve test in handen. Was al 3,5 week overtijd maar de vorige ronde heb ik een miskraam gehad dus waarschijnlijk is mijn cyclus in de war geweest.

Na mijn vorige miskraam is op een controle echo gebleken dat ik cysten bij mijn beide eierstokken heb. Vandaar dat ik gisteren weer een echo moest laten maken. Op de echo was de zwangerschap te zien maar het is nog maar heeeel pril dus ik verwacht ergens tussen 5 en 10 mei uitgerekend te zijn!



Ik vind het wel heeeeeel spannend omdat ik hiervoor twee miskramen heb gehad! Oja ik heb al een zoontje van 15-5-2015 (nu dus misschien weer een mei baby) en ik kan jullie vertellen.. mei is een heerlijke maand om te bevallen. Lekker in het voorjaar en de zomer verlof en met je baby naar buiten



Volgende week donderdag heb ik de eerste afspraak bij de verloskundige en waarschijnlijk krijg ik kort daarna weer een echo.



Gefeliciteerd allemaal!
Oja is het een idee om straks een tabel te maken met uitgerekende datum en datum eerste echo enz enz?

Kunnen we straks misschien ook geslacht in zetten (denkt heel ver vooruit) !
Lux, Bananaroxx en Loes: gefeliciteerd! Wat een fantastisch nieuws! Indien alles goed gaat hebben we mei-baby's!



Ik ben blij dat het (hopelijk) een stiertje zal worden.



LoveY: ik heb het verteld aan mijn moeder, mijn schoonmoeder en mijn twee grootmoeders. De volledige vrouwenlijn in mijn familie dus, haha.



Gisteren zou ik gaan dineren met vriendinnen en dan drinken we altijd champagne. Toen ik geen champagne dronk en ook veel vroeger vertrok omdat ik zo extreem moe was stelden ze zich wel vragen en ik denk dat ze een vermoeden hebben.



Mijn high intensity lessen (die ik zelf gaf) heb ik op aanraden van mijn gyn (door mijn opeens hoge hartslag) gisteren opgeschort. De groepsfitnessmanagers weten het.



Vanaf wanneer is een echo nuttig?
Alle reacties Link kopieren
Super dat zoveel meiden aansluiten! Allemaal gefeliciteerd. Ik zou een tabel ook wel handig vinden maar heb zelf geeeeen idee hoe dat moet



Tot nu hier alleen nog pijnlijke borsten, verder geen kwalen. Had vandaag een iets langere werkdag dan verwacht dus ga ik morgen de vk bellen. Ik had op het werk aldoor het gevoel dat mensen iets aan me zien of merken haha.



Een mei-baby lijkt me inderdaad heerlijk, nog niet te warm als je nog zwanger bent en na tijdens lekker naar buiten . Klein nadeeltje, mijn moeder, schoonvader, schoonmoeder en 2 zwagers zijn allemaal in mei jarig :p.



Wachten jullie op de echo voor jullie het vertellen aan je ouders?
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!



Welkom allemaal en gefeliciteerd! Wat zijn we al met veel!

Ik zou een tabel ook handig vinden maar geen idee hoe dat moet!

Ik denk zelf dat er nu al wel genoeg meiden ik het groepje zitten om het overzichtelijk te houden?!



Yaqui

Ik heb een echo met 6 weken en 2 dagen ben erg benieuwd wat ze al kunnen zien! Waarschijnlijk een inwendige echo.
Ahhh Rosalie, wat lief! Dankje! Ben helemaal in de wolken. Net een kvtest gedaan omdat ik het gewoon niet kon geloven maar binnen 3 seconden stond het tweede streepje er. DIE ZEGT HET OOK, het is echt! Haha



Ik heb het al aan mijn directe familie en beste vriendinnen verteld, maar ja, in mijn geval was dat logisch, want ik kon die IVF niet echt verborgen houden



Ik heb nog niet echt kwalen geloof ik. Althans, omdat ik via IVF zwanger ben geworden moet ik progesteronbolletjes inbrengen (vaginaal) en daarvan kun je ook klachten krijgen. Nog voor de terugplaatsing had plaatsgevonden had ik dus last van gevoelige borsten haha dat is toen weggeëbd en nu begint het weer een beetje. Daarnaast heb ik wat onderbuikpijntjes gehad en wat lage rugpijn, maar dat kan ook goed van de progesteron komen.



Het énige waardoor ik dacht: zou het dan toch? Is dat ik gisteravond uit eten was en echt enorm misselijk werd van de geur van vis die langs mijn tafel werd gebracht, en dat ik sinds een paar dagen geen trek meer heb in koffie, terwijl ik echt een giga koffieleut ben normaal gesproken (denk 8 kopjes per dag als ik mezelf geen limieten opleg ). Maar nu heb ik er totaal geen behoefte aan, vind het niet zo heel lekker ruiken ofzo. Vanmiddag liep ik langs de vishandel en toen ging ik ook zowat over mijn nek. Ik dacht: zal wel psychisch zijn, maar misschien heeft het er toch mee te maken. Ook heb ik sinds dinsdag een hele gekke hoofdpijn die ik niet eerder heb gehad, maar eerlijk gezegd heb ik ook dat aan de progesteron geweten.



Verder nog niet moe of andere kwalen.
Ik wil trouwens wel een tabel maken. Zullen we dan een nieuw topic openen dat vervolgens iedereen zelf bij kan houden?
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Loes! Geweldig zo snel weer raak. Duim voor je dat het nu goed blijft gaan.



Ja super leuke maand is mei! Nog niet te heet, maar wel lekker de hele zomer verlof. Onze dochter is op 22 mei geboren. Als het goed is ben ik rond 5 mei uitgerekend dus zal (hopelijk) niet op dezelfde datum worden ;).



Yaqui, volgens mij kan je het hartje zien vanaf een kleine 7 weken. ik krijg een echo bij (vermoedelijk) 7 weken en 3 dagen. Jammer dat je je lessen moest opschorten, maar zwangerschap gaat nu voor.



Whiskey, ik wacht niet op de echo met het vertellen. Eigenlijk willen we het komend weekend al vertellen maar lukt niet in verband met vakanties, dus we schuiven het een weekje op. Vind het zo moeilijk om mijn mond te houden haha.



Wat fijn Lux dat de test voor positief was! Wel fijn nog even die bevestiging. Leuk om het al met mensen te delen.



Goed idee om een nieuw topic te openen met tabel die iedereen kan bijwerken. Super als jij dat kan doen. Ik zou niet weten hoe dat moet haha.. Ik heb ook geen overzicht met hoeveel we nu zijn maar een te grote groep is wel moeilijk bij te houden. Misschien kan je een topic maken van eerste helft mei 2017. Want volgens mij zijn wij allemaal de eerste helft van mei uitgerekend.



Ooo mijn dochter breekt hier de boel af, dus ga ik maar even aandacht geven haha.
Hoi meiden, Lux hier!



Ik heb dit topic voor ons aangemaakt en zoveel mogelijk alvast voor jullie proberen in te vullen:



uitgerekendmei in "Uitgerekend 1-15 mei 2017"



Je kunt zelf je overige informatie invullen, of als je het niet weet hoe het moet, geef het dan in het nieuwe topic even door, dan doe ik het wel even voor je!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven