Uitgerekend September 2.0

16-01-2016 00:22 1482 berichten
Doorstart van "sept/okt 2016 uitgerekend"

Een schoon topic, met tabel, om helemaal vol te kletsen tot het (ein-de-lijk) september is!

Op weinig kwaaltjes, voorspoedige zwangerschappen en wolkjes van baby's



NAAMLEEFTIJD M/VKINDJE NRUITGEREKENDECHOtuttifrutti2016 32/29 1 8-09 Peanut7934/361&211-09 ann6527/25313-09reendje27/27114-09 cabriogo44/362 15-09 Helina13 30/32 1 16-09 muziekmeisje34/322&317-09 Crissy 30/33 1 18-09 Mikki_123292 18-09 Schaapje199128/24121-09 Chip33/32121-09Women1989122-09ineke120233/28222-09rozediamant128-09



Inloggegevens om gegevens aan te passen
anoniem_270861 wijzigde dit bericht op 31-12-2020 10:28
6.14% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hoi muziekmeisje! Mag je bij een tweeling eerder met verlof?



Volgens mij kunnen ze nog wel tot 34 weken ofzo draaien hoor. Alhoewel. Ze zijn nu wel al echt groot natuurlijk. Ik hoop voor je dat het gebeurt!!



Woensdag heb ik een echo, wel spannend want dan gaan ze alles opmeten. Hoop op een gemiddeld of klein kindje... Mijn eerste kindje was 48 cm en 3,3 kilo, heerlijk zo'n klein wezentje. Daarna snel dik door de borstvoeding :-)
Alle reacties Link kopieren
Spannend cabriogo! 3,3 kg is zo ongeveer gemiddeld toch? Was zoontje ook! Ik hoopte bij hem ook op een klein kind, en nu juist op zo groot mogelijk .



Ja, ik gebruik het meerlingenverlof; 4 weken eerder. Wel een kleine catch: mocht ik eerder bevallen, dan worden er weer maximaal 4 weken aan de achterkant van het verlof afgehaald . Dus als ik 40 weken haal heb ik wel langer verlof (20 weken ipv 16), maar bij 36 weken is het totale verlof 16 weken en heb ik aan de achterkant minder.
Alle reacties Link kopieren
Okee, aha, dan hoop ik dat je niet al te vroeg bevalt maar je dan wel goed blijft voelen
Alle reacties Link kopieren
@muziekmeisje Ik ben niet bij de fysiotherapeut geweest voor de klachten aan mijn stuitje, ik denk dat het komt door de bekkenpijn komt.



Mijn vriend en ik zijn net terug van de bioscoop, ik ben wel hartstikke moe nu dus welterusten iedereen
Alle reacties Link kopieren
@rozediamant ik had ook er last van mijn stuitje. Bleek dat mijn bilspier (die vastzit aan de spieren van je bekken etc) knetterhard wastafel. Bij de fysio laten kijken want ik was ook echt bang voor bekkeninstabiliteit en die heeft het toen gemasseerd.

Gelukkig is mijn vriend sportmasseur dus die heb ik het de keren daarna laten doen maar het helpt echt!
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,

afgelopen week was mijn eerste week dat ik 50% heb gewerkt ipv de 30 uur (waarnaar ik al was terug gezet). Wat een verademing! Ik kan nu ook rustig wat meer in huis doen, laat de hond meer uit en sta nu weer vaker in de keuken. Gister nog een heerlijk nieuw recept uitgeprobeerd en mijn man vond het heerlijk. Merk dat hierdoor de bekkenklachten ook onder controle zijn. Voel het direct als ik wat teveel doe maar kan meteen dan een stapje terug doen. Het doet me echt goed!

Helaas eindige mijn avond wel heel vervelend. Na weer met continu een harde buik gedoucht te hebben kreeg ik buikpijn, wat begon boven in m'n buik, wat verder trok door mijn hele buik en uiteindelijk ook naar mijn rug. Ik heb geen idee waardoor het komt? Vorige week had ik dit ook al. Bewegen is dan ook zeer pijnlijk en bleef de hele nacht aanhouden. Toen mijn mam vervroegd thuis kwam van zijn nachtdienst had ik nog een vervelend gevoel in mijn buik en was ik ook echt misselijk. Het vervelende gevoel in m'n buik heb ik nu nog steeds :(

Heeft 1 van jullie dit ook al eens gehad?



@muziekmeisje: fijn dat je van die regeling gebruik kan maken maar eigenlijk wel naar dat als ze te vroeg worden geboren je dan weer weken moet inleveren. Hopelijk blijven ze dan nog even zitten.

@ineke fijn dat je zo'n fijne vakantie hebt gehad. Kan me voorstellen dat het met een peuter erbij soms wel zwaar is.



Op mijn telefoon kan ik ff niet zien wat er nog meer geschreven is, sorry.

Hoop dat het met de rest van jullie ook goed gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet hoe ver je nu bent women maar kunnen dit geen voorweeein zijn? Heb je de verloskundige al gebeld?

Zou ik wel even doen.
Alle reacties Link kopieren
Ben nu 29 weken en 3 dagen. De Buikpijn is niet meer zo erg maar buik blijft vervelend voelen. Horen voorweeen dan niet te komen en te gaan? Het was echt aanhoudend bij mij zonder een moment dat het wegtrok.

Donderdag moet ik toch weer op controle zal ik even navraag doen. Bel niet zo snel de vk haha voel me dan zo'n aansteller.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben precies zo women maar heb vorige week toch maar even gebeld toen ik elke keer krampen had alsof ik zwaar ongesteld moest worden en blij dat ik het voor mijn eigen geruststelling heb gedaan.

gewoon bellen dus niet zo eigenwijs doen donderdag duurt nog lang



Hier trouwens opeens totaal uitgeput sinds het 3e trimester is begonnen echt ik heb vandaag geen eens energie om te gaan douchen want dan moet ik staan
Alle reacties Link kopieren
@women1989 Wat fijn dat het minder werken je goed doet. Gewoon de verloskundige bellen vinden ze echt niet erg ze zijn er voor je als je bezorgt bent of vragen hebt.



@moniek24 Dat klinkt heel vervelend, ik ga nu toch maar volgende week een afspraak maken bij de huisarts.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook pas 1x de verloskundige gebeld toen ik de beeb niet echt had gevoeld die dag, maar ook dat was op aandringen van mijn man.



En ja ik ben sinds 2 weken ook heel moe. Ga vanaf volgende week nog maar 20 uurtjes werken in plaats van 30 (ik sta in een winkel).



Het echte aftellen kan beginnen!! Dat vind ik wel enorm spannend haha, 30+1

Nu voel ik heel langzaam dat er echt nog dingen moeten gebeuren in huis oeps
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,



Vanmiddag de verloskundige gebelt omdat ik sinds zaterdag mijn kindje veel minder voel bewegen. Ik mocht gelijk langskomen en de hartslag was prima maar toch doorgestuurd naar het ziekenhuis voor een CTG. De uitslag van de CTG werd gelijk bekeken en was ook prima. Ze maken zich toch wel zorgen omdat mijn buik 2/3 weken voorloopt, dus morgenochtend terug voor nog een CTG en een echo om het vruchtwater te bekijken. De uitslag van de ontbijttest was ook goed .
Alle reacties Link kopieren
Ik heb toch nog maar niet gebeld en leg het donderdag gewoon even voor. De vk die ik nu heb is beetje van: niet aanstellen hoort erbij. Tenminste dat is de indruk die ze me geeft.

Mijn therapeut had de vk gebeld omdat ik zoveel harde buiken had en de vk maakte zich geen zorgen want het kindje maakte het toch goed? En het was mijn eigen verantwoording dan dat ik rustiger aan moest doen...



@roze diamant: gelukkig dat het kindje het wel goed doet. Maar wat houdt het nu dan in dat je buik 2/3 weken voorloopt? Want je test was dus ook goed toch?



Hoeveel voelen jullie je kind eigenlijk bewegen wat is normaal? Mijne schopt niet meer enzo. Als ik hem voel dan is het wat rekken en strekken of wat woelen. In het begin vond ik hem soms erg druk maar tegenwoordig niet meer. Dus nu vraag ik me eigenlijk wel af, wat is normaal?
Hallo meiden!



Woman1989: Wat vervelend dat ze je die indruk geeft. Het lijkt mij juist belangrijk dat ze laat weten dat je altijd met je twijfels bij hun terecht kunt. Zoals mijn verloskundige zegt, daar zijn we voor. Ik heb liever dat je 10 keer teveel belt dan 1 keer te weinig. misschien handig om eens te bespreken met je verloskundige?



Rozediamant: Hoe is je echo gegaan? Hopelijk is alles goed en voel je haar weer volop bewegen!



Muziekmeisje: Wat fijn dat je je laatste werkdag achter de rug hebt! Lekker van genieten!



Volgens mij heb ik het meeste wel bijgelezen maar vergeef me als ik iemand ben vergeten



Hier gaat het redelijk. Veel last van mijn bekken maar zolang ik mijn energie goed verdeel gaat het redelijk goed. Ik had mijn balans best goed gevonden maar ik heb zo'n last nesteldrang dat ik af en toe flink m'n grenzen voorbij ga.

Ik ben woensdag alweer 30 weken zwanger. Wat vliegt de tijd zeg... Ik moet en zou nu ook alles af hebben en dat betekend dan ook dat alle kasten opgeruimd en schoon moeten ect. Het gaat allemaal ook 10 x zo langzaam.



Twee weken geleden voelde ik de baby 1 dag niet en de dagen ervoor voelde ik haar al minder krachtig. De verloskundige gebeld en ze stond met 10 min voor mijn deur. Hartje geluisterd en voor de zekerheid even doorgestuurd naar het ziekenhuis. Hier aan de ctg gelegen, echo gehad. Dit was allemaal goed. Toen ik de banden om mijn buik heen kreeg begon ze ook gelijk fanatiek te schoppen. Volgende dag nog een keer aan de ctg en weer een groeiecho (protocol). Ze was toen 1250 gram en groeide precies gemiddeld. Alles was goed en ze zat heel schattig met haar teentjes te wiebelen



Verder mogen deze weken van mij nu wel snel gaan, maar ik ga ook nog lekker genieten van deze bijzondere tijd!



Hoe gaat het met jullie allemaal?
Alle reacties Link kopieren
@women1989 Wat vervelend dat je zo indruk van je verloskundige krijgt. Is het misschien een optie om een andere te krijgen? Ik weet ook niet zo goed wat het precies inhoudt als je buik voorloopt terwijl de uitslag goed is. Morgen toch maar even vragen.



@schaapje1991 Goed dat alles in orde is met je kindje . Morgen krijg ik opnieuw een CTG en een echo om het vruchtwater te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
@women: Ik voel haar ongeveer net zoveel als ik haar sinds week 25 ofzo voel (dus wel elk uur een paar keer, soms heel licht en soms opeens een drukke bui), maar echt schoppen is het maar zelden. Veel schuiven/draaien inderdaad. Maar het verschilt volgens mij ook enorm per kindje hoe vaak je ze voelt.



@schaapje: Hahaha, ik heb echt nog 0 neiging om dingen schoon te gaan maken of te wassen ofzo. Denk bij al dat soort dingen 'leuk voor mijn verlof'. Ook qua geboortekaartjes uitzoeken/adreslijst compleet krijgen/laatste dingen aan het kamertje. Fulltime werken en een soort van het huishouden draaiende houden vind ik echt zat nu, al die babydingen komen met 36 weken wel.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Vanochtend een nieuwe CTG gehad en een echo, en alles was helemaal goed . Het hartje klopt goed, hij beweegt veel en weegt nu 1417 gram. De reden dat ik hem minder voel is waarschijnlijk omdat hij anders is gaan liggen.
Reendje, snap ik. Ik werk natuurlijk ook al niet meer sinds 16 weken, dus ook alle tijd voor dit soort dingen. :-)



Rozediamant wat fijn!
Alle reacties Link kopieren
Hai dames,



ben weer even stil geweest maar lees wel mee hoor! Maar ben naast het werk en wat sociale verplichtingen behoorlijke gesloopt iedere dag.

Mijn voeten en benen zijn ontzettend opgezwollen dus probeer zoveel mogelijk met de pootjes omhoog te liggen als het kan... gelukkig is er Netflix en HBO



@rozediamant, fijn dat alles goed is. Ik ben ook altijd blij als ik ze voel en zou ook aan de bel trekken als het wat minder wordt.



@women1989 ben benieuwd wat de vk donderdag zegt. Steeds die pijn lijkt me ook heel vervelend en ik maak me bij elk pijntje ook wel zorgen dat er ineens weeen komen.



@schaapje1991 ook fijn dat bij jou de vk snel was en dat het toch allemaal goed is.



@Moniek24, ik herken het gevoel. 2e trimester was lekker energiek en nu moet ik me door de dagen heenvechten.



@melbourne88 ja hier nu 31+3 en moet ook nog wat dingetjes doen. Maar waarschijnlijk in het weekend de babykamer af.



@muziekmeisje wel lekker dat meerlingenverlof, en hopen dat ze lekker blijven zitten zodat je er extra profijt van hebt. Gekke regeling eigenlijk.



Ik heb vrijdag weer een echo en dan hoor ik ook uitslag van mijn glucose en urinetest. Maar omdat ik nu nog niets heb gehoord, ga ik ervan uit dat het goed is. Mijn bloeddruk was wel goed en daar was ik een beetje bang voor aangezien ik zulke ontzettend opgezwollen benen en voeten heb.

De dokter heeft wel aangegeven dat ik bij 37 weken wordt ingeleid als ik nog niet ben bevallen. Vind ik stiekem niet heel erg want dan hoef ik nog maar 5,5 week. Ze gaf aan dat als de eerste goed ligt dat ze wel natuurlijk gaan proberen (omdat dat in mijn geboorteplan staat). De tweede kunnen ze dan evt nog draaien. Nou ja, we zien wel.



Poeh, zoals ik me op het eerste trimester heb verkeken zo heb ik me ook te positief ingesteld op het 3e trimester. Nu 31+3 en pffffff zwaar hoor. denk dat ik nog een week of 3 doorwerk als het lukt. Maar vooral mijn dikke benen en voeten zijn pijnlijk. Het lopen van en naar het metrostation met 35 graden is een hele marathon voor me geworden en lang zitten maakt het alleen maar erger. Op linkerzij met olifantenpoten omhoog is het enige wat lekker voelt. En zwemmen!!! Dan voel me licht & lekker. Gelukkig werk ik zoveel mogelijk thuis want al een halve dag op kantoor is gewoon super oncomfortabel.

Hebben meer van jullie zwellingen? Ik las dat het bij meerlingen vaker voorkomt en erger is.
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Sorry, ik heb een tijdje niets laten horen, maar weer helemaal bijgelezen! Rozediamant en schaapje, fijn dat alles goed is! Ik vind de afgelopen twee weken behoorlijk hectisch, maar dat heeft vooral te maken met drukte op werk (afronding schooljaar) en slecht slapen. Verder gelukkig weinig kwalen en overdag best veel energie. 's Avonds stort ik wel in.



Ik voel dochter wel dagelijks, maar placenta dempt nog steeds behoorlijk denk ik. Kan ook geen ledematen herkennen, maar voel wel regelmatig wat tegen m'n blaas en maag.



Vrijdag is voorlopig m'n laatste werkdag

daarna zomervakantie en aansluitend verlof! Tot 10 januari als het goed is. Daar kijk ik wel erg naar uit hoor en ik heb ook nog wel wat klusjes (wieg bekleden, gordijnen maken en ophangen, etc) doorgeschoven naar d e vakantie. Heb tenslotte nog een week of 10 tot de uitgerekende datum.
Alle reacties Link kopieren
@Chip Dat klinkt heerlijk tot januari . Wat leuk dat je zelf wat dingetjes voor de babykamer maakt!



Dromen jullie ook zo vreemd soms? Ik ben inmiddels 29+1 zwanger en droom de laatste dagen zo vreemd/verdrietig. Ik droom de laatste paar dagen dat mijn vriend mij bedriegt of gaat verlaten . Ik weet natuurlijk dat het niet zo is en praat met hem over wat ik heb gedroomd, maar ik word toch soms boos/verdrietig wakker.
Rozediamant: herkenbaar! Ik droom ook regelmatig dat mijn vriend of een auto ongeluk krijgt, of hij me verlaat. Ik denk dat ik misschien onbewust bang ben om hem te verliezen omdat ik nu nog kwetsbaarder ben met zo'n klein meisje in mijn buik. Mijn vriend viel het ook al op dat ik nu elke ochtend zeg, rij je wel voorzichtig? (Hij rijdt het hele land door voor het werk) dat doe ik dus helemaal niet zo bewust. Heel gek.



Chip; heerlijk! Geniet er van!



Peanut waarom wordt je ingeleidt met 37 weken? Dat is nog kaar 5,5 week! Wat gaat de tijd snel hè! Geniet nog maar even van de tijd met z'n tweeën. Hopelijk krijg je een goede uitslag morgen. Hier gelukkig geen last van zwellingen.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,



Hier nog geen heftige dromen ik slaap ook nog steeds heel goed door de nachten. Wel laatst gedroomd dat ik plots was bevallen, buiten op een handdoekje en dat ik m'n man belde kom snel het hoofdje is er al. Ging zo snel en amper pijn haha. Bizarre droom.



Schaapje krijg jij trouwens ook therapie voor je bekkenklachten? Bij mij helpt het wel en vooral de rust doet goed.

@peanut spannend als ze je dan al bij 37 weken gaan inleiden. Is dat standaard daar bij tweeling?



Hier net controle bij vk gehad. Ook de buikpijn aangekaart want helaas vandaag weer veel buikpijn. Maar ze zegt dat het komt dat ik dan waarschijnlijk toch nog te druk ben. En ik voel me al zo lui! Werk halve dagen dus maar 20 uur en thuis doe ik ook al de hele week rustig. Advies was om toch nog iets minder te werken en dan de woensdag vrij te zijn. Voor 3 weken gaat m'n werk vast niet meewerken. Mijn lichaam reageert volgens haar gewoon vrij snel en heftig. Ook omdat ik vorige weken zoveel harde buiken had. Ze drukte me op het hart om echt te bellen als ze om de 10 min komen en niet te wachten als ze om de 3min komen. Dit weekend ga ik het hele weekend naar het zuiden en ik moest ook echt mijn dossier niet vergeten zei ze. Over twee weken moet ik alweer op controle. Ohja ons mannetje lag nu met Z'n hoofdje omlaag maar dat kon ook nog veranderen omdat ik nu 30 weken ben.



Zo dat was mijn update. Als ze zo serieus praat dan krijg ik stiekem wel de kriebels haha wordt toch best spannend die laatste weken.
Alle reacties Link kopieren
Hier geen gekke dromen gelukkig en slaap redelijk ok dus dat is meegenomen.



Net weer een echo gehad en het was fijn om te zien dat beide dames met hoofdje naar beneden lagen. Ik dacht het al te voelen met al dat getrappel in mijn ribben maar erg mooi om bevestiging te hebben. Ik hoop net als Muziekmeisje op een natuurlijke bevalling. Ze kunnen bij jou ook nog draaien hoor. Volgens mij loop ik ietsje voor op jou en zijn ze pas onlangs gedraaid.



Uitslagen glucose en urinetest waren ook goed dus geen zorgen over de zwellingen. Gewoon een irritante zwangerschapskwaal gelukkig.



Qua inleiden is dat iets dat ze met tweelingen in veel landen doen aangezien aan het einde van zwangerschap er complicaties op kunnen treden, halen ze ze liever als alles nog goed is en ze voldragen zijn. Ik denk dat NL meer van het afwachten en 'natuurlijke' is. Voor beiden is iets te zeggen.



Ok, nu weer in de metro op weg naar kantoor. Gelukkig is het vrijdag dus bijna weer een week gehaald. 32 weken op zondag. Ik bekijk het echt per week nu, dat de dames binnenblijven en dat ik weer een FT werkweek heb overleefd.
Alle reacties Link kopieren
@peanut, wat knap dat je je nog wel de metro in weet te slepen... elke week is er nu één inderdaad.



@women, toch wel aankaarten op werk? Voor 3 weken is het dat ook wel waard hoor!



Enge dromen, check! Inderdaad ovr dat man ongelukken krijgt, wil scheiden oid. Zal een soort verlatingsangst zijn.



Vandaag weer controle en echo, het gaat nog steeds goed. Ik vermoedde al iets afgelopen dagen, moest ineens 6* per nacht naar de wc ipv 3*, maar inderdaad: meisje A is gedraaid . Heel fijn! Andere meisje ligt in stuit, maar dat maakt niet zoveel uit. Ik mag tot max 38 weken doorlopen, daarna zijn ze volgens gynaecoloog "af" en is het alleen nog wachten op problemen. Heel blij, ik wil echt liefst geen keizersnede... ze werden nu op 1600 g geschat...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven