Uitgerekend tot 15 Maart 2015 - deel 2

30-06-2014 20:43 693 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn zwanger!

En uitgerekend in de eerste helft van maart 2015!



Nu met tabel!



Naam Leeftijd Ronde # Kindje Afspraak Geslacht Bijz.h. Uitgerekend Debster 36 2 2e Echo 15 juli, vk 30 juli jongen Al een dochter van 3,5 jaar 03-03-2015 Beau 31 2 1e Echo 30-7 Jongen 04-03-2015 Koemelk 24 3 1e echo 24 juli, week 8 jongen pcos, na een jaar zwanger! 3 rondes clomid 06-03-2015 Poppie 38 3 2e 5 december verloskundige jongen Miskraam jan/feb
Lieve dochter 2013 03-03-2015 Kippie 27 1 2e Echo en intakegesprek: 23 juli Verrassing prachtige zoon uit oktober 2012 01-03-2015 Jetje 31 4 2e verrassing 06-03-2015 Hamer 38 1e 5 december verloskundige verrassing Zwanger na IUI 05-03-2015 Selll 24 1 1e vk 23 juli jongen 04-03-2015 Tulipa 33 2 1e 3 juli kennis- making vk 01-03-2015 Janna Queen 33 1 2e 12 aug echo meisje 07-03-2015 River Chas 28 2 1e intake en echo 22 juli meisje 02-03-2015 Anna1983 31 1 2e Echo 29-7 twee jongens al een dochter van 2 jaar 14-03-2015? Sapphira 25 1e rondje 1e kindje 27 oktober de 20 weken echo! nog even geduld... 10-03-2015 Romorantin 28 1 2e Al een dochter uit 2011 begin maart 2015





Dikke voor Wiennie en Prulletje



Wil je meeschrijven, welkom! Stel je even voor . En wil je ook in de tabel? Stuur een berichtje naar me (en laat ook even weten dat je dat gedaan hebt, want ik krijg er geen melding van) en je krijgt de inloggegevens!
Alle reacties Link kopieren
Prulletje: veel sterkte vandaag. Ik denk aan je!



Anna: inderdaad dubbel gefeliciteerd. Ik denk dat de tweeling voorlopig wel één kamer kan delen hoor. Je hoeft niet op stel en sprong te verhuizen, mocht je vier kamers willen hebben.



Gisteren naar de echo en de intake geweest. Alles zag er goed uit. Ik herkende alleen weinig, de beelden waren vaag. Alleen een handje (nu nog een soort zwemvlies) was herkenbaar. De foto-afdruk die de echoscopist maakte was ook al zo vaag

Gelukkig mag ik over drie weken opnieuw voor de termijnecho.



Ik doe geen combinatietest, maar ga in België de nipt-test doen.



Voor de tabel: termijnecho op 21 augustus
Alle reacties Link kopieren
quote:Kippie007 schreef op 27 juli 2014 @ 20:14:



Hebben jullie het trouwens al aan mensen (familie, vrienden) verteld na de echo's?

Ik moet zeggen dat ik een beetje opzie tegen 1 vriendin die zelf in een (niet zo voorspoedig) ICSI traject zit. Vertel het sowieso pas na 12 weken maar kan er nu al tegen op zien Dat kan ik mij voorstellen. Mensen zagen er ook tegenop om mij te vertellen dat ze zwanger waren (het heeft bij mij 4 jaar geduurd), maar uiteindelijk kun je het beter zeggen.
Alle reacties Link kopieren
@Hamer: dank je wel voor je reactie! Helaas ben jij idd ervaringsdeskundige. Ik wil niet voorbij gaan aan haar gevoelens, maar d'r tegelijkheid ook niet voor het hoofd stoten door voor haar in te vullen dat het lastig is. Naja wij begrijpen elkaar ook zonder woorden dus komt vast goed.



@Beau; ik hoop dat je goed nieuws hebt! En wat betreft 'stiekeme' voorkeur: nee totaal niet. Maar als jij op een meisje hoopt, hoop ik met je mee :-)



@Prulletje: ik hoop dat de curettage goed is gegaan. Heb aan je gedacht!
Alle reacties Link kopieren
@Hamer, 4 jaar? Poeh, dan heb je een lange adem! Ben je uiteindelijk via een medisch traject zwanger geraakt?



Ik zie dat jij van mijn leeftijd bent, maar je gaat dus direct voor de (betaalde) nipt test? Ik zat nog op het spoor om toch eerst de combinatietest te doen (betaald door verzekering...) en dan daarna de nipt test. Maar door vakantie en dergelijke is dat een hoop geplan en denkwerk



Eén van de redenen dat ik eerst de combinatietest wil is omdat je dan de nekplooi weet. Bij een nekplooi van meer dan 3(.5?) schijnt de nipt test niet zo betrouwbaar te zijn. Plus dat mocht de combinatietest slechter dan 1/200 uitpakken, dan kan ik alsnog gewoon in Nederland het laten uitvoeren.



Ga je naar Antwerpen?



@Prulletje, ik hoop dat het gisteren allemaal goed gegaan is



@Anna, gefeliciteerd met de goede echo! Twee kloppende hartjes, wauw!

Voor ons is een tweede kindje in huis al puzzelen qua slaapgelegenheid, maar meteen twee erbij? Ach joh, die twee kunnen op één kamer liggen denk ik hoor!

Bij ons in de straat (zelfde soort huis; dus ook niet heel veel ruimte voor 2 kinderen) hebben ze ook een tweeling en volgens mij slapen die lekker bij elkaar (nu zijn ze ruim 2 jaar).



@Jetje, ook gefeliciteerd met een goede echo! Fijn dat het er zo goed uit zag!



@Beau, ik hoop gauw van je te horen met betrekking tot jouw echo. Hopelijk zag die er goed uit gisteren!
Alle reacties Link kopieren
quote:poppie0022 schreef op 31 juli 2014 @ 09:40:

@Hamer, 4 jaar? Poeh, dan heb je een lange adem! Ben je uiteindelijk via een medisch traject zwanger geraakt?



Ik zie dat jij van mijn leeftijd bent, maar je gaat dus direct voor de (betaalde) nipt test? Ik zat nog op het spoor om toch eerst de combinatietest te doen (betaald door verzekering...) en dan daarna de nipt test. Maar door vakantie en dergelijke is dat een hoop geplan en denkwerk



Eén van de redenen dat ik eerst de combinatietest wil is omdat je dan de nekplooi weet. Bij een nekplooi van meer dan 3(.5?) schijnt de nipt test niet zo betrouwbaar te zijn. Plus dat mocht de combinatietest slechter dan 1/200 uitpakken, dan kan ik alsnog gewoon in Nederland het laten uitvoeren.



Ga je naar Antwerpen?







Poppie,



Ja ik ben door middel van IUI met hormonen spuiten zwanger geraakt.



Ik laat inderdaad direct een nipt-test doen. Ik vind een kansberekening onzin (de combinatietest) als je ook meteen de waarheid kunt horen. De betrouwbaarheid op het screenen van het downsyndroom is meer dan 99%! Die van de afwijkingen trisomie 13 en 18 zijn iets lager maar nog altijd heel erg hoog.



Dat een verdikte nekplooi een probleem voor het uitvoeren van een nipt-test zou zijn, heb ik nog nooit gehoord of gelezen. Misschien dat jij nog weet waar je dat hebt gelezen?

Bij mijn termijnecho - met 12 weken - ga ik vragen of ze meteen de nekplooi willen opmeten. Als daar iets mee mis is moeten ze het sowieso ook vertellen.



De kosten vallen mee, 590 euro en benzine naar Antwerpen voor bijna absolute zekerheid. Maar het grootste voordeel vind ik dat je uiterlijk week 14 de uitslag hebt. Dus als je besluit tot abortus dan is de foetus nog relatief klein en je bent er nog minder gehecht dan in een later stadium.



Succes met beslissen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hamer,



Ik denk dat ik een aantal zaken wat verkeerd geinterpreteerd heb met die nekplooi.

Dit is bijvoorbeeld een plek waar het genoemd wordt:

http://www.erfocentrum.nl ... ten%20met%20de%20NIPT.pdf



Onder het kopje "Wie kan niet meedoen aan deze studie? " op pagina 5. Maar wat daar eigenlijk staat is dat je met een nekplooi van 3.5 of hoger niet mee mag doen met de Nederlandse nipt test omdat er dan wellicht iets anders aan de hand is wat met de nipt test niet opgespoord kan worden en je dan sowieso voor de vruchtwaterpunctie / vlokkentest zou moeten gaan.
Alle reacties Link kopieren
Heb je al een afspraak gemaakt in Antwerpen?
Alle reacties Link kopieren
Echo was goed! Jeej!! Moest wel inwendig want anderd niet goed te zien. Ik was 8 weken en 6 dgn en omdat dat nog erg vroeg is mogen we over twee weken weer komen!



Ik zat echt gebiologeerd naar dat scherm te staren. Hij was zelfs aan het bewegen! Echt leuk. Gister aan de ouders van mn vriend verteld en morgen aan die van mij. Echt onwerkelijk allemaal!



Hoe gaat het met jullie allemaal?
Alle reacties Link kopieren
wat fijn beau!!!



Hier gaat het goed vannacht alleen even heftige buikkramp. Ik denk van de pruimen die ik gisteravond uit eigen tuin heb gegeten mar schrok wel ff. Ben nu heel blij dat ik gewoon kotsberoerd ben. nog 3 weken en dan hebben wij weer echo



Gisteren was onze oudste jarig 2 jaar werd hij alweer. Wat gaat die tijd snel en dan te bedenken dat er over 7 maand zo'n kleintje bij is
jetje83 wijzigde dit bericht op 01-08-2014 10:13
Reden: aangepast
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk Beau



Ik heb steeds meer last van misselijkheid, alleen pas nadat ik iets gegeten heb. Zolang ik niets eet is er niks aan de hand, maar ik kan moeilijk niks eten natuurlijk. Ik probeer zoveel mogelijk kleine maaltijden te eten voor zover het lukt maar ik ben intussen in 9 weken wel 2 kilo afgevallen. Nou hopen dat het na week 12-14 over is allemaal.

Verder word ik heel snel duizelig en ben de heeeeele tijd moe. En erg prikkelbaar, mijn man krijgt heel wat te verduren. Maar ach het is allemaal voor een goed doel :D



Op 12 augustus de termijnecho, tijd lijkt echt niet voorbij te gaan.
Live Laugh Love
Alle reacties Link kopieren
Beau, gefeliciteerd!



Hier geen last van misselijkheid, maar ben inmiddels ook al een kilo of 2 afgevallen in de afgelopen 9 weken.

Dat is op zich ook niet erg, zolang je maar gezond en voldoende probeert te eten en vooral niet actief aan het lijnen gaat.
Alle reacties Link kopieren
Beau, had je trouwens ook een uur van tevoren uitgeplast en dan nog 2 glazen water gedronken?



Dat is wat ze hier bij de vk aanraden, dan zou het mogelijk moeten zijn om een uitwendige echo te maken.
Alle reacties Link kopieren
quote:poppie0022 schreef op 01 augustus 2014 @ 07:35:

Heb je al een afspraak gemaakt in Antwerpen?Jazeker. Bij ruim 11 weken.
Alle reacties Link kopieren
quote:poppie0022 schreef op 01 augustus 2014 @ 07:34:

Hoi Hamer,



Ik denk dat ik een aantal zaken wat verkeerd geinterpreteerd heb met die nekplooi.

Dit is bijvoorbeeld een plek waar het genoemd wordt:

http://www.erfocentrum.nl ... ten%20met%20de%20NIPT.pdf



Onder het kopje "Wie kan niet meedoen aan deze studie? " op pagina 5. Maar wat daar eigenlijk staat is dat je met een nekplooi van 3.5 of hoger niet mee mag doen met de Nederlandse nipt test omdat er dan wellicht iets anders aan de hand is wat met de nipt test niet opgespoord kan worden en je dan sowieso voor de vruchtwaterpunctie / vlokkentest zou moeten gaan.



Aha. Ja die Nederlandse Trident-studie. Dank voor de link.



Ik heb zelf mijn informatie gevonden als je nipt Antwerpen of nipt Brussel invoert op google. Daar staat ook een hoop uitleg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Beau schreef op 01 augustus 2014 @ 07:47:

Echo was goed! Jeej!! Moest wel inwendig want anderd niet goed te zien. Ik was 8 weken en 6 dgn en omdat dat nog erg vroeg is mogen we over twee weken weer komen!



Ik zat echt gebiologeerd naar dat scherm te staren. Hij was zelfs aan het bewegen! Echt leuk. Gister aan de ouders van mn vriend verteld en morgen aan die van mij. Echt onwerkelijk allemaal!

Ik had ook liever een inwendige echo gehad. Uitwendig was heel weinig te zien bij mij en de foto-afdruk was nog veel vager...
Alle reacties Link kopieren
Ik heb even ons topic van onderaan de 3de pagina opgevist



Zijn jullie, net als ik, ook zo moe en behoorlijk bevangen door de warmte? Pffft, het mag van mij best iets minder warm hoor, gisteren was het ook al zo warm terwijl het eigenlijk voorspeld was dat het koeler zou zijn.



Hamer, klopt het dat ze op maandag of woensdag de nipt in Antwerpen uitvoeren? Of kan het ook op meer dagen dan dat?

Ik zit op mijn werk de komende weken lastig, kan niet zomaar vrij krijgen. Of ik moet het op een woensdag doen, dan ben ik sowieso al vrij (maar dan moet mijn dochter mee....).



Ik heb daar (website van Antwerpen en Brussel van nipt) inderdaad ook mijn uitleg vandaan, maar ja, op een gegeven moment heb je zoveel links door elkaar heen gezien



Zijn er deze week nog echo's in de planning?

Dames die hondsberoerd zijn?

Buikjes die groeien?
Alle reacties Link kopieren
Beroerd! Ja hierzo! En moe! En veel plassen en rare dromen^^ ik heb 12 augustus de termijnecho en we willen de 15e week een geslachtsbepaling doen mijn buikje is nog vrij plat.. aan het einde van de dag wat boller maar dat komt denk door mm misselijkheid en darmen..



We hebben besloten geen combinatietest te gaan doen.. kans ik heel klein bij 24 jarigen.. en op de 20 weken echo kunnen ze het ook nog zien.. ik heb vertrouwen in een gezond 'meisje' ^^ iedereen gokt op een jongen... dus het word een meisje!



Nu anderhalve week vrij.. kan ik eindelijk even niks doen.. soms is het even teveel allemaal.. erg vermoeid en continu misselijk is ook vermoeiend..



Hoop dat het allemaal goed gaat bij jullie!



Liefs
you will be beautiful
Alle reacties Link kopieren
Moe? Check! Misselijkheid? Weg! Maar alleen als ik dus snel ontbijt als ik wakker ben, anders word ik wel misselijk. Merk ook dat ik het warmer heb dan in niet-zwangere toestand. Maar gelukkig niet heel veel last van.

Waar ik momenteel het meest last van heb, is m'n dwarse peuter Normaal zo lief en zoet, maar sinds de vakantie heeft ie z'n kuren. Samen met de zwangerschapsvermoeiheid geen handige combinatie. Al moet ik zeggen dat het de laatste twee dagen alweer een stuk beter gaat met z'n streken. Phieuw!



Wij hebben woensdag de termijn echo! Ben benieuwd naar de uitgerekende datum. Hebben anderen deze week ook nog een echo?
Alle reacties Link kopieren
quote:poppie0022 schreef op 04 augustus 2014 @ 09:35:

Ik heb even ons topic van onderaan de 3de pagina opgevist



Hamer, klopt het dat ze op maandag of woensdag de nipt in Antwerpen uitvoeren? Of kan het ook op meer dagen dan dat?

Ik zit op mijn werk de komende weken lastig, kan niet zomaar vrij krijgen. Of ik moet het op een woensdag doen, dan ben ik sowieso al vrij (maar dan moet mijn dochter mee....).







Poppie,



Volgens de mail die ik kreeg, ontvangen ze bezoekers inderdaad alleen op maandagen en woensdagen. Als ik jou was zou ik jouw dochter gewoon meenemen (met haar speelgoed ). Het is een kantoor en geen ziekenhuis, als ik de foto's mag geloven, dus dochter loopt (bijna) niemand in de weg
Alle reacties Link kopieren
Kippie,



Nee ik heb al een echo gehad en over twee weken een termijnecho. Veel plezier woensdag!



Koemelk, rare dromen heb ik ook.





Hier vlagen van misselijkheid en dan vooral 's nachts

Mijn kleren beginnen wel wat strakker te zitten. Ik denk dat ik snel aan de positiekleding. Oeps.

Gelukkig geen stemmingswisselingen.
Alle reacties Link kopieren
Hier ook beroerd en moe. Hier een peuter die lekker aan het rellen is hij is net 2 en doet echt met de fase; ik ben 2 en zeg nee mee.

Hij wil niet slapen. Dus misschien toch maar smiddags niet of half uurtje laten slapen. Kijken of dat beter helpt. Want zoals nu vind ik het lekker om gewoon op de bank te hangen,boek lezen of gewoon beetje tv kijken.



Kippie Veel plezier woensdag! Wij moeten nog ruim 2 weken wachten op volgende echo.
Alle reacties Link kopieren
@ Hamer; hier zijn de positiebroeken al uit de kast en ik heb er zelfs al 1 aangehad. Die opgezette buik van mij kan echt onmogelijk van de baby zijn maar m'n gewone broeken zitten echt niet meer lekker. Ga deze week alles even wassen en vanaf daarna denk ik aan de positiebroeken. Zit zoveel fijner! Bij onze zoon droeg ik ook al positiebroeken vanaf week 12.



@ Jetje: oei, ook aan de dwarse peuter dus. Héél jammer dat ie niet wil slapen overdag, inderdaad zo'n fijn moment. Eventjes rust!

Misschien komt dat na z'n 'ik zeg nee' fase weer terug. Ik hoop met je mee!
Alle reacties Link kopieren
@kippie smiddags slaapt hij juist wel heel goed, een beetje te goed voor je ik bankpas ik hem laat slaapt hij smiddags zo 2,5-3 uur maar dan wil hij zoals nu savonds niet slapen.



Las dat jou peuter ook zo lekker actief is?is geen handige combi hè?

Maar fijn dat het afgelopen dagen meeviel met de streken!! Hoop voor je dat dit zo Door zet



Ik Denk dat het hier ook nog een reactie kan zijn op zn verjaardagsfeest van zaterdag en het trakteren op het kdv vandaag. Nu weer wat meer rust en dan hopen dat de fase snel voorbij gaat



Hier zitten sommige broeken ook niet meer heel fijn vooral aan eind vd dag. Moet de zwangerschapsbroeken maar eens uit de kast pakken
Alle reacties Link kopieren
Koemelk, jij ook al van die rare dromen? Hier ook!

En dan word ik wakker voordat ik het einde heb kunnen afdromen... grrrr!



Hier ook een duidelijke buik inmiddels al. Maar ik had toevallig eerder dit jaar een paar broeken gekocht die hoger zitten, die prima passen (zeker niet te krap) en die op dit moment mijn buik nog prima weten te verbergen. Shirtje er nog overheen, maar dat is ook niet helemaal nodig.



Maar ja, hoe lang kan ik er nog mee weg komen zonder positiebroeken te gaan dragen he?



Jetje en kppie, volgens mij mag ik blij zijn dat mijn dreumes nog jonger dan anderhalf is en doorgaans gewoon nog prima slaapt. Ik moet haar echter wel continue trap op en af dragen, omdat ze nog niet loopt op dit moment (nou ja, wel langs de tafel op en achter haar loopwagentje, dat dan wel). Ze is ook een beetje voorzichtig, dus ze durft de trap ook nog niet op te kruipen



Hoe is het met jullie gewicht? Hier ben ik bijna 2 kg afgevallen sinds ik zwanger ben. Ik eet gewoon normaal, laat er zeker niks voor staan, maar ik eet ook niet extra. Met dit hete weer heb ik gewoon ook minder trek dus zal ik niet snel alle kasten opentrekken voor snoep

Maar dat gewicht zal er vast zo wel weer terug aan zitten hoor, bij mijn dochter was ik volgens mij minstens 20 kg aangekomen (ook met dank aan pre-eclampsie, want ik ging in de laatste maanden meer en meer vocht vasthouden)
Alle reacties Link kopieren
@jetje: ah, verkeerde gelezen :-) Fijn dat ie 's middags wel lekker slaapt! Maar vervelend van 's avonds natuurlijk. Gaat altijd een beetje op en af met dat soort dingen he? Ik denk dat de vakantie onze zoon een beetje van zn padje heeft gehaald. Normaal hebben we nooit gedoe met hm maar nu dus af en toe huilbuien waar je u tegen zegt. Maar vandaag voor de derde dag op rij dat het goed gaat, jeej! Hij krijgt nu ook zn laatste twee kiezen, zal ook allemaal niet meehelpen...

@ poppie: ook al een beginnend buikje dus! Gaat toch sneller bij een tweede he? Ik ben nog niet aangekomen, weeg hetzelfde als toen ik 6 weken zwanger was. Vorige keer 11 kilo, ben benieuwd wat het nu gaat brengen! Was je de vorige keer erg ziek van de pre eclampie?



Ik loop een beetje op de zaken vooruit, maar jullie al een idee waar je wilt bevallen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven