Verlofpraat!

22-02-2016 00:06 873 berichten
Ha! Welke dames zijn er nog meer in de komende 6 weken uitgerekend? Ik heb nog een week of 4 te gaan en verveel me de pleuris.

Ik heb verlof, een ontzettend rustige en lieve peuter die ook zijn eigen bezigheden heeft (opvang die, weliswaar in veel mindere mate, doorloopt) en een lijf dat niet veel activiteit meer accepteert.

Wie kletst (of zeurt) er met me mee?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds donderdag verlof en moet zeggen dat ik het nu nog prima vind zo, maaaaar ik moet dus nog 6 weken en vraag me wel af wat moet ik al die tijd! Het klinkt heerlijk om dus op de bank te gaan zitten en netflix aan te zetten, maar dan voel ik me weer zo lui! Denk dat ik er nog aan moet wennen haha. Wanneer ben jij uitgerekend? Ik 30 maart
Ik een week eerder! Ben ook best een bezig bijtje, dus op de bank hangen hou ik een uur vol ofzo haha! Dus dan heel enthousiast de was doen en koken en ruimen. Om vervolgens na 3 kwartier hijgend als een molenpaard op de bank te ploffen en tot niks meer te komen. Misschien toch maar eens een dag gaan netflixen...
Ik klets graag mee. Ik heb ook verlof.

35 weken zwanger en 27 maart uitgerekend.

Genoeg thuis te doen, maar merk ook dat mijn energielevel flink achteruit gaat.
Alle reacties Link kopieren
Ik schrijf graag mee!leuk!

Heerlijk een dagje netflixen!!Lekker doen als je kan! Ja echt veel doen wordt minder, 2 trappen oplopen is hier al bijna aan het zuurstof.



Ik ben 36 weken!! Net gewekt door m'n peuter (gaaaaaap) ben vooral van het zeuren even hoor haha. Jullie ook zo'n last van je ribben en een plek precies onder je borst? Ik kan niet goed meer zitten, gek wordt ik ervan!!



Hoe kijken jullie tegen de bevalling aan? Ben wel heel erg benieuwd hoe het is (eerste geplande keizersnede)
Ik schrijf ook graag mee. Nu 36 weken zwanger van de tweede. 18 maart uitgerekend.



Tot nu toe verveel ik me niet eigenlijk, maar dat komt meer omdat ik al aan het coconnen ben in huis.



Naar de bevalling kijk ik steeds meer uit. Ben gewoon klaar mer zwanger zijn en benieuwd naar de baby.
Ik schrijf ook graag mee, hoewel ik nu in mijn laatste werkweek zit (nu bijna 35wkn, ook 30 maart uitgerekend). Ook ik kan slecht stilzitten, al dwingt het lijf me daartoe

Heb wel een stapel boeken klaarliggen al.



Ik kijk op zich best wel uit naar de bevalling. Natuurlijk gaat het pijn doen en is het niet heel erg glamoreus, het lijkt me wel een prachtige ervaring om een kind op de wereld te kunnen zetten. En miljarden vrouwen zijn ons voorgegaan... (Ik tik dit wel stoer, maar ik overweeg nog steeds een ruggenprik hoor )
Alle reacties Link kopieren
Succes met de laatste loodjes dames. Ik zit in mijn after verlof momenteel (maandje geleden bevallen). Neem lekker je rust. Glamoreus wordt een bevalling niet ;) Maar het is mij heel erg meegevallen.
Alle reacties Link kopieren
Succes dames! Ik lees stiekem mee, nog lang niet uitgerekend (26 weken nu) maar sinds week 18 al thuis met bekken instabiliteit, dus voor inspiratie voor activiteiten als je zwangere lijf niet meer kan en/ of wil zit ik hier misschien wel goed
Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
Jep, I'm in! Ik hoef nog maar twee weken tot de bevalling. Ik ben al zeven weken thuis, ben drie weken eerder gestopt. Op een paar dagen na heb ik me eigenlijk heel goed gevoeld, fysiek en mentaal. Bij mijn dochter destijds verveelde ik me héél erg, maar nu houd ik me wel bezig met haar en wat huishouden, internetten, Netflix en mijn beste vriendin heeft altijd wel zin om af te spreken. En het fotoboek van dochter moet ook nog af, dus ik denk dat ik dat ergens in deze 14 dagen ook nog ga doen.
Hé Check!
Alle reacties Link kopieren
Fleet, echt?! Nog maar twee weken?!! Wat is dat snel gedaan zeg!!
Exact een jaar geleden zat ik in hetzelfde schuitje.



Succes voor alle dames, en hopelijk (ondanks alle kwalen) toch nog wat genieten van het verlof!



quote:lionlily schreef op 22 februari 2016 @ 08:36:

Fleet, echt?! Nog maar twee weken?!! Wat is dat snel gedaan zeg!!Ja he, vind ik zelf ook! Maar jouw meisje is nu ook al een aantal weken oud natuurlijk! Dat gaat allemaal goed?
Alle reacties Link kopieren
quote:FleetFox schreef op 22 februari 2016 @ 08:50:

[...]



Ja he, vind ik zelf ook! Maar jouw meisje is nu ook al een aantal weken oud natuurlijk! Dat gaat allemaal goed?



We hebben een wat lastige start gehad maar nu gaat het super! Ze is nu 11 weken en een snelle meid.



En met jouw gezondheid? Goed dat je eerder bent gestopt! Daar heb je naderhand hopelijk profijt van.
Elf weken alweer! Fijn om te horen dat het nu beter gaat. Het wordt gelukkig alleen maar gemakkelijker.



Met mij gaat het goed, fiets beter door deze zwangerschap heen dan de vorige, dus dat is een goed teken. Dat de rest ook maar zo soepel mag gaan.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik ben vandaag ook 36 weken en lekker met verlof heb al een zoontje van 2... ben niet heel actief in meeschrijven maar vind het wel heel leuk om mee te lezen en af en toe te reageren

hier nog genoeg nog doen heb nog 12 punten op mijn to do lijstje.... alleen de energie om het te doen is momenteel ver te zoeken
Alle reacties Link kopieren
Beetje illegaal hier, want officieel nog lang niet met verlof (bijna 28 weken nu), maar wel al sinds 3 weken thuis ivm bekkeninstabiliteit.

Op zoek naar inspiratie voor rustige activiteiten als je lijf niet wil, want ben de laatste weken nog iets te goed in mezelf voorbij lopen (nog stiekem beetje werken, te lang achtereen zitten, iets te ver of snel lopen en met net iets te zware boodschappen sjouwen).
Hier 28 weken en nog aan het werk. Mn virige verlof was echt dood- en doodsaai. Ben na 36 weken gestopt maar de week er op toch weer parttime gaan werken. Thuis ga ik alleen maar vreten, malen, in slaap vallen, verward wakker worden en dan afwezig zitten staren. Ik houd niet van tv, lees graag maar geen 8 uur per dag en knutselen, naaien en koken is ook geen dagvulling voor me.



Ik wil dus veeeel liever rustig / parttime doorwerken. Maar dat mag niet, zelfs als mn werk het toestaat schreeuwen de vk, mijn vriendinnen, mijn man en moeder moord en brand dat ik moet 'ontspannen' en 'genieten'.

Ik lees mee, mss vind ik hier nog alternatieven.
Ik werk ook freelance een beetje door, want anders word ik heel vervelend, vooral voor mijn omgeving! Mijn things to do-list is ook echt minimaal. Volgens mij mis ik gewoon de helft haha!

Ik heb wel zin in de bevalling. De vorige was drama, veel erger dan dat kan het niet zijn en dan ben ik van die kwaaltjes af. Ik kan niet lekker meer zitten, niet lekker liggen, lopen is ook niet zo fijn, fietsen gaat al weken niet. Misschien moet ik floaten eens proberen?

Maar wat staat er allemaal op jullie things to do? Ik kom niet veel verder dan plank ophangen (man doet dat soort dingen scheef), vluchtkoffertje in orde maken (moet nog joggingbroeken en een fatsoenlijke Bh in maat 'olifant' hebben). Oh en een flessenborstel kopen en nieuwe poederbakjes. Hier geen BV om medische redenen.
En alle dames met verse babies: die ruiken zo lekker he
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook dat deze bevalling wat soepeler verloopt dan de vorige... ga dit keer voor een ruggeprik... we zullen het zien

Op mijn to do list staat oa: kledingkast in elkaar zetten en inpakken onze kleding zit nog in vuilniszakken ivm verhuizing en verbouwing, kast baby schilderen en hangstok monteren, een plank over de trap van de kelder, deur sluitend maken zodat de hond s nachts niet meer op de bank kan, voorraad kastjes ordenen en zo kan ik nog wel even doorgaan

Ik ga ook flesvoeding geven
Ik geloof dat ik het fenomeen nesteldrang niet ken... Ik lees 'keukenkastjes ordenen' en vroeg me toen af of ik dat uberhaupt in het afgelopen jaar heb gedaan...
Konijn, herkenbaar. Zitten, liggen, niets wil meer goed. Staan bewaar ik voor het klaarmaken 's ochtends en het koken, voor de rest plof ik overal neer. Lig hier iedere dag in mijn comfortabele outfits, spijkerbroek gaat alleen aan als ik de deur uit moet of als er werklui over de vloer komen.



Want hoewel ik nog maar twee weken hoef, vorige week is de timmerman langs geweest om een wandje tussen onze slaapkamer te plaatsen en komt morgen en zaterdag de schilder om het af te maken. Helaas door omstandigheden erg laat, maar goed, het is zo. Ondanks de hormonen sta ik daar heel ontspannen in, dat is dan wel weer heel relaxed. De timmerman was echter niet geheel op zijn gemak vorige week...



Maar goed, mijn vorige bevalling was echt een (langdurig, dat wel ) eitje. Kind van ruim vier kilo er uit gekregen met alleen een knip. Dus deze moet er wel een beetje uit gaan glijden zowat. Dit keer ga ik ook flesvoeding geven, de vorige keer ging dat dan weer niet zo goed dus ik bespaar me de ellende dit keer.
Ik merk dat ik nu, meer dan de vorige keer, last heb van een schuldgevoel dat ik geen bv ga geven. Ook al weet ik dat ik een leukere moeder ben, ook voor de peuter, als ik zo snel mogelijk van de hormonen af ben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven