Vraagje over vruchtbaarheid en zwanger worden

30-09-2014 13:33 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ik en met partner zijn nu 8 maanden bezig voor een wondertje

Helaas heeft het tot nu toe niet zo mogen zijn. Elke maand is het weer een teleurstelling als de duivels er weer zijn.

Nu vroeg ik me een aantal dingen af

Ik en me partner roken ik weet het is heel slecht en vanaf 10 oktober stoppen we met hulp van de huisarts ik vroeg me af of dit voor de vruchtbaarheid veel verschil zou maken? Mensen om mee heen roken en gebruiken drugs en zijn binnen een aantal maanden zwanger..

Ook is het zo dat wij niet regelmatig sex hebben max 1 per week heel soms 2 keer zou dit ook nog invloed kunnen hebben?

De tijd met me ex aantal jaren terug was ook laatste maanden onveilig en nooit zwanger geraakt hij is nu vader van een mooi meisje. Dit maakt me allemaal erg onzeker over me eigen lichaam we willen zo dolgraag een kleintje in ons midden en het wilt niet lukken.

Hebben jullie ervaringen of bepaalde tips dan zou ik dat heel graag horen.



Gr bekkiiee
Alle reacties Link kopieren
We hebben minder sex omdat mijn vriend er om 1 of andere reden heel onzeker over is we hebben er vaak over gepraat maar dat lost het maar voor een week op. En inderdaad roken gaat ons zeker niet helpen. Ik ga vanmiddag eens met mijn vriend praten of het voor hem een mogelijkheid is om eerder te stoppen. Hij is daar erg moeilijk in dus dat word nog wat. Hij vind het allemaal wel best zoals het is.
Elke twee a drie dagen voor een optimale spermakwaliteit (te lang geen zaadlozing is niet goed), vanaf een maand of drie na stoppen met roken.
Alle reacties Link kopieren
Wil je vriend wel een kind? Of wil jij vooral een kind?

Als je vriend ook graag een kind met jou wil, zal hij er toch wat voor over moeten hebben...



En als je vriend er zo instaat voor wat betreft seks, dan raad ik je sowieso die ovulatietestesten aan.
Lastig dan inderdaad om de frequentie op te voeren. Misschien dan toch de ovulatietesten om een beetje te kunnen timen wanneer je het die ene keer per week moet doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga wat doen met jullie tips en is goed met me vriend praten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend wilt ook een kind maar die is er nogal nuchter onder. Die heeft zoiets van als het komt dan komt het maar hij wil er geen moeite voor doen omdat het geen tegenslagen wil. Maar dat is hij niet alleen bij dit onderwerp maar bij alles. Hij is erg negatief ingesteld waardoor we vaak niet op hetzelfde uitkomen. Ik wil er voor gaan en positief blijven. Hij is er weinig mee bezig en is vaak negatief
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet wat het bevorderd. Ik weet wel dat ik zelf bij m'n eerste zwangerschap rookte, geen foliumzuur heb geslikt en ook niet op m'n voeding lette. Ik kwam pas met 10 weken erachter dat ik zwanger was (anders alles tuurlijk anders gedaan) bij mijn laatste zwangerschap ben ik al voor bevruchting gestopt met roken, slikte wel foliumzuur en at gezond, helaas is dit wel een miskraam geworden.
quote:bekkiiee schreef op 30 september 2014 @ 14:12:

Mijn vriend wilt ook een kind maar die is er nogal nuchter onder. Die heeft zoiets van als het komt dan komt het maar hij wil er gteen moeite voor doen omdat het geen tegenslagen wil. Maar dat is hij niet alleen bij dit onderwerp maar bij alles. Hij is erg negatief ingesteld waardoor we vaak niet op hetzelfde uitkomen. Ik wil er voor gaan en positief blijven. Hij is er weinig mee bezig en is vaak negatief



Weet je zeker dat je binnen deze relatie een kind wil krijgen? Een kind krijgen zet je leven op zijn kop, kunnen jullie dat samen aan?



Los eerst al je issues op en denk er dan nog eens goed over na! Volgend jaar kun je ook nog zwanger worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:guesswhat schreef op dinsdag 30 september 2014 14:16 Ik weet niet wat het bevorderd. Ik weet wel dat ik zelf bij m'n eerste zwangerschap rookte, geen foliumzuur heb geslikt en ook niet op m'n voeding lette. Ik kwam pas met 10 weken erachter dat ik zwanger was (anders alles tuurlijk anders gedaan) bij mijn laatste zwangerschap ben ik al voor bevruchting gestopt met roken, slikte wel foliumzuur en at gezond, helaas is dit wel een miskraam geworden.Nog iets vergeten. Bij de eerste had ik 15 kilo overgewicht en bij die miskraam m'n streefgewicht
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de staat van je relatie volgens mij niet heel geweldig. Zou je daar niet eerst eens naar kijken?
Alle reacties Link kopieren
Ja we weten het allebei heel zeker we hebben hier samen over gepraat en kwamen telkens op het zelfde uit we zijn er klaar voor. We hebben regelmatig een oppas kindje van nu 8 maanden logeren tuurlijk is dit niet hetzelfde als je eigen kindje maar we merken allebei dat het ons blij maakt en de moeilijk momenten we elkaar steunen. We weten dit heel zeker
Succes met stoppen met roken in ieder geval! En praat met je vriend, die zal er toch wat actiever in moeten gaan staan.

Mijn vriend is ook niet zo'n enthousiasteling en dacht ook, ach het komt zoals het komt. Maar na wat voorbeelden en cijfertjes doet hij nu actief mee. (moeten we alweer..is twee keer per dag niet beter?, moet ik ook een dieet aanmeten? hahaha)
Alle reacties Link kopieren
Onze relatie is mischien niet altijd perfect maar onze karakters qua manier van denken verschilt wel eens dit is altijd zo geweest en we botsen totaal niet en komen er opzich altijd wel samen uit. Alleen denkt hij snel negatief en is heel kritisch en ben ik meer positief ingesteld en met sommige dingen wat makkelijker
quote:bekkiiee schreef op 30 september 2014 @ 14:28:

Ja we weten het allebei heel zeker we hebben hier samen over gepraat en kwamen telkens op het zelfde uit we zijn er klaar voor. We hebben regelmatig een oppas kindje van nu 8 maanden logeren tuurlijk is dit niet hetzelfde als je eigen kindje maar we merken allebei dat het ons blij maakt en de moeilijk momenten we elkaar steunen. We weten dit heel zeker



Hoe oud zijn jullie?

Denken dat je relatie tegen de komst van een kind bestand is omdat je af en toe zo leuk met een oppas kindje omgaat vind ik neit heel volwassen.

Vergeet dat getrut over niet meer samen weg kunnen, je dagen plannen rondom je kind. Wat je erbij krijgt is een bak verantwoordelijkheid en de angst dat alle nare dingen bij jou kind kunnen gebeuren. Een kind is geen roze wolk, maar hard werken.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Ik ga vanmiddag met mijn vriend praten ik hoop oprecht dat hij gaat begrijpen dat we dit meer samen moeten doen en er meer actie moet komen. Ik hoop dat hij dit wilt begrijpen. Fijn om te weten dat ik niet de enige ben die over sommige dingen zo denkt en hij inderdaad wat meer zijn best moet doen
Alle reacties Link kopieren
Ik zei ook al het is niet hetzelfde als je eigen kindje

Wij zijn 22 en 28 en we hebben samen gesproken over wat wel en niet meer kan en dat het ons leven op de kop zou gooien we hebben hier echt wel lang over nagedacht en gepraat voordat we deze keuze maakte het is niet zo dat we gister zeiden we willen een kind. We weten ongeveer wat ons te wachten staat en ik zie van dichtbij hoe zwaar het is aangezien me beste vriend sinds kort vader is dus ik snap heel goed dat het ook minder leuke kanten heeft en het geen lang leve de lol is.
quote:bekkiiee schreef op 30 september 2014 @ 14:30:

Onze relatie is mischien niet altijd perfect maar onze karakters qua manier van denken verschilt wel eens dit is altijd zo geweest en we botsen totaal niet en komen er opzich altijd wel samen uit. Alleen denkt hij snel negatief en is heel kritisch en ben ik meer positief ingesteld en met sommige dingen wat makkelijker



En dat negatieve trek jij ook nog steeds als je hoogzwanger, je eigen veters niet meer kunt strikken? Of als je er na de bevalling door slaapgebrek even helemaal doorheen zit?



Ik zou dat nu al een belemmering vinden, dus ik hoop dat jij dan genoeg positiviteit hebt voor jullie beiden!
Misschien kan je al stoppen met roken, gewoon alleen. Dan kan je lichaam alvast afkicken voordat je eventueel zwanger raakt, en je geeft hem ook een goede boodschap.

Hij kan dan gewoon alleen buiten gaan staan met zijn sigaretje. Zwanger raken, zwangerschap en daarna ouderschap is niet iets wat je er even bij doet. Je zal er steeds samen uit moeten komen.
Je bent 8 maanden bezig maar geen benul van de kansen of wat je moet doen. Leer googelen!. Goede link:

http://www.strakszwangerworden.nl/meer-weten
Alle reacties Link kopieren
Wonderen bestaan niet..Logisch dat je niet zwanger raakt.. Kinderen bestaan wel gelukkkig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven