Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 3)

16-12-2016 11:11 3052 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.



De stand van zaken:

fasedameswachten op startabusu, Hosta, Animal2307, miillaa, gelukspoppetje,

Lilly53, Dazzle_ (juni), Duufje (~juni), -Sense (juli)prikken&slikkenFruity-Pebbles, Sofie87wachten op cryo-tpAngel88 (11 mei), flipje2 (~20 mei)in de wachtwekenboulu (verse tp (2x), 12 mei), Weija (cryo-tp, 16 mei)



Handige links:

- Informatie over IVF/ICSI: brochure VUmc, brochure AMC, informatie Isala

- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum

- Website Freya: www.freya.nl

- Moeders voor moeders: www.moedersvoormoeders.nl



Blogs:

- Wensmama van flipje2

- Eerste kind wens van Lampje1



Bezig met behandelingen:

naam

(leeftijd)wens

sindsMMM

sindsoorzaakbehandelingstatus

#cryo'slocatieflipje2

(28/41) blogokt

2014okt

2015<1 miljoen/ml zaadcellen

ICSI1: 2x mk (F☆ 18w (T21+T8), P☆ 12w (Turner))ICSI1jan '16 start

mei '17 tp4? (2 cryo's)VUmcDazzle_

(34/36)2013mei

2015Geen oorzaak gevonden

2015: IUI 6x, 2016: IVF1, 5x tp

2017: mrt IVF2, 1 tp, geen cryo's IVF3wachten op startIVF1&2: NL

IVF3: Gentgelukspoppetje2014mrt

2016♂ slechte zwemmers

jun '16 IVF1 niet zwangerICSI+PGDwachten op startMUMC/AMCDuufje

(38/41)2013dec

2015zeer slechte zaadkwaliteit

ICSI1: geen bevruchtingen

ICSI2: B☆ICSIwachten op start?abusu

(39)20142014alleenstaand, schildklier

9x IUI gehad, ICSI1 niet zwangerICSI2MCKpianokruk

(42)20132013alleenstaand

IVF1&2: niet zwanger, ICSI3: geen bevruchtingenICSI4wachten op startMCKAnimal2307

(36/36+)2014Onbekende oorzaak, 6x IUI gehad

IVF1 en 2 (Isala) niet geluktIVF3wachten op startDusseldorfAngel88

(28/32)2014onbekende oorzaak

6x IUI gehadIVF1feb '17 start

10 eicellen ingevrorenRadboudmiillaaIVF1.1 afgebroken wegens allergische reactieIVF1.2wachten op verder onderzoek?boulu2014slechte zaadkwaliteit, PCOS

dec '16 ICSI1: vmk ☆, geen cryo's

feb '17 ICSI2.1: geen eicellen gevondenICSI2.2apr '17 start

dubbele tp, 1 cryo?Fruity_Pebbles

(30/33)2015Laag AMH, IVF1 mislukt

mrt '17 IVF2.1: escape-IUIIVF2.2apr '17 startMCKHosta

(38)2016Laag AMH, 2x vmk ☆☆

IVF1 misluktIVF2wachten op start?Weija2013201311x IUI gehad, ICSI1 3x zwanger,

2x vmk ☆☆, X☆ (23 wk)ICSI26 cryo's over?MevrouwStippel

(36/39)man hersteloperatie gehadICSI+

MESA/TESEwachten op start

(±juni '17)AMCSofie87

(29/28)endometriose

4x IUI gehadIVF1april '17 start?Lilly53

verstoring LH

azoospermieICSI1wachten op start?-Sense-

2015halve baarmoeder, 1 werkende eileiderIVF1wachten op start (juli)Wij houden altijd een plekje vrij

voor nieuwe meeschrijvers!



ZWANGER!! De zwangeren schrijven hier gezellig verder!

*deni308 (27/30) 5 jan '18, weinig/traag zaad, onregelmatige cyclus, zwanger in ICSI2.

*freexx(27/29) 31 dec '17 , verminderde zaadkwaliteit en translocatie, IVF1&2 mislukt (1x mk ☆ 8 wk), zwanger met KID, Nij Geertgen

*Chevrolet (31/29) xx dec '17?, geen oorzaak gevonden, 3x vmk ☆☆☆, 6x IUI gehad, zwanger in IVF1 (2 cryo's over), MCL/UMCG

*Christel 22 dec '17 , IUI gehad, zwanger in IVF1, geen cryo's

*piene1987 (29) 15 dec '17 , ☆ 21w, zwanger in ICSI1, 3 cryos over

*Lampje1 (33/37), 11 dec '17 , slechte zaadkwaliteit, 6x IUI gehad, 1x vmk, zwanger in ICSI1, 4 cryo's over

*nemoo (30), 1 dec '17 , 3x IUI gehad, zwanger inICSI1

*Wensel30 (30), half nov '17 , slechte zaadkwaliteit, 1x IUI gehad, zwanger in ICSI2 (3 cryo's over), Dusseldorf

*wollentrui (33/33), 12 nov '17, ICSI2(+PGD)

*Zima, 3 nov '17 , moeilijk te stimuleren, zwanger in ICSI2 (geen cryo's)

*mees31 (31), 1 nov '17 , zwanger in IVF1

*Skylark01, x okt '17, verminderde eivoorraad (laag AMH), zwanger in IVF1 (3 cryo's over), Canada.

*anne-1985 (31), 13 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger in IVF1,

*baggal (33/50+), 9 okt '17 , slechte zaadkwaliteit, 2x vmk, zwanger in ICSI2 (cryo's zijn op), Boston Place (UK)

*rosings, 4 aug '17 , alleenstaand: 23x ZI 1 mk, zwanger in IVF2, Nij Geertgen

*tasje76 (39/34), 8 juli '17 , geen oorzaak gevonden, zwanger in IVF2 (geen cryo's)

*alto (28/37), 26 mei '17, verminderde zaadkwaliteit, ICSI1 (5 cryo's), Leuven

*Soof83 (33/34), mei '17, PCOS, azoöspermie, ICSI1



Bevallen

Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), itsi_us (IVF1), Duufje ☆ (ICSI2), Noortje81 (ICSI1), lilly1980, Sunflower07 (IVF1), Blauwoogje1980 (IVF1), zwangerwordenvanaf2014 (ICSI1), Tulpenbol_boterbloempje (spontaan), Lisette_ (spontaan), Budhababe (spontaan), _sun (ICSI3), Ann-81 (ICSI1).



Je kunt de tabel zelf aanpassen:

Login: zwangerwordenTO; v1v4f0rum

♂ = Alt+11; ♀ = Alt+12
Alle reacties Link kopieren
lampje yes!! super blij voor je eindelijk weer wat goed nieuws hier!

hopen op veel cryos, dat zullen er zeker wel een paar worden! dat kan niet missen
Alle reacties Link kopieren
wat netjes lampje! erg fijn voor je!



zal voor je duimen dat alles goed gaat!
Keep on smiling
Alle reacties Link kopieren
Miillaa, Dusseldorf is een prive-kliniek en zullen daarom waarschijnlijk veel verder buiten het standaard boekje gaan. Ik zou uiteraard eerst Groningen eens afwachten en als zij ook niets met jou aandurven, kun je altijd een gesprek aangaan. Groningen is (dacht ik) het enige ziekenhuis in NL die IVF in natuurlijk cyclus doet, dus als je een "normale" eigen cyclus hebt, kan ik me best voorstellen dat ze het met je willen gaan proberen. Ik ben het even kwijt, en kan het niet zo snel terug vinden, wanneer heb je een gesprek in Groningen? Ennuh... geef de moed niet op!



Milootje, fijn dat de Crohn nu rustig is. Gebruik je daar nu geen medicatie voor? Zonder doorgankelijk eileiders wordt zwanger worden natuurlijk niets, dus ben je automatisch aanwezen op IVF. Ik hoop dat verder alles goed is bij jullie en dat je snel zwanger mag worden! Schrijf gerust mee met ons.
Alle reacties Link kopieren
Animal2307



Nee heb op moment geen medicatie. daar heb ik tijd geleden zelf voor gekozen.

ik had voor mijn eigen gevoel meer last van de bijwerkingen dan van de crohn

en dit blijkt tot nu toe ook zo te zijn.
Keep on smiling
Alle reacties Link kopieren
We hadden even een crosspost Milootje maar met dichte eileiders ben je idd aangewezen op IVF. Lichamelijk vond ik het allemaal een prima traject, mentaal vond en vind ik het moeilijk. Ik ben nu 11 weken zwanger na 4 terugplaatsingen en 2 IVF met ICSI rondes. Nog steeds vind ik het moeilijk te bevatten dat het goed blijft gaan, al zijn de vooruitzichten ok. Nu in afwachting van de NIPT resultaten. Dat is wel een dingetje dat veel mensen over houden aan de MMM volgens mij...



Lampje: 10 bevruchtingen dan heb je over een paar dagen een TP en met een beetje geluk aardig wat cryos - blij voor je!



Ook blij dat de echo goed was Flipje! Hopelijk toch de terugplaatsing deze Maand en begin April een positieve test
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
sorry misschien domme vraag maar MMM?



spannend resultaten NIPT. Hoop dat alles goed komt! en de vooruitzichten zo blijven!
Keep on smiling
Alle reacties Link kopieren
quote:Milootje schreef op 21 maart 2017 @ 12:56:

sorry misschien domme vraag maar MMM?



spannend resultaten NIPT. Hoop dat alles goed komt! en de vooruitzichten zo blijven!medische malle molen
Alle reacties Link kopieren
ok top thnx! haha



maar idd daar kun je idd hor en dol van worden.

ik heb door de crohn en flinke tegenslagen daarin ook heel erg de neiging om altijd van negatieve uit te gaan.

mijn verloofde ( we gaan in juli trouwen) is heel positief daarintegen dus das soms best fijn.
Keep on smiling
Alle reacties Link kopieren
hee meiden even een vraagje.

ik zit een een schema progynova en utrogestan voor tp. bij mijn laatste tp had ik utrogestan 3x 2 tabletten per dag!.

nu kijk ik op mijn lijst en staat nu crinone gel 1x daags.

mijn zwangerschap van vorige was met utro en nu maak ik me zorgen om te switchen naar crinone gel omdat het vorige keer met utro dus gelukt is.

heeft 1 van jullie ervaring ermee of weet er iets over? ik heb wel bij 1tp crinone gebruikt omdat ik utro vervelend vond. maar die gel is niet veel beter net zo smerig hoeft alleen maar 1x per dag. ik weet ook niet waarom mijn zhuis geswitcht is. moet dat donderdag maar gelijk even vragen maar dacht misschien weet hier iemand iets?
Alle reacties Link kopieren
Wow lampje wat een super goed bericht 10 embryo's!!!! daar komen vast wel een paar (of heel stel) cryo's uit!
Alle reacties Link kopieren
Lampje, ik had het net gemist van jouw toppers!! Wat ontzettend fijn! Ik duim ook mee voor een dikke plakker en een aantal cryo's.



Piene, ik ken iemand die ivm allergische reactie op de utro crinone gebruikt heeft en zwanger is geraakt. Of ze het meer geklieder vond, weet ik niet...
Piene, ik heb bij mijn eerste ivf en enige terugplaatsing crinone gebruikt. Heb hier toen voor gekozen wegens het gebruikersgemak (1keer daags).

Ik kreeg hier alleen last van, maar het is niet zeker of het door de crinone kwam. Arts gaf donderdag aan dat het ook kan komen door de vele echo's, dus of het door de crinone kwam weet ik niet.

Ik stap over naar de utrogestan, omdat ik last had. Niet omdat ik het vervelend vond. De utrogestan lijkt me vervelender..
Alle reacties Link kopieren
maar is de werking hetzelfde ? of verschilt dat ook?
Werking is hetzelfde is mij verteld. Alleen heb je bij Crinone veel meer gebruikersgemak.

Arts vertelde mij wel dat er bij Crinone een hoger eigen bijdrage is dan bij Utrogestan
Ik heb net het ziekenhuis gebeld. Ben nog niet ongesteld, maar ben bang dat ongesteldheid weer later komt vanwege de cystes of vanwege de vervroegde overgang, wat in lijn ligt met mijn veel te lage AMH waarde.

Morgenochtend word ik gebeld door verpleegkundige. Wel voor de zekerheid een zwangerschapstest doen, maar die zal wel negatief zijn..
Alle reacties Link kopieren
Irritant Fruity hopelijk begint het toch vanavond of morgenochtend spontaan. En anders mag je vast morgen even langskomen voor een echo. Kan heel goed begrijpen dat je graag wilt beginnen.



Piene geen ervaring met crinone maar is beide progesteron en bij mij in het ziekenhuis gaven ze aan dat de werking hetzelfde is als die van Utrogestan. (Alleen makkelijker in gebruik).
Alle reacties Link kopieren
okee meiden thanxx!! dan zal het vast gaan om gebruikersgemak



fruity en nog getest? je weet nooit ;)

en anders proberen echo morgen ofzo?
Ik twijfel tussen nu testen en morgenochtend testen...

Ik ben over tijd volgens mijn normale cyclus, dan kan het toch ook met niet ochtendurine?
Alle reacties Link kopieren
Klopt als je overtijd bent kan het op elk moment.
Sorry, ik ging ineens weer twijfelen

Ga na het eten testen
Alle reacties Link kopieren
Dat zou wel heel gaaf zijn Fruity! Er zijn echt ook wel gevallen waarbij de IVF gefaald heeft en er een spontane zwangerschap tot stand kwam! Ik duim even door meid!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Spannend Fruity zou wel fantastisch zijn!
Alle reacties Link kopieren
Fruity ik ben ook benieuwd, wie weet!



Flipje hoe was de echo?



Milootje, welkom!
Alle reacties Link kopieren
net naar wc geweeest en bij het afvegen (sorry) wat bruinig? wat is dat nou toch weer. nooit eerder gehad maar lijkt me geen goed teken? zit nu aan 3 pilletjes progynova per dag
Negatief getest.



Piene, heb je tp al gehad? Dan zou het innesteling kunnen zijn? Een beginnende menstruatie lijkt me niet met je pillen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven