Zwanger worden vanaf augustus '14 doorstart

31-08-2014 12:08 2001 berichten
Hallo dames,



Hierbij een nieuw topic, omdat we dan met zijn alle een tabel kunnen bijhouden.

Voor inloggen:

gebr. naam: Aug14

ww: aug14





NaamLeeftijd+partnerNODRondeBijzonderh. Vlasje88 26+30 rond 17-1 5 uitgerekende datum 27-9-2015 zwanger2805 24+35 10-09-2014 216-5 bevallen van een dochter Pluisje 22+27 22 maart 715 april eerste afspraak ziekenhuis lilly1980 33+45 13-05-2015 Hou ik niet bij pinguin00 21+30 26-05-2015 10? 18 mei zkh Chloeev 22+27 23-11-2014 4 23-11 positieve test Diamondgloss 25+34 22 januari 2015 6 van plan pil weer te gaan slikken daardbei27+2909-09-20141 Uitgerekende datum 16 mei 2015EvenWatAnders32+3304-06-20158? 03-06 positieve test!!exquise29+3022 juni9 25-6 positieve test zwangerwordenvanaf201432+3413-08138 juli onderzoeken gehad bij de gynaecoloog en 14 augustus terug voor de uitslagenJuffrouw2323+28+\- 14-04-20159 13-04-2015 positieve test
Alle reacties Link kopieren
Wel leuk zo'n groot gezin! Zelf zou ik er eerlijk gezegd ook niet aan moeten denken, maar mijn man komt ook uit een groot gezin en dat vind ik heel gezellig! Er is altijd wel iemand thuis voor een praatje of een helpende hand echt heel anders dan als ik naar mijn eigen gezin kijk (gescheiden ouders en 1 broer).



Heb er wel bewondering voor dat vrouwen zo'n groot gezin draaiende kunnen houden
Alle reacties Link kopieren
Welkom ikke en pannenkoek, het wordt nog wat met ons dames! Hihi.



Het goede nieuws is:ik ben nog steeds niet ongesteld. Het slechte nieuws is dat ik het liefste direct een nieuwe test wil doen hihi. Mijn man heeft vier keer opnieuw gekeken en zei daarna die test is stuk (als grapje) hihi, maar nu wil ik afwachten t/m donderdag. Want ik vind dat ik ijn lichaam de kans moet geven dan ongesteld te worden.. Pff raar verhaal dit. Het lijkt ook alsof een ander dit schrijft. Ik geloof er nog steeds niks van van.



Was vandaag bij een vriendin en die heeft twee katten en een hond, ik dacht dat ik over mijn nek ging toen ik naar binnen liep. Dat heb ik echt nooit bij haar. Het viel echt als een soort vieze deken over me heen. Gelukkig zakte het op een bepaald moment, maar bleef de geur maar ruiken. Ook dat heb ik nooit. Grrr weer zo'n irritante bijkomstigheid. Daarnaast wil ik ineens geen siroop meer bij het avond eten, dat vind ik te zoet (dit drink ik al jaaaaaaren) en ik wil geen pasta meer eten. Mijn man heeft dus opnieuw de conclussie getrokken dat de test niet deugde hihi.



Ik ben er vrij rusitg onder hoor. Ik wacht deze week af en dan merk ik het wel, al blijf je er door zulk soort dingen wel steeds aan denken. Komt dit bekend voor?



Vervelend van de jeuk diamondgloss, ik heb eczeem dus weer hoe het voelt. Ongeveer twee weken geleden had ik heeel erg last, gelukkig mag ik ook tijdens mijn zwangerschap de zalf blijven smeren die ik al smeerde.



Wat leuk zo'n groot gezin ikke, als het ons gegeven is zou ik er zelf graag vier willen mijn man drie. Maar ik praat hem nog wel om tzt hihihi :D



En in de twintig is een mooie leeftijd, maar ouder ook. Het gaat inderdaad om wat je te bieden hebt, niet om de leeftijd!
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Hi ladies, zou ik nog mee mogen schrijven?

Mijn NOD (eerste ronde) is 9 september, zo spannend!
Alle reacties Link kopieren
Welkom Ikkie en Pannenkoek...



@ Ikke wow 5e kindje al wel leuk hoor... stiekem zou ik er vier willen maar we gaan voor 2 kids.. Mijn vriend wou in eerste instantie maar 1 maar ik had zoiets van neeeee.. wil toch wel echt op z'n minst 2 kids.. en uiteindelijk heeft hij ingestemd :D



@diamondgloss heb inderdaad ook gelezen over schijnzwanger... ik dacht vorige maand ook pfff ik maak mezelf gewoon gek... ik moet ermee ophouden en mezelf er niet teveel bezig houden maar ik vindt het persoonlijk wel moeilijk om me er niet mee bezig te houden. ik denk dat ik me zowat dagelijks er wel even mee bezig hou.. of er even aan denk..



Ik en mijn vriend zijn nu bijna 7 jaar samen (wel tussendoor even uit elkaar geweest). Ik kreeg in het begin veel commentaar over het leeftijdsverschil. Veel lullige opmerkingen van familie en vrienden..(af en toe nog steeds)

In het begin had ik er veel moeite mee dat er steeds zo negatief over werd gedaan vooral in het begin van onze relatie (was toen ook wat jonger) het heeft toen bijna onze relatie gekost.. maar ja we zijn gelukkig nog samen.. hij is goed voor me en we hebben het fijn samen en daar gaat het om...



@kippelingtje wat een verhaal... wel een mooi gebaar om je dochter naar haar te vernoemen..



@vlasje jammer van de negatieve test... maar misschien heb je de test inderdaad te vroeg gedaan en heb je over een aantal dagen wel een positieve testen.. laten we het hopen (fingers crossed)
Alle reacties Link kopieren
Welkom daardbei!!! wat is jou leeftijd?
Alle reacties Link kopieren
Dank je! Ik ben 26 en mijn man is 28
Alle reacties Link kopieren
Welkom daardbei! Je kan jezelf in de tabel zetten als je dat wilt, of iemand anders vragen het te doen. Achter mijn ipad vind ik dat niet zo handig.



Heb net met mijn man gerekend en als ik net wat later pas niet meer ongesteld was, want ja wat is de laatste dag? Als je niks meer hebt of als het bruin is (ja ik weet het vies verhaal), dan zou het zo kunnen zijn dat mijn nod pas dit weekend is..



Wat vervelend dat jullie zulke negatieve reacties kregen, het is voor mensen ook moeilijk te begrijpen, maar liefde is liefde. Dus andere mensen hoeven het ook niet te begrijpen! Jullie moeten gelukkig zijn en weer je ik val op stevige kerels, nou mijn man mathijs is echt een schatje enzo, maar een stevige kerel is het zeker niet. Daar zullen mensen ook hun gedachten bij hebben gehad, maar laat ze maar denken hoor! Als jullie maar gelukkig zijn
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Welkom daardbei, ikke en pannenkoek



Wat is er een hoop geschreven! Weet niet meer woe wat precies heeft gezegd er staan ook hele lange verhalen tussen haha, maar mijn vriend en ik schelen ook zo'n 5,5 jaar dus ook best veel. Er zullen ook wel mensen gaan zeggen dat ik nog heel jong ben en moet genieten maarja daar trek ik me niks van aan , want ik geniet als ik zwanger ben nog veel meer dan van vakanties enz!



Wij willen graag 2 kinderen als het ons gegund is.



@kippeligetje wauw wat een verhaal zeg. Snap helemaal dat jullie de kleine willen gaan vernoemen. Als het een jongen wordt en hij krijgt de naam die je schoonzus zo mooi vond dan is dat ook een heel mooi eerbetoon!



@ Vlasje je klinkt best wel zwanger met al die klachten, maar nu snap ik het ook niet meer. Als je een cyclus hebt van 28 dagen dan tel je toch vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie? Anders heb ik verkeerd gerekend haha.
Alle reacties Link kopieren
Hmm dat is inderdaad zo chloeev, ik weet even niet hoe ik erbij kom dat het de laatste dag van je laatste menstruatie zou moeten zijn.



Maar goed als ik nog onregelmatig ben of een langere cyclus zou hebben dan zou het nog kunnen. Anders ben ik ook wel weer veelover tijd zeg maar.. Pff gedoe zeg die zwangerschap en tellen! 1 augustus was mijn eerste dag van mijn laatste menstruatie. 3 of 4 augustus de laatste..
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mezelf in de tabel gezet



Ach ja, laat mensen inderdaad maar lekker kletsen... Er is altijd wel wat. Je bent er klaar voor wanneer je er klaar voor bent!!



Respect Ikkie1980!! Wel leuk zo'n groot gezin!

Vlasje88: je maakt ons wel errug nieuwsgierig.



Nog een paar daagjes en ik mag testen... Ben benieuwd. Eigenlijk hebben we nog maar pas besloten dat we 'open staan' voor een kindje. De lichten gaan steeds meer op groen en daarmee bedoel ik dat de situatie of het tijdstip voorheen minder geschikt was. We leggen er dus geen druk op en zien wel wanneer het komt. Maar nu dat het zover is vind ik het toch wel (leuk!) spannend . Ik ben er natuurlijk mee bezig, aangezien ik ook voorzichtig aan doe met alcohol en extra vitamine (foliumzuur) inneem.

De afgelopen dagen heeft er misschien een innesteling plaatsgevonden. Ik was heel moe en ik dacht wat steekjes te voelen afgelopen dagen, net iets rechts van mijn navel, als een soort naaldje... Wie weet....
Alle reacties Link kopieren
@vlasje als ik goed reken ben je 5 dagen overtijd dus als je morgen nog niet ong bent dan zou ik persoonlijk een test doen van een ander merk.



@daardbei voor jou wordt het ook spannend! Ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Precies, leeftijd zegt niks zolang de relatie maar goed zit en je er zelf achter staat. Mijn vriend en ik zijn trouwens iets langer dan 2 jaar samen.



@kippelingetje wat een verhaal, jeetje. Ik vind het wel erg mooi hoe jullie denken over een naam en dat jullie dat in ieder geval nog hebben kunnen delen met je schoonzus. Klinkt als een ontzettend heftige periode! Jullie verdienen weer zonneschijn!



@ikkie1980 welkom! Wat gaaf, zo'n groot gezin! Lijkt me erg gezellig. Bij je andere 4 kinderen in 1x raak? Zou heel leuk zijn als dat weer lukt! Ik ben stiekem wel benieuwd naar ervaringen van je vorige zwangerschappen, had je veel last van kwaaltjes enzo?



@pannenkoek welkom! Leuk dat je ook meeschrijft. Ik heb een vaste baan en mijn vriend heeft een contract voor 20 uur maar werkt er sowieso altijd 40. Verder zijm we net verhuisd naar een huurwoning met 4 slaapkamers dus wij zijn er klaar voor!



@vlasje pfff dat wordt nog een lange week dan als je nog moet wachten tot donderdag.. Hopen dat die menstruatie niet lang meer op zich laat wachten. Of wel natuurlijk, maar dan willen we wel een positieve test!! Al die kwaaltjes ook zoals verandering in eten, zou wel heel gek zijn als je dat jezelf wijs maakt, geloof ik niks van!



@daardbei welkom!! Jij mag al snel testen!



Hier alles nog steeds rustig, nog geen buikpijn ofzo. Ik wacht af. Ben net thuis van een hele dag werken dus ik ga lekker the voice kijken en dan naar bed en ben benieuwd of ik morgen al ongesteld wordt of niet!
Alle reacties Link kopieren
Oeh pinguin00, spannend! Jij mag dus nog sneller testen!

En thanks voor de reminder wat betreft the Voice haha
Alle reacties Link kopieren
Tnx voor het uitrekenen Chloeev, pff nou ik weet het niet meer. Sowieso had ik 2 testen dus ik kan van de week nog een keer met deze proberen, anders kan hij ook zo de prullenbak in. En als hij dan negatief blijft koop ik wel iets nieuws. Maar ja ik lees zoveel verwchillende verhalen over testen ed. Echt lastig!



Spannend hoor pinguin en daardbei, pinguin jij wachtte dit weekend nog af toch? Pff al dat gewacht :p
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
@ Vlasje lastig hoor! Ik snap wel dat je zo steeds het idee blijft houden dat het misschien wel raak zou kunnen zijn!



Spannend voor degenen die bijna mogen testen! Al dat wachten is inderdaad heel lastig.



Ik las ook over wijn, hoe doen jullie dat? Eten en drinken jullie sowieso niks meer wat niet 'mag'. Ik heb in de eerste ronde vanaf het moment dat ik mijn eisprong heb gehad totdat ik dan ongesteld werd 2x een glaasje wijn op maar verder geen dingen gegeten die niet zouden mogen. Merk wel dat ik het nu al lastig vind, niet dat ik niet zonder een glaasje wijn kan, maar we hebben heel regelmatig sociale gelegenheden/verplichtingen waarbij het snel opvalt als ik steeds niet neem!
Alle reacties Link kopieren
Ja dat laatste merk ik ook. Toevallig ben ik vorige week vrijdag met een vriendin uit geeest die weet dat wij bezignzijn. Dus die snapte het wel. Maar heb thuis ook al een keer acloholvrije wijn gedronken, bah hiet te drinken. Super zoet, maar er schijnen ook goede te zijn..



Maar eigenlijk zou je je er niet zo drukmover hoeven maken, jij kiest of je wijn pakt. Het is eigenlijk belachelijk dat mensen gelijk hun conlcusie trekken en nog erger: vragen waarom je geen wijn drinkt.



Maar dit bovenste is makkelijker gezegd dan gedsan, want ik voel me ook altijd ongemakkelijk en vind het nodig een smoes te verzinnen. Je kan nog een keer antibiotica gebruiken(voor blaasontsteking), mag je namelijk geen alcohol. Of moe zijn... Grrr hihi
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)
Alle reacties Link kopieren
Ja die smoesjes kan ik inderdaad wel gebruiken! Gister had ik een etentje een stukje verderop en toen ben ik met de auto gegaan dat scheelt ook. Maar er zit hier veel voor ons op loopafstand en dan in combi met het net getrouwd zijn is toch wel heel makkelijk conclusies trekken voor mensen maar maak me er verder niet te druk over, ik weet waar ik het voor doe!
Alle reacties Link kopieren
Weet jij ondertussen al wat meer Vlasje? Of nog steeds afwachten in onzekerheid...
Alle reacties Link kopieren
@vlasje bij mijn laatste 2 zwangerschappen had ik die versterkte geur ook heel erg vanaf het begin. Nog voordat ik mijn zwangerschapstest deed. Alles rook ik en moest er steeds van kokhalzen, ook als andere niks roken.
Alle reacties Link kopieren
Ik was 18 toen ik mijn oudste kreeg. Achteraf gezien te jong maar toch is alles goedgegaan en is hij nooit iets tekort gekomen en ikzelf ook niet. Kreeg met urgentie een klein flatje toen, vader van mijn zoon werkte.



Ook ik en mijn vriend hebben een groot leeftijdsverschil maar op onze leeftijd kijkt er eigenlijk niemand gek van op.
Alle reacties Link kopieren
Ben wel een beetje "jaloers" op velen van jullie haha. Ik moet nog zolang wachten op mijn nod.:-(

Weet ook niet precies wanneer mn eisprong komt. Ergens volgende week, dat wel.

Vanaf april t/m juli steeds 30 dagen cyclus gehad en laatste keer was het 28 dagen.
Alle reacties Link kopieren
@ ikke voor je het weet ben jij ook aan de beurt voor je nod. Ik heb alleen maar respect voor jonge mensen die ongepland zwanger worden en toch de verantwoording nemen en ervoor zorgen dat de kleine niks te kort komt.



@ iedereen vandaag is volgens mij bij de Etos de laatste dag dat de vitamine 1+1 gratis zijn ook die ik slik de davitamon mama compleet met visolie. Ik houdt namelijk niet van vis. Normaal zijn ze iets van ¤16,00 dus zeker de moeite waard om in te slaan.



Ik had al 2 doosjes maar ik wilde wachten tot ik echt zwanger was met gebruiken en tot die tijd gewoon foliumzuur slikken, maar nu met deze aanbieding ga ik vast aan deze beginnen. Wat gebruiken jullie foliumzuur of ook al complete vitaminen?
Alle reacties Link kopieren
@ikke ik moet ook nog tot eind september wachten voor m'n nod, dus kunnen we samen ons geduld testen ;)



Over de vitamine, ik heb van de week ook die met visolie gehaald bij de Etos! Slik nu alleen foliumzuur en wil met die complete vitamine beginnen als ik echt zwanger ben. Maar mocht het langer duren dan begin ik denk wel eerder met die complete vitamine! Eet zelf wel geregeld (vette) vis dus wat dat betreft vind ik het nu nog niet nodig.
Alle reacties Link kopieren
@ pannenkoek2013, lastig he, dat niet drinken. Ik vind het op zich niet erg, dat heb je er voor over. Maarja, wij zijn al bijna vier jaar getrouwd, hebben geen auto en ik drink eigenlijk altijd minstens een wijntje of biertje bij een sociale gelegenheid. Valt vet op dus als ik niks neem! Vorige week heb ik bij wijze van hoge uitzondering 1 biertje op (mijn enige tussen eisprong en nod) om het niet zo op te laten vallen. Kreeg ik toen al commentaar omdat ik 'slechts' 1 biertje nam!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,



Nog steeds niet ongesteld, maar om direct na die test van gisteren te testen vind ik te spastisch. Hihi eigenlijk bedenk ik me ook zo, voor mijn gevoel ben ik zwanger en gedraag me daar gewoon naar. De test is alleen ter bevestiging en als ik ongesteld wordt had ik gewoon geen gelijk..



Ik gebruik alleen foliumzuur en ga ook niks meer slikken. Vitamines krijg je vooral door goed te eten (2stuks fruit, 2 ons groente enz) die vitamines zijn eigenlijk vooral omdat mensen tegenwoordig niet voldoende groente en fruit eten. Dus ik let daar gewoon op en zorg dat ik af en toe vis eet. Kijk als je geen foliumzuur slikt kan je kindje daar een open ruggetje van krijgen, dat wil je voorkomen. Die extra vitamines plas je allemaal direct uit als je goed op je voedingspatroon let. Maar dat is ieder voor zich uiteraard



Ikke, komt vast goed joh! Maar ik snap dat wachten altijd lang duurt.. Nog even geduld dus!



Ik heb trouwens met geuren niet bij alles, maar wel bij veel..
Het leven is een feestje, je moet alleen zelf de slingers ophangen :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven