Zwanger worden vanaf Juli 2014!

03-07-2014 20:49 1099 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ook bij ons zijn de babykriebels aangekomen daarom hebben wij besloten er nu echt voor te gaan!





De tabel is vol!! Gezellig mee schrijven kan natuurlijk gewoon



NaamLeeftijdKindjeNOD/ UDRonde #Bijzonderh.Poekie9024/26 1 UD 17-05-2015 2 - 27-09 gezien

-20-10 gehoord

- 26-11 geslachtsbepaling

02-01-15 20 weken echo 09-09 positief getest

Jongen Raafje91 23-32 1 UD 5 09-11 positief getest Vriesje 24/27 2 1 30-07 positief getest Juliaatje.82 31/34 2 UD 28-03-2015 1 - 20-08 gehoord 27-07 positief getest Vivachantal 24/29 1 4 09-12 intake vk 20-11 positief getest Nala89 25/29 1 NOD 12-12 4 Laarishier 23/25 1 2 Abigail_Virginia 29/30 1 UD 12-07-2015 2 - 19-11 gezien02-11 positief getest Garcia 27/27 1 UD 2 -23-09 gezien

- 08-12 20 weken echo 22-08 positief getest Meisje Babbel1990 24/26 1 UD 09-06-2015 2 -21-10 gezien

- 21-11 gehoord

- 22-01 20 weken echo10-10 positief getest Phr123 26/24 1 Benzzie 30/29 1 10 06-12 positief getest Miepje24 28/27 2 NOD +- 08-09 - Start in Augustus Reske 32/39 2 UD 31-05-2015 3 - 20-10 gezien 24-09 positief getest Zarah-83 31/32 2 UD 1 24-07 positief getest
Alle reacties Link kopieren
Poekie!

Uit het zwanger worden eind 2013 topic toch? Wat leuk om te lezen dat jullie er weer voor gaan! Veel succes en plezier!
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi, ik schrijf lekker mee!

Ben 23 jaar, vriend 32, en zijn deze maand voor de eerste ronde gegaan!

Sinds februari gestopt met de pil, paar maandjes onregelmatig ongesteld geweest, maar vorige maand netjes op tijd. Dus deze maand eerste poging gewaagd!

NOD is op 18 juli. Heb testen besteld waarbij je 6 dagen voor NOD kunt testen, heb heel weinig geduld voor zoiets om te wachten dus eerste keer testen op 12 juli!



Gaan nu ook voor ons eerste kindje





Liefs Raafje
Alle reacties Link kopieren
Hallo Poekie,



Wat leuk dat je er ook voor gaat! Ik wil graag meeschrijven (geen flauw idee hoe ik een pb moet sturen ;))



Manlief en ik hebben altijd geroepen meerdere kinderen te willen. Nu Zoonlief (bijna) 11 maand is hebben we besloten de condooms de deur uit te doen en vanaf deze maand er weer voor te gaan! De vorige keer was het in ronde 3 raak maar vind het wel weer spannend.



Voor de Tabel ik ben 24, manlief is 27, het is ons 2e kindje en NOD is 2-8 (moet zaterdag ook ongesteld worden maar heb die voor het gemak niet meegenomen ;))
Alle reacties Link kopieren
Spannend Raafje!

Welke testen gebruik je?
Alle reacties Link kopieren
Heey Elko!! Heb net daar in jullie topic gereageerd dat we er toch weer voor gaan hihi wat toevallig en wat veel zwangeren daar!!



@ raafje91 en vriesje wat leuk dat jullie mee schrijven en zal de tabel even aanpassen^^
Alle reacties Link kopieren
@vriesje leuk dat je voor een tweede gaat! Spannend ik gebruik testen van sensibaby extra vroeg. Heb ook normale testen liggen maar meer omdat ik totaal geen geduld heb om zoiets af te wachten heb ik deze besteld Heb ze nog niet gebruikt dus nog geen idee wat ik moet verwachten. Het zijn overigens dipsticks
Alle reacties Link kopieren
Idd veel zwangeren. We zijn met een kleine groep overgestapt naar een besloten facebookgroep, die best actief is. Inmiddels ben ik 36 wkn zwanger, is echt zo snel gegaan! Zag dat je man niet meer op uitzending hoefde, heel fijn lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
-
Alle reacties Link kopieren
@raafje ik kan ook nooit wachten hoor hadden eigenlijk eind 2013 al besloten om voor een kindje te gaan maar mijn man zit in het leger en toen was er nog spraken van dat hij dit jaar voor 4 maanden naar Turkije moest dus daarom on hold gezet en een spiraal laten plaatsen.

Maar nu hoeft hij gelukkig niet meer en blijven mijn eierstokken roepen haha^^



Ik heb alleen nog gewonen testen in huis maar denk dat ik richting mijn nod wel weer kriebels krijg om vroege testen te halen



Vorige week is m'n spiraal eruit gehaald en een dag later ongesteld dus hopen dat m'n lichaam het gelijk oppakt omdat ik natuurlijk niet heel lang een spiraal heb gehad.



@ elko 36 weken alweer Pff wat gaat de tijd snel alles goed gegaan?? Ja echt heerlijk dat ie gewoon thuis is hij is wel bezig met een interne opleiding dus wel redelijk druk maar alles beter als op uitzending hihi
Alle reacties Link kopieren
@poekie ahh lijkt me toch wel balen dat je dan alles op pauze moet zetten. Maar is natuurlijk te begrijpen ! Je zou niet willen dat je zwanger bent terwijl je man in Turkije zit en de eerste paar maanden zou moeten missen. Terwijl je hem dan juist het meeste nodig hebt qua steun

Begrijp het dat je nu weer vol aan de gang wilt hihi! Maar denk inderdaad dat het dan wel meevalt dat je cyclus is veranderd in zo'n korte tijd. Heel veel succes!! En laten we hopen dat we over een tijdje met z'n allen kunnen praten over de zwangerschap ipv zwanger proberen te worden hihi
Alle reacties Link kopieren
Bij een spiraal is de boel meestal direct weer op de rit heb ik mij laten vertellen toen ik hem 2 jaar geleden heb laten verwijderen (wat klinkt dat alweer lang geleden) Ik heb helemaal nog geen testen in huis haha. Ik ben meer van de gewone testen omdat de kans dat je alsnog gewoon ongesteld wordt (ondanks de pos test) vrij groot is als je zo vroeg test en daar ben ik veel te bang voor ;)



Zijn jullie ook al begonnen met foliumzuur?
Alle reacties Link kopieren
@ Poekie het is voor ons ook de 1e ronde ;)
Alle reacties Link kopieren
@vriesje ja klopt inderdaad van die testen. Dat is dan weer een nadeel ervan helaas. Ook een van de hoofdredenen is voor die vroege testen omdat ik rook( ik weet het heel slecht) En dan is het maar heel weinig (2-3 per dag) maar wil dus zo vroeg mogelijk weten wanneer ik ECHT moet stoppen. Nu al stoppen lukt me niet, ik denk omdat het nu nog niks uitmaakt. Maar straks als de test positief is MOET ik stoppen dus dan is het eerder vol te houden. Ookal komt de ongesteldheid er (misschien) achterna, het lijkt me dan fijner stoppen dan nu in een keer.

Ik ben toevallig sinds vandaag met foliumzuur begonnen.
Alle reacties Link kopieren
@vriesje heb het aangepast voor je ^^



Ja idd dat zei de dokter al toen ik het liet plaatsen (ook een reden waarom ik voor het spiraaltje heb gekozen) en daarvoor was ik 4 maanden gestopt met de pil dus zat ik al redelijk in mn normale cyclus.. Tijdens het spiraaltje nog 1 keer ongesteld geweest en toen niet meer en 1dag na verwijdering weer dat is volgens mij via het boekje haha.



Het is idd een risico on een vroege test te doen je hoort vaak genoeg dat ze daarna gewoon ongesteld worden helaas..



Ik ven vorige week gelijk begonnen met folium zuur en jullie?
Alle reacties Link kopieren
He ik rook ook nog heel slecht idd!! Rookte altijd redelijk veel (pakje per dag :( ) maar sinds een maand alleen nog savonds 1a2
Alle reacties Link kopieren
@ poekie hè gelukkig ben ik niet de enigste hihi



Pff heb enorme last van buikpijn net onder mijn ribben. Kan met geen mogelijkheid te maken met zwanger zijn want eergisteren pas voor het echie gedaan. Ik denk nu al spanningen. Jakkes! Als dit nog zo 2 weken doorgaat weet ik het ook niet kan er nu al niet meer van slapen
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi



Ik wil ook graag meeschrijven!

Wij hebben besloten voor een tweede te gaan. Onze dochter wordt deze maand alweer 22 maanden en het kriebelt weer enorm.

Ik ben 31 en mijn man 34

Mijn nod moet ik nog uitrekenen, maar die zal ik nog doorgeven



Groetjes Julia
Alle reacties Link kopieren
@juliaatje Wat leuk dat je meeschrijft! Ook jij heel veel succes! Hoe ging het bij je eerste kindje? Veel pogingen moeten wagen?
Alle reacties Link kopieren
quote:raafje91 schreef op 04 juli 2014 @ 00:28:

@juliaatje Wat leuk dat je meeschrijft! Ook jij heel veel succes! Hoe ging het bij je eerste kindje? Veel pogingen moeten wagen?



Dank voor het welkom. Bij ons eerste kindje was het meteen de eerste poging raak. Dat was echt overweldigend hoor want dat had ik absoluut niet verwacht. Op een gegeven moment een clearing blue test gedaan en toen bleek ik echt al een paar weken te zijn. Ik slikte toen overigens al wel foliumzuur en had een hele voorspoedige zwangerschap.



Net als toen heb ik nu weer een natuurlijk cyclus gehad afgelopen periodes. Ik ben alleen weer vergeten wanneer mijn eerste dag van mijn menstruatie exact was dus dat wordt weer gokken. Zou je als nod 26 juli willen noteren? Dit wordt trouwens ook onze eerste ronde weer



Ik hoop dat het ons allemaal gegeven is en er voorspoedige zwangerschappen volgen
Alle reacties Link kopieren
@raafje dan kunnen we elkaar motiveren hihi

Pijn ff in de gaten houden.. Zou ook niet weten waar het mee te maken kan hebben..



@juliaatje welkom en ik heb je erbij gezet😄
Alle reacties Link kopieren
Hoop dat het nu weer zo snel voor je gaat Juliaatje😉 voor ons allemaal natuurlijk^^ ben nu op mn werk maar zal het vanavond even voor je noteren😉
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal, mag ik mij ook aanmelden voor de tabel? Lijkt me leuk om mee te schrijven!



20 juni was mijn laatste pildag (gelijk vervangen voor foliumzuur ), ben jaren aan de pil geweest, vind het wel even wennen zonder. Heb het idee dat ik meer energie heb. Daarnaast ben ik een dikke 2,5 kilo afgevallen terwijl ik helemaal niet anders heb gegeten, in tegendeel, juist meer gegeten de afgelopen tijd met een aantal (voetbal)feestjes, verjaardagen etc. Ik vind het wel prima hoor haha! Ik had al wel een goed gewicht, maar even 2,5 extra eraf in bikini tijd is altijd mooi meegenomen.



Anyhow, mijn gegevens voor de tabel: ik ben 24, partner 29. Dit wordt ons eerste kindje. Mijn NOD wordt een schatting, want dit is sinds jaren weer mijn eerste echte natuurlijke cyclus, geen idee hoe die eruit ziet. Ben nu wel bezig met ovulatietesten. Zodra er een positieve tussenzit kan ik mijn NOD berekenen. Voor nu ga ik even uit van een normale cyclus van 28 dagen en dan kom ik op NOD 21-07-2014, eerste ronde.



@ Poekie90, wil jij mij in de tabel zetten?
Alle reacties Link kopieren
@vivachantal leuk dat je meeschrijft! Ik heb zelf ook jaren aan de pil gezeten(6jr). Duurde toch wel eventjes voordat je normale cyclus terug is. Was voor pil gebruik erg onregelmatig ongesteld. Meestal maar om de 4 maanden. Dus nu eigenlijk wel puur geluk dat het nu wel goed zit. Dus kan zijn dat je de eerste paar maandjes een wat langere cyclus hebt. Maar hoop natuurlijk voor je van niet! Maar over dat energie ervaar ik ook! Kun je eigenlijk nagaan wat voor rotzooi in de pil zit... maar wel fijn dat je een paar kilo kwijt bent hihi!



Pijn onder mijn ribben is gelukkig over. Zou nog steeds niet weten waar dat vandaan zou moeten komen??



Ik heb trouwens een onwijs grappig forum gevonden. Hierbij beschrijven vrouwen gênante bevallingsverhalen. Lag af en toe bijna van mijn stoel af van het lachen hihi! Misschien voor jullie ook wel leuk om te lezen... En wat je natuurlijk kunt verwachten als het zo ver is



Link: http://www.zwangerschapsp ... e-bevallingsverhalen.html
Alle reacties Link kopieren
@raafje91, ben ook erg benieuwd hoe mijn cyclus eruit zal zien. Heb zo'n 9 jaar de pil geslikt, toch wel een behoorlijke tijd. Ik weet niet meer goed hoe mijn cyclus er daarvoor uitzag, maar voor zover ik me kan herinneren was ik wel vrij regelmatig ongesteld. Ik weet zeker dat mijn moeder me het antwoord wel zou kunnen geven, maar ja dan weet ze natuurlijk gelijk waar ik nu mee bezig ben en dat wil ik nu nou net weer niet haha .



Ik vertel het verder niemand, alleen in onze hechte vriendinnengroep delen we stiekem onze 'klusverhalen', maar voor alle andere vriend(inn)en en familie/collega's hou ik het nog even geheim... Ik kan niet wachten op die gezichten als we straks (hopelijk) mogen gaan vertellen dat we een kindje verwachten! Hoe doen jullie dat? Met wie delen jullie het? Of wachten jullie eerst op positief nieuws?



Zit nu op dag 12 van mijn cyclus en heb de hele dag al knallende koppijn.. zal haast wel door het hete en drukkende weer komen, maar ik ga nu van alles bedenken natuurlijk, ineens valt elk steekje in je buik en misselijkheidsgevoel je op, haha stom is dat he.



Ik ga nu even de bevallingsverhalen doorlezen raafje91 ! Hopelijk valt het een beetje mee. Heb zelf totaal geen angst voor de bevalling, ben vrij nuchter en heb een aardig hoge pijngrens.. kan me eerder druk maken over gênante dingen zoals poepen tijdens de bevalling wat je schijnt te kunnen gaan doen (omg!).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven