Zwanger worden vanaf najaar 2014 - Nieuw

03-07-2014 11:07 2543 berichten
TABEL IS VOL :-)



Een topic voor de dames met een zwangerschapswens die zijn gestart in het najaar van 2014.



Gezelligheid ten top!

(angel, winterteen, boulu, dootjenootje; je bent uit de tabel, mocht je er weer in willen staan, laat maar weten)



NaamLeeftijdBegonnen? NOD? BijzonderhedenFreexx25 / 27 2 mrt 1e kindje, 6e/7e ronde ourea 31 / 34 +- 18-2 4e ronde; 1e kind, 38-34-32-31-44 Deni308 25 / 28 - 22-02 gezondheid man nu even op plaats 1.



Zwanger

NaamLeeftijdEcho / Uitgerekend?Bijzonderheden? Ponny 26 / 27Uitgerekend 2 april '15 Eerste kindje, dochter EvaViva32 Uitgerekend 28 mei 2015 Eerste kindje, zoon bibi86 28 / 31 Uitgerekend 14 juni 2015 / 13 november klopt, 11 december afspraak VK, 20 december geslachtsecho Eerste kindje, zoon Saraa 28 /31 Uitgerekend 27 juni 2015 / 11 november 1e echo Tweede kindje Sofietje8331 / 30 Uitgerekend 23 juli Eerste kindje Pien198727 / 29 27 september 2015 positief in ronde 6; eerste kindje Winterteen 27/31 23 september 2015 Eerste kindje! Woehoee! Myrna1504 22 / 23 10-2015 6-9 een MK gehad Zomermeiske 25 / 33 22-10-2015 positief in ronde 9, eerste kindje! Deb84 31 / 34 04-11-2015 positief in ronde 1, eerste kindje!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
2.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@saraa: ze heeft niks gezegd over m'n eisprong.. Heb wel gezegd dat we weer bezig zijn met zwanger worden. M'n ene eierstok zag er goed uit met een aantal follikels. De andere was niet eens in beeld, gewoon een zwarte vlek..

Ik kan me zo voorstellen dat een zwangerschap vanuit die eierstok niet zo goed op gang komt.. Hopen op links dan maar de komende maanden!!
Alle reacties Link kopieren
@ ponny: wat mij heel erg heeft geholpen om rustig de bevalling in te gaan is het feit dat stress adrenaline aanmaakt, wat een bevalling remt. Hoe ontspannender je bent, hoe meer oxytocine je aanmaakt, een hormoon dat zorgt voor betere weeen, daardoor een snellere bevalling en ook de pijn wordt hierdoor onderdrukt. Maw, hoe rustiger je bent, hoe beter je lichaam kan bevallen.

Haptonomie of mindfulness kan je wel helpen om ook je gedachten rustig te krijgen. Mij helpt het vaak al om bewust stil te staan bij een ( angsr) gedachte, en dan te beredeneren wat ik daar tegen kan doen. Of dat het niet belangrijk is. Ik heb mezelf dat geleerd doordat ik het heeeel druk had op mijn werk en savonds in bed niet kon slapen omdat mijn gedachten maar doormaalden. Na wat googelen kwam ik verschillende tips tegen over gedachtenstromen.

Tijdens de bevalling dacht ik, ik moet hier toch doorheen, beter zo rustig mogelijk want panikeren helpt me niks. En dat helpt, haha! Moeilijk te omschrijven, maar mijn punt is dat je lijf weet wat het moet doen, je eigen angsten/ gedachten moeten het alleen niet in de weg gaan zitten.
Alle reacties Link kopieren
@Saraa, wat ontzettend naar! En vervelend ook dat je het om die reden eerder moet vertellen aan de mensen waar je het nog helemaal niet aan wilt vertellen. Aan de andere kant, ze kunnen nu wel rekening met je houden!

En ik ben stiekem ook een beetje verliefd op de Joolz day earth, de blauwe! Prachtig. Hij bevalt goed dus?

En dat is ook zo, dat je dan moet bevallen! Haha, ik noemde ook maar wat.. komt vast wel een x een datum dat er een aantal kunnen en willen afspreken.



@Eva, tuurlijk komt het goed! En je leven wordt denk ik ook 'huiselijker' met een babytje erbij. Wij gaan nu gerust 3 keer per week naar terras of ergens wat drinken/eten. Dat zal dan meer thuis zijn ivm slaaptijden en weet ik veel, maar ook dat is prima en bespaart weer!

Hoe voel jij je verder?



@Ponny, best snel inderdaad 10 weken na de bevalling. Maar wie weet hoe je je dan voelt! Is er een annuleringsverzekering? Mocht je er nou echt niet aan toe zijn dan zou ik echt voor jezelf kiezen. Het is al zo'n heftige emotionele rollercoaster, zo'n kindje op de wereld zetten.

En je angst voor de bevalling kan ik ook helemaal inkomen. Het is ook reuze spannend allemaal.. en onbekend. Je weet niet hoe het gaat lopen, maar ik weet wel dat wij het allemaal kunnen met z'n allen! Een cliché, maar er zijn zoveel vrouwen ons voor gegaan, zelfs meerdere keren soms.. dat kunnen wij ook echt!

En je hebt ook gelijk hoor wbt de kinderwagen. We zijn er al zo goed als uit maar er zijn natuurlijk veel meer mooie wagens. Waarom hebben jullie de Joolz niet genomen als ik vragen mag? En wat is het geworden?



@Ourea, wat een heerlijke vakantie! Fijn! Spannend ook he, dat gevoel..wat als? Hopelijk is het snel raak bij jullie. En het is gelukt met het kopen van de testen hoor haha, je wilt niet weten hoe. 3 dozen testen, 15 ovulatie testen en een grote doos chocola om er overheen te leggen in het mandje. Vriendlief kwam niet meer bij toen ik het vertelde hahaha.



@Hybelkanin, wat goed omschreven van jou! Ik hoop dat ik dat tegen die tijd ook in mijn hoofd kan houden. Werkt volgens mij als een trein!



@Hier, heerlijk rustig en zonnnig weekend! Straks lekker een stuk lopen met vriendlief. 2 ovulatietesten gedaan, gisteren en vanmorgen. Beide een licht streepje. We gaan er weer voor deze week!

Fijne dag lieve dames.

Erger je niet, verwonder je slechts.
Misschien een lang verhaal over de kinderwagen-test



We hebben de Joolz getest in de winkel, het is absoluut een fijne wagen om mee te lopen, en ook wendbaar. Wat wij echter vonden: het is een dure wagen en ook de aanvullingen (muskietennet, regenhoezen, transporttas, voetenzak, luiertas eventueel) zijn dus duur. Bij sommige aanbiedingen zitten (enkele) aanvullingen er wel bij overigens. Verder vonden wij dat het onderstel nog best groot is wanneer het ingeklapt is. De ligbak vond ik best zwaar om eraf en op te tillen, deze moet precies in een systeem klikken en je hangt er dan dus overheen met je bovenlijf, terwijl je die bak vasthoudt. Dat is niet fijn met mijn rugklachten, dus belangrijk punt voor mij als ik ergens heen ga en dit alleen moet kunnen doen.

Vriend had een afkeer van de zilverkleurige "rand" om de ligbak; dat vond ie echt niet mooi.



We hebben uiteindelijk de Mutsy Igo Lite gekocht. Met alles erop en eraan (behalve regenhoezen) waren we klaar voor 850 euro, dat was ook wel een beetje wat ik in mijn hoofd had. Het model Joolz dat we hadden gezien, had ons meer dan 1000 euro gekost, en dat wilden we er niet aan uitgeven. Ik vond het wel superleuk dat je je kleur handvat enzo kan kiezen; dat is echt vet, je kan de wandelwagen helemaal maken zoals je zelf wil.



Verder is mijn vriend best lang, neemt grote stappen, en liep hij bij het lopen bij sommige wagens met zijn schoenen tegen het onderstel te schoppen. De handvat was dan niet ver genoeg uitschuifbaar. Verder als je een handvat hebt met een "knik" systeem (dus je knikt het dan naar boven om hoger te maken en naar beneden om lager te maken) moet je opletten met lange benen. Als de knik op de hoogste stand staat loop je dichter bij de wagen en als je lang bent kan dit een probleem zijn dat je dan dus tegen de wagen schopt.



Dus een paar tips:

- Bedenk van tevoren samen goed wat je belangrijk vindt, en blijf hier ook bij. Wij vonden bijvoorbeeld het verstellen van de handvat belangrijk, zodat we er beiden makkelijk mee kunnen wandelen, en de prijs; we wilden absoluut niet boven de 1000 euro uitkomen, en liefst rond de 800. Bovendien is het niet tof als je in de winkel een vette discussie hebt omdat je partner een neutrale kleur wil en jij een knalkleur

- Test de wagens in de winkel, en neem je partner mee; hij moet er ook goed mee kunnen lopen en inklappen moet je alleen kunnen zonder teveel gedoe.

- Ga met de kleinste auto die je hebt (als je meerdere auto's hebt in je huishouden) naar de winkel en pas of de wagen erin kan, of natuurlijk de auto waarmee je het meest samen op pad gaat.

- Op bijna alle wandelwagens hebben een levertijd (behalve natuurlijk als je een showroommodel koopt, maar die dingen hebben echt veel te verduren gehad dus denk daar ook goed over) houd er rekening mee dat je niet op het laatste moment gaat kijken.

- Koop het niet als je er niet zeker van bent :-)



Ohja: wij wilden bijvoorbeeld ook geen driewieler maar een vierwieler, en dus een uitschuifbare handvat, als je zulke eisen hebt vallen er al veel modellen af. Belangrijk om dus over na te denken!



Succes allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@ponny wow bedankt voor alle tips over een kinderwagen kopen! Wij gaan ons er binnenkort eens in verdiepen.



@zomermeiske Ik voel me prima, thanks for asking :)! Bijna nergens last van.



Grappig verhaal toen je die testen ging kopen. Ik heb ook wel eens met testen inde rij bij de drogist gestaan en dat er dan een bekende binnen kwam in de winkel. En dan maar hopen dat ze niet in mijn mandje keken haha!



@hybelkanin Heel mooi omschreven van die angst en pijn en hoe je daar mee om mee kunt gaan tijdens een bevalling. Ik heb daar ook nog wel een lange weg in te gaan voor ik gerust een bevalling in ga. ...
Alle reacties Link kopieren
Evaviva: hoe verder je bent, hoe meer je daar ook naar de bevalling toe leeft. En geloof mij, na 40 weken ben je ook wel klaar met het rondsjouwen/waggelen/voortslepen met zo'n buik, en vooral ook nieuwsgierig naar de baby!

Ik weet dat ze in veel ziekenhuizen ook rondleidingen geven, of een informatieavond houden, waar je alvast de bevalkamer kan bekijken. Misschien helpt dat als geruststelling.

Of schrijf een bevalplan, al was het alleen maar voor jezelf, zodat je ook de keuzemogelijkheden op een rijtje hebt.
Alle reacties Link kopieren
@Ponny, fijn jouw omschrijving en tips! Hoop dat we daar allemaal wat aan hebben

De wagen die jullie hebben gekocht is ook mooi!



@Eva, wat heerlijk voor je!

En ja, het is wat.. niet gesnapt worden bij de kassa ;)



Ik keek toevallig net even op mijn app en zag dat ik dinsdag (waarschijnlijk) al mijn eisprong heb!! Ik dacht pas zaterdag, maar dat komt natuurlijk door die rare vroege menstruatie van laatst. Ik ben blij dat we de ovulatietesten gebruiken en we hebben het vanmiddag even extra gezellig gemaakt (haha).
Erger je niet, verwonder je slechts.
@hybelkanin: een bevalplan? wat is dat precies?

@ zomermeiske: whaha wat goed, actief bezig geweest dus succes!



Bij mij er weer een hevige opleving van mijmeren en nadenken over babys. Het lijkt me zo leuk om een positieve test in handen te hebben en het te kunnen vertellen aan mensen om ons heen. :smelt: haha wat een gedoe
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,



Allemaal een lekker weekend gehad? Ik echt super, vandaag een dagje weg geweest met mijn familie en daarna lootjes getrokken alvast voor sinterklaas, trek ik toch m'n vader, wat zou het toch leuk zijn als ik het in een gedicht kan vertellen dat ik zwanger ben.. *zwijmel* Heb vanmorgen een test gedaan, maar helaas negatief. Volgende week zaterdag is mijn NOD dus hopelijk ben ik te vroeg ;) Heeft er iemand van jullie ervaring met van die extra vroegen testen? Weet niet of ik nog een week kan wachten :P..



@Ponny, dank voor de goede uitleg over de wandelwagens!!

@ Zomermeiske, gezellige middag gehad? :P Hoe werken die ovu testen eik? Misschien wil ik ze ook eens gaan gebruiken mag het niet raak zijn deze week... Haha ik moest ook lachen om je verhaal met de ovu/zw. testen en chocolade, heldin!



Fijne avond nog! X
Alle reacties Link kopieren
Hejhej meiden,



Jammer genoeg ben ik vrijdag weer ongesteld geworden.... boeh! Errrug jammer. Ik heb even flink zitten balen en ik was me toch een potje boos! Gaat ook nog eens niet goed op mijn werk, dus ik heb ff een baal-weekend! Op naar ronde 5; wat ik alleen niet begrijp; rond mijn eisprong zijn we echt goed bezig en toch is het niet raak... iemand tips? We hebben inmiddels al vijf ervaringsdeskundigen. Of toch een keer van die testen gaan gebruiken?



Nog ff over het sparen, zo 1000 euro! wauw respect, dat lukt ons echt niet. We zitten op 200 samen en daarnaast spaar ik ook nog eens 100 per maand (en mijn man spaart alles wat hij over heeft aan het einde van de maand).



@vakanties; een annuleringsverzekering lijkt mij de beste uitkomst. Dan kan je het nog steeds afzeggen toch?



@myrna1504, het kan toch zijn elke eierstok om en om een eitje afgeeft... hopelijk gaat je eierstok die vrij is vol aan de bak :-)

@ponny, handig al die tips over verschillende kinderwagens... er gaat echt een wereld voor mij open. Ik hoop dat ik snel van je tips gebruik moet maken

@zomermeiske, goed bezig geweest :-) nu hopen op positief resultaat!

@ourea, ik herken die gedrachtes... soms denk ik wel: doe het niet! Maar jammer genoeg werkt dat niet altijd.

oooh @sara wat ontzettend rot om te lezen dat je je zo rot en misselijk voelt. Wanneer zou dit kunnen stoppen, dat is toch ergens bij 16 weken?

@boulu, ik herken wat je schrijft over er niet te veel mee bezig willen zijn. Ik probeer hier zo nuchter mogelijk over te zijn (mijn man helpt hier ook bij ;)) ik begrijp dat je soms wat minder meeschrijft...

@ponny, is lekker gaan zwemmen niet een idee? Ik heb ooit zwangersschapzwemmen gegeven; en het is super goed voor je spieren en het je kan toch heel veel doen ook erg veel bewegen.

@hybelkanin, wat handig dat jij een ervaringsdeskundige bent! Die wijze woorden, erg fijn.

@dootje, @freexx en @winterteen hoe is die?



ben ik nog iemand of iets vergeten?



Nog een fijne avond X
Alle reacties Link kopieren
Zie bovenstaand bericht Pien ;)! Jammer dat je ook weer ongesteld bent geworden :(
Alle reacties Link kopieren
Hej Freexx, we zijn net tegelijk aan het typen. Ik hoor verhalen over de Kruidvat testen dat die 3-4 dagen voor je NOD kunt gebruiken...
Alle reacties Link kopieren
@pien: ja dat is goed mogelijk. Dus dat hopen we dan maar.. Balen van je weekend zeg! Hoop dat deze week beter is voor je!



@weekend: hier een lekker weekend gehad.. Lekker woonwinkels en boulevards af.. Leuke spullen voor in t nieuwe huis kopen :)!
Pien, balen van je ongesteldheid! Wij deden ook rond de eisprong maargoed das dus toch geen garantie dat het raak is. Deze maand geen ovutesten, eisprong net geweest(denk ik) en man was er niet. Beschouw het als verloren maand met kleine kans op een leuke verrassing?!



Freexx ik denk idd misschien wel te vroeg getest hoor. Je hoort ook wel verhalen van op de NoD zelf dat er negatief getest wordt en toch zwanger. Zou het even afwachten nog...



Kinderwagens: nooit gerealiseerd dat er zoveel bij komt kijken haha. En wat zijn die dingen duur hè!



Wintersport: ik ben helemaal voor hoor om je leven niet on hold te zetten. Maar dit vind ik echt lastig. Gaan altijd met vrienden, en dan lekker aan de wijn na het skiën. Zie mezelf al zitten de hele dag met m'n boek en thee, dan vind ik de vakantie eigenlijk beetje zonde van m'n geld. En misschien voel ik me wel heel beroerd mocht ik zwanger zijn. We hebben wel doorlopende reisverzekering, maar is zwangerschap geldige reden van annuleren? Straks mág het wel maar durf ik gewoon niet. Ook ergens gelezen dat de hoogte niet zo goed is vanwege zuurstof oid. Vooralsnog hebben we nog maar even niets geboekt :(
Alle reacties Link kopieren
@Ourea, dankjewel

En ja heerlijk he.. dat gemijmer. Ben ik ook héél goed in, vooral vlak voor het slapen gaan. Hoe het zou zijn zo'n kleintje bij ons in huis. Lijkt me ook nog wel heel gek hoor!



@Freexx, ja dat zou echt super leuk zijn! Wat een idee Zo zou ik het zo graag met de kerst aan (dichte) familie vertellen. Dan moet het wel deze ronde raak zijn, anders gaat dat over.

Haha, mooi he met die testen!

Ik ben begin met testen ongeveer een week voor mijn verwachte eisprong (nu was ik daarvoor dus iets te laat, maar alsnog op tijd gelukkig). Iedere ochtend doe ik zo'n test. Je hebt een Controlestreep en een Teststreep. Die controlestreep wordt altijd roze (mits de test het doet uiteraard). Het gaat dus om de T streep. Deze was nu 2 dagen heel licht, maar moet eigenlijk net zo donker of donkerder dan de C streep zijn. Vanmorgen had ik een heel donkere T streep, maar ik twijfel of die niet nog donkerder kan (morgen kijken).

Als dat nou zo is dan raden ze aan om na 24 uur maar binnen 48 uur geslachtsgemeenschap te hebben. Dat zou in ons geval dan morgen zijn. Als de test morgen donkerder uitvalt dan wordt het woensdag

Die vroege testen heb ik ook in huis, die zou je 6 dagen voor NOD al kunnen doen zeggen ze. Tot nu toe heb ik die wel een paar keer gebruikt, iedere keer negatief (natuurlijk), dus dat klopte haha. Ik ben heel benieuwd hoe goed ze werken als het positief is.



@Pien, he wat jammer! Kan me indenken dat je er even flink doorheen zat, dat had ik 2 rondes geleden. Echt boos en jaloers en alles wat erbij kwam kijken, ik schrok ervan! Maarja, even ventileren is ook wel weer goed denk ik dan.



@Myrna, leuk! Hebben jullie leuke ideeën opgedaan en dingen gekocht?



@Hier, lekker rustig weekend achter de rug, veel met z'n tweetjes ook wel even fijn!

Ik hoef vandaag pas om 3 uur aan het werk, lekker even aanrommelen vanmorgen dus. Komende donderdag naar de gyn.. best een beetje spannend!
Erger je niet, verwonder je slechts.
Alle reacties Link kopieren
Ha Sophietje, we waren net tegelijk aan het typen!

Het is ook lastig met die vakantie. Is het een optie om nog even te wachten met boeken? En als het beter voelt om dit jaar niet te gaan, dan moet je daar misschien aan toegeven? Wat vindt je man ervan? En ik zou het even checken bij je verzekering, voor de zekerheid.



Trouwens @Pien,

Het vrijen rondom de eisprong garandeert helaas niks.. Wij doen dat ook en zijn inmiddels in ronde 6 beland.

Dit las ik:



Kans op zwangerschap

De kans op een zwangerschap is per keer dat je vrijt eigenlijk behoorlijk klein. Er is namelijk maar een beperkte tijd binnen de menstruatiecyclus waarop een vrouw vruchtbaar is en dus zwanger kan worden. Na de eisprong kan een eicel slechts 12 tot 24 uur bevrucht worden. Het is echter lastig in te schatten wanneer je eisprong precies plaatsvindt. Naast de vruchtbare periode zijn er nog een aantal andere factoren die de kans op een zwangerschap kunnen beïnvloeden:

Leeftijd: je bent het meest vruchtbaar tussen je 21e en 25e jaar

Gewicht: wanneer je een normaal gewicht hebt, is de kans op een zwangerschap groter dan wanneer je onder- of overgewicht hebt. Dit komt met name door je hormoonhuishouding, deze is anders (onvoldoende) wanneer je geen gezond gewicht hebt

Roken: vrouwen die roken hebben een kleinere kans om zwanger te worden dan vrouwen die niet roken

Cafeïne: cafeïne, een stofje in koffie, frisdranken en thee, verkleint de kans op een zwangerschap

Alcohol: alcohol beïnvloedt de functie van de eierstokken, waardoor de eisprong uit kan blijven



Het is goed om te weten hoeveel procent kans op zwangerschap je ongeveer per halfjaar hebt. Dit helpt je realistische verwachtingen te hebben en teleurstellingen te voorkomen. Het is vooral belangrijk dat je plezier houdt in het vrijen en dat je niet alleen vrijt om een baby te creëren. Wanneer je heel sterk bezig bent met het zwanger worden, neemt de kans op een zwangerschap namelijk juist af.



Kans op zwangerschap na zes maanden

Na zes maanden is ongeveer 90% van de 17-jarigen zwanger. Van de 25-jarigen is ongeveer 65% na zes maanden zwanger. Opvallend is dat de zwangerschapskansen met de leeftijd flink dalen: van de vrouwen van 35 jaar is slechts 35% na zes maanden zwanger.



Kans op zwangerschap na twee jaar

Ongeveer 80 tot 95% van de vrouwen is na twaalf maanden zwanger. Na twee jaar is ongeveer 90 tot 95% van de vrouwen zwanger. De kans op een zwangerschap is het kleinst voor vrouwen van 35 jaar. Circa 5% van de stellen blijft uiteindelijk ongewenst kinderloos.



Hoelang duurt het voor ik zwanger ben?

Het is erg lastig om in te schatten hoelang het duurt voordat je zwanger bent. Uit een groot onderzoek kwamen de volgende gegevens naar voren:

Koppels die gemiddeld 1 keer per maand vrijen, doen er gemiddeld 43 maanden over om zwanger te worden

Koppels die gemiddeld 3 keer per maand vrijen, doen er gemiddeld 15 maanden over om zwanger te worden

Koppels die gemiddeld 10 keer per maand vrijen, doen er gemiddeld 5 maanden over om zwanger te worden
Erger je niet, verwonder je slechts.
Hooi meiden!

Daar ben ik dan weer een keertje.

Ik ga niet alles teruglezen maar haak nu weer even aan:-)

@zomermeiske: als ik jou verhaal zo lees jeetje zeg, dan hebben we eigenlijk weinig kans om snel zwanger te raken zeg.

Best deprimererend eigenlijk. Maar hoop voor jullie dat jullie snel zwanger raken.

Ik gister weer gesprekje gehad met vriend en we gaan er echt in december voor. Ben benieuwd hoe lang het bij ons gaat duren.

Zit nu ook op mijn ongesteldheid te wachten eigenlijk. Periodtracker zegt nog 1 dag.



@sparen: Ja ik spaar zelf 300/350 per maand en vriend ook zoiets, iets meer wel.



@freexx: Ik denk inderdaad dat je te vroeg bent met testen. Moeilijk lijkt mij dat hoor, wachten....succes!!! En hopelijk is het raak.



@dootje: Hoes metjou meid?



@zwangere dames: Hoe gaat het met de kilo's, ben ik altijd wel benieuwd naar hoe snel je aankomt



@pien: Jammer dat je ongesteld bent geworden meid, hopelijk volgende rond raak!



@ourea: Klinkt als een hele gave vakantie, heerlijk hoor!



Sorry als ik meiden vergeten ben, zal vanaf nu weer meer reageren.
Alle reacties Link kopieren
@ forum: pff ik vind het er nog niet echt beter op geworden.



@ evaviva: ik heb denk ik inderdaad te veel gelezen op internet. Ik vind het gewoon een eng idee dat je wel de klachten hebt en alles maar dan ineens bij de echo er achter komt dat het hartje niet (meer) klopt.



@ testen: wij gaan geen prenatale screening doen. Voor ons geeft het te weinig zekerheid en te veel stress.



@ freexx: wat ontzettend spannend, ik duim voor je! Het klinkt inderdaad alsof je nog wat te vroeg bent met testen.



@ pien: balen dat je menstruatie is doorgekomen.



@ deni: hoe is het op het wachtbankje? Ik duim ook voor jou!



@ ourea: waar in Amerika ben je geweest? Ik ben zelf een keer of 7 in Amerika geweest. Vooral de nationale parken vond ik echt geweldig.



@ winterteen: ben je weer helemaal beter?



@ sofietje: lastige keuze over de wintersport. Heb je al besloten?





@ deb: veel beterschap voor je moeder, ik hoop dat ze snel weer naar huis mag. Over de kilo’s: Ik ben nu 7,5 week en tot nu toe alleen maar afgevallen. Ik vind niets lekker en heb helemaal geen trek. Ik heb wel in de avond een hele dikke buik (vind ik zelf), mijn man zegt dat het hem niet opvalt maar ik weet niet of hij dat zegt uit zelfbescherming.



@ myrna: fijn dat er niets kwaadaardigs in je cyste zit, kan dat zomaar vanzelf weg gaan?



@ zomermeiske: leuk idee om een keer af te spreken. Ik hoop het rond 17 juni erg druk te hebben, maar daar voor of daar na lijkt me erg leuk!



@ boulu: gewoon naar de huisarts gaan joh. Je betaalt niet voor niet je zorgverzekering.



@ saraa: wat naar dat je zo misselijk bent en naar dat je gedwongen wordt om het te vertellen voordat je dat eigenlijk zelf wil.



@ ponny: bedankt voor de kinderwagen uitleg. Mijn man is ook erg lang ( en ik niet) dus dat verstellen wordt voor ons ook erg belangrijk.



@ hier: weinig verandering eigenlijk. Nog niet meer duidelijkheid over het huis. Wel net een bezichtiging gepland bij het huis wat we heel mooi vinden en wat (met veel hulp van ouders en schoonouders) ook binnen het budget valt. Helaas is er al een bod uitgebracht, dus de kans is groot dat dat niet doorgaat.



Verder heb ik van de week een voedingskussen gekocht, omdat ik echt niet lekker meer kon slapen. Dit is wel echt een verbetering. Ben wel nog steeds elke ochtend vroeg wakker en weinig honger, maar er komen steeds meer dingen bij (buiten de mozzarella) die ik wel weer echt lekker vind.



Kan echt niet wachten tot de 13e, maar aan de andere kant ben ik ook wel weer erg zenuwachtig voor de echo.
Alle reacties Link kopieren
@bibi Ja, ligt dat lekkerder, met een voedingskussen?



Jammer dat je weinig trek hebt. Hopelijk niet te veel afgevallen?

Ik heb al bijna 2 kilo eraan gegeten :( (in 11 weken!).



En balen van dat huis... :(



@deb Leuk dat jullie er in december voor gaan!! Woehoe!



@zomermeiske Ja, als je er zo over leest en nadenkt is de kans om zwanger te raken eigenlijk super klein he! :S



@pien Balen dat je weer door moet naar de volgende ronde.

Ik kan je verder geen tips geven, want ik heb wel ovulatietesten gebruikt maar ben toch zwanger geraakt op een moment dat ik ze nìet gebruikte...



@sofietje Ik vraag me eigenlijk ook af of zwangerschap een reden tot vakantie-annulering is. Ik zou het even bij je verzekering navragen als ik jou was.



@kinderwagen Ze zijn inderdaad super duur, daarom willen wij er een tweedehands kopen. Alleen heeft m'n man erg specifieke (technisch, de nerd :P) wensen voor de wagen dus ik ben benieuwd of we dat wel 2ehands vinden.



@hybelkanin Ik ga me zeker goed voorbereiden op de bevalling. Lees al een boek erover, ga op zwangerschapsyoga, ga het er met de verloskundige over hebben, ga naar informatie-avonden inderdaad... Hopelijk helpt dat wat om me gerust te stellen! :S
Alle reacties Link kopieren
Eva, met wat voor test heb jij eigenlijk positief getest destijds?
Spannend idd Bibi, die echo! Maar wel fijn straks denk ik om te zien dat alles goed is!



Aankomen zwangerschap: ben ik ook wel benieuwd naar! Hoop zelf niet zoveel aan te komen eigenlijk mocht ik zwanger raken, maar wel dat je het ziet . Bij een vriendin leek het na 6 maanden nog of ze gewoon wat teveel gegeten had.



Zomermeiske, heb helemaal over het afspreken heengelezen. Lijkt me idd wel een leuk idee!



Deb., hoe is het met je moeder nu?



Wintersport: tja man is zoooo het tegenoverstelde van mij. We zien wel , maak je niet druk zegt hij. Voor nu maar even besloten niet te boeken. Stel dat ik in januari niet zwanger ben dan durf ik het wel aan, kunnen we hopelijk last minute nog aanhaken (vakantieperiode is wel druk natuurlijk). In januari hebben m'n ouders een huisje in winterberg geboekt voor een weekend. Mocht er sneeuw liggen dan gaan we gezellig mee (anders denk ik ook wel) en dan vind ik t ook niet zo'n probleem als ik niet zou kunnen snowboarden vanwege zwangerschap, een weekend met m'n boek en spelletjes en de fam vind ik dan wel weer knus.
Alle reacties Link kopieren
@sofietje Maar wat geef je dan als 'smoesje' aan tegen je familie, over dat je nog geen wintersport wilt boeken?



Ik vond trouwens dit nog online over het eventueel annuleren van je vakantie:

https://www.interpolis.nl ... eden-om-te-annuleren.aspx



Maar een lekker weekend in een huisje in de sneeuw met veel binnen hangen en lekker wandelen is ook heel leuk inderdaad!



@free Bedoel je een ovulatie- of zwangerschapstest? Ik had beide van de Action . Maar een ovulatietest heb ik nooit positief gehad helaas.
Alle reacties Link kopieren
Haai dames,



Ik schrijf even vanaf de ipad want mijn computer heeft het begeven. De kans op typefouten is dus heel groot ;)



@free: ohh dat zou geweldig zijn zeg! Ik duim voor je hoor!!



@pien: balen joh.... Ik snap heel goed dat je dan ff bozig bent. Was ik de vorige keer ook echt.



@bibi: balen van het huis zeg. Wel leuk dat de echo er aan komt, al is het ook spannend.



@hybelkanin: een bevalplan lijkt mij ook een goed idee ja, Ondanks mijn angstige aanleg probeer ik er maar op te vertrouwen dat ook mijn lijf die oerkracht in zichzelf kan vinden.



@myrna: leuk , lekker shoppen! Ik hoop dat je andere eierstok gauw aan de slag gaat!



@deb: leuk; december gaat dus een echte feestmaand worden voor jullie haha



@ oureau: leuk he, dat dagdromen . Ik heb het deze maand wel echt even helemaal los gelaten. Ik merkte dat ik er bijna gestresst van werd en er te erg mee bezig was. Ik voel me nu veel relaxter.



@ zomermeiske: dit is een van de redenen dat ik het wat meer aan het loslaten ben. Het kan zo lang duren, ik wil geen jaar lang hoteldebotel zijn. Al moet ik zeggen dat ik natuurlijk hoop dat het niet zo lang gaat duren ;).



Ovulatietesten laat ik nog even links liggen. Ik ben wel beter aan het kijken naar de soort afscheiding die ik heb en daar kun je ook veel uit opmaken. En daarnaast natuurlijk mn app.



@ hier: van het weekend mijn oma naar het bejaardentehuis gebracht. Twas erg emotioneel want haar kat kon niet mee (buitenpoes), en ook het afscheid van de boerderij waar ze altijd gewoond heeft was zwaar.



Verder lekker gewinkeld in Den Haag en wezen stappen met vrienden die lang in het buitenland gezeten hebben.



Ook wij gaan ieder jaar in de winter met vrienden een weekje weg ( we vieren dan altijd oud en nieuw ergens in het buitenland). Dit jaar Duitsland, gelukkig geen skieen, meer stadjes, musea, stappen, spelletjesavonden, wandelen etc. Wel wordt er altijd erg veel gedronken dus het gaat wel opvallen als ik dat niet doe.. Ik heb dan ook besloten om het op oudjaarsavond gewoon te vertellen, mocht ik zwanger zijn. Dat is dan de 2e avond, de eerste avond kan ik nog wel iets veinzen maar dat ga ik echt geen week vol houden, zeker niet omdat we met zn alleen in 1 huis zittn!
Alle reacties Link kopieren
Oh en ik ben dus weer beter haha
@freexx: goede vraag hihi

net een early test gedaan vd kruidvat.. negatief. :o:o

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven