Zwanger worden vanaf najaar 2014 - Nieuw

03-07-2014 11:07 2543 berichten
TABEL IS VOL :-)



Een topic voor de dames met een zwangerschapswens die zijn gestart in het najaar van 2014.



Gezelligheid ten top!

(angel, winterteen, boulu, dootjenootje; je bent uit de tabel, mocht je er weer in willen staan, laat maar weten)



NaamLeeftijdBegonnen? NOD? BijzonderhedenFreexx25 / 27 2 mrt 1e kindje, 6e/7e ronde ourea 31 / 34 +- 18-2 4e ronde; 1e kind, 38-34-32-31-44 Deni308 25 / 28 - 22-02 gezondheid man nu even op plaats 1.



Zwanger

NaamLeeftijdEcho / Uitgerekend?Bijzonderheden? Ponny 26 / 27Uitgerekend 2 april '15 Eerste kindje, dochter EvaViva32 Uitgerekend 28 mei 2015 Eerste kindje, zoon bibi86 28 / 31 Uitgerekend 14 juni 2015 / 13 november klopt, 11 december afspraak VK, 20 december geslachtsecho Eerste kindje, zoon Saraa 28 /31 Uitgerekend 27 juni 2015 / 11 november 1e echo Tweede kindje Sofietje8331 / 30 Uitgerekend 23 juli Eerste kindje Pien198727 / 29 27 september 2015 positief in ronde 6; eerste kindje Winterteen 27/31 23 september 2015 Eerste kindje! Woehoee! Myrna1504 22 / 23 10-2015 6-9 een MK gehad Zomermeiske 25 / 33 22-10-2015 positief in ronde 9, eerste kindje! Deb84 31 / 34 04-11-2015 positief in ronde 1, eerste kindje!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 09:55
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
2.61% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
@angel: wat een knappe beslissing om voor jezelf te kiezen! Toppie!
quote:bibi86 schreef op 27 november 2014 @ 11:52:



Kijk erg uit naar de afspraak vanmiddag maar ben er ook wel een beetje zenuwachtig voor.Hoe is het gegaan bij de echo bibi?
Alle reacties Link kopieren
Even kijken of @bibi al wat geschreven heeft.. Maar we wachten nog even af. Hoop dat het goed was!!
Alle reacties Link kopieren
Hej meiden,

Ik ben gister ongesteld geworden... ik voel me ontzettend rot en verdrietig. Daarnaast ben ik waarschijnlijk volgende week mijn baan kwijt. Ik zit er dus flink doorheen... Ik hoop vanmiddag wat nieuws te krijgen van één van mijn sollicitaties...



Alvast een goed weekend.
Alle reacties Link kopieren
@ sofietje: haha bij mij op het werk denken ze ook dat ik tegen een burn-out aan zit  Volgende week toch maar even het grote nieuws vertellen.



@ 83angel: als de antidepressiva helpen dan is het een goede keuze om er weer mee te gaan starten. Knap dat je die keuze voor jezelf hebt kunnen maken. Ben benieuwd hoe het afloopt met je huisje!



@ pien: wat een rot nieuws. Hopelijk vanmiddag beter nieuws over de sollicitatie.



@ hier: sorry dat ik jullie even heb laten wachten maar was gisteren na het bezoek aan de Vk echt compleet uitgeput. Gelukkig is alles goed. Ze heeft een extra echo gemaakt en we hebben het hartje zien kloppen en een armpje zien bewegen. Het gesprek was wel heel intensief en het viel me best zwaar om alles zo uit te leggen. De vk zei dat de baby echt wel veilig is, dat slechts een superklein percentage (0,01 ofzo) van de miskramen ontstaat door iets van buitenaf, de rest is allemaal aanleg. Maar ze zei ook dat ik wel echt op mezelf moet gaan letten. Dus meer tijd voor mezelf nemen en op tijd mijn rust pakken. Alles wat uitgesteld kan worden ook gewoon uitstellen. Dat is wel iets wat ik moeilijk vind maar ik ga er echt op letten. Officieel heb ik over 2 weken nu weer een afspraak maar als ik wilde mocht ik ook al eerder weer komen.
Alle reacties Link kopieren
@angel Fijn dat je nu weer wat beter in je vel zit, goede beslissing lijkt me, van die medicijnen.

Heerlijk vooruitzicht inderdaad, jullie vakantie! Wil je zeggen waar je naartoe gaat?



@pien Kl*te dat je ongesteld bent geworden zeg :(. En is het echt helemaal zeker dat je je baan kwijt raakt of is er ook nog een kans dat het goed komt?

Sterkte :(.



@bibi Wat fijn dat alles goed is! Top dat je de kleine hebt zien bewegen en het hartje hebt horen kloppen .

Wat viel je zo zwaar aan het gesprek, wat vroeg ze dan allemaal? Ik heb het helemaal niet zo ervaren bij de verloskundige, het is altijd heel gezellig en vrolijk eigenlijk.



@myrna Veel plezier op je weekendje weg!
@bibi: Wat fijn dat je echo goed was! Hopelijk stelt dat je weer een stuk geruster.

Wel goed op jezelf blijven letten he. Als je lichaam om rust vraagt dit gewoon echt doen.

Je bent zwanger! Dat vergt echt veel van je en daarnaast het huis drama natuurlijk. Weet je al meer over dat huurhuis waar jullie eerste staan?



@pien: Jeetje, alles komt wel tegelijk bij jou he, snap dat je er doorheen zit. Maar is het nu echt zeker dat je weg moet?

Hopelijk heb je goed nieuws van een van je sollicaties, succes!



@angel: Goed dat je naar je lichaam luistert, echt doen. Gelukkig voel je je nu weer beter. Houden zo!

En lekker je vakantie in het vooruitzicht. Costa Rica was het toch? Geniet er maar lekker van.



@myrna: Veel plezier op je weekendje!



@ponny: Hoe gaat het op je werk??



Rest van de meiden, groetjes! En geniet van het weekend.
Alle reacties Link kopieren
Hi meiden,



@Bibi: Fijn dat je een prachtige echo gehad hebt. Vergeet niet dat je zwanger bent en dat is echt topsport. Je lichaam is keihard aan het werk om dat kleintje goed te laten groeien. Dat vergt energie. Daarnaast is er ook zoveel drukte om je heen (o.a. de hele huizenjacht). Ik vind het niet gek dat je je zo voelt. Je krijgt nogal wat te incasseren. Goed dat je het hebt aangegeven bij de VK! Ook daar is zij voor. Zij moet jou tijdens deze zwangerschap begeleiden en dus ook als je er even doorheen zit. Hopelijk ben je voor nu gerustgesteld. En doe het rustig aan. Neem je rust en laat de boel maar even de boel. Het komt allemaal echt wel goed!



@Pien: Och meid, wat ontzettend balen! En ongesteld en dan ook nog die onzekerheid op je werk. Huil even lekker uit hoor. Heb je inmiddels al wat gehoord over de sollicitaties? Ik hoop op positief nieuws voor je. Dan kan je in ieder geval lekker het weekend in.



@Hier: Ik lees veel mee via mijn mobiel, maar reageren zat er ff niet in de laatste dagen. Ik had er weer een paar slechte dagen tussen zitten. Veel spugen etc. Ik zit nog steeds aan de maximale dosis en ik had toch wel erg gehoopt dat we nu al konden afbouwen. Volgende week weer naar de gynaecoloog. Dan bespreken we het verder en dan krijg ik nog een echo (dat is dan wel weer leuk...)
Het recht om gehoord te worden sluit niet automatisch het recht in om serieus genomen te worden
Alle reacties Link kopieren
@bibi Oh nu snap ik het, nu ik de reacties van de andere dames heb gelezen. Je hebt het bij de verloskundige natuurlijk ook gehad over je persoonlijke problemen ( huizen gedoe e.d. ) waardoor het een zwaar gesprek was. Sorry!



@sara Balen dat je weer slechte dagen had en nog medicatie nodig hebt :(. Ben benieuwd wat de gynaecoloog zegt volgende week.
@bibi: wat fijn dat je een mooie echo hebt gehad en dat je altijd eerder kan komen indien je dat graag wil.



@pien: aah wat ontzettend balen dat je 2x slecht nieuws hebt ontvangen.. Die hoop iedere keer en dan jammer genoeg de teleurstelling. Geef jezelf de tijd om dit weer ff te verwerken.

Hoe is het qua nieuws over de sollicitatie gegaan?



@Myrna: hoe gaat het nu met de kwaaltjes? wij hebben rond dezelfde tijd onze NOD, spannend he! Ik voel nog niks, ja wel buikpijn maar heb de laatste wk telkens meegedaan met het buikspierklasje.



@sofietje: en jij, een beginnende griep te pakken of heeft het toch niet doorgezet?



@hier: vriendin van mij is bevallen wel flinke bloedverlies dus ik ben benieuwd hoe snel ze weer naar huis toe mag.
Bibi wat fijn zeg van de goede echo!!



Pien jeetje wat balen, van je ongesteldheid en baan. Heb je al wat anders op t oog?



Saraa wat naar dat je nog zo ziek bent! Hoop echt dat het gauw weggaat!



Hier, man wat voel ik me rot, en ik ben bang dat het geen griepje is. Ik sta misselijk op, geef over, en de rest van de dag draaierig, moe en duizelig. En ja hoor ik ben 6,5 week zwanger, net de tijd dat de kwalen zich opdringen. Ik hoef dinsdag pas weer te werken maar vraag me nu al af hoe ik in godsnaam de dag doorkom. Regelmatig eten helpt een beetje, maar het gevoel gaat niet weg.

Ik voel me ook zo rot, ik vraag me soms af waar ben ik aan begonnen en dan voel ik me daar weer schuldig over. Gaat dus even niet zo lekker hier. Hopelijk wordt het niet nog erger en is het gauw minder, maar als ik t zo lees kan dit wel weken duren nog
Alle reacties Link kopieren
Ach Sofietje toch..



Ook voor saraaa een knuffel. Rot dat jullie je zo slecht voelen meiden.



Hier: ik ben bij m'n familie blijven slapen na de begrafenis gisteren. Het was erg mooi en is pas laat geëindigd. Ik weet zeker dat alles precies zo gegaan is als oma het gewild zou hebben.
Oeii sofietje dat klinkt pittig, hopelijk voel je je snel beter. Kan me voorstellen dat je weinig kan genieten op deze manier. Hopelijk heb je wat kunnen rusten het weekend.



@saraa: hoe voel jij je nu?



@winterteen: fijn dat je mooi afscheid hebt kunnen nemen van je oma op een manier zoals zij dat zou willen. Sterkte nog verder.



@pien: jeetje meid, jij krijgt aardig wat voor je kiezen zeg. Heb je iets van je sollicitaties gehoord? Ik duim voor goed nieuws
Mijn NOD is 5-12 maar volgens mij zit een ongesteldheid er snel aan te komen... vanaf vanochtend merk ik krampen en buikpijn die passend zijn voor mn ongesteldheid. en omdat ik alles noteer in mn womenslog-app, kan ik ervanuit gaan (gebaseerd op de voorgaande keren) dat het overmorgen komt. Hmmz ben benieuwd, dat zou dan een cyclus van 28 dg betekenen.
Ik hoop dat je je vergist ourea en dat het toch zwangerschapskwaaltjes zijn
Goedemorgen deb! Ja zo dacht ik ook maar het voelt toch echt als ongesteldheid, en voor de rest geen andere kwaaltjes! :(

Is het gelukt met je winterbanden?
Morning!

Nou als je echt dat gevoel hebt laat het dan maar komen he? Ik word het ook binnen enkele dagen. App zegt woensdag.

En bandjes zitten er indd op



Hoe was je weekend?
Alle reacties Link kopieren
Ach pien toch... lees nu pas jouw bericht. Wat naar meis.. Hopelijk gloort er binnenkort een lichtpuntje aan de horizon.



bibi: fijn dat de echo goed was. En goed op jezelf letten is idd heel erg belangrijk!



Hier: ik weet het allemaal maar niet. We kunnen nu de ei-sprong echt NIET gemist hebben omdat we het nu echt om de dag hebben gedaan (af en toe zelfs een keertje extra voor de lol haha) vanaf het moment dat mijn menstruatie zo goed als voorbij was. Mijn NOD ligt op 13 dec.



Ik heb de indruk dat mijn borsten een klein beetje groter zijn dan normaal, maar ze doen geen pijn ofzo. Verder had ik zaterdag lange tijd pijn in mijn onderrug, maar dat kan ook verklaard worden doordat ik uuuren gestaan heb tijdens het napraten en borrelen met de familie op de begrafenis van mijn oma.



Winderigheid (helaas) check, buikpijn check, honger-honger-honger: check check ceck.



Verder heeft mijn soon-to-be-ex baas wat streken uitgehaald op mijn werk waar ik echt heel verdrietig van werd. Tenminste, normaliter zou ik heel verdrietig worden. Ik merk nu aan alles aan mezelf dat ik naast verdrietig vooral heel boos ben. Echt woest. Ik kon er ook niet met haar over praten, zo verrekte pissig was ik. Ik was bang dat ik dan volledig uit mijn pan zou gaan en zo wil ik mijn dienstverband daar niet afsluiten. Ik voelde me dus een beetje zoals ik ook wel uit mijn slof kan schieten wanneer ik ongesteld ben. Al met al voel ik me dus...best wel ongesteld. Maar dat kan natuurlijk nog lang niet!



Ik durf niet zo goed te hopen, maar ik doe het toch: ik hoop heel erg dat dit de voortekenen zijn van een zwangerschap. Als het dat niet is stop ik daarna echt met opletten op pijntjes en kwaaltjes en dan doe ik alleen nog maar uitspraken na een positieve test.
Alle reacties Link kopieren
Veel dames in spanning hier lees ik, over al dan niet ongesteld worden... spannend! Houd ons op de hoogte!
Hallo Ladies,

helaas; ik heb zojuist mijn ontslag gekregen. Ik ben vooral verdrietig en "hoe nu verder". Bedankt voor jullie reacties; even kort algemeen: ik mag inderdaad niet zomaar ontslagen worden, maar wanneer een werkgever reorganiseert mag een zwangere medewerker via de kantonrechter gewoon ontslag krijgen. Hier tegenover staat dan vaak een iets hogere ontslagvergoeding. Mijn werkgever is al een tijdje bezig met deze reorganisatie maar dat is pas bekend gemaakt in oktober, en toen was ik al zwanger. Dan nog, ben ik blij dat we hier niet op gewacht hebben. Het is nu zo, en we moeten er maar een weg in vinden. Nu wacht ik op de stukken voor de advocaat en dan zal het over een tijdje moeten voorkomen. Hoe en wat precies weet ik dus ook nog niet, hopelijk valt het mee en vind ik na de bevalling snel een andere baan. Zit er nu wel aardig doorheen
Alle reacties Link kopieren
Aaah sterkte ponny, klote zeg! Maar probeer het positief te zien, je hebt de komende tijd veel tijd samen met je kleintje! Alles komt goed, en in de bijstand redden ze het ook..



Hier ook op het wachtbankje, 5 december is NOD.....
Alle reacties Link kopieren
@ponny Oh nee he :( wat een slecht nieuws voor jou zeg. Kan me voorstelling dat je er doorheen zit nu, wat een pech... Sterkte meid.

Weet je al per wanneer het zal gebeuren?



@free Ook jij succes op het wachtbankje...
O nee Ponny, wat vreselijk zuur zeg.

Ik kan mij ook goed voorstellen dat je erdoorheen zit.

Hopelijk krijg je een goede ontslagvergoeding en indd hopen dat je na de bevalling snel een leuke baan zult vinden.



@freexx: Dat zou een leuk Sinterklaascadeautje zijn, succes!
Alle reacties Link kopieren
Ohh Ponny wat balen zeg!!!



Sterkte de komende tijd.. Laat het maar over je heen komen en probeer je niet bij voorbaat te veel zorgen te maken over de toekomst.



Freex: ik duim voor je!!!



Hier: ik heb vandaag mezelf gek geshopt en alle sint-cadeaus binnen geharkt. Ik had zelfs nog tijd om een zonnebankje te pakken voor mezelf: jeej. Overigens denk ik wel dat ik dat niet meer zal doen als ik zwanger blijk te zijn. Het schijnt niet zo heel slecht te zijn, maar ik heb er wel eens wat over gehoord dat een hoge temperatuur slecht is voor de baby.
Alle reacties Link kopieren
@ourea: en? Is het al doorgezet?



@bibi: wat fijn dat je een goede echo hebt gehad!!



@ponny: jeetje wat balen zeg!! Kan me goed voorstellen dat je er helemaal doorheen zit!!



@hier: een heerlijk weekend gehad met m'n werk. Kwaaltjes heb ik eigenlijk niet.. Alleen wat last met ontlasting.. (Sorry)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven