Opmerkingen die je alleen als vrouw krijgt (van mannen)
dinsdag 18 maart 2025 om 13:08
We kennen bijna allemaal wel typische opmerkingen die random mannen naar jou als vrouw maken, zoals 'kijk eens wat vrolijker' 'lachen staat je mooier' etc, wat ze nooit tegen een random onbekende man op straat zouden zeggen.
Vroeger vond ik niets van deze opmerkingen (behalve wat ongemakkelijk). Maar ik ben er bewuster van geworden en nu herken ik veel vaker zulke opmerkingen die ik krijg omdat ik een vrouw ben.
Zo was ik laatst met mijn auto naar de garage, waar ik al jaren kom. Ik liep naar binnen zoals ik elk gebouw binnenloop. Er liep een oudere man tegemoet (een klant), die liep net de garage uit en we passeerden elkaar. Zegt hij tegen mij: 'Loop maar gewoon naar binnen hoor, ze bijten niet!'
Of laatst was ik met de familie bij een restaurant. Daar tegenover was een tankstation met laag tarief. Aan het einde gingen een aantal familieleden alvast daar tanken, om daarna terug te komen en iedereen over de auto's te verdelen. Ik zei dat ik ook ging tanken en pakte mijn sleutels. Een onbekende man achter mij aan een ander tafeltje tikte me aan en zei:'Durf je dat aan?'
Ik ben benieuwd naar de opmerking die jullie wel eens hebben gekregen van een random man!
Vroeger vond ik niets van deze opmerkingen (behalve wat ongemakkelijk). Maar ik ben er bewuster van geworden en nu herken ik veel vaker zulke opmerkingen die ik krijg omdat ik een vrouw ben.
Zo was ik laatst met mijn auto naar de garage, waar ik al jaren kom. Ik liep naar binnen zoals ik elk gebouw binnenloop. Er liep een oudere man tegemoet (een klant), die liep net de garage uit en we passeerden elkaar. Zegt hij tegen mij: 'Loop maar gewoon naar binnen hoor, ze bijten niet!'
Of laatst was ik met de familie bij een restaurant. Daar tegenover was een tankstation met laag tarief. Aan het einde gingen een aantal familieleden alvast daar tanken, om daarna terug te komen en iedereen over de auto's te verdelen. Ik zei dat ik ook ging tanken en pakte mijn sleutels. Een onbekende man achter mij aan een ander tafeltje tikte me aan en zei:'Durf je dat aan?'
Ik ben benieuwd naar de opmerking die jullie wel eens hebben gekregen van een random man!
woensdag 19 maart 2025 om 06:18
Nou ja zeg. Wat moeten ze daar nu mee ? Een vrouw heeft geen mailadres en / of niet de bevoegdheid om dat abonnement zelf af te sluiten? Dan moeten ze je ook niet aanspreken op straat.Rosanna1985 schreef: ↑19-03-2025 01:16En vandaag werd ik op straat aangesproken door Hello Fresh en werd er gevraagd naar "het e-mailadres van mijn man"![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
woensdag 19 maart 2025 om 06:23
Haha mijn man mag lekker van de verfkwasten afblijven. Die verft niet netjes genoeg.Bakingqueen schreef: ↑19-03-2025 02:48Ik heb in mijn werk piekperiodes waarbij ik veel werk, vaak ook op zondag. Zo vaak als er tegen me gezegd is door mannen dat ik er wel voor moet zorgen dat ik mijn man genoeg aandacht moet geven want anders weet je het wel he..... Dat mijn man vaak in de weekenden weg is voor zijn hobby vindt mannen heel normaal want "hij moet wel tijd hebben om zijn eigen dingen te doen". Nog nooit gehoord dat een man dan tegen hem zei dat hij er voor moet zorgen dat ik genoeg aandacht krijg. Maar als ik eens een weekend doorwerk is dat blijkbaar ineens heel anders.
Al een paar keer te horen gekregen van mannen die iets kwamen ophalen dat we zo'n leuk huis hebben en "complimenten voor je man, dat heeft hij mooi gedaan". Eeuuhh....nou ik ben degene die alles bedacht heeft en doe 80% van alle klussen in huis gewoon zelf hoor.
Vorig jaar zomer de buitenkant van ons huis geschilderd....dat je man het goed vindt dat jij dat doet....van voorbij gaande buurmannen.
Er wordt mij nooit gevraagd naar mijn man trouwens niet bij offertes, niet over zaken als telefoons etc.
Wel werd jaren geleden vaak gevraagd aan de telefoon: "Mag ik je vader wel spreken". Mijn antwoord daarop was altijd: " Die woont hier niet". Maar ik snap wel waar dat vandaan kwam. Mijn stem klonk toen nog heel erg jong. Te jong om op mezelf/samen te wonen.
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 19 maart 2025 om 06:46
Omgeving/locatie kan best invloed hebben op hoe sommige mensen zich uiten. Maar alleen op fatsoenlijke locaties komen en daardoor dus nooit zulke opmerkingen ontvangen lijkt mij onmogelijk. Het is in ieder geval geen verdienste of tip: ‘joh, gewoon naar fatsoénlijke plekken gaan, dan overkomt je niets.’Sniral schreef: ↑18-03-2025 21:47Ik denk dat lokatie best kan uitmaken. De plek waar ik woon is nogal een bubbel met heel veel stellen die de zorg voor hun kinderen echt delen, een school met ook mannen in de kleuterklas en veel vrouwen die minstens vier dagen blijven werken als er kinderen zijn. De lokale kwikfit mederwerker en de makelaar krijgen waarschijnlijk relatief vaak tegengas als ze aannemen dat een vrouw de accu alleen maar komt ophalen of de koopakte alleen voor de lol mee ondertekent.
Op lokaties waar je vaak komt, kun je soms zelf ook meer invloed hebben. Op mijn werk stond op de naambordjes bij de deuren van de kantoren voor de mannen gewoon Piet Jansen, en voor de vrouwen Mevrouw Miep Jansen. Dat vond ik echt absurd. Mijn mannelijke collega’s, die veruit in de meerderheid waren, was het eigenlijk nog nooit opgevallen dat vrouw zijn zo afwijkend was, dat het benoemd moest worden. Ze waren het er wel mee eens dat dat gek was, en de bordjes zijn aangepast. Vrouwen die daarna binnenkwamen, hebben die ervaring dus ook niet meer gehad.
-Men moet over straat fietsen/met OV, lijken me onvermijdelijke locaties en fatsoenlijk.
-bijbaantje in winkel: onfatsoenlijke locatie?
-Boodschappen doen bij Appie, Jumbo of een van de andere supermarkten.
-sollicitatiegesprekken voor kantoorbaan: onfatsoenlijke locatie?
-school/opleiding van jezelf of kinderen
Het probleem in deze is niet de locatie, maar de onfatsoenlijke voorbijganger op fiets/OV, onfatsoenlijke klant die je te woord moet staan, onfatsoenlijke potentiële werkgever, onfatsoenlijke leraar etc. etc.
Die heb je in Maastricht, Raalte, Veghel, Purmerend,, Schiedam en op Ameland in meer of mindere mate. En gelukkig zijn er meer fatsoenlijke mensen dan niet fatsoenlijke mensen. Het is alleen zo jammer dat die laatste groep zichzelf niet zo ziet of uit zodat je het kunt vermijden.
chienandalou wijzigde dit bericht op 19-03-2025 07:49
Reden: Typo’s
Reden: Typo’s
0.22% gewijzigd
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 19 maart 2025 om 06:46
Misschien iets van: "Echte mannen piepen niet zo gauw. Alleen de watjes".Karrota schreef: ↑18-03-2025 17:51Ik kom dit regelmatig tegen in mijn werk en weet nog steeds niet hoe ik hierop het beste kan reageren, dus ik hoor heeeel graag suggesties! Ik had het vandaag nog en toen baalde ik weer dat ik niks scherps wist te zeggen, want normaal gesproken ben ik behoorlijk bijdehand.
Ik werk in de zorg en ik moet regelmatig iets doen wat sommige patiënten (met name mannen ook, heel toevallig, not) pijnlijk vinden. Ik kan niet zeggen hoe het precies gaat want dan geef ik mijn zeer specifieke beroep waarschijnlijk weg, maar laat ik als voorbeeld nemen dat ik klemmetjes op de huid moet zetten. Sommige mensen hebben daar ook duidelijk een sexuele associatie mee, maargoed, daar weet ik wel mondig op te reageren.
Maar sommige mannen reageren met: ja dat vind je zeker wel leuk hè, mannen pijn doen.
Wat zeg ik dan het beste terug?
Maar mensen gaan voorbij
woensdag 19 maart 2025 om 07:17
Eens. Door te stellen dat de locaties verschil (kunnen) maken, wordt de ontvanger (vrouwen in dit geval) veelste veel verantwoordelijkheid toegeschreven. Ook op fatsoenlijke plekken, gebeuren onfatsoenlijke dingen. Omdat er op iedere plek onfatsoenlijke mensen komen én mensen die wegkijken en het probleem ontkennen.Chienandalou schreef: ↑19-03-2025 06:46Omgeving/locatie kan best invloed hebben op hoe sommige mensen zich uiten. Maar alleen op fatsoenlijke locaties komen en daardoor dus nooit zulke opmerkingen ontvangen lijkt mij onmogelijk. Het is in oeder geval geen verdienste of tip: ‘joh, gewoon naar fatsoénlijke plekken gaan, dan overkomt je niets.
-Men moet over straat fietsen/met OV, lijken me onvermijdelijke locaties en fatsoenlijk.
Het probleem in deze is niet de locatie, maar de onfatsoenlijke voorbijganger op fiets/OV, onfatsoenlijke klant die je te woord moet staan, onfatsoenlijke potentiële werkgever, ongatsoenlijke leraar etc. etc.
Die heb je in Maastricht, Raalte, Veghel, Purmerent, Schiedam en op Ameland in meer of mindere mate. En gelukkig zijn er meer fatsoenlijke mensen dan niet fatsoenlijke mensen. Het is alleen zo jammer dat die laatste groep zichzelf niet zo ziet of uit zodat je het kunt vermijden.
woensdag 19 maart 2025 om 07:28
IBIopviva schreef: ↑18-03-2025 22:04Heel herkenbaar. Helaas doe ik vrij veel in huis maar mijn man doet de was incl strijk. Soms komt dat ter sprake en dan zeggen mensen (zowel mannen als vrouwen trouwens): Ow wat fijn dat je man je een beetje meehelpt. Uh huh? Mannen zeggen trouwens vaak: ik maak alles roze en mag niets meer doen met de was van mijn vrouw.
Ook herkenbaar. Wij hebben het huishouden verdeeld. Hoe vaak ik al niet heb gehoord hoeveel mazzel ik heb dat mijn vriend ook een deel van het huishouden doet.
woensdag 19 maart 2025 om 07:50
Wat ik heel storend vind is hoe mannelijke verslaggevers praten over (of met) vrouwelijke sporters en hun prestaties.
Zo scheen Ben van den Burg afgelopen weekend bij het schaatsen te moeten zeggen dat Claudia Pechstein haar lijf niet meer in een strak schaatspak moest hijsen. Het zag er niet meer zo goed uit (zij is in de 50). Of bij de Olympische spelen na de gouden race van Sifan Hassan; Wat ze van de hoempapa muziek van de Snollebollekes vond.
Waarom niet gewoon praten over de prestaties die ze geleverd hebben? Nee, vooral over flauwekul praten, kennelijk doen de prestaties er bij vrouwen niet toe.
Zo scheen Ben van den Burg afgelopen weekend bij het schaatsen te moeten zeggen dat Claudia Pechstein haar lijf niet meer in een strak schaatspak moest hijsen. Het zag er niet meer zo goed uit (zij is in de 50). Of bij de Olympische spelen na de gouden race van Sifan Hassan; Wat ze van de hoempapa muziek van de Snollebollekes vond.

woensdag 19 maart 2025 om 07:59
Fatsoenlijk was mijn woordkeuze niet, maar het is eigenlijk wel on topic dat jij en ook Booklover daar op reageren. Als het om ‘fatsoenlijk’ in combinatie met vrouwen gaat, lijken jullie daar meteen een jaren ‘50 associatie voor wat fatsoenlijk zou zijn, bij te hebben. Als in die supermarkt de eigenaar en werknemers niet het fatsoen hebben hun vrouwelijke collega normaal te behandelen, kun je dat best een onfatsoenlijke werkplek vinden. Heb je ook zo’n moeite met het woord fatsoenlijk als het gebruikt wordt om te zeggen dat de supermarkteigenaar zijn werknemers een fatsoenlijk salaris moet betalen?Chienandalou schreef: ↑19-03-2025 06:46Omgeving/locatie kan best invloed hebben op hoe sommige mensen zich uiten. Maar alleen op fatsoenlijke locaties komen en daardoor dus nooit zulke opmerkingen ontvangen lijkt mij onmogelijk. Het is in ieder geval geen verdienste of tip: ‘joh, gewoon naar fatsoénlijke plekken gaan, dan overkomt je niets.’
Het probleem in deze is niet de locatie, maar de onfatsoenlijke voorbijganger op fiets/OV, onfatsoenlijke klant die je te woord moet staan, onfatsoenlijke potentiële werkgever, onfatsoenlijke leraar etc. etc.
Die heb je in Maastricht, Raalte, Veghel, Purmerend,, Schiedam en op Ameland in meer of mindere mate. En gelukkig zijn er meer fatsoenlijke mensen dan niet fatsoenlijke mensen. Het is alleen zo jammer dat die laatste groep zichzelf niet zo ziet of uit zodat je het kunt vermijden.

woensdag 19 maart 2025 om 07:59
hvm schreef: ↑19-03-2025 07:50Wat ik heel storend vind is hoe mannelijke verslaggevers praten over (of met) vrouwelijke sporters en hun prestaties.
Zo scheen Ben van den Burg afgelopen weekend bij het schaatsen te moeten zeggen dat Claudia Pechstein haar lijf niet meer in een strak schaatspak moest hijsen. Het zag er niet meer zo goed uit (zij is in de 50). Of bij de Olympische spelen na de gouden race van Sifan Hassan; Wat ze van de hoempapa muziek van de Snollebollekes vond.Waarom niet gewoon praten over de prestaties die ze geleverd hebben? Nee, vooral over flauwekul praten, kennelijk doen de prestaties er bij vrouwen niet toe.

woensdag 19 maart 2025 om 08:03
Ja maar die mannen werken allemaal, die hebben geen tijd om te shoppenhappyapple schreef: ↑19-03-2025 06:18Nou ja zeg. Wat moeten ze daar nu mee ? Een vrouw heeft geen mailadres en / of niet de bevoegdheid om dat abonnement zelf af te sluiten? Dan moeten ze je ook niet aanspreken op straat.
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?

woensdag 19 maart 2025 om 08:05
Moet je eens een keuken gaan uitzoeken en als vrouw niet bijzonder geïnteresseerd zijn in keukens.happyapple schreef: ↑18-03-2025 22:39Toen man en ik voor een auto voor mij gingen kijken, zei de verkoper: ah en mevrouw is zeker mee om de kleur uit te kiezen.
Tienduizenden euro's korting krijg je vanwege de error bij die lui, want ze richten zich op de vrouw en de vrouw hier is al uitgecheckt wegens teveel saaie keuzes en heeft eigenlijk geen smaak.
Ik ben in te huren.
woensdag 19 maart 2025 om 08:10
Ik heb daar juist geen géen jaren ‘50 associatie mee. De voorbeelden die ik in dit topic heb gegeven gebeurden door mijn gehele leven en nu nog, dat had verder weinig met een al dan niet fatsoenlijke locatie te maken wat Tafelkleed juist lijkt te suggereren, zij zegt dat je ‘gewoon’ naar fatsoenlijke locaties moet gaan en dan overkomt je dat niet. Daar gaan mijn reacties over. Mensen moeten gewoon normaal met elkaar omgaan op welke locatie dan ook.Sniral schreef: ↑19-03-2025 07:59Fatsoenlijk was mijn woordkeuze niet, maar het is eigenlijk wel on topic dat jij en ook Booklover daar op reageren. Als het om ‘fatsoenlijk’ in combinatie met vrouwen gaat, lijken jullie daar meteen een jaren ‘50 associatie voor wat fatsoenlijk zou zijn, bij te hebben. Als in die supermarkt de eigenaar en werknemers niet het fatsoen hebben hun vrouwelijke collega normaal te behandelen, kun je dat best een onfatsoenlijke werkplek vinden. Heb je ook zo’n moeite met het woord fatsoenlijk als het gebruikt wordt om te zeggen dat de supermarkteigenaar zijn werknemers een fatsoenlijk salaris moet betalen?
Dat er medewerkers of filiaalmanagers in een supermarkt zijn die hun vrouwelijke medewerkers niet normaal kunnen behandelen, dat is nog steeds die medewerkers en/of manager aan te rekenen, dat wil niet zeggen dat de supermarkt an sich een onfatsoenlijke locatie is. Hooguit dat die betreffende supermarkteigenaar/manager zijn personeelsbeleid zwaar niet op orde heeft.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Be a debaser
woensdag 19 maart 2025 om 08:10
Tja, hier was school vrij hardnekkig in mijn man bellen, wat soms vrij onhandig was als hij in het buitenland zat. Blijkbaar stond zijn telefoonnummer in het systeem bovenaan. Maar goed, het maakt ook niet zoveel uit: soms zit ik aan de andere kant van het land, soms mijn man en soms werken we ook thuis, ik snap wel dat school en mijn kinderen dat niet bijhielden.feow schreef: ↑18-03-2025 22:32Dan nóg. Dat zou jouw kind namelijk niet moeten roepen.
Ik ben nogal fanatiek in ‘bij twijfel bel ik vader’. Uit vriendelijkheid en praktische overwegingen vraag ik wel altijd eerst aan de leerling wie ik het beste kan bellen.
Ik ben mijn ouders erg dankbaar dat ze mij nooit het gevoel hebben gegeven dat ik in een speciale situatie opgroeide toen mijn vader voor ons zorgde. Ze waren niet fanatiek in ‘dit is ook normaal’, eerder saai in ‘dit is hoe het is’. Ik kan me niet herinneren dat ze er op school ooit ‘fouten’ in maakten, want in eerste instantie was er alleen maar een vader, de moeder kwam pas later weer in beeld,

woensdag 19 maart 2025 om 08:56
woensdag 19 maart 2025 om 09:01
Voor mij is het meer de combinatie ‘fatsoenlijke plek’.Sniral schreef: ↑19-03-2025 07:59Fatsoenlijk was mijn woordkeuze niet, maar het is eigenlijk wel on topic dat jij en ook Booklover daar op reageren. Als het om ‘fatsoenlijk’ in combinatie met vrouwen gaat, lijken jullie daar meteen een jaren ‘50 associatie voor wat fatsoenlijk zou zijn, bij te hebben. Als in die supermarkt de eigenaar en werknemers niet het fatsoen hebben hun vrouwelijke collega normaal te behandelen, kun je dat best een onfatsoenlijke werkplek vinden. Heb je ook zo’n moeite met het woord fatsoenlijk als het gebruikt wordt om te zeggen dat de supermarkteigenaar zijn werknemers een fatsoenlijk salaris moet betalen?
Dat lijkt op victim blaming: had je maar niet door dat donkere steegje moeten lopen. Goh wat ga jij naar onfatsoenlijke plekken.
Het is niet de plek. Het zijn de mensen, en daar kan je weinig aan doen dat die er zijn. En je kunt ze overal treffen.
Tegelijkertijd snap ik de opmerking wel en die is vast niet als victim blaming bedoeld. In elk geval op de werkvloer is de ene bedrijfscultuur wel anders dan de andere. Ik werk zelf aan een universiteit op een vakgebied dat door vrouwen wordt gedomineerd. Daar tref je dit gedrag gelukkig weinig.
woensdag 19 maart 2025 om 09:21
En daar hebben we een tip voor een nieuw bedrijf. Welk autolesbedrijf pikt hem op?aim schreef: ↑19-03-2025 08:56Bij mijn functie was een lease auto inbegrepen van merk z serie 9. Zegt mijn collega: je kunt ook serie 3 nemen die is kleiner en makkelijker voor je.
Met dezelfde auto rijd ik vaak 1250 km naar de zon op 1 dag. buurman zegt: rijd je dat helemaal alleen? Ja, want mijn hond heeft geen rijbewijs.
Overigens lees ik veel opmerkingen die ik ook tegenkom, maar ik ga toch een beetje tegengas geven. Als vrouw horen we natuurlijk altijd de opmerkingen tegen een vrouw, maar lang niet altijd de opmerkingen die tegen mannen gegeven worden. Toevallig hoorde ik mijn man van de week tegen onze buurman ook zeggen dat ie wel eens wat meer mocht lachen. Blijft een flauwe opmerking natuurlijk.
woensdag 19 maart 2025 om 09:38
Klopt. De man van mijn beste vriendin doet bij hen de was, en krijgt regelmatig te horen (met name bij vlekken bij de kinderen); dat krijgt je vrouw er wel uit hoor! En toen hij voor de tweede keer achter elkaar met een kind bij het consultatiebureau kwam, werd hem gevraagd of er iets ernstigs met moeder was, want die zagen ze nooit.grenada schreef: ↑19-03-2025 09:21En daar hebben we een tip voor een nieuw bedrijf. Welk autolesbedrijf pikt hem op?
Overigens lees ik veel opmerkingen die ik ook tegenkom, maar ik ga toch een beetje tegengas geven. Als vrouw horen we natuurlijk altijd de opmerkingen tegen een vrouw, maar lang niet altijd de opmerkingen die tegen mannen gegeven worden. Toevallig hoorde ik mijn man van de week tegen onze buurman ook zeggen dat ie wel eens wat meer mocht lachen. Blijft een flauwe opmerking natuurlijk.
Om over opmerkingen over mannen in de opvang nog maar te zwijgen (tot letterlijk ‘daar zou ik mijn kind dus nooit achterlaten’ aan toe).

woensdag 19 maart 2025 om 09:46
Nou weet ik niet meer of ik dat hier gelezen heb of elders, maar als ik werkte en mijn man was vrij, ging hij nog wel eens met de kinderen naar het consultatiebureau. Daar deden ze dan een beetje vreemd. Ik heb lang gedacht dat dat vanuit conservatieve ideeën over kinderverzorging was, maar ik heb dus begrepen dat het voor het cb een teken is om uit te zoeken of er sprake is van partnermishandeling.
woensdag 19 maart 2025 om 09:56
Ik hoorde laatst op de radio dat er met bewondering werd gesproken over langebaanschaatsers Jorrit Bergsma (39j) en Ted Bloemen (38j) die ondanks hun relatief hogere leeftijd toch nog blijven schaatsen op topniveau, maar dat je dat tegenwoordig steeds vaker ziet bij langebaanschaatsers.hvm schreef: ↑19-03-2025 07:50Wat ik heel storend vind is hoe mannelijke verslaggevers praten over (of met) vrouwelijke sporters en hun prestaties.
Zo scheen Ben van den Burg afgelopen weekend bij het schaatsen te moeten zeggen dat Claudia Pechstein haar lijf niet meer in een strak schaatspak moest hijsen. Het zag er niet meer zo goed uit (zij is in de 50). Of bij de Olympische spelen na de gouden race van Sifan Hassan; Wat ze van de hoempapa muziek van de Snollebollekes vond.Waarom niet gewoon praten over de prestaties die ze geleverd hebben? Nee, vooral over flauwekul praten, kennelijk doen de prestaties er bij vrouwen niet toe.
Nu ben ik helemaal geen schaatsfan/kijker, maar ik wist wel dat Claudia Pechstein tot +- 45e ook nog in de top mee schaatste. Dus daar moest ik gelijk aan denken. Ik zie nu net dat ze dit jaar op haar 50e afscheid neemt van de sport, maar ik vond het wel vreemd dat zij niet werd genoemd in zo'n item...

woensdag 19 maart 2025 om 09:59
Ik ken een heel leuke moeder, werkte vanuit huis en had een nanny en aupairs
Die stuurde haar nanny om te helpen in school, want gaf aan mij toe een hekel aan vreemde kinderen en geknutsel te hebben en die nanny vond het geweldig.
Verder zei ze: ik heb gewoon goed geld betaald voor een huis naast de school juist omdat ik 90 procent van de mensheid niet trek, helemaal geen zin in dat schoolplein.
Ik vond dat zo'n eye opener. Dat je zonder schuldgevoel gewoon dit zo kan regelen.
de negativiteit, alleen maar moeder uiteraard, werd ook steeds creatiever, zo was er een moeder die in wilde stellen dat alleen 'natuurlijke' ouders hulpouders mochten zijn, ivm veiligheid, vog, en ze wilde de hulp ook gebruiken haar sociale netwerk van moeders te vergroten en hoe moest dat dan

Juf heeft daar een stokje voor gestoken, het was ook niet dat er steeds een ander persoon zat en er waren ook drie ouder/stiefouder constructies, en hulpoma's en opa's.
juf moest ermee werken, was er altijd bij, en vond alle hulp welkom.

woensdag 19 maart 2025 om 10:25
Ik quote de post van Tafelkleed maar even, voor degenen die erover vallen. Ze zegt namelijk helemaal niet dat je gewoon op fatsoenlijke plekken moet komen, en fatsoenlijk staat tussen quotes, wat er voor mij ook nogal een andere lading aan geeft dan wat sommigen ervan maken. Ik zie er in elk geval geen victim blaming in.Tafelkleed schreef: ↑18-03-2025 19:52Of ik kom op " fatsoenlijke " plekken?
Misschien ligt het aan provincie?
Bij de garage bv werken gewoon normale mensen. Bij sportschool zijn ook geen macho's.
Werk ook niet zulke mensen gezien nog.
Ik denk niet dat provincie bepalend is, maar de ene bubbel is wel anders dan de andere. Het soort opmerkingen dat in dit topic genoemd wordt, hoor ik in mijn eigen bubbel niet. Daar heeft men kennelijk het fatsoen niet van die idiote dingen te zeggen. Ik kom ook af en toe wel buiten mijn bubbel, en dan kom ik ook echt de kerels wel tegen die dat wel doen. Gisteren nog, zo’n exemplaar dat vond dat ik als meisje - van tegen de 50- iets toch echt aan hem moest overlaten.
Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het écht nauwelijks tegenkomen. Dat maakt het niet iemand anders schuld als ze wel oetlullen tegenkomt.
woensdag 19 maart 2025 om 11:29
Dank je, het staat idd ook daarom tussen aanhalingstekens.Sniral schreef: ↑19-03-2025 10:25Ik quote de post van Tafelkleed maar even, voor degenen die erover vallen. Ze zegt namelijk helemaal niet dat je gewoon op fatsoenlijke plekken moet komen, en fatsoenlijk staat tussen quotes, wat er voor mij ook nogal een andere lading aan geeft dan wat sommigen ervan maken. Ik zie er in elk geval geen victim blaming in.
Ik denk niet dat provincie bepalend is, maar de ene bubbel is wel anders dan de andere. Het soort opmerkingen dat in dit topic genoemd wordt, hoor ik in mijn eigen bubbel niet. Daar heeft men kennelijk het fatsoen niet van die idiote dingen te zeggen. Ik kom ook af en toe wel buiten mijn bubbel, en dan kom ik ook echt de kerels wel tegen die dat wel doen. Gisteren nog, zo’n exemplaar dat vond dat ik als meisje - van tegen de 50- iets toch echt aan hem moest overlaten.
Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die het écht nauwelijks tegenkomen. Dat maakt het niet iemand anders schuld als ze wel oetlullen tegenkomt.
En ik denk dat klopt wat je bedoelt met je eigen " bubbel"
En ik doe helemaal niet aan Victim blaming want ik zeg nergens dat mensen het uitlokken.
Ik ken het gewoon niet en misschien mijd ik (on)bewust plekken met minder fatsoenlijke mensen.
woensdag 19 maart 2025 om 11:39
Ik kan me eerlijk gezegd niet herinneren dat ik ooit van een vrouw te horen heb gekregen dat ik meer zou moeten lachen of dat een glimlach mij leuker/knapper/gezelliger maakt. Ik kan me wel opmerkingen herinneren van mannen die dat tegen mij hebben gezegd. Ik ben eerlijk gezegd best verbaasd dat zoveel vrouwen hier diezelfde opmerkingen te horen krijgen van mannen. Heb altijd gedacht dat het aan mij lag en ik wel een heel rottig resting bitch face moest hebben (meer dan andere vrouwen) waardoor het zo vaak is gezegd tegen me. Lees sinds dit topic pas dat het wel een heel vaak uitgesproken opmerking is door met name mannen tégen vrouwen. Of zeggen de vrouwen hier in dit topic dit zelf ook tegen mannen of andere vrouwen? Ik niet iig.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in