Binnendeur toiletruimte kapot...

06-05-2024 13:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames :-)

even onder mn andere account topic geopend, aangezien andere voor te veel herkenning zorgt (wellicht van verhuur uit).

Anyway, samen met nog vier meiden zijn we woonachtig in een studentenhuis.
Al geruime tijd is het slot van het toilet een bron van ergernis (de deur heeft zo'n wit/rood rondje).
In het begin toen ik er kwam wonen functioneerde het wel goed, maar naarmate de tijd vorderde liep het steeds stroever, tot de momenten dat er af en toe hulp van buitenaf noodzakelijk was voor het openen van het slot (tweemaal hebben we iemand er met een mes vanaf moeten halen, wat uiteindelijk ook resulteerde dat aan de buitenkant dat rondje nagenoeg afgesleten was).

We hebben melding aan de huisbazin gedaan, die dan maar aangaf het slot zolang niet te gebruiken, melden als iemand op het toilet zat aan de rest zodat er niemand zou binnenkomen en ze zou er later op terugkomen om na te kijken of repareren....niet echt handig bij een vol huis, wat resulteerde dat men de deur toch nog vergrendelde o_o

Afgelopen weekend hadden we een feestje met wat bezoek en heeft een van de bezoeksters vastgezeten op het toilet waarbij we ditmaal de deur flink hebben moeten beschadigen bij de bevrijdingspoging.

Nu wijst de bazin naar ons betreffende het kostenplaatje, maar wij geven aan constant melding te hebben gedaan.
Wie is er verantwoordelijk voor kosten betreffende dit ongeval?
Iemand al eens eerder vastgezeten ergens en hoe liep dat af?
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je al geprobeerd het slot te smeren met wat olie? Zo’n schuifslot is mechanisch, dus kan eens klemmen.

Ik snap verder wel dat de verhuurder de schade wil verhalen. Jullie hadden een briefje aan de binnenkant kunnen hangen om te voorkomen dat iemand toch het schuifje zou gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Huisbaas zei het te gaan maken en in de tussentijd hebben jullie het gesloopt. Lijkt me duidelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja ik heb een keer vastgezeten en daar nu nog een trauma van. Waarom hebben jullie je gasten niet gewaarschuwd dat het niet werkte? Ik zou niet blij zijn als me dit gebeurde bij iemand op bezoek en dan verteld wordt dat het al langer niet werkte. Dan laat je mensen zich er toch niet opsluiten...
Alle reacties Link kopieren Quote
Pimpelmeesje87 schreef:
06-05-2024 16:02
Huisbaas zei het te gaan maken en in de tussentijd hebben jullie het gesloopt. Lijkt me duidelijk.
Is al drie maanden gemeld, maar niks aan gedaan.

Het is wel gemeld aan anderen maar denk dat uit automatisme men dat ding toch heeft afgesloten. En tsja, als er een 30 man aanwezig zijn dan zit het toch niet zo plezierig met de deur open ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie gasten zijn nog steeds jullie verantwoordelijkheid.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jullie hadden er een tijdelijk schuifje in kunnen zetten. Of dat nu alsnog maar even doen. Kan iedereen die deur dicht doen.

Ook snap ik niet welke hele erge schade er nu aan die deur is, wat hebben jullie precies gedaan?

Vind wel dat als dit al echt een tijdje duurt na melding, de verhuurster misschien wel eens pech kan hebben als dit via een van jullie verzekeringen (please laat er tenminste een van jullie wel zo verstandig zijn dat er er een aansprakelijkheidsverzekering is?) laat lopen.

Bel die eerst dan. Ze hoort namelijk zulke dingen binnen redelijk termijn te komen herstellen en mocht wel totaal jullie schuld zijn, dan is daar nu juist zo'n verzekering voor.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het herstellen van hang- en sluitwerk komt sowieso voor rekening van een huurder:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... verhuurder

En zo’n simpele reparatie hadden jullie toch sowieso zelf kunnen doen? Ik snap wel dat verhuurder de kosten verhaald. Kunnen jullie de schade zelf nog herstellen eventueel?
Alle reacties Link kopieren Quote
Bel je verzekering als een van jullie een aansprakelijkheidsverzekering heeft, misschien moeten jullie zelf niets betalen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom hebben jullie het niet zelf even gerepareerd? Als je het bedrag door zijn alle deelt ben je een paar euro kwijt.

Bij mij zitten dit soort dingen ook niet in mijn huur dan moet ik daar een speciaal abbonement voor afsluiten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haal anders even bij de hornbach zo een haakje voor je deur. Kost 95 cent zie ik net. Blijft je deur ook dicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
coderood schreef:
06-05-2024 19:35
Waarom hebben jullie het niet zelf even gerepareerd? Als je het bedrag door zijn alle deelt ben je een paar euro kwijt.

Bij mij zitten dit soort dingen ook niet in mijn huur dan moet ik daar een speciaal abbonement voor afsluiten.
Aangezien de beheerster aangaf hier nog zorg voor te dragen na enige malen attenderen :(
Anyway is nu helaas gebeurd...

Weet niet of iemand dit eerder heeft meegemaakt in de huurwoning en hoe opgelost?
Alle reacties Link kopieren Quote
UnknownGirl schreef:
08-05-2024 09:01
Aangezien de beheerster aangaf hier nog zorg voor te dragen na enige malen attenderen :(
Anyway is nu helaas gebeurd...

Weet niet of iemand dit eerder heeft meegemaakt in de huurwoning en hoe opgelost?
Ik heb wel eens iets gesloopt in een huurwoning, iets met tegels en nieuwe douchestang want oude brak af omdat ik viel en ding uit de muur trok.
Daar had ik een aansprakelijkheidsverzekering voor. Ik heb al 2x gevraagd of een van jullie drie er eentje heeft, bel die verzekering op.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven