Adolescence MET spoilers!

21-03-2025 13:39 266 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Pfff wie heeft de nieuwe netflix serie adolecence gekeken? MET SPOILER
In 1 adem uitgekeken.
Ik heb zelf een zoon van 13 hij kwam recht in m'n hart binnen, heb de hele 4de aflevering gehuild.
Wie heeft hem nog meer gekeken?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-03-2025 07:13
Reden: Titel aangepast
2.99% gewijzigd
Goede serie, en dan met name de manier van filmen, maar pakte me niet. Over een paar weken ben ik de serie vergeten.
Ik vond het ook een mooie serie. De manier van filmen, dat je als het ware het proces "meeloopt", terwijl het bij andere series - als het al een jongere is vaak uit noodweer of om een ander te beschermen - die ik zag stopt met de aanhouding. Ik hou ook wel van dat trage dat ruimte geeft aan het menselijke. Ik ben op NPO Plus Marriage aan het kijken, dat heeft een beetje hetzelfde.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
https://nos.nl/artikel/2563027-hitserie ... op-scholen
Slaan we niet een beetje door?
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
10-04-2025 22:38
Slaan we niet een beetje door?

Nee.
Wat was het einde van aflevering 2 sterk— hoe de camera in een vloeiende lijn uiteindelijk bij de plek van de moord komt waar de vader van Jamie bloemen legt en dan via een drone view boven alles uitstijgt. En dan dat kinderkoor dat zo mooi Fragile zingt. Daar was ik wel even stil van. Een vogelvlucht perspectief dat tot nadenken stemt.
Ik heb de serie bekeken en ik vond het helemaal niet zo'n goede serie. Er had echt veel van die 4 uur geschrapt mogen worden.

Overigens ook een grote fout van veel schrijvers: zoveel in 1 boek proppen dat het gewoon niet meer interessant is om er je tijd aan te besteden.
Degene die dat heeft bedacht heeft echt 0 inlevingsvermogen in wat echte adolescenten interessant vinden. Ik zou het echt doodvermoeiend en saai vinden als 14-jarige om hier 4 of 5 mentorlessen naar te moeten kijken.
Daantje_ schreef:
26-04-2025 17:47
Degene die dat heeft bedacht heeft echt 0 inlevingsvermogen in wat echte adolescenten interessant vinden. Ik zou het echt doodvermoeiend en saai vinden als 14-jarige om hier 4 of 5 mentorlessen naar te moeten kijken.
Je vindt het nu ook niks dus dat zal best.

Ik vond het een goede serie, dus zou hem als puber ook wel op school hebben willen zien.
SunShine35 schreef:
26-04-2025 18:02
Je vindt het nu ook niks dus dat zal best.

Ik vond het een goede serie, dus zou hem als puber ook wel op school hebben willen zien.
Mijn puber keek mee maar vond m heel saai…
Zelf vond ik hem wel okay maar was niet lyrisch.
Ik vind het niet zo'n goed idee om het op scholen te gebruiken omdat er vooral gefocust wordt op de volwassenen en hoe zij er geen zicht op hadden (ouders)/ het eng gedachtegoed vinden (psycholoog) /het niet begrijpen (politieman) maar dit sluit natuurlijk helemaal niet aan bij de belevingswereld van tieners
smorre schreef:
26-04-2025 18:07
Mijn puber keek mee maar vond m heel saai…
Zelf vond ik hem wel okay maar was niet lyrisch.
Dan heeft jouw puber waarschijnlijk geen ervaring met dit soort negatieve gevaarlijke shit. Houden zo.
Daantje_ schreef:
26-04-2025 17:46
Ik heb de serie bekeken en ik vond het helemaal niet zo'n goede serie. Er had echt veel van die 4 uur geschrapt mogen worden.

Overigens ook een grote fout van veel schrijvers: zoveel in 1 boek proppen dat het gewoon niet meer interessant is om er je tijd aan te besteden.
Je kunt beter alles zo oppervlakkig houden dat het in een tiktokfilmpje past...
Catalina schreef:
26-04-2025 18:10
Ik vind het niet zo'n goed idee om het op scholen te gebruiken omdat er vooral gefocust wordt op de volwassenen en hoe zij er geen zicht op hadden (ouders)/ het eng gedachtegoed vinden (psycholoog) /het niet begrijpen (politieman) maar dit sluit natuurlijk helemaal niet aan bij de belevingswereld van tieners
Precies wat ik ook dacht.

Mooie serie, fantastische acteerprestaties, maar de impact is vooral voelbaar vanuit het volwassen perspectief en het geeft ook niet veel inzicht in hoe de manosphere invloed heeft bij puberjongens.
This is an unacceptable timeline
Ja, er zit ook niks tussen een Tiktokfilmpje en vier uur :facepalm:

Ik neem aan dat docenten niet met een pistool op hun hoofd worden gedwongen om de hele serie te laten zien. Fragmenten kan ook prima, en daar dan over discussiëren wat de leerlingen wel/niet zien of horen erin. Of de aflevering die zich op de school afspeelt. Dat kunnen ze direct koppelen aan hun eigen beleving, waar dat in de andere afleveringen waarschijnlijk een stuk lastiger is (en ik me goed kan indenken dat het dan als saai ervaren wordt).
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
tyche schreef:
27-04-2025 11:27
Precies wat ik ook dacht.

Mooie serie, fantastische acteerprestaties, maar de impact is vooral voelbaar vanuit het volwassen perspectief en het geeft ook niet veel inzicht in hoe de manosphere invloed heeft bij puberjongens.
Eens. Misschien geschikt voor het examenjaar vwo waar de gemiddelde leerling 17/18 jaar is maar dan heb je het ook ver gehad.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven