Femke Halsema nieuwe burgemeester Amsterdam

27-06-2018 19:45 169 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geen verrassing natuurlijk met GroenLinks als grootste in de gemeenteraad. Ik ben geen GroenLinks-stemmer maar vond Halsema wel een heel goed politicus. Wat ik van haar als burgemeester moet verwachten weet ik eigenlijk niet.

Iemand hier al een uitgesproken mening? :-)
Heb je het door dat Femke in 2006 begon over aanrechtsubsidie alsof de vrouw die thuis voor haar kinderen zorgt, zoals het jaren gewoon was, en geen gebruik maakt van de gesubsidieerde kinderopvang, alleen maar aan het aanrecht staat.
Denigrerend. Afgeleid van: 'het enige recht van de vrouw is het aanrecht'
Hetvrijewoord schreef:
28-06-2018 20:31
Ik hoor nou nooit iemand klagen dat er te weinig vrouwen in de bouw, transport of techniek werken. Of dat er meer mannen in het primair onderwijs zouden moeten komen (iets wat m.i. veel belangrijker is dan een burgemeester post) of in verzorgende beroepen. Dan is het plots niet de moeite waard om iets van te vinden.
Niet? Dat hoor ik heel vaak anders. Ik hoor vaker klagen over te weinig mannen in het onderwijs dan over te weinig vrouwen in bestuursfuncties. En ik heb niet eens kinderen op school.
Amsterdamse PVV-gemeenteraadsleden deden gele hesjes aan tijdens de vergadering.
Sorry, dat was niet Amsterdam maar Almere waar PVV leden zich solidair toonden met de gele hesjes

http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/16 ... -raadszaal
Alle reacties Link kopieren
Alex_8 schreef:
10-12-2018 13:50
Amsterdamse PVV-gemeenteraadsleden deden gele hesjes aan tijdens de vergadering.

Wat is je bron ?
Dit lijkt mij nepnieuws. Amsterdam heeft geen PVV-gemeenteraadsleden.
https://www.parool.nl/verkiezingen/dit- ... ~a4582869/
nounou
Lees de post die daarna komt.
Alle reacties Link kopieren
Alex_8 schreef:
10-12-2018 14:12
Lees de post die daarna komt.

Goed dat je het gecorrigeerd hebt. Waar had je die informatie vandaan en waarom check je dat niet voor je het post ?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Het boerka-gebeuren heeft geen prioriteit, maar de letters zijn inmiddels wel verwijderd :steam:
Zazamaenade schreef:
10-12-2018 14:16
Goed dat je het gecorrigeerd hebt. Waar had je die informatie vandaan en waarom check je dat niet voor je het post ?

Ik zag het filmpje en dacht Femke Halsema te zien in de rij vóór de mensen met het gele hesje. Daarom dacht ik dat het Amsterdamse PVV gemeenteraadsleden waren. Omdat ik het raar vond dat Femke er mee moest lachen bekeek ik het filmpje nog een keer en zag toen dat het Femke niet was en ook niet de gemeenteraad van Amsterdam maar die van Almere.
Zazamaenade schreef:
10-12-2018 14:04
Wat is je bron ?
Dit lijkt mij nepnieuws. Amsterdam heeft geen PVV-gemeenteraadsleden.
https://www.parool.nl/verkiezingen/dit- ... ~a4582869/

Des te meer DENK-gemeenteraadsleden. Wat ik toch wel zorgwekkender vind.
Alle reacties Link kopieren
Alex_8 schreef:
10-12-2018 20:07
Des te meer DENK-gemeenteraadsleden. Wat ik toch wel zorgwekkender vind.

Dit slaat werkelijk als een tang op een varken.
Jij komt met een bericht over niet-bestaande Amsterdamse PVV-gemeenteraadsleden en fietst er nu als toetje een opmerking over DENK in.
Wat een wonderlijke manier van forummen.
nounou
Zazamaenade schreef:
10-12-2018 20:54
Dit slaat werkelijk als een tang op een varken.
Jij komt met een bericht over niet-bestaande Amsterdamse PVV-gemeenteraadsleden en fietst er nu als toetje een opmerking over DENK in.
Wat een wonderlijke manier van forummen.

Omdat jij schreef dat Amsterdam geen PVV-gemeenteraadsleden heeft ging ik zoeken op google of dat echt zo is. In een en hetzelfde bericht stond dat Amsterdam een grote DENK-partij heeft in tegenstelling tot de PVV. Dat stond er in. Vandaar mijn opmerking.

Ach, niet echt wonderlijk, maar dank voor je compliment.
Zazamaenade schreef:
10-12-2018 20:54
Dit slaat werkelijk als een tang op een varken.
Jij komt met een bericht over niet-bestaande Amsterdamse PVV-gemeenteraadsleden en fietst er nu als toetje een opmerking over DENK in.
Wat een wonderlijke manier van forummen.

ps. Veel in de Amsterdamse politiek slaat als een tang op een varken. En omdat dit topic over de burgemeester van Amsterdam gaat is het gewoon on-topic als ik benoem wat ik er zorgwekkend vind.
Alle reacties Link kopieren
Alex_8 schreef:
10-12-2018 20:07
Des te meer DENK-gemeenteraadsleden. Wat ik toch wel zorgwekkender vind.
En die rare troela van FvD.
Enfin, PVV, DENK, FvD, Bij1... Allemaal één identitair pot nat.
Alex_8 schreef:
10-12-2018 13:50
Amsterdamse Almeerse PVV-gemeenteraadsleden deden gele hesjes aan tijdens de vergadering.
De PVV opportunisten proberen een in beginsel apolitieke beweging te kapen. Bedenk ook dat juist de PVV in de Tweede Kamer voor de bezuinigingen heeft gestemd waar de gele hesjes nu de last van ondervinden.

correctie: De gele hesjes beweging is al overgenomen door extreem rechts.
https://jalta.nl/binnenland/rudolf-hesjes/
oudebaas wijzigde dit bericht op 12-12-2018 12:05
Reden: Aanvulling
62.19% gewijzigd
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
Mijn nekharen gaan recht overeind staan van dat mens, brrrr.
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
12-12-2018 11:43
Mijn nekharen gaan recht overeind staan van dat mens, brrrr.
Je kunt het beste te rade gaan bij je zelf als je je zo laat opnaaien door zo iets onbenulligs als politiek.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Alle reacties Link kopieren
oudebaas schreef:
12-12-2018 12:15
Je kunt het beste te rade gaan bij je zelf als je je zo laat opnaaien door zo iets onbenulligs als politiek.

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-01-2019 13:34
Reden: Provoceren
5.40% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
sito1970 schreef:
14-01-2019 15:24
[...]
Nuttige toevoeging op een oud topic.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 16-01-2019 13:34
Reden: Provoceren
8.20% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven