„Hij is toch geen Fries, kom op zeg”

10-04-2024 16:51 633 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Johan Derksen deed in televisieprogramma Vandaag Inside uitspraken over het al dan niet Fries zijn van GroenLinks-Kamerlid Habtamu de Hoop.

Reactie van het Kamerlid:
https://twitter.com/HabtamudeHoop/statu ... 8707157375
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geniale reactie van de Hoop.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het verschrikkelijk, wat Johan Derksen zei!
Deze man spreekt prachtig Fries. Ja, hij heeft geen blond haar en blauwe ogen, maar dat betekent niet dat zijn hart niet Pompeblêd vormig is!!!

Ik ben zelfs zover gegaan om een mail te sturen naar zijn mail adres van de Tweede Kamer om steun te betuigen. Dat Johan Derksen nog niet gecanceld is, ik snap daar werkelijk niets van!
doreia* wijzigde dit bericht op 10-04-2024 17:00
1.30% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach ja, Derksen begint te wauwelen. Sinds ze het programma 5 dagen per week maken weten ze niet meer hoe ze het moeten vullen en dus provoceert Derksen er maar op los. Gewoon niet meer naar kijken.
En for the record: Habtamu is ien fan ús!
Alle reacties Link kopieren Quote
Afschuwelijk. Ik zie hem ook nog glunderend zijn verkrachtingsverhaal over die kaars vertellen. Dat die man nog op tv mag verschijnen snap je toch ook niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hersenloze man
Alles voor een beetje aandacht
Alle reacties Link kopieren Quote
En trouwens,
We hebben ook gewoon een Surinaamse Groninger. Arnold Veeman. Prachtig Grunnigs spreekt deze man.

https://www.youtube.com/watch?v=dIWnCiA ... Volkskrant ( spreken)

https://www.youtube.com/watch?v=zxb3xCg ... noldVeeman ( liedje)
doreia* wijzigde dit bericht op 10-04-2024 17:05
24.66% gewijzigd
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vraag me vooral af waarom Johan Derksen overal steeds maar weer mee weg lijkt te komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
10-04-2024 17:04
Ik vraag me vooral af waarom Johan Derksen overal steeds maar weer mee weg lijkt te komen.
omdat zijn fans ook allemaal hufters zijn
die smullen van dit racisme
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
10-04-2024 17:05
omdat zijn fans ook allemaal hufters zijn
die smullen van dit racisme
Maar zit er dan bij SBS 'op kantoor' niemand die hem een soort van vermanend kan toespreken en consequenties kan verbinden aan dit soort gedrag?
Of is het echt zo plat dat alles mag voor de kijkcijfers en het sponsorgeld?

Bij de NPO was iemand met dit soort opmerkingen finaal met de grond gelijk gemaakt.
stippensokken wijzigde dit bericht op 10-04-2024 17:10
0.44% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
stippensokken schreef:
10-04-2024 17:09
Maar zit er dan bij SBS 'op kantoor' niemand die hem een soort van vermanend kan toespreken en consequenties kan verbinden aan dit soort gedrag?
Of is het echt zo plat dat alles mag voor de kijkcijfers en het sponsorgeld?

Bij de NPO was iemand met dit soort opmerkingen finaal met de grind gelijk gemaakt.
jep, alles voor de centen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ach ja, Derksen zit weer te trollen. Rage farming is zijn core business, om het maar eens in het goed nederlands te zeggen
Alle reacties Link kopieren Quote
Het is een rasistische maar ook een hele domme uitspraak.
Alle reacties Link kopieren Quote
smulrol schreef:
10-04-2024 17:10
Ach ja, Derksen zit weer te trollen. Rage farming is zijn core business, om het maar eens in het goed nederlands te zeggen
En als dit werkelijk het verdienmodel van tv is, dan zal er nooit wat veranderen in die cultuur. Of welke cultuur dan ook die ditzelfde verdienmodel heeft...
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie de reacties wel weer komen ‘dat je tegenwoordig ook niks meer kan zeggen’ :sick:
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn familie, die ik al decennia niet meer zie, is dol op Derksen.
Meteen duidelijk waarom ik geen contact meer met ze heb.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Vreselijke man. Het enige positieve wat ik erover kan zeggen is dat ie al aardig op leeftijd begint te raken dus de kans op een natuurlijk verloop wordt steeds groter.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die man is wel zo dom. Walgelijk figuur, begrijp ook niet dat hij gewoon nog op tv mag.
Maar ja inderdaad de centen, hij is dom, maar zijn publiek nog dommer.
Ik ken niemand die hem ook maar een beetje leuk of lollig vindt.
Of ze zwijgen omdat ze weten dat ik dan van leer trek.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Johan Derksen is juist een orakel met oneindige wijsheid, een gidsend licht in ieders leven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
10-04-2024 17:36
Vreselijke man. Het enige positieve wat ik erover kan zeggen is dat ie al aardig op leeftijd begint te raken dus de kans op een natuurlijk verloop wordt steeds groter.
Helemaal mee eens.

Klasse reactie van Habtamu de Hoop trouwens. Ik wens hem veel succes!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
10-04-2024 17:36
Vreselijke man. Het enige positieve wat ik erover kan zeggen is dat ie al aardig op leeftijd begint te raken dus de kans op een natuurlijk verloop wordt steeds groter.
:proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wanneer is de grens voor het gedrag van Derksen bereikt. Waarom pikt sbs dit nog? Sponsors en sbs hebben toch ook moreel besef?
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maleficent schreef:
10-04-2024 17:14
Ik zie de reacties wel weer komen ‘dat je tegenwoordig ook niks meer kan zeggen’ :sick:
Of die hashtag #zokanhetook, door derksenfans over filmpjes van mensen met een andere afkomst die vrolijk mee lachen, hun eigen achtergrond belachelijk maken en dit soort uitspraken geweldig zeggen te vinden.

Je hebt bijvoorbeeld een filmpje van een puber van chinese afkomst die in de voetbalkantine een liedje over sambal bij ofzoiets zingt. Op zich iets wat hij zelf moet weten maar daaronder dus een hele stroom enthousiaste Gerda en Henk's met 'zo kan het ook', 'prachtig', 'heerlijk die zelfspot', "dit is integratie".

Om te kotsen vind ik dat. Niet het filmpje zelf maar dat badinerende. Alsof je als Chinees alleen maar er mag zijn als je grappen ten koste van jezelf maakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind eerlijk gezegd dat er wel ergere dingen zijn dan Johan Derksen die wat lomps zegt.
Ja discriminatie is fout maar er zijn ergere uitspraken en dan deze van Johan D.
Alle reacties Link kopieren Quote
En die domme Albert van der Linde erbij te gieren.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven