„Hij is toch geen Fries, kom op zeg”

10-04-2024 16:51 633 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Johan Derksen deed in televisieprogramma Vandaag Inside uitspraken over het al dan niet Fries zijn van GroenLinks-Kamerlid Habtamu de Hoop.

Reactie van het Kamerlid:
https://twitter.com/HabtamudeHoop/statu ... 8707157375
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
De tranen sprongen me in de ogen toen ik ervan hoorde, wat een hork is die Derksen.

Nu is hij wel af toch?

Toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
10-04-2024 17:49
Ik vind eerlijk gezegd dat er wel ergere dingen zijn dan Johan Derksen die wat lomps zegt.
Ja discriminatie is fout maar er zijn ergere uitspraken en dan deze van Johan D.
Zo praat je alles recht wat krom is. :(
Even geen inspiratie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoeveel last zouden o.a. *zenderdirecteur Marco Louwerens en *eindredacteur Jan Hillenius hier nou van ondervinden?

Derksen leidt de aandacht (af), maar bovengenoemde lijken me een bepalende factor in of dat zo kan blijven, tot iig 2025 zelfs.

*Met dank aan wikipedia.
I bet we could go explore the galaxy if we could stop being dicks for like five minutes
Alle reacties Link kopieren Quote
SweetFirefly schreef:
10-04-2024 17:51
Zo praat je alles recht wat krom is. :(
Helemaal niet. Ik vind ook dat hij het niet zou moeten zeggen, maar ik kom dagelijks veel ergere uitspraken tegen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
10-04-2024 17:49
Ik vind eerlijk gezegd dat er wel ergere dingen zijn dan Johan Derksen die wat lomps zegt.
Ja discriminatie is fout maar er zijn ergere uitspraken en dan deze van Johan D.
Natuurlijk, maar zo kun je alles wel wegrelativeren.
You want me. You need me. You can't live without me. And you know it. You just don't know you know it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
10-04-2024 17:57
Helemaal niet. Ik vind ook dat hij het niet zou moeten zeggen, maar ik kom dagelijks veel ergere uitspraken tegen.
Oh maar dan is het prima!
Alle reacties Link kopieren Quote
EnglishmaninNY schreef:
10-04-2024 17:52
Hoeveel last zouden o.a. *zenderdirecteur Marco Louwerens en *eindredacteur Jan Hillenius hier nou van ondervinden?

Derksen leidt de aandacht (af), maar bovengenoemde lijken me een bepalende factor in of dat zo kan blijven, tot iig 2025 zelfs.

*Met dank aan wikipedia.
Marco Louwerens is allang weg en vervangen door Frans Klein, die ook niet zonder blaam is. John de Mol lijkt wel overschrijdend-gedrag-plegers en/of wegmoffelaars te verzamelen.
https://nos.nl/l/2484607
Wanna grow up to be
Be a debaser
Alle reacties Link kopieren Quote
Janice schreef:
10-04-2024 17:57
Natuurlijk, maar zo kun je alles wel wegrelativeren.
Natuurlijk niet. Ik begrijp de aandacht die dit krijgt niet omdat ergere dingen vaak veel minder aandacht krijgen.
Het is Johan Derksen maar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jammer van de tijd en de moeite toch om dit te bespreken? Beroeps-tv-trol Derksen heeft zijn aandacht, kliks en views (en centjes) weer binnen.

Vreemd dat hij volhoudt VVD te stemmen, er zijn partijen die veel beter bij hem passen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lila-Linda schreef:
10-04-2024 17:05
omdat zijn fans ook allemaal hufters zijn
die smullen van dit racisme
Ja, dit. Ik vind het een walgelijke man.
Alle reacties Link kopieren Quote
Champoo schreef:
10-04-2024 18:00
Jammer van de tijd en de moeite toch om dit te bespreken? Beroeps-tv-trol Derksen heeft zijn aandacht, kliks en views (en centjes) weer binnen.

Vreemd dat hij volhoudt VVD te stemmen, er zijn partijen die veel beter bij hem passen.
Niet alleen Johan Derksen heeft er baat bij: het is een verdienmodel. https://www.mediacourant.nl/2024/04/wed ... k-niet-in/

Fragment uit dit artikel:
De andere tafelgenoten liggen ook onder vuur. Journalist Kustaw Bessems: “De glibberige act van Genee die af en toe zogenaamd op de rem trapt of Derksen aanspreekt is onmisbaar onderdeel van hetzelfde verdienmodel. Zo is het acceptabel en duurzaam. Snap niet dat mensen meegaan in dat toneelstukje. Is eigenlijk de meest wezelige, ergerniswekkende rol.”

Onderzoeksjournaliste Kim van Keken: “Precies. Ze volgen het script. ‘Jongens, we hebben een klein dipje in de kijkcijfers, gooi er maar weer even wat racistische drek in.’ Iedereen die daar zit werkt er aan mee en krijgt er goed voor betaald.”
anna75 wijzigde dit bericht op 10-04-2024 18:07
40.25% gewijzigd
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
10-04-2024 17:49
Ik vind eerlijk gezegd dat er wel ergere dingen zijn dan Johan Derksen die wat lomps zegt.
Ja discriminatie is fout maar er zijn ergere uitspraken en dan deze van Johan D.
Je weet dat alles voor 'maar' gelogen is?
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
10-04-2024 18:05
Je weet dat alles voor 'maar' gelogen is?
Rare redenering
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
10-04-2024 17:49
Ik vind eerlijk gezegd dat er wel ergere dingen zijn dan Johan Derksen die wat lomps zegt.
Ja discriminatie is fout maar er zijn ergere uitspraken en dan deze van Johan D.
En dan moeten we dit maar gewoon laten gaan?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
10-04-2024 18:07
Rare redenering
Nee hoor. Jij zegt dat discriminatie niet mag MAAR er zijn nog veel erger dingen. Dus zo erg vind jij die discriminatie nou ook weer niet.
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Alle reacties Link kopieren Quote
Alles is bij dat programma in scène gezet.

Wat alles zegt over die walgelijke zender en de directie.
Alles komt goed, de rest niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
10-04-2024 18:00
Natuurlijk niet. Ik begrijp de aandacht die dit krijgt niet omdat ergere dingen vaak veel minder aandacht krijgen.
Het is Johan Derksen maar.
Ee kijken veel teveel mensen naar deze bullshit om het af te doen met 'het is Johan Derksen maar'.
solomio wijzigde dit bericht op 10-04-2024 18:12
0.32% gewijzigd
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren Quote
Het heeft zelfs het 6 uurjournaal gehaald. Ik zie Habtamu deze week nog wel bij VI aan de bar zitten.
Alle reacties Link kopieren Quote
De vraag is natuurlijk wel; zegt hij het omdat Habtamu donker van huid is, of omdat hij (simpelweg) niet in Friesland is geboren? Ik gok (vrees) het eerste, maar je weet niet of hij het ook over iemand die pas later naar Friesland is verhuisd, zou zeggen....
(Verder snap ik überhaupt mensen niet die zulke rare dingen zeggen hoor, alleen maar voor de aandacht, ik zie alleen niet altijd overal per se racisme in, of verwijzing naar iemands huidskleur)
Alle reacties Link kopieren Quote
Flamingo schreef:
10-04-2024 18:00
Natuurlijk niet. Ik begrijp de aandacht die dit krijgt niet omdat ergere dingen vaak veel minder aandacht krijgen.
Het is Johan Derksen maar.
Het is erg omdat op deze manier racisme genormaliseerd wordt: 'haha, het mag eigenlijk niet maar die onafhankelijke Johan zegt het toch maar mooi.'
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Surebaby schreef:
10-04-2024 17:49
En die domme Albert van der Linde erbij te gieren.
Ja, vreselijk. Wat een ruggegraatloze meeloper.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hahahaha.
Hahahaha.

En dan vandaag weer lekker een itempje doen met verontwaardigde berichten.
Nog een keer zeggen dat hij toch ook geen Surinamer is.
Hahahaha.

Wat een armoede als je dit programma nog probeert te verdedigen. Je kunt beter gewoon eerlijk zeggen dat je racistische, vrouwonvriendelijke, transfobe, homohatende borrelpraat helemaal de shit vindt.
Hahahaha.
nana_mouskouri wijzigde dit bericht op 10-04-2024 18:15
0.27% gewijzigd
Ook al woon je in een krot, met de huisdeur kapot. Je weet toch dat ik van je hou.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lady*Voldemort schreef:
10-04-2024 18:10
Nee hoor. Jij zegt dat discriminatie niet mag MAAR er zijn nog veel erger dingen. Dus zo erg vind jij die discriminatie nou ook weer niet.
Nee, dat zeg ik niet. Alleen ik vind niet elke uitspraak even erg, dat klopt. Op schaal van 1 tot 20 van racistische uitspraken zou ik zeggen een 2. Ik lig er niet wakker van, maar ik lig überhaupt niet wakker van Johan Derksen. Misschien moet ik eens een show van hem uitkijken om de relevantie van zijn persoon te begrijpen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
10-04-2024 18:11
De vraag is natuurlijk wel; zegt hij het omdat Habtamu donker van huid is, of omdat hij (simpelweg) niet in Friesland is geboren? Ik gok (vrees) het eerste, maar je weet niet of hij het ook over iemand die pas later naar Friesland is verhuisd, zou zeggen....
(Verder snap ik überhaupt mensen niet die zulke rare dingen zeggen hoor, alleen maar voor de aandacht, ik zie alleen niet altijd overal per se racisme in, of verwijzing naar iemands huidskleur)
Waarschijnlijk bedoelt hij beide. Maar hij zegt het er niet bij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Irish_Wasser_Woman schreef:
10-04-2024 18:11
De vraag is natuurlijk wel; zegt hij het omdat Habtamu donker van huid is, of omdat hij (simpelweg) niet in Friesland is geboren? Ik gok (vrees) het eerste, maar je weet niet of hij het ook over iemand die pas later naar Friesland is verhuisd, zou zeggen....
(Verder snap ik überhaupt mensen niet die zulke rare dingen zeggen hoor, alleen maar voor de aandacht, ik zie alleen niet altijd overal per se racisme in, of verwijzing naar iemands huidskleur)
Dat is voor mij helemaal de vraag niet...

Jij denkt toch niet serieus dat als een witte politicus als baby geadopteerd zou zijn door Friese ouders en daar opgegroeid, dat hij dit dan ook had gezegd? Echt niet hoor. Hij zei toch ook nog: ik ben toch ook geen Surinamer? Nee lul, jij bent toch ook niet als baby geadopteerd door twee Surinaamse ouders?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven