Intimidatie op straat

15-08-2019 09:43 239 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een 21-jarige dame heeft een stripboek gemaakt over wat haar en haar vriendinnen wordt toegeroepen en -gesist op straat door mannen. Neemt een vestje mee als ze terugfietst, niet omdat het koud is maar zodat ze geen opmerkingen over haar wat strakke t-shirt krijgt. Kan het artikel ff niet terugvinden. Maar ik vind het wel heel erg. Waar moet het heen met deze wereld? Moeder houdt uw dochters thuis?

Edit: artikel gevonden: https://www.npo3fm.nl/nieuws/tussenuur/ ... 8BJB8HoxP0
ekeim wijzigde dit bericht op 15-08-2019 10:05
16.11% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
15-08-2019 21:09
Wat moet ik me precies voorstellen bij dat sissen?
Gewoon nieuwsgierig, ik ken het helemaal niet.

"Pssssst" en dat dan veel en vaak.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
15-08-2019 19:05
Ja,, want iedereen van 15 jaar kan van zich afbijten. Nou, ik kon dat dus niet en reed om.
Ik was toen geen 15. En ja ik kon al jong van mij af bijten idd. Maar toen dropen ze af, werden uitgelachen door de rest van de groep. Je kón toen nog wat zeggen. 20 jaar later krijg je een mes op de keel of wordt je in elkaar geslagen.
Klinkt oubollig maar tijden zijn veranderd. Tijden veranderen altijd maar van 50 naar 60 was het liever liever. Nu is de tendens enorme agressie.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
15-08-2019 21:18
Ik was toen geen 15. En ja ik kon al jong van mij af bijten idd. Maar toen dropen ze af, werden uitgelachen door de rest van de groep. Je kón toen nog wat zeggen. 20 jaar later krijg je een mes op de keel of wordt je in elkaar geslagen.
Klinkt oubollig maar tijden zijn veranderd. Tijden veranderen altijd maar van 50 naar 60 was het liever liever. Nu is de tendens enorme agressie.

Heb jij, of een vrouw die jij kent, dit echt meegemaakt, een mes op je keel of in elkaar geslagen omdat je niet gediend bent van gesis of opmerkingen?
nounou
Alle reacties Link kopieren
Manta schreef:
15-08-2019 09:53
In mijn geval waren dat Islamitische mannen. Dat gesis is echt heel vervelend.
Hier ook.
Je mag het allemaal niet zeggen want dan ben je -foei- een racist.
Maar ik vetrok vanuit mijn provinciedorpje naar de randstad. Wist niks van discriminatie of racisme af, de islamieten in ons dorp waren vriendelijk en beleefd.
Ben van een koude kermis thuisgekomen. Snapte eerst nooit hoe zoveel mensen racistisch konden zijn. Nu wel.

Ik ben niet bang aangelegd, maar na 2 keer hele nare ervaringen zit de schrik er goed in. Ga nu alleen nog maar met pepperspray over straat, zowel overdag als 's avonds.
Ik ben heel boos dat ik zo bang ben geworden door dat soort lui, en dat ik door hen opeens weet wat racisme is, en nog erger: waardoor het ontstaat.
Was ik maar in mijn dorpjesbubbel gebleven.
-
Alle reacties Link kopieren
Veel jeugd krijgt wel voeding maar geen opvoeding.
.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
15-08-2019 21:17
"Pssssst" en dat dan veel en vaak.
En als je reageert - op wat voor manier dan ook - dan ben je een hoer. Reageer je totaal niet dan ben je ook een hoer.
Diep en dieptriest zulke types.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Phloxx schreef:
15-08-2019 21:23
Hier ook.
Je mag het allemaal niet zeggen want dan ben je -foei- een racist.
Maar ik vetrok vanuit mijn provinciedorpje naar de randstad. Wist niks van discriminatie of racisme af, de islamieten in ons dorp waren vriendelijk en beleefd.
Ben van een koude kermis thuisgekomen. Snapte eerst nooit hoe zoveel mensen racistisch konden zijn. Nu wel.

Ik ben niet bang aangelegd, maar na 2 keer hele nare ervaringen zit de schrik er goed in. Ga nu alleen nog maar met pepperspray over straat, zowel overdag als 's avonds.
Ik ben heel boos dat ik zo bang ben geworden door dat soort lui, en dat ik door hen opeens weet wat racisme is, en nog erger: waardoor het ontstaat.
Was ik maar in mijn dorpjesbubbel gebleven.
Opmerkelijk. Wat mag je niet zeggen precies?
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
15-08-2019 21:27
Opmerkelijk. Wat mag je niet zeggen precies?
Weinig opmerkelijks aan. Sinds ik mijn nare ervaring heb gedeeld, komen meer verhalen boven water bij vrouwen in mijn omgeving.
En wat je niet mag zeggen is wat ik gequote heb, dat het belachelijk vaak de marokkanen/noord afrikanen zijn.
phloxx wijzigde dit bericht op 15-08-2019 21:32
Reden: toevoeging
3.19% gewijzigd
-
Je zegt het toch? Niemand houdt je tegen. Waarom dan al die politieke statements er omheen? Opmerkelijk dat je jezelf een racist noemt.
Alle reacties Link kopieren
kadanz schreef:
15-08-2019 21:36
Je zegt het toch? Niemand houdt je tegen. Waarom dan al die politieke statements er omheen? Opmerkelijk dat je jezelf een racist noemt.
Omdat er in de 2e pagina ofzo al werd gezegd: mensen proberen er een anti marokko topic van te maken.
Tja, ik kan er wel over liegen, maar het is wat het is. Ik vind het geen prettige groep mensen meer, blijf bewust uit hun buurt.
Vroeger voelde ik me niet zo en ik weet ook heus wel dat er ook fatsoenlijke marokkanen zijn.
Maar ik wil/durf het risico niet meer te lopen dus ik wil er niks meer mee te maken hebben. Ik wantrouw ze ook als ik ze zie.
Ik ben ook heel boos dat zij mij zo 'gemaakt' hebben. Maar ik kan niet ontkennen dat ik een hekel aan ze heb gekregen.
Ik word er eigenlijk vooral heel verdrietig van dat ik nu zo denk.
-
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
15-08-2019 21:23
Hier ook.
Je mag het allemaal niet zeggen want dan ben je -foei- een racist.
Maar ik vetrok vanuit mijn provinciedorpje naar de randstad. Wist niks van discriminatie of racisme af, de islamieten in ons dorp waren vriendelijk en beleefd.
Ben van een koude kermis thuisgekomen. Snapte eerst nooit hoe zoveel mensen racistisch konden zijn. Nu wel.

Ik ben niet bang aangelegd, maar na 2 keer hele nare ervaringen zit de schrik er goed in. Ga nu alleen nog maar met pepperspray over straat, zowel overdag als 's avonds.
Ik ben heel boos dat ik zo bang ben geworden door dat soort lui, en dat ik door hen opeens weet wat racisme is, en nog erger: waardoor het ontstaat.
Was ik maar in mijn dorpjesbubbel gebleven.

Maar stel nou dat er in een aantal wijken een groepje hangjongens van Marokkaanse afkomst is die meisjes en vrouwen lastig vallen, dat kan enorm veel overlast geven. Dat zegt toch niet iets over alle mannen en jongens van die afkomst?
Je hebt 2 nare ervaringen en hebt het over 'dat soort lui' en dat je weet wat racisme is.

Ik heb een aantal zeer nare ervaringen op dit gebied, met mannen dus.
Maar daar kijk ik niet alle mannen op aan.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
15-08-2019 21:23
Hier ook.
Je mag het allemaal niet zeggen want dan ben je -foei- een racist.
Maar ik vetrok vanuit mijn provinciedorpje naar de randstad. Wist niks van discriminatie of racisme af, de islamieten in ons dorp waren vriendelijk en beleefd.
Ben van een koude kermis thuisgekomen. Snapte eerst nooit hoe zoveel mensen racistisch konden zijn. Nu wel.

Was ik maar in mijn dorpjesbubbel gebleven.
Mijn eerste aanranding was in de provincie door een blanke jongen uit de straat
Verder nare ervaringen met: vriend van ouders en rare types in de kroeg etc. Het sissen gebeurt door 'islamieten' de echte ervaringen waren 100% blank

De kans dat je als vrouw verkracht wordt door een vreemde is verwaarloosbaar, de kans dat het gebeurt door een bekende behoorlijk
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat het hier om intimidatie op straat, niet zozeer over verkrachting.
.
Alle reacties Link kopieren
Zazamaenade schreef:
15-08-2019 21:45
Maar stel nou dat er in een aantal wijken een groepje hangjongens van Marokkaanse afkomst is die meisjes en vrouwen lastig vallen, dat kan enorm veel overlast geven. Dat zegt toch niet iets over alle mannen en jongens van die afkomst?
Je hebt 2 nare ervaringen en hebt het over 'dat soort lui' en dat je weet wat racisme is.

Ik heb een aantal zeer nare ervaringen op dit gebied, met mannen dus.
Maar daar kijk ik niet alle mannen op aan.
In de 8 jaar dat ik nu in de Randstad woon, ben ik 2 keer aangerand door Marokkanen (of Noord Afrikanen?). Ik ben talloze keren nageroepen, uitgescholden, noem maar op. Niet 1 keer daarvan was door een blanke.
Hier in het zwembad werden meisjes lastig gevallen. Niet door blanken.
Dan heb ik het nog niet eens over wat ik mee maak in het verkeer. Niet door blanken.

Zeggen mijn ervaringen iets over alle mannen? Nee. Maar het verklaart wel mijn wantrouwen en vooroordelen. Daarnaast kom ik zeer zelden Marokkanen tegen die niet lopen te schreeuwen, spugen, of andere overlast. Dus ik zie ook niet echt figuren ertussen lopen die me van het beeld afbrengen.

Ik vind het zelf ook niet leuk, maar het is wel gewoon hoe het is gekomen. Dus ja, ik weet inmiddels wel wat racisme is en waardoor het ontstaat.
Ik vind het heel prettig dat jij je ervaringen niet reflecteert op andere mannen. Ik zou willen dat ik me ook zo voelde, echt waar, maar helaas.
-
Phloxx schreef:
15-08-2019 21:56
In de 8 jaar dat ik nu in de Randstad woon, ben ik 2 keer aangerand door Marokkanen (of Noord Afrikanen?). Ik ben talloze keren nageroepen, uitgescholden, noem maar op. Niet 1 keer daarvan was door een blanke.
Hier in het zwembad werden meisjes lastig gevallen. Niet door blanken.
Dan heb ik het nog niet eens over wat ik mee maak in het verkeer. Niet door blanken.

Zeggen mijn ervaringen iets over alle mannen? Nee. Maar het verklaart wel mijn wantrouwen en vooroordelen. Daarnaast kom ik zeer zelden Marokkanen tegen die niet lopen te schreeuwen, spugen, of andere overlast. Dus ik zie ook niet echt figuren ertussen lopen die me van het beeld afbrengen.

Ik vind het zelf ook niet leuk, maar het is wel gewoon hoe het is gekomen. Dus ja, ik weet inmiddels wel wat racisme is en waardoor het ontstaat.
Ik vind het heel prettig dat jij je ervaringen niet reflecteert op andere mannen. Ik zou willen dat ik me ook zo voelde, echt waar, maar helaas.
Het heeft weinig zin hier, sommige mensen willen het probleem met Marokkanen niet inzien, want dat is gelijk 'racisme' ofzo. Altijd dezelfde mensen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
15-08-2019 22:02
Het heeft weinig zin hier, sommige mensen willen het probleem met Marokkanen niet inzien, want dat is gelijk 'racisme' ofzo. Altijd dezelfde mensen trouwens.

En dit is jouw bijdrage aan dit topic?
Over altijd dezelfde gesproken.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
15-08-2019 22:02
Het heeft weinig zin hier, sommige mensen willen het probleem met Marokkanen niet inzien, want dat is gelijk 'racisme' ofzo. Altijd dezelfde mensen trouwens.
Je mag van mij een Marokkanen-topic openen hoor. Maar dit onderwerp gat over sexuele intimidatie, dat is niet per ras bepaalt. Dat doen kaaskoppen net zo veel.
Enige wat je kan zeggen, is dat vrouwen vaker slachtoffer zijn, en mannen vaker dader.
Weg Met Alle Mannen!!!!
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 22:08
Je mag van mij een Marokkanen-topic openen hoor. Maar dit onderwerp gat over sexuele intimidatie, dat is niet per ras bepaalt. Dat doen kaaskoppen net zo veel.
Enige wat je kan zeggen, is dat vrouwen vaker slachtoffer zijn, en mannen vaker dader.
Weg Met Alle Mannen!!!!
Niet de mijne, die is super lief en leuk en respectvol naar alle vrouwen :heart: :heart: :heart:
-
Alle reacties Link kopieren
Mocht ik hier fout zitten en ocht de intentie geweest zijn, om buitenlanders te bashen, zeg even. Dan zit ik hier verkeerd. Dat is zo'n plat getreden topic
Alle reacties Link kopieren
lilalinda schreef:
15-08-2019 22:10
Mocht ik hier fout zitten en ocht de intentie geweest zijn, om buitenlanders te bashen, zeg even. Dan zit ik hier verkeerd. Dat is zo'n plat getreden topic
Niet zo aanstellen he.
Dingen mogen best benoemd worden hoe ze zijn.
Je hoort mij ook niet zeuren tegen jou dat jij blanken basht (is dit een woord??).
-
Alle reacties Link kopieren
Wageningen1985 schreef:
15-08-2019 22:02
Het heeft weinig zin hier, sommige mensen willen het probleem met Marokkanen niet inzien, want dat is gelijk 'racisme' ofzo. Altijd dezelfde mensen trouwens.

Heb je de OP en de link eigenlijk wel gelezen, of interesseert dat je verder niet?
nounou
lilalinda schreef:
15-08-2019 22:08
Je mag van mij een Marokkanen-topic openen hoor. Maar dit onderwerp gat over sexuele intimidatie, dat is niet per ras bepaalt. Dat doen kaaskoppen net zo veel.
Enige wat je kan zeggen, is dat vrouwen vaker slachtoffer zijn, en mannen vaker dader.
Weg Met Alle Mannen!!!!
Dus jij voelt je even veilig als je langs een groep Nederlanders loopt als bij een groep Marokkaantjes? Ik niet in ieder geval, juist omdat deze groep veel vaker problemen veroorzaakt, maar iemand kan dat 100 x zeggen jullie geloven toch nog in de grote linkse allochtonendroom, ik niet.
Zazamaenade schreef:
15-08-2019 22:12
Heb je de OP en de link eigenlijk wel gelezen, of interesseert dat je verder niet?
Ja wat wil je daarmee zeggen?
Alle reacties Link kopieren
Om even terug te komen op het thema straatintimidatie: iedereen in Nederland kan het sowieso hier melden: https://meld.nl/melding/huiselijk-gewel ... timidatie/

Wat er met de meldingen gebeurt weet ik niet.
nounou
Alle reacties Link kopieren
Phloxx schreef:
15-08-2019 22:11
Niet zo aanstellen he.
Dingen mogen best benoemd worden hoe ze zijn.
Je hoort mij ook niet zeuren tegen jou dat jij blanken basht (is dit een woord??).
oke, ik ben weg

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven