Islamitisch raadslid wil halalstrand

19-04-2019 22:48 183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Partij van de Eenheid-raadslid Arnoud van Doorn wil bij Den Haag een halalstrand.
Want, moslims voelen zich onprettig bij schaars geklede, lelijke mensen.

Goed idee, een strand voor moslims waar anderen niet mogen komen?

https://www.ad.nl/den-haag/islamitisch- ... ac5b7ad49/
Alle reacties Link kopieren
SinRostro schreef:
20-04-2019 09:37
Mag ik dan een zandvrij strand? :flirting:
Ga de politiek in en breng het in stemming. Je mag alles vragen. Je hebt dan alleen nog maar een meerderheid nodig.
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
20-04-2019 10:16
Ga de politiek in en breng het in stemming. Je mag alles vragen. Je hebt dan alleen nog maar een meerderheid nodig.
en een partij die met je wil samenwerken denk ik
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
20-04-2019 09:16
Ik ben aan het zoeken op internet maar kan het niet vinden, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat je in badkleding op een naaktstrand rondloopt. Wordt een beetje gezien alsof je daar alleen maar heen gaat om te kijken naar mensen en zelf niet mee te doen, of ben ik in de war met een sauna/wellnescentrum? Misschien is het wettelijk gezien niet verboden maar wel een ongeschreven regel. Maar ik ga nog even verder zoeken. edit: hier staat iets: https://blog.expedia.nl/passies/de-dos- ... aktstrand/

Het is niet verboden gekleed op een naaktstrand te komen maar het is een fatsoensnorm dat je er niet gekleed gaat koekeloeren.

Daarom is het prima om een halalstrand te creëren maar dan zonder verboden.
Als 2 homo's er toch in hun string willen liggen moeten ze het er maar mee doen.

Ik blijf geloof - ieder geloof - een hobby vinden maar ik wil er geen last van hebben.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
SadButTrue999 schreef:
20-04-2019 01:45
Als ik lees van wie het plan afkomstig is weet ik al genoeg... O_o

Wie ik helemaal zou willen weren zijn de kwallen Willem, het barst hier regelmatig van de kwallen op het strand. Ze komen soms onverwachts buurten, wonen in de Noordzee dus dat mag gewoon. We zitten in hun personal space feitelijk.
Je krijgt ze niet weg zonder gestoken te worden: dan kan je meteen naar huis, of nee, eerst de EHBO post.
Daar baal ik pas van.

Verder zou ik zeggen: 'Iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen'.
Is zelfs een liedje over gemaakt, in het Nederlands zelfs!
:cheer: :sun: :thumbsup:

Probeer dat eens in een ander land te zingen. Zelfs onze koningin liep in de VAE met een gewaad over haar mooie kleding vanwege aanpassen en respect hebben voor de bewoners van dat land.

ps ik vind het trouwens een heel suf en vervelend lied.
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
20-04-2019 10:38
Het is niet verboden gekleed op een naaktstrand te komen maar het is een fatsoensnorm dat je er niet gekleed gaat koekeloeren.

Daarom is het prima om een halalstrand te creëren maar dan zonder verboden.

Als 2 homo's er toch in hun string willen liggen moeten ze het er maar mee doen.

Ik blijf geloof - ieder geloof - een hobby vinden maar ik wil er geen last van hebben.

Hoelang zal het duren dat het niet meer 'vrijblijvend' is?
Rotoorlog, ik zeg NEE tegen deze OORLOG.
Fizz schreef:
20-04-2019 10:06
Zijn we dan op de “gewone” stranden wel af van de moslimjongeren die vrouwen en meisjes lastig vallen? Dan zou zo’n halalstrand wel een goed idee zijn.
Wat denk je zelf?
Alle reacties Link kopieren
Het-groepje schreef:
20-04-2019 08:31
Doorn. Daar zijn bossen, dat verklaart een hoop. Hij moet nog wennen.
:-D
Alle reacties Link kopieren
Nee, natuurlijk geen goed idee.

Op het strand is iedereen welkom, blank, donker, Aziatisch, moslim, christen, in bikini of meer bedekt etc.

Dat is het mooie aan een vrije westerse samenleving, waar we (nog) in leven.

Als iets je iets niet bevalt dan kijk je de andere kant op, zo simpel is het.
Alle reacties Link kopieren
kopjechino schreef:
20-04-2019 09:20
OMG echt geweldig! En dan kun je ook nog dierenvrij doen, muziekvrij, etenvrij....
We hebben toch genoeg kilometers strand dus ik zie het probleem niet hoor.
Muziekvrij lijkt me prima. Hoef echt niet andermans kattengejank of luid stampende bass aan te horen.

Dieren maakt me dan weer niks uit. Zet er een giraffe neer en ik vind het best.
paarsebloem wijzigde dit bericht op 20-04-2019 11:20
10.76% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SinRostro schreef:
20-04-2019 09:37
Mag ik dan een zandvrij strand? :flirting:

En het is geen omgekeerde discriminatie want er worden geen mensen van de gewone stranden geweerd, er wordt gevraagd om een speciaal strand voor zichzelf. Net als naaktstranden. Waarvan ik ook heb begrepen inderdaad dat het niet gewenst is dat je daar in je (bad-)kleding gaat zitten koekeloeren.
Mooiste vind ik nog dat er ‘discriminatie dit, discriminatie zus, en als het andersom was geweest dan’ wordt geschreven maar ondertussen wordt er wel geschreven dat ‘ze’ nooit een NL paspoort hadden moeten krijgen, ‘ze’ terug moeten naar eigen land en ‘ze’ niet zichzelf mogen zijn als dat niet conform jullie eigen normen, waarden en cultuur is. En dat allemaal omdat 1 iemand iets ludieks bedacht heeft. Misschien wordt t tijd om te accepteren dat ‘ze’ gewoon onderdeel van ‘wij’ zijn. o_o :-o O_O
Het grootste probleem is dat ‘ze’ geen onderdeel van ‘wij’ willen zijn. Met Turkse vlaggen zwaaien, praten over ‘onze’ president etc.
In Nederland is het gebruikelijk dat je in badkleding/ schaars gekleed op het strand ligt. Dat is leidend. We gaan geen speciale stranden creëren voor mensen met een bepaald geloof. Dat is echt absurd.

Laten we zeker jonge meiden niet het idee geven dat het normaal is om jezelf te moeten bedekken, hoofddoekjes te dragen, burka’s enz.
Dan geef je echt een verkeerd signaal.

En ja, ik vind dat de Nederlandse cultuur leidend moet zijn. In Nederland wordt Kerst gevierd, over de Holocaust onderwezen, liggen we in bikini of naakt op het strand etc., homo’s moeten hand in hand op straat kunnen lopen. Als mensen met die in een andere cultuur zijn opgegroeid daar moeite mee hebben, mag dat, maar we gaan dat niet veranderen.

Helaas merk ik dat het steeds minder wordt, geen Kerstbomen op een school, homo’s die in elkaar geslagen worden enz.
Gewoon staan voor de Nederlandse cultuur levert meer respect op dan steeds maar toegeven.

Dat geldt ook voor een apart strand. Gewoon weglachen en niet eens in behandeling nemen.
Alle reacties Link kopieren
Overigens vind ik een 'halalstrand' niet een goede manier om dit in te zetten, want in de praktijk krijg je dan snel dat er politietje wordt gespeeld over hoe vrouwen zich daar kleden, zonder iets over de mannen te zeggen die gewoon in zwembroek lopen.

Wat mij wel iets lijkt is een strand waar de leidraad meer bedekt is, dus dat itt een naaktstrand. Maar dat geldt dus ook voor mannen.

Wellicht is dat ook fijn voor mensen met brandwonden of die onzeker om hun lichaam zijn. Dan kunnen die ook bedektere kleding dragen zonder meteen weer aangestaard te worden of opmerkingen te krijgen.
Ik voel mij sowieso onprettig bij lelijke mensen. Allemaal op de brandstapel dan maar. Hai!
Alle reacties Link kopieren
Is dit echt? Wat een onzalig idee. Ik vraag me af of de moslima's dan geen aanstoot zouden nemen aan in speedo geklede moslim mannen?. M.i. gaat het alleen om wij/zij, nog meer afstand creëren.
Ik wil een strand met alleen lelijke mensen, waar lelijke mensen zich op hun gemak kunnen en mogen voelen waar zij gewoon in zwembroek en bikini kunnen en mogen rondlopen.
Alle reacties Link kopieren
Dan ook een strand voor mensen met overgewicht! Een vriendin van mij is obees en durft gewoon niet naar het strand.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie een prachtige puzzel van bijzondere strandjes ontstaan. Ik ga even serieus nadenken over de politiek in gaan om dit idee er doorheen te krijgen. Ik begin gewoon met dingen roepen en dan ga ik als compromis allerlei alternatieve stranden aandragen om steun te krijgen omdat er mensen in een spasme schieten om mijn idee en ineens, zie daar; halalstrandje, kindvrijstrandje, muziekvrijstrandje, dierenstrandje, zandvrijstrandje etc etc. Ik zie dit nog wel gebeuren :mrgreen:
Paarsebloem schreef:
20-04-2019 11:29
Overigens vind ik een 'halalstrand' niet een goede manier om dit in te zetten, want in de praktijk krijg je dan snel dat er politietje wordt gespeeld over hoe vrouwen zich daar kleden, zonder iets over de mannen te zeggen die gewoon in zwembroek lopen.

Wat mij wel iets lijkt is een strand waar de leidraad meer bedekt is, dus dat itt een naaktstrand. Maar dat geldt dus ook voor mannen.

Wellicht is dat ook fijn voor mensen met brandwonden of die onzeker om hun lichaam zijn. Dan kunnen die ook bedektere kleding dragen zonder meteen weer aangestaard te worden of opmerkingen te krijgen.
Ik verbrand al als er mooi weer wordt voorspeld, dus op een strand ben ik ook "bedekt" om mijn huid te beschermen. Is nooit een probleem geweest op een gewoon strand hoor.
Bij de volgende verkiezingen ligt hij er toch uit dus geen aandacht aan schenken.
Alle reacties Link kopieren
Leergierig schreef:
20-04-2019 11:20
Het grootste probleem is dat ‘ze’ geen onderdeel van ‘wij’ willen zijn. Met Turkse vlaggen zwaaien, praten over ‘onze’ president etc.
In Nederland is het gebruikelijk dat je in badkleding/ schaars gekleed op het strand ligt. Dat is leidend. We gaan geen speciale stranden creëren voor mensen met een bepaald geloof. Dat is echt absurd.

Laten we zeker jonge meiden niet het idee geven dat het normaal is om jezelf te moeten bedekken, hoofddoekjes te dragen, burka’s enz.
Dan geef je echt een verkeerd signaal.

En ja, ik vind dat de Nederlandse cultuur leidend moet zijn. In Nederland wordt Kerst gevierd, over de Holocaust onderwezen, liggen we in bikini of naakt op het strand etc., homo’s moeten hand in hand op straat kunnen lopen. Als mensen met die in een andere cultuur zijn opgegroeid daar moeite mee hebben, mag dat, maar we gaan dat niet veranderen.

Helaas merk ik dat het steeds minder wordt, geen Kerstbomen op een school, homo’s die in elkaar geslagen worden enz.
Gewoon staan voor de Nederlandse cultuur levert meer respect op dan steeds maar toegeven.

Dat geldt ook voor een apart strand. Gewoon weglachen en niet eens in behandeling nemen.
Ik ken ze niet. Ik ken alleen mensen die onderdeel zijn van ‘wij’ maar wel graag de vrijheid willen behouden om hun eigen geloof te behouden. Ik begrijp nooit waarom trots op je roots voor anderen zo bedreigend is. Waarom mag jij wel trots zijn op je Nederlanderschap en een ander niet op zijn/haar (gedeeltelijk) buitenlandse afkomst?

Grappig wat je zegt over kerstbomen ed. Vroegah was er ook veel opstand tegen de opkomst vh christendom en de bouw van kerken. Nu is t ‘onze’ cultuur.
Poker schreef:
20-04-2019 12:20
Dan ook een strand voor mensen met overgewicht! Een vriendin van mij is obees en durft gewoon niet naar het strand.
Mensen met obesitas worden ook massaal uitgekotst, dus zij zijn van harte welkom.

Heerlijk, een strand zonder bodyshaming!
Alle reacties Link kopieren
SinRostro schreef:
20-04-2019 00:57
Uhuh. Want wat gaat er precies gebeuren als hiermee ingestemd wordt? Te laat voor wat? Bang dat de vrouwen in burkini het te heet krijgen? Ik vind t gewoon aanstelleritis om je zo druk te maken om futiliteiten. Leven en laten leven.
Dat valt wel te voorspellen, wat er gaat gebeuren: niet moslims zullen (uiteindelijk) worden geweerd. Het is immers een islamitisch halal strand. Mannen en vrouwen gescheiden. alleen islamitische halal strandtenten die alleen worden gerund door moslims.
Valt gewoon onder discriminatie jegens niet moslims.

Serieus? anstelleritus en futiliteiten?
Waarom zou je dit willen in een vrije samenleving?
Alle reacties Link kopieren
freakshow81 schreef:
20-04-2019 12:28
Dat valt wel te voorspellen, wat er gaat gebeuren: niet moslims zullen (uiteindelijk) worden geweerd. Het is immers een islamitisch halal strand. Mannen en vrouwen gescheiden. alleen islamitische halal strandtenten die alleen worden gerund door moslims.
Valt gewoon onder discriminatie jegens niet moslims.

Serieus? anstelleritus en futiliteiten?
Waarom zou je dit willen in een vrije samenleving?
Niemand wil dit. Alleen Arnoud van Doorn.
Alle reacties Link kopieren
Mooie manier van verkeerd redeneren. Dit raadslid zegt: er zijn een paar nudisten, die krijgen een strand, en er zijn 35% moslims in Den Haag, dus moet er ook een halalstrand komen.

Dan wekt hij de indruk dat 35% van de mensen in Den Haag zo'n strand wil, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. Het zal ook een zeer klein groepje zijn dat per se zo'n halalstrand wil.

Hij heeft natuurlijk in essentie wel een punt dat het apart is dat je een groep dit wel geeft en de ander niet: beide groepen zijn klein. Verschil is natuurlijk wel dat een naaktstrand is ingericht omdat mensen aanstoot nemen aan volledig naakte mensen en dat dit in de westerse wereld een algemeen geaccepteerd iets is. En, nog belangrijker, je mag op een naaktstrand ook gewoon gekleed rondlopen. Dat is natuurlijk andersom zeker niet de bedoeling van een halalstrand en daar gaat de vergelijking toch wel mank.

Het is namelijk het verschil tussen mensen de vrijheid geven zichzelf te zijn (naaktstrand) zonder anderen lastig te vallen, en aan de andere kant mensen hun vrijheid te beperken om tegemoet te komen aan de wens van anderen.
Alle reacties Link kopieren
freakshow81 schreef:
20-04-2019 12:28
Dat valt wel te voorspellen, wat er gaat gebeuren: niet moslims zullen (uiteindelijk) worden geweerd. Het is immers een islamitisch halal strand. Mannen en vrouwen gescheiden. alleen islamitische halal strandtenten die alleen worden gerund door moslims.
Valt gewoon onder discriminatie jegens niet moslims.

Serieus? anstelleritus en futiliteiten?
Waarom zou je dit willen in een vrije samenleving?
Je bent rijkelijk aan het overdrijven, gebaseerd op niks. Ik kan dit gewoon niet serieus nemen. Sorry.

Grappig trouwens dat je afsluit met de woorden vrije samenleving maar mensen geen halalstrand gunt.
sinrostro wijzigde dit bericht op 20-04-2019 12:43
7.97% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
quattro-stagioni schreef:
20-04-2019 12:28
Mensen met obesitas worden ook massaal uitgekotst, dus zij zijn van harte welkom.

Heerlijk, een strand zonder bodyshaming!
Dit klinkt goed. Neem ik ook op in m’n politieke plan. :yes:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven