Op familie bezoek in IS gebied.

18-10-2018 19:07 88 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een Syriër is aangehouden omdat hij met €1100,- en een tas medicijnen naar IS gebied wilde reizen voor familie bezoek.

Vrijspraak voor vluchteling: reis naar IS-gebied blijkt familiebezoek - https://nos.nl/l/2255365

Jarenlang is ons voorgehouden dat het kalifaat de gevaarlijkste plek op aarde was waar vandaan mensen moesten vluchten voor hun leven.

MAAR JE KON ER WEL GEWOON OP FAMILIE BEZOEK.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
18-10-2018 20:18
Ja TO, ga ff gezellig een bakkie doen in Raqqa. Veel plezier, pas wel op voor de mijnen hè.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2018 10:02
Reden: provoceren
39.75% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 20:15
Toch ziet ook de IND dit als een aanleiding je verblijfsvergunning in te trekken.

Mijn punt slaat dus wel ergens op.

Het blijft vreemd dat je wel ergens op bezoek kan maar niet kan wonen.

Maar goed, je zal er vast anders over denken.
Ik kan mij best voorstellen dat vakantie vieren in het land van herkomst niet de bedoeling is. Vooral niet als je een land bent ontvlucht vanwege veiligheid. Maar je zieke moeder geld en medicijnen brengen zegt niks over de veiligheid van een land. Syrië is echt niet veilig. En dan kunnen er best een paar bewoonbare wijken zijn, geen flauw idee of dat het geval is. Maar dan nog heb je de constante dreiging, het gevecht een dorp verderop, armoede, niet bestaande vrouwen en kinderrechten.
Alle reacties Link kopieren
cemile schreef:
18-10-2018 20:20
Ok hollebollegijs ..als jij dat vindt.
En nu?Terug na je populistische vriendjes.
Kun je lekker tegen elkaar aan kletsen.
Nee joh, die zijn het met mij eens.
Ik kruis liever de digitale degens met mensen die het niet met me eens zijn.

Veel leerzamer en altijd goed voor een avondje gezelligheid.

Helaas moet ik even off-line
Blijf schrijven..........
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
Zonder aanvullende info....niks waard.....
Jonge mannen zijn ook gevlucht omdat ze geen zin hadden om in naam van hun dictator medeburgers te vermoorden. Als je denkt dat IS daar het enige probleem is, heb je het goed mis. Als dat zo was, was het conflict al lang opgelost.
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 20:26
[...]
Lachen ja :zzz:
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2018 10:05
Reden: ongepast
53.41% gewijzigd
Het is toch algauw een paar jaar geleden dat ik "echte mannen vechten voor hun land" heb mogen lezen als hoofdargument. Dat betekent dat de cirkel nu rond is. Kunnen we iets anders gaan doen. Schoffelen, kantklossen of de windveren poetsen.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
18-10-2018 21:10
Jonge mannen zijn ook gevlucht omdat ze geen zin hadden om in naam van hun dictator medeburgers te vermoorden. Als je denkt dat IS daar het enige probleem is, heb je het goed mis. Als dat zo was, was het conflict al lang opgelost.
Klopt
Maar Assad had geen invloed in IS gebied.

Maar eigenlijk ging het daar niet om.
Vermoedelijk kon je in IS gebied op familiebezoek dat verbaasde me.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 21:50
Klopt
Maar Assad had geen invloed in IS gebied.

Maar eigenlijk ging het daar niet om.
Vermoedelijk kon je in IS gebied op familiebezoek dat verbaasde me.
Dan had je iets beter op moeten letten de afgelopen jaren.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
18-10-2018 22:26
Dan had je iets beter op moeten letten de afgelopen jaren.
Als het dan - volgens jou - veilig gebied is kunnen we gaan kijken wie voor repatriëring in aanmerking komt.

Niet iedereen is Syrië ontvlucht ivm dienstplicht en hun verblijfsvergunning is 5 jaar dus tijdelijk.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 22:48
Als het dan - volgens jou - veilig gebied is kunnen we gaan kijken wie voor repatriëring in aanmerking komt.

Niet iedereen is Syrië ontvlucht ivm dienstplicht en hun verblijfsvergunning is 5 jaar dus tijdelijk.
Ga je gang
Alle reacties Link kopieren
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 20:10
In levensgevaarlijk gebied ga je niet op familiebezoek.

Daarbij: ik ben partime populistisch
Altijd eerlijk over geweest.
DAT VIND JIJ.

Jezus, wie ben jij om te bepalen of je je ouders mag gaan opzoeken? Ja, ook al is het levensgevaarlijk. Er wonen daar ook nog mensen hè. Sommigen gaan nooit weg, ook al is het risico ontzettend groot. En sommigen gaan ouders bezoeken, ook al is het risico ontzettend groot.

Dus eigenlijk zeg je dat niemand daar meer mag wonen/zijn als het levensgevaarlijk is? Mogen ze dan naar hier komen?
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
doornroosje9 schreef:
18-10-2018 23:21
DAT VIND JIJ.

Jezus, wie ben jij om te bepalen of je je ouders mag gaan opzoeken?

Je leest het toch wat ik er van vind.
Staat er glashelder.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
18-10-2018 23:52
Je leest het toch wat ik er van vind.
Staat er glashelder.
Vind je het leuk om de vivavrouwtjes een beetje op de kast te jagen?
anoniem_369971 wijzigde dit bericht op 19-10-2018 00:18
0.72% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
18-10-2018 23:54
Vind je het leuk om de vivavrouwtjes een beetje ook de kast te jagen?
Ik reageer zelden op zulke achterlijke topics. Ik had beter moeten weten. Topic is uit mijn lijst.
Life is short. Eat dessert first.
Of het waar is of niet, je moet dit soort dingen gewoon niet willen in een beschaafd land. Er is letterlijk geen winst te behalen aan dat soort figuren. Integendeel.

Opvang in de regio en zelfs dan zie ik niet waar om NL hier een cent aan zou moeten geven. Laat ze aan kloppen bij de VS.
Alle reacties Link kopieren
Wel OT, maar ik vraag het toch;

Onlangs heb ik de hele serie Ewout in de ghetto bekeken, kunnen mensen uit zo'n ghetto wanneer ze ons land bereiken ook asiel aanvragen of is dat alleen het geval wanneer een land in het geheel onveilig gebied is?


Ik heb totaal geen idee van een asielprocedure e.d. maar vroeg het me nu af omdat ik de hele serie zeer indrukwekkend vond, heb er zelfs slecht van geslapen.
Alle reacties Link kopieren
SallySpectra* schreef:
18-10-2018 23:54
Vind je het leuk om de vivavrouwtjes een beetje op de kast te jagen?
Ik zie niet in waarom een discussie over IS gebied iemand op de kast zou jagen.

In iedergeval is dat niet de bedoeling.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
helen87 schreef:
19-10-2018 00:03
Wel OT, maar ik vraag het toch;

Onlangs heb ik de hele serie Ewout in de ghetto bekeken, kunnen mensen uit zo'n ghetto wanneer ze ons land bereiken ook asiel aanvragen of is dat alleen het geval wanneer een land in het geheel onveilig gebied is?


Ik heb totaal geen idee van een asielprocedure e.d. maar vroeg het me nu af omdat ik de hele serie zeer indrukwekkend vond, heb er zelfs slecht van geslapen.
Asiel aanvragen mag altijd.
Maar er wordt altijd gekeken of er in het land zelf veiligheid geboden kan worden.

Zelfs een asielverzoek door Irakezen wordt regelmatig afgewezen ( ongeveer de helft) omdat het land heel veel regio's heeft waar het veilig is.

Ik vermoed dat zo'n aanvraag weinig kans maakt maaaaaaaar ik denk dat er wel asieladvocaten zijn die er een proefproces willen beginnen.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Alle reacties Link kopieren
MollyMalone schreef:
18-10-2018 20:18
Ja TO, ga ff gezellig een bakkie doen in Raqqa. Veel plezier, pas wel op voor de mijnen hè.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2018 10:04
Reden: ongepast
10.70% gewijzigd
...
Alle reacties Link kopieren
En laat je de twee fouten in je titel nog even aanpassen? Leest zo storend.
...
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-10-2018 19:45
Als gezonde jongeman laat je je ouders uberhaupt niet achter in oorlogsgebied naar mijn mening.
Met een laptop op de bank in een comfortabele Nederlandse woning is het zo makkelijk om te oordelen over anderen.....
Alle reacties Link kopieren
Sara9876 schreef:
19-10-2018 07:10
Met een laptop op de bank in een comfortabele Nederlandse woning is het zo makkelijk om te oordelen over anderen.....

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 19-10-2018 10:03
Reden: ongepast
24.22% gewijzigd
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
hollebollegijs schreef:
19-10-2018 06:39
Ik zie niet in waarom een discussie over IS gebied iemand op de kast zou jagen.

In iedergeval is dat niet de bedoeling.
Ik zie geen discussie hoor, alleen domme opmerkingen en flauwe reacties vanuit jou. Je zal zelf vast ook door hebben dat dat geen discussie is.
Tja, het is natuurlijk ook lastig uit te leggen, dat verschil tussen:

a. een gezonde 26 jarige man die in oorlogsgebied woont tussen jihadisten, daar moet werken en overleven, 24/7, jaar in jaar uit

en

b. een gezonde 26 jarige man die 5 dagen heen en weer reist om zijn moeder, oud en ziek, in oorlogsgebied van wellicht levensreddende medicatie te voorzien.

Echt, ik snap er ook niets van. Ben jij al eens op 'vakantie' geweest in een oorlogsgebied? Lekker relaxed he, waar hébben ze het eigenlijk over, die vluchtelingen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven