Politie heeft er geen zin meer in.

28-05-2023 15:35 296 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 2-blokkade

https://www.nu.nl/binnenland/6265564/po ... vatie.html

Niet lekker als agent(e) met je gezin naar de camping met Pinksteren, maar 1500 mensen van de A12 moeten slepen.

Waarvoor?
Laat ze gewoon zitten op die A12, dan is er geen lol meer aan. Het verkeer moet maar even omrijden.

Gun die agenten gewoon ook eens een weekendje vrij.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dan verzinnen die demonstranten iets anders waardoor ze in het nieuws komen .
Ik begrijp heel goed de frustratie van de politie .
Wat denken die demonstranten op deze agressievemanier te bereiken? Mensen frustreren en degenen waar het om gaat blijven gewoon doorgaan met vervuilen.
Geen idee, met de boeren waren ze een stuk coulanter. Dat hadden ze nu toch ook kunnen doen?
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
28-05-2023 15:47
Geen idee, met de boeren waren ze een stuk coulanter. Dat hadden ze nu toch ook kunnen doen?
Daar heb je een punt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wen er maar aan want onze juridische capaciteit is veel te klein en voor iedere persoon die hier wordt opgepakt demonstreren er de volgende keer vijf extra mee.

Iemand in de reacties had het over agressief. Agressief wat? Agressief viool spelen?
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
28-05-2023 15:47
Geen idee, met de boeren waren ze een stuk coulanter. Dat hadden ze nu toch ook kunnen doen?
Daarom.

Laat ze lekker hun gang gaan op de A12 en val de politie er niet mee lastig.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sinds wanneer heeft de politie daar iets over te zeggen? Laat dat maar gewoon aan de rechters over.
Alle reacties Link kopieren Quote
Die rechters krijgen dit dus niet op hun bureau, want het OM gaat niet tot vervolging over.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou, heel vervelend, mensen die proberen jouw planeet te beschermen. Op Pinksteren nog wel!!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Alle reacties Link kopieren Quote
kerst71 schreef:
28-05-2023 15:47
Dan verzinnen die demonstranten iets anders waardoor ze in het nieuws komen .
Ik begrijp heel goed de frustratie van de politie .
Wat denken die demonstranten op deze agressievemanier te bereiken? Mensen frustreren en degenen waar het om gaat blijven gewoon doorgaan met vervuilen.
Agressief? Mensen hebben in badpak van het waterkanon staat genieten. Er is zover ik weet één incident met een bijter geweest, maar als ik dit vergelijk met de boeren”protesten” is dit echt een walk in the park.

Dit soort berichten roepen bij mij juist de vraag op of onze politie wel zo politiek-neutraal is als we zouden willen…
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
28-05-2023 15:47
Geen idee, met de boeren waren ze een stuk coulanter. Dat hadden ze nu toch ook kunnen doen?

Een groot deel van het vivaforum mét rijbewijs heeft inmiddels of binnenkort automatisch ook het trekkerrijbewijs.

Zet hem op, fossiele forummers, we mogen nu legaal op zo'n ding kruipen.


(Ik doe het écht niet, ooit op gezeten en niet mijn soort plezier).
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
LaFolie schreef:
28-05-2023 16:07
Nou, heel vervelend, mensen die proberen jouw planeet te beschermen. Op Pinksteren nog wel!!
Haha, I love the sass :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Blablabla97 schreef:
28-05-2023 16:07


Dit soort berichten roepen bij mij juist de vraag op of onze politie wel zo politiek-neutraal is als we zouden willen…
In de tijd dat mijn vader agent werd, moest je niet-brildragend zijn en duimen hebben waarmee je een rijksdaalder kon bedekken.

Meer eisen waren er niet. Of eigenlijk wel, er werd nog wel nagegaan waarvoor mijn opa ten tijde van de oorlog in Duitsland zat.

Tewerkstelling, dus geen probleem voor mijn vader om bij de politie te komen.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
28-05-2023 16:07
Nou, heel vervelend, mensen die proberen jouw planeet te beschermen. Op Pinksteren nog wel!!
Daarom juist, leven en laten leven en de politie een lang, vrij Pinksterweekend gunnen.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
28-05-2023 16:13
In de tijd dat mijn vader agent werd, moest je niet-brildragend zijn en duimen hebben waarmee je een rijksdaalder kon bedekken.

Meer eisen waren er niet. Of eigenlijk wel, er werd nog wel nagegaan waarvoor mijn opa ten tijde van de oorlog in Duitsland zat.

Tewerkstelling, dus geen probleem voor mijn vader om bij de politie te komen.
Ik had misschien wat preciezer moeten zijn, dit was niet bedoeld als aanval op een individuele politieagent. Wat ik bedoel dat het instituut politie niet neutraal is, er zijn meer dan genoeg leuke agenten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Blablabla97 schreef:
28-05-2023 16:07
Dit soort berichten roepen bij mij juist de vraag op of onze politie wel zo politiek-neutraal is als we zouden willen…
De politie als instituut zou politiek neutraal moeten zijn, maar het gros van de medewerkers zit in het midden en rechts van het midden in het politieke spectrum. PvdA is wel zo'n beetje de linkergrens. Maar goed, ook steeds meer rechtsgeoriënteerde mensen maken zich zorgen over het klimaat en de natuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me wel balen als agent als je op je vrije dag wordt opgeroepen een weg schoon te vegen met het vooruitzicht dat dat niet helpt. Weet niet wat dat te maken heeft met politieke orientatie van deze agent.
Knuddestudder schreef:
28-05-2023 16:17
De politie als instituut zou politiek neutraal moeten zijn, maar het gros van de medewerkers zit in het midden en rechts van het midden in het politieke spectrum. PvdA is wel zo'n beetje de linkergrens. Maar goed, ook steeds meer rechtsgeoriënteerde mensen maken zich zorgen over het klimaat en de natuur.
Echt? Ik zie dit in mijn omgeving niet. En op sociale media eigenlijk ook niet. Ik ken een behoorlijk tamme VVD'er die gewoon de stikstofcrisis ontkent bijvoorbeeld.

Ik ben wel benieuwd naar je aanwijzingen daarvoor, want dat vind ik machtig interessant.
Alle reacties Link kopieren Quote
madamzonderm schreef:
28-05-2023 16:23
Lijkt me wel balen als agent als je op je vrije dag wordt opgeroepen een weg schoon te vegen met het vooruitzicht dat dat niet helpt. Weet niet wat dat te maken heeft met politieke orientatie van deze agent.
Dit.

Wat voor nut heeft het om politie op te trommelen als de arrestanten alleen maar een leuk plaatje voor Instagram scoren en niet eens een boete krijgen?
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Blablabla97 schreef:
28-05-2023 16:07
Agressief? Mensen hebben in badpak van het waterkanon staat genieten. Er is zover ik weet één incident met een bijter geweest, maar als ik dit vergelijk met de boeren”protesten” is dit echt een walk in the park.

Dit soort berichten roepen bij mij juist de vraag op of onze politie wel zo politiek-neutraal is als we zouden willen…
Misschien heb je gelijk, maar demonstreren op de snelweg mag juridisch niet. En het was ook niet de eerste keer .
Alle reacties Link kopieren Quote
LaFolie schreef:
28-05-2023 16:07
Nou, heel vervelend, mensen die proberen jouw planeet te beschermen. Op Pinksteren nog wel!!
Wat hebben al die demonstraties nu praktisch opgeleverd?
Beter dat ze een kort geding starten misschien?
Alle reacties Link kopieren Quote
Knuddestudder schreef:
28-05-2023 16:17
De politie als instituut zou politiek neutraal moeten zijn, maar het gros van de medewerkers zit in het midden en rechts van het midden in het politieke spectrum. PvdA is wel zo'n beetje de linkergrens. Maar goed, ook steeds meer rechtsgeoriënteerde mensen maken zich zorgen over het klimaat en de natuur.
Wat heeft politieke orientatie van de politie te maken met werkzaamheden n.a.v. protest op de A12?
Alle reacties Link kopieren Quote
madamzonderm schreef:
28-05-2023 16:43
Wat heeft politieke orientatie van de politie te maken met werkzaamheden n.a.v. protest op de A12?
Geen flauw idee, daar heb ik niks over gezegd. Ik reageerde op iemand anders.
Alle reacties Link kopieren Quote
kerst71 schreef:
28-05-2023 16:40
Wat hebben al die demonstraties nu praktisch opgeleverd?
Beter dat ze een kort geding starten misschien?
Aandacht voor het gigantische probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
28-05-2023 16:28
Wat voor nut heeft het om politie op te trommelen als de arrestanten alleen maar een leuk plaatje voor Instagram scoren en niet eens een boete krijgen?
Alleen de politie heeft de bevoegdheid om in te grijpen.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven