Politie heeft er geen zin meer in.

28-05-2023 15:35 296 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... 2-blokkade

https://www.nu.nl/binnenland/6265564/po ... vatie.html

Niet lekker als agent(e) met je gezin naar de camping met Pinksteren, maar 1500 mensen van de A12 moeten slepen.

Waarvoor?
Laat ze gewoon zitten op die A12, dan is er geen lol meer aan. Het verkeer moet maar even omrijden.

Gun die agenten gewoon ook eens een weekendje vrij.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
28-05-2023 18:50
Oh ja, brandende hooibalen op de snelweg zijn inderdaad niet gevaarlijk. Het complete verkeer ontregelen en dreigen met meer acties als ze hun zin niet kregen ook niet.

Ik kan er nog woest om worden.
Zeker wel, maar ik bedoelde ermee met 1000-en of enkele 100-en is toch een verschil..
Beide groeperingen zijn even erg met hun manier van actievoeren..
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
28-05-2023 19:08
Zonder de boer geen voer.
Wat doet die onjuiste leus het toch ontzettend goed. Zonder de vleesindustrie kunnen we nog prima eten. Hebben we geen boeren met koeien voor nodig.
"I'd like a coke". " Is Pepsi ok?" " Is Monopolymoney ok?"
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
28-05-2023 17:16
Alles voor de likes op Instagram.

Het is natuurlijk veel aangenamer om ze weg te zetten als aandachttrekkers, dan te erkennen dat ze terechte zorgen hebben. Want in het eerste geval kun je rustig je gang blijven gaan, in het tweede geval zou je misschien wel eens zelf iets moeten doen.
Over 50 jaar zal blijken dat degenen die zorgen om het milieu maar overdreven aandachttrekkerij vinden, aan de verkeerde kant van de geschiedenis hebben gestaan. Maar daar heb je nu nog geen last van en de kinderen van nu en straks moeten zichzelf maar redden, niet?

Als je goed zoekt vind je vast wel een XR-activist die met leren schoenen op de foto op instagram staat dus dan heb je meteen weer een reden om die hele boel te negeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens met op, laat die activisten gewoon zitten op A12, eens zien hoelang ze het dan volhouden...
Alle reacties Link kopieren Quote
NoPepsiPlease schreef:
28-05-2023 19:12
Wat doet die onjuiste leus het toch ontzettend goed. Zonder de vleesindustrie kunnen we nog prima eten. Hebben we geen boeren met koeien voor nodig.
Precies. Hier ook van die borden.
U moet weten. Zonder boeren niets te eten. De uitstoot gaat met name om veeboeren en we hebben genoeg eten zonder deze boeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
NoPepsiPlease schreef:
28-05-2023 19:12
Wat doet die onjuiste leus het toch ontzettend goed. Zonder de vleesindustrie kunnen we nog prima eten. Hebben we geen boeren met koeien voor nodig.
Dat is niet zo en afgezien daarvan willen de meesten gewoon vlees blijven eten. En het gaat niet alleen om vlees maar ook om bijvoorbeeld aardappelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
28-05-2023 19:15
Eens met op, laat die activisten gewoon zitten op A12, eens zien hoelang ze het dan volhouden...
Ik sluit me hierbij aan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik snap de frustratie van de politie wel, vanuit het perspectief dat ze op hun vrije dag van ver worden ingezet en er andere taken blijven liggen. Dat is een symptoom van het tekort aan mensen dat er al een hele tijd is bij de politie.

Aan de andere kan is het hun taak om dit soort situaties in goede banen te leiden. En zo'n grote demonstratie die, op één bijter na, gemoedelijk verloopt, is zo bezien juist een succes.

Iemand vroeg of het niet anders kan, op het Malieveld of een rechtszaak aanspannen.
Het doel van de demonstratie is juist om vreedzaam te verstoren. Er is al vaker voor het klimaat gedemonstreerd en telkens doet de regering minder dan het minimale om te reageren op de klimaatcrisis. Vriendelijk vragen werkt niet bij mensen die niet willen horen wat je te zeggen hebt.
Verder wordt er wel degelijk ook de juridische weg bewandeld door bijvoorbeeld Urgenda. Zij krijgen gelijk van de rechter. En de overheid? Die subsidieert vrolijk het gebruik van fossiele brandstoffen door grote bedrijven.

Jij moet binnenkort extra gaan betalen voor je frietbakje en de grootste vervuilers krijgen korting.
What a nuanced anxiety
Socks schreef:
28-05-2023 19:16
Dat is niet zo en afgezien daarvan willen de meesten gewoon vlees blijven eten. En het niet alleen om vlees maar ook om bijvoorbeeld aardappelen.
Maar akkerbouwers zorgen toch ook niet voor die massale stikstofuitstoot? Dus die zijn het probleem niet zo. Dat zijn de veehouderijen.

Daarnaast kun je prima zonder vlees, en zelfs helemaal zonder dierlijke producten als je dat wil.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
28-05-2023 19:16
Dat is niet zo en afgezien daarvan willen de meesten gewoon vlees blijven eten. En het gaat niet alleen om vlees maar ook om bijvoorbeeld aardappelen.
En melk. En eieren van kippen. Aardappelen zijn veel minder controversieel dan dierlijke producten.
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
28-05-2023 19:19
Ik snap de frustratie van de politie wel, vanuit het perspectief dat ze op hun vrije dag van ver worden ingezet en er andere taken blijven liggen. Dat is een symptoom van het tekort aan mensen dat er al een hele tijd is bij de politie.

Aan de andere kan is het hun taak om dit soort situaties in goede banen te leiden. En zo'n grote demonstratie die, op één bijter na, gemoedelijk verloopt, is zo bezien juist een succes.

Iemand vroeg of het niet anders kan, op het Malieveld of een rechtszaak aanspannen.
Het doel van de demonstratie is juist om vreedzaam te verstoren. Er is al vaker voor het klimaat gedemonstreerd en telkens doet de regering minder dan het minimale om te reageren op de klimaatcrisis. Vriendelijk vragen werkt niet bij mensen die niet willen horen wat je te zeggen hebt.
Verder wordt er wel degelijk ook de juridische weg bewandeld door bijvoorbeeld Urgenda. Zij krijgen gelijk van de rechter. En de overheid? Die subsidieert vrolijk het gebruik van fossiele brandstoffen door grote bedrijven.

Jij moet binnenkort extra gaan betalen voor je frietbakje en de grootste vervuilers krijgen korting.
Maar wat wordt er bereikt met die demonstraties van de activisten op A12 ?
Alle reacties Link kopieren Quote
vaniteifear schreef:
28-05-2023 19:20
Maar akkerbouwers zorgen toch ook niet voor die massale stikstofuitstoot? Dus die zijn het probleem niet zo. Dat zijn de veehouderijen.

Daarnaast kun je prima zonder vlees, en zelfs helemaal zonder dierlijke producten als je dat wil.
Ja, maar de mensen willen vlees blijven eten....dan importeren we vlees uit andere landen. Dat lost het probleem niet op. Wat wel een probleem wordt als boeren geen vee meer mogen houden: wat moeten ze dan doen? Niet al het land in Nederland is vruchtbaar en voor veel boeren is dit hun passie. Ik voorzie veel psychische klachten.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
madamzonderm schreef:
28-05-2023 19:21
En melk. En eieren van kippen. Aardappelen zijn veel minder controversieel dan dierlijke producten.
Blijkbaar maar het ging me niet om de controverse maar dat er bijvoorbeeld geen plantaardig voedsel uit de grond gehaald kan worden omdat er een kalendermaand voorbij is.

Maar goed. Ik vind het raar dat de boeren er weer bijgehaald worden. Haal dan de voetballers er bij want dat kost een hoop geld terwijl daar veel geld binnen geharkt wordt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
28-05-2023 19:15
Eens met op, laat die activisten gewoon zitten op A12, eens zien hoelang ze het dan volhouden...
https://m.bild.de/auto/auto-news/auto-n ... kgo.com%2F

Lekker laten zitten, aldus het automuseum.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
28-05-2023 19:19

Jij moet binnenkort extra gaan betalen voor je frietbakje en de grootste vervuilers krijgen korting.

Vijftig jaar geleden liepen de meeste gezinnen gewoon met de eigen pan naar de patatboer. Niet zo erg moeilijk om dat weer in te voeren. Van ducttape heb ik ooit opvouwbakjes gemaakt, die kunnen plat in mijn tas.

Eigen bestek en afwasbare rietjes heb ik ook bij me. Dat bamboe bestek vind ik en gruwelijk mondgevoel geven en papieren rietjes zijn verschrikkelijk.

Mensen nemen nu toch ook hun eigen tasjes braaf mee i.p.v. 10 cent te betalen? Dat went heel snel.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een gegeil op die boeren hier toch. En op vlees. Wanstaltig.
star⁴ wijzigde dit bericht op 28-05-2023 19:40
24.27% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Star⁴ schreef:
28-05-2023 19:37
Wat een gegeil op die boeren hier toch.
Idd, de OP gaat over situatie van gisteren van activisten en politie..
En ineens moet dit weer aanleiding zijn om maar weer eens te gaan gillen en roepen op boeren, vreemde vergelijking ..
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
28-05-2023 19:35
Vijftig jaar geleden liepen de meeste gezinnen gewoon met de eigen pan naar de patatboer. Niet zo erg moeilijk om dat weer in te voeren. Van ducttape heb ik ooit opvouwbakjes gemaakt, die kunnen plat in mijn tas.

Eigen bestek en afwasbare rietjes heb ik ook bij me. Dat bamboe bestek vind ik en gruwelijk mondgevoel geven en papieren rietjes zijn verschrikkelijk.

Mensen nemen nu toch ook hun eigen tasjes braaf mee i.p.v. 10 cent te betalen? Dat went heel snel.
Wat voor bestek heb je dan bij je? Ik zie mezelf nog niet met potten en pannen lopen eerlijk gezegd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Summersun2023 schreef:
28-05-2023 19:15
Eens met op, laat die activisten gewoon zitten op A12, eens zien hoelang ze het dan volhouden...
Denk wel lang. Het is mooi weer en mensen brengen ze wel eten. Sanitaire stops is misschien een ding als ze zijn vastgelijmd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
28-05-2023 19:26
Blijkbaar maar het ging me niet om de controverse maar dat er bijvoorbeeld geen plantaardig voedsel uit de grond gehaald kan worden omdat er een kalendermaand voorbij is.

Maar goed. Ik vind het raar dat de boeren er weer bijgehaald worden. Haal dan de voetballers er bij want dat kost een hoop geld terwijl daar veel geld binnen geharkt wordt.
Achter het bureau bedachte kalenderlandbouw.

Idioterie, de aardappels kunnen nu nog maar net de grond in, of zitten er nog niet in, terwijl ze allang een eind boven de grond zouden moeten staan.

Dit jaar is het poten gewoon laat door de weersomstandigheden, maar bureauintellectuelen hebben bedacht dat op 1 oktober die aardappel geoogst dient te zijn.
Nou ja, dan worden ze nóg duurder want te klein.

Dus gaan cafetaria's ook op de fles, dat is vast ook weer goed tegen veel te dikke mensen. En ben je meteen van het bijbetalen voor je patatbakje af.

Mijn moestuintje doet wat het wil. Ik houd me hoogstens aan oude volkswijsheden zoals geen rabarber meer uit de tuin eten na 21 juni.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
tyche schreef:
28-05-2023 19:19
Vriendelijk vragen werkt niet bij mensen die niet willen horen wat je te zeggen hebt.
Want dit werkt wel? :biggrin:

Verder heeft de politie in deze overschot van gelijk. Regels stellen overduidelijk niets voor, dan moeten zij er ook niet meer naar gaan handhaven. Laat die idiots dus gerust zitten, ze zijn de aandacht niet waard, en laat ze het verder maar uitvechten met de terecht stijgende frustraties van hen die ze blokkeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
28-05-2023 19:43
Achter het bureau bedachte kalenderlandbouw.

Idioterie, de aardappels kunnen nu nog maar net de grond in, of zitten er nog niet in, terwijl ze allang een eind boven de grond zouden moeten staan.

Dit jaar is het poten gewoon laat door de weersomstandigheden, maar bureauintellectuelen hebben bedacht dat op 1 oktober die aardappel geoogst dient te zijn.
Nou ja, dan worden ze nóg duurder want te klein.

Dus gaan cafetaria's ook op de fles, dat is vast ook weer goed tegen veel te dikke mensen. En ben je meteen van het bijbetalen voor je patatbakje af.

Mijn moestuintje doet wat het wil. Ik houd me hoogstens aan oude volkswijsheden zoals geen rabarber meer uit de tuin eten na 21 juni.
En aardappelen zal wel niet het enige zijn alleen zag ik die voorbij komen.
Alle reacties Link kopieren Quote
bumblebijtje schreef:
28-05-2023 19:44
Want dit werkt wel? :biggrin:

Verder heeft de politie in deze overschot van gelijk. Regels stellen overduidelijk niets voor, dan moeten zij er ook niet meer naar gaan handhaven. Laat die idiots dus gerust zitten, ze zijn de aandacht niet waard, en laat ze het verder maar uitvechten met de terecht stijgende frustraties van hen die ze blokkeren.
Nou ja en daar gaat het om. Ze moeten een hoop werk verrichten en procesverbalen schrijven en dan kun je ze uitzwaaien. In die tijd kunnen ze belangrijker werk verrichten. Of ook een keer genieten van een vrije zomerdag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Socks schreef:
28-05-2023 19:39
Wat voor bestek heb je dan bij je? Ik zie mezelf nog niet met potten en pannen lopen eerlijk gezegd.
Afbeelding

Gewoon in een zakje in mijn rugzak. En in de auto bestek voor drie personen in een zakje in het achterportier.
Papieren zakdoekjes heb ik om ze een beetje schoon te poetsen, thuis was ik ze af.

Als je toch naar de patatboer gaat, kun je toch ook gewoon één of twee pannen meenemen? Bijvoorbeeld een stapelbare stoompan.

Als de patatboer door de straat rijdt, kun je ook gewoon met je pan heen lopen. Ze kijken misschien één keer verrast en daarna niet meer.

Goed voorbeeld doet vaak volgen.
Every woman deserves a man that destroys her lipstick, not her mascara.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cottonclean schreef:
28-05-2023 19:35
Vijftig jaar geleden liepen de meeste gezinnen gewoon met de eigen pan naar de patatboer. Niet zo erg moeilijk om dat weer in te voeren. Van ducttape heb ik ooit opvouwbakjes gemaakt, die kunnen plat in mijn tas.

Eigen bestek en afwasbare rietjes heb ik ook bij me. Dat bamboe bestek vind ik en gruwelijk mondgevoel geven en papieren rietjes zijn verschrikkelijk.

Mensen nemen nu toch ook hun eigen tasjes braaf mee i.p.v. 10 cent te betalen? Dat went heel snel.
Ik heb geen probleem met het afschaffen van single-use plastics.
Maar het is toch scheef dat van de individuele burger allerlei gedragsaanpassingen verwacht wordt, terwijl de grootste vervuilers, die een veel grotere negatieve impact hebben, geen strobreed in de weg wordt gelegd?
What a nuanced anxiety

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven