Prinsjesdag 2020

15-09-2020 12:56 68 berichten
Wie kijkt er ook?

Het wordt anders, maar dat is maar buitenkant.
Ik ben heel benieuwd wat de gevolgen zijn van de coronacrisis voor het komend jaar. Hoewel er is gezegd dat het beter is om te investeren dan te bezuinigen voor het komend jaar, vraag ik me toch af waar al die investeringen dan naartoe gaan. Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het alweer niet het volk is dat daarvan profiteert.


Op dit moment is er een hoop geleuter op televisie over allerlei randzaken en dat maakt me wat ongeduldig, want toch wel erg nieuwsgierig.

Laten we hopen dat het allemaal niet zo verhit zal blijken te zijn als deze dag, al is het voor onze koning ondertussen duidelijk wat hij zal dragen.

Afbeelding
Merys schreef:
15-09-2020 13:40
Dat is toch altijd zo?

Zekers. Ik reageerde op de opmerking van Cateau.
Despierta schreef:
15-09-2020 13:40
Uiteraard. Wim-Lex zegt niets wat niet goedgekeurd is door Rutte en Co.

Sterker nog: hij leest gewoon voor wat hem in de handen wordt gedrukt.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
15-09-2020 13:39
Het is ook gewoon aankondiging van het komende beleid. En dat dan zo aantrekkelijk mogelijk gepresenteerd.
Ik hoor plannen voor de komende 5 jaar. Maar wat als er hele andere partijen aan de macht komen na de verkiezingen in maart? Ik neem aan dat de plannen dan wel wijzigen. Met name op het gebied van milieu en immigratie.
Merys schreef:
15-09-2020 13:40
Dat is toch altijd zo?
Nee, dat is zeker niet altijd zo.
Zo even tellen hoevaak corona genoemd is. Even turven
Despierta schreef:
15-09-2020 13:42
Ik hoor plannen voor de komende 5 jaar. Maar wat als er hele andere partijen aan de macht komen na de verkiezingen in maart? Ik neem aan dat de plannen dan wel wijzigen. Met name op het gebied van milieu en immigratie.

Klopt. Dit geldt allemaal voor de zittende coalitie.
Alle reacties Link kopieren
herfstappeltaart schreef:
15-09-2020 13:41
Sterker nog: hij leest gewoon voor wat hem in de handen wordt gedrukt.
Bij de toespraak op 4 mei had ik toch het idee dat de koning zelf wat zaken had toegevoegd. ‘Niet normaal maken wat niet normaal is’ vond ik een hele goeie.
Cateautje schreef:
15-09-2020 13:42
Nee, dat is zeker niet altijd zo.

Jawel. Bij de troonrede leest het staatshoofd de plannen van de regering voor. Niks meer, niks minder.
Caramba, wat een valse toestand die muziek. Krijg er spontaan de slappe lach van.
Despierta schreef:
15-09-2020 13:43
Bij de toespraak op 4 mei had ik toch het idee dat de koning zelf wat zaken had toegevoegd. ‘Niet normaal maken wat niet normaal is’ vond ik een hele goeie.

Ja maar dat is niet de troonrede.
Merys schreef:
15-09-2020 13:44
Jawel. Bij de troonrede leest het staatshoofd de plannen van de regering voor. Niks meer, niks minder.

Klopt helemaal.
Merys schreef:
15-09-2020 13:44
Jawel. Bij de troonrede leest het staatshoofd de plannen van de regering voor. Niks meer, niks minder.
Ja, tot zover is dat waar, maar er wordt nooit over de eigen machtsperiode geregeerd. Ook al die rooskleurigheid na een rampjaar met een enorme krimp, vind ik nogal verdacht.
Alle reacties Link kopieren
Nou dat was het weer. Poppetjes gezien, kastje dicht.
Despierta schreef:
15-09-2020 13:46
Nou dat was het weer. Poppetjes gezien, kastje dicht.
De miljoenennota nog.
herfstappeltaart schreef:
15-09-2020 13:45
Klopt helemaal.

Heb ik tóch goed opgelet bij de geschiedenisles :P
Despierta schreef:
15-09-2020 13:46
Nou dat was het weer. Poppetjes gezien, kastje dicht.

Ik vind de politieke nabeschouwingen ook altijd wel leuk.
Oja de miljoenennota nog inderdaad.
anoniem_310255 wijzigde dit bericht op 15-09-2020 13:48
8.74% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-09-2020 13:46
Ja, tot zover is dat waar, maar er wordt nooit over de eigen machtsperiode geregeerd. Ook al die rooskleurigheid na een rampjaar met een enorme krimp, vind ik nogal verdacht.
Onhaalbaar lijkt mij. Maar liegen is hun tweede natuur geworden. Linksom of rechtsom, wij de burgers gaan de rekening betalen.
Despierta schreef:
15-09-2020 13:47
Onhaalbaar lijkt mij. Maar liegen is hun tweede natuur geworden. Linksom of rechtsom, wij de burgers gaan de rekening betalen.
Nou, de crisis die er achteraan komt wordt wel genoemd, dat was me eventjes ontgaan. Was ook maar één zinnetje.
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
15-09-2020 13:51
Nou, de crisis die er achteraan komt wordt wel genoemd, dat was me eventjes ontgaan. Was ook maar één zinnetje.
Ja, de dikke shit komt pas echt boven water als de zittende regering verdwijnt. De heren/dames verlaten dan het zinkende schip en gaan hun mooie nieuwe baantjes bekleden in de EU of een paar lucratieve commissariaatjes en de komende regering mag dan de puinhoop opruimen. Als dat überhaupt nog mogelijk is.
Despierta schreef:
15-09-2020 14:05
Ja, de dikke shit komt pas echt boven water als de zittende regering verdwijnt. De heren/dames verlaten dan het zinkende schip en gaan hun mooie nieuwe baantjes bekleden in de EU of een paar lucratieve commissariaatjes en de komende regering mag dan de puinhoop opruimen. Als dat überhaupt nog mogelijk is.
Yep en dan staat de volgende lichting aan de zijlijn volop kritiek te uiten, want de VVD had dat heel anders gedaan, de bevolking het vel over de neus trekken. Ze kunnen in feite niet verliezen.
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
15-09-2020 14:05
Ja, de dikke shit komt pas echt boven water als de zittende regering verdwijnt. De heren/dames verlaten dan het zinkende schip en gaan hun mooie nieuwe baantjes bekleden in de EU of een paar lucratieve commissariaatjes en de komende regering mag dan de puinhoop opruimen. Als dat überhaupt nog mogelijk is.
Wat een onzin. Volgens mij zeg je dat over ieder kabinet, wie er ook zit.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
15-09-2020 15:52
Wat een onzin. Volgens mij zeg je dat over ieder kabinet, wie er ook zit.
Wat een onzin. Je kent mij niet dus hoezo zeg je zoiets?
Alle reacties Link kopieren
Nee, niet gekeken. De hele ceremonie eromheen, wat nu natuurlijk al erg sober was, vind ik weinig interessant.

Morgen lees ik op mijn gemak het belastingplan. Veel was al bekend vanuit het meerjarenplan wat in 2019 al gepubliceerd was zoals de percentage loonheffing en de hogere arbeidskorting e.d. In 2020 en 2021.
Alle reacties Link kopieren
Despierta schreef:
15-09-2020 16:22
Wat een onzin. Je kent mij niet dus hoezo zeg je zoiets?
Omdat dit kabinet er helemaal niet zo’n puinhoop van gemaakt heeft. En omdat we er zo goed voorstonden kan de schade door de coronacrisis ook beperkt blijven.
Daarnaast als iemand z’n zakken wil vullen gaat diegene echt geen minister worden voor vier jaar. Het is een kutbaan waar je heel lange dagen maakt voor een schamel salaris vergeleken met het bedrijfsleven.
Dus je schrijft iets algemeens wat niets met het huidige kabinet te maken heeft.
Alle reacties Link kopieren
bethweeter schreef:
15-09-2020 23:30
Omdat dit kabinet er helemaal niet zo’n puinhoop van gemaakt heeft. En omdat we er zo goed voorstonden kan de schade door de coronacrisis ook beperkt blijven.
Daarnaast als iemand z’n zakken wil vullen gaat diegene echt geen minister worden voor vier jaar. Het is een kutbaan waar je heel lange dagen maakt voor een schamel salaris vergeleken met het bedrijfsleven.
Dus je schrijft iets algemeens wat niets met het huidige kabinet te maken heeft.
100% eens.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven